Salisbury náprava

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Norton
Příspěvky: 225
Registrován: 19 črc 2019 14:51

Re: Salisbury náprava

#141 Příspěvek od Norton » 26 srp 2020 13:42

no , my jsme tady šichni takový "rekvalifikovaní" automechanici L.R :grin: , skutečná naše profese je všechno možný ,jen né auta :grin: , takže asi tak

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#142 Příspěvek od mr-tomas » 31 bře 2022 12:11

Hepl. Jak vyndám ložisko ze strany unašeče, když není za co chytit, a možná je i lehce přirezlé?
Přílohy
20220331_111506.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Salisbury náprava

#143 Příspěvek od MadTom » 31 bře 2022 12:16

Napadá mě, to co jsi asi nechtěl slyšet - rozeber tu nápravu z druhé strany, vyndej střeva a potom ložisko vyklepneš/vylisuješ.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#144 Příspěvek od mr-tomas » 31 bře 2022 12:19

:grin: Ano, přesně tohle jsem nechtěl slyšet. :twisted: :twisted: :twisted:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#145 Příspěvek od mr-tomas » 31 bře 2022 16:47

Tak už vyřešeno. Konečně jsem se pustil do výměny unašeče a původního koženýho gufera za novodobé. Protože se mi nepodařilo to ložisko vyndat, a nechtělo se mi vyndavat celej vnitřek diferáku, nechal jsem tam původní rozpěrnou trubku a utáhnul jsem to o něco více než to bylo. Při porovnání těch unašečů mi přišlo že jsou stejně veliký, takže to snad bude OK.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#146 Příspěvek od mr-tomas » 04 dub 2022 22:03

Tak změna, když jsem zjistil že nové soukolí stojí úplnou kravinu, tak jsem to přehodnotil a pustil se do rozebírání. Diferák šel vyndat podezřele bez velkého násilí, i bez rozpínáku. Zarezlej pastorek jsem musel z ložiska vytlouct pře kus hliníku kladivem (snad se mu nic nestalo) a otázka zní, když už to mám rozebraný, jak poznám v jakém stavu jsou ložiska na pastorku a jestli jsem tomu přednímu při vytloukání nic neudělal? Nerad bych to složil a zjistil že to budu rozebírat znova. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Salisbury náprava

#147 Příspěvek od teslo » 05 dub 2022 09:27

mr-tomas píše: 04 dub 2022 22:03 jak poznám v jakém stavu jsou ložiska na pastorku
nesmu na nich byt ziadne flaky, ryhy, vypadane miesta.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#148 Příspěvek od mr-tomas » 13 dub 2022 16:46

Takže situace, protože jsem zjistil že při výměně ložiska u ozubení pastorku potřebuji na seřízení ještě odměřovací přípravek (železná kostka s patřičným rozměrem) který nemám, z časových důvodů jsem se prozatím rozhodl vyměnit pouze to menší ložisko. Problém ale nastal při kontrole vůle v ozubení talířového kola. Před rozebráním byla 0,15mm (předpis 0,15-0,27mm), ale po osazení soukolí je najednou jen 0,10mm. Zřejmě má rozdílné předpětí oproti předchozímu stavu vliv na vůle v ozubení tal. kola.
Otázka: když zvětším předpětí ložisek na pastorku, vůle v soukolí se zvětší nebo zmenší?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Salisbury náprava

#149 Příspěvek od teslo » 14 dub 2022 09:03

mr-tomas píše: 13 dub 2022 16:46 Otázka: když zvětším předpětí ložisek na pastorku, vůle v soukolí se zvětší nebo zmenší?
Nerobil by som to. Loziska sa budu viac zahrievat a opotrebovavat a to je rychla cesta do pekla.
Vseobecne vsak ano, cim viac utiahnes loziska hrusky, tym viac ju posunies dozadu. Na nastavenie pozicie sa vsak pouzivaju podlozky, nie silnejsie dotiahnutie.
V kazdom pripade volu musis merat na viacerych miestach. Vobec by ma neprekvapilo, keby si mal na jednom mieste volu 0.1 a na inom 0.45...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#150 Příspěvek od mr-tomas » 14 dub 2022 09:59

Ano máš pravdu, už jsem to také zjistil. Nějak mě nenapadlo, že to může být na různých zubech různé, takže pokud jsem to nezměřil na stejném zubu jako před demontáží, tak je to stejně neprůkazné. Utažené předpětí ložisek je uváděno celkem ve velkém rozpětí: u starejch 15-30 lbf-in a u novejch 30-40 lbf-in a já jsem tak na 25, takže by tam prostor byl. Ještě jedna technická, vůbec jsem nepochopil proč v českém překladu manuálu uvádějí velikost momentu v kp-cm a v originále v kgf-cm se stejnou hodnotou. Naštěstí v originále jsou i libry a to už jsem měl jak změřit.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Salisbury náprava

#151 Příspěvek od MadTom » 14 dub 2022 10:23

Jenom k tomu překladu - a ty si myslíš, že to překládal nějakej technik, co něco tušil o tom, co se tam píše? Moc bych se divil, kdyby to nějakej technik alespoň na konci zkorigoval. :hmm: Takže nějaké jednotky, to už je úplně mimo rozlišovací schopnost. A tohle je záležitost která se týká i technických norem, bohužel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 67
Registrován: 24 čer 2014 06:34
auto: light,serie,def110
Bydliště: OSTRAVA

Re: Salisbury náprava

#152 Příspěvek od juango » 14 dub 2022 17:33

Mám přední i zadní nápravu salisbury. Řešil jsem výměnu gufera v přední nápravě - je stejné jako na zadní nápravě. Objednal jsem gumové v kovové kleci a nakonec mi poslali obě, gumové i kožené. Na naklepání nového jsem si musel udělat přípravek. Když je gufero nové (není to klasické gufero, ale tlustý kus gumy v kovové kleci) tak unašeč klade poměrně velký odpor při montáži. To původní kožené z výroby se rozpadlo, ale na zadní nápravě ještě těsní.

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 67
Registrován: 24 čer 2014 06:34
auto: light,serie,def110
Bydliště: OSTRAVA

Re: Salisbury náprava

#153 Příspěvek od juango » 14 dub 2022 17:39

Obrázek přední nápravy z katalogu ND.
Image1.jpg

Odpovědět