Přehřívání Defa 300Tdi

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#61 Příspěvek od mildo123 » 03 pro 2020 12:54

Obrázek
Tu je tuningova vrťula bez visco, na priamo s ktorou to fungovalo skvelé a vedľa revotech. Ten revotech po nábehu berie 12A čiže to má dakych 140-150W...

....a urob si sám verzia :grin:
Obrázek
Defender 110 Tdi 1998

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#62 Příspěvek od MadTom » 03 pro 2020 13:22

Těch 150W na hlavní ventilátor není nic moc, ten na řemenu má podstatně víc, když jede naplno.
Nevím jak na 300ce, ale na TD5 na vypnutém motoru vrtuli protočím rukou, po nastartování, až se odstředí olej, tak se dá na volnoběh zastavit i prstem, ale doporučuju cizí prst, nebo těma stočenýma novinama. A když se ta visko teplem sepne, tak je to jako když vedle auta startuje vrtulník, hukot obrovskej, a i na volnoběh mi u dveří do kufru u D2 fučel na nohy teplej vzduch.
Při normálním provozu se jenom tak lehce protáčí.
Před pár ledy v Albánii jsem na jedné 300ce dával skrz viskospojku šrouby, aby točila furt, protože se auto v tom horku hodně přehřívalo a vypadalo to, že se ta viskospojka pořádně nesepne. Pomohlo to. Ale je pravda, že bylo okolo 35°C ve stínu a okolo nás velké kopce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#63 Příspěvek od mildo123 » 03 pro 2020 13:28

Máš pravdu tá vrťula na priamo fucala asi viac než revotech ale zase už som poskusal aj tu a v pohode... Uvidíme zase v lete keď bude hic.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#64 Příspěvek od mr-tomas » 03 pro 2020 14:30

A je nějakej zaručenej způsob jak odhalit špatně fungující visco