Salisbury náprava

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Salisbury náprava

#121 Příspěvek od Michal21 » 04 kvě 2020 20:30

Pokud ty osy obrousis, tak to budes muset dat na tvrdochrom a znova brousit na rozmer.

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Salisbury náprava

#122 Příspěvek od MFENCE » 04 kvě 2020 20:35

No a dle čísla mám mít starší nápravu s odlučovacím vehementem na olej. Ale Armáda už to předělala na novější styl bez😀 Tak teďka řeším jestli to vrátit ( dokoupit zpět ) a nebo nechat už takhle😀 Ale asi v rámci jednoduchosti to nechám na modernější styl. A stále to bude origo Army.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Salisbury náprava

#123 Příspěvek od eliott » 04 kvě 2020 20:42

MFENCE píše: 04 kvě 2020 18:02 Jeste jedna vec, kdyz necham prebrousit ty puvodni naboje. Tak nebude to pak pro gufero uz malo masa? Nevim kolik je tam tolerance pro tesnici funkci.

A kde prosim prosim najdu cislo napravy? Bojuju stale s hledanim toho praveho naboje. A nekde najdu ze na Salisbury 110tka 86-2007. A pod tim stejnym cislem, jinde zase ze od roku 93 atd. Nekde pro zmenu popis zadnej :) Vim ze je tam rozdil v delce a plose vybrani u zavitu. A muj VIN, je asi diky VOJ provedeni pro drtivou vetsinu obchodu nepouzitelnej. :D
No vidíš, kdybys napsal, tak ti to najdu...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Salisbury náprava

#124 Příspěvek od MFENCE » 04 kvě 2020 20:48

eliott píše: 04 kvě 2020 20:42
MFENCE píše: 04 kvě 2020 18:02 Jeste jedna vec, kdyz necham prebrousit ty puvodni naboje. Tak nebude to pak pro gufero uz malo masa? Nevim kolik je tam tolerance pro tesnici funkci.

A kde prosim prosim najdu cislo napravy? Bojuju stale s hledanim toho praveho naboje. A nekde najdu ze na Salisbury 110tka 86-2007. A pod tim stejnym cislem, jinde zase ze od roku 93 atd. Nekde pro zmenu popis zadnej :) Vim ze je tam rozdil v delce a plose vybrani u zavitu. A muj VIN, je asi diky VOJ provedeni pro drtivou vetsinu obchodu nepouzitelnej. :D
No vidíš, kdybys napsal, tak ti to najdu...
No tak vím že máš ruce v motoru. Tak bádám a hledám jak to jde. Každopádně to mám teďka vlastně půl napůl 😀 Asi se od toho upustilo díky složitosti co? 😀

Def90up
Příspěvky: 46
Registrován: 11 úno 2014 20:40
tel.: +421911842711

Re: Salisbury náprava

#125 Příspěvek od Def90up » 09 kvě 2020 17:57

Opravujem si salisbury nápravy ,čaká má ešte vymeniť kožené gufero pod unášačom, gufero je zatiaľ namočené v oleji, koža bola moc tvrdá.
Vie mi niekto poradiť, keď dám nový rozperny krúžok, ako správne dotiahnuť maticu unasaca?
Dik

Def90up
Příspěvky: 46
Registrován: 11 úno 2014 20:40
tel.: +421911842711

Re: Salisbury náprava

#126 Příspěvek od Def90up » 12 kvě 2020 20:57

Nikto nič nevie poradiť? :smoke

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Salisbury náprava

#127 Příspěvek od mildo123 » 12 kvě 2020 21:12

Tak aby boli ložiská na hruske správne predpiate... prečítaj príručku, alebo hľadaj. Chce to cit alebo správne udelatko ktoré odmeria moment akým sa to volne otáča.
Defender 110 Tdi 1998

Def90up
Příspěvky: 46
Registrován: 11 úno 2014 20:40
tel.: +421911842711

Re: Salisbury náprava

#128 Příspěvek od Def90up » 20 kvě 2020 05:46

Nikto nevie napísať normálny postup ako na to...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Salisbury náprava

#129 Příspěvek od teslo » 20 kvě 2020 15:11

Normalny postup je v manualy a diferakova sekcia ma 9 stran. Teba zaujima asi tento jeden zo 114 bodov.

Alternately tighten the flange nut and check
the drive pinion resistance to rotation until the
following figures are achieved, as applicable:
a. Assemblies re-using original pinion
bearings: 17,3 to 34,3 kgf cm.
b. Assemblies with new pinion bearings: 34,5
to 46,0 kgf cm.

NOTE: Once the bearing spacer has started to
collapse the torque resistance build-up is rapid,
therefore check frequently, using a spring
balance, to ensure the correct figures are not
exceeded, otherwise a new collapsible bearing
spacer will be required.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#130 Příspěvek od mr-tomas » 21 srp 2020 19:23

Taky jsem se konečně pustil do výměny těsnění a unašeče, a narazil jsem na problém viz. výňatek z manuálu o přezkoušení pružinovou váhou při utahování na předepsaný moment. Vůbec nechápu co tím myslej, jakou pružinovou váhou? Na čem to mám změřit a jaké hodnoty? Může mě prosím poradit?
Přílohy
20200821_190659.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Norton
Příspěvky: 225
Registrován: 19 črc 2019 14:51

Re: Salisbury náprava

#131 Příspěvek od Norton » 22 srp 2020 13:20

co nevíš ? dyt je to tam jasně napsaný, :!:
jestli tam necháš ty puvodní ložiska tak to utahuj na moment viz. za a,
pokud tam dáš nový ložiska tak to utahuj na moment viz. za b
a pruběžně to kontroluješ mementákem , -asi tomu odborně říkají pružinová váha,

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#132 Příspěvek od mr-tomas » 22 srp 2020 13:39

Číst umím. Moment vidím, ale když to budu utahovat momentovým klíčem na uvedený moment, co mám ještě jakou pružinovou váhou kontrolovat. Nebo jestli to není jenom blbej překlad manuálu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Salisbury náprava

#133 Příspěvek od mildo123 » 22 srp 2020 15:57

Na moment sa to neutahuje, hlavne si zober riadnu páku a aj tak sa spotis... To je moment ktorým sa to má voľné otacat. Ja to robím tak že tam dám momentak vodorovne a keď ho pustím musí sa pohnúť vtedy je dobré.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#134 Příspěvek od mr-tomas » 22 srp 2020 16:34

:yes to je správná rada, díkes. Použil bych radši tu pružinovou váhu, přeci jenom mám s tím prd zkušenost. Nemyslej tou váhou jako mincíř, nebo myslej takovej ten výchylnej momenťák?
Ještě k samotnému provedení jak to měřit, mám vyndat poloosy, nebo jen přizvednout kola?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Salisbury náprava

#135 Příspěvek od teslo » 24 srp 2020 09:41

mr-tomas píše: 22 srp 2020 16:34 :yes to je správná rada, díkes. Použil bych radši tu pružinovou váhu, přeci jenom mám s tím prd zkušenost. Nemyslej tou váhou jako mincíř, nebo myslej takovej ten výchylnej momenťák?
Ještě k samotnému provedení jak to měřit, mám vyndat poloosy, nebo jen přizvednout kola?
v manualy to je jasne napisane. Vybrat diferak.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Norton
Příspěvky: 225
Registrován: 19 črc 2019 14:51

Re: Salisbury náprava

#136 Příspěvek od Norton » 24 srp 2020 11:54

obr.jpg
obr.jpg (68.7 KiB) Zobrazeno 5652 x
tak mám zato že tam je chybička ,
protože stlačováním toho mezikusu by se měl logicky kroutící moment snižovat, neboli síla potřebná k další deformaci toho mezikusu se deformováním snižuje, největší potřebná sila ,tedy kroutící moment je když se začíná mezikus deformovat, ale třeba se mýlím :?
pokud je moje uvaha správná, tak by asi bylo dobrý si ten mezikus trochu zmáčknout na lisu .ale opatrně, aby se to nepřepísklo, myslím že by se s tím pak ve finále citlivěji pracovalo -dotahovalo

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Salisbury náprava

#137 Příspěvek od MFENCE » 24 srp 2020 13:24

JA na to videl takovej obr nastavec. Tim se testne kolik se tam aktualne nachazi. Tak mozna to je ono. Ale vzhledem k cene, jsem to u nikoho jeste nevidel :) Prosim pripadne me opravte. VIdel jsem to v UK.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Salisbury náprava

#138 Příspěvek od VencaZE » 25 srp 2020 09:11

Nemá cenu nad tím moc teoretizovat. Hlavně nic nemačkejte v lisu :grin: . Dotahovat dokud nezmizí vůle v ložisku. Potom už jen opatrně po malých úhlech pocitově a nebo na tu pružinovou váhu.
Osobně používám už jen originální rozpěrnou trubku protože Britpartí je příliš tuhá a už se mi stalo že se protočila matice na závitu.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Salisbury náprava

#139 Příspěvek od mr-tomas » 26 srp 2020 08:31

Děkuji všem, už jsem to pochopil. Jenom mě netěší že musím vyndat diferák, to abych sháněl ještě roztahovák. :|
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Salisbury náprava

#140 Příspěvek od mildo123 » 26 srp 2020 13:22

Moc to prežívate... 😀 Veď menis len gufero... To spravíš na ceste za 10 minút 😀
Defender 110 Tdi 1998

Odpovědět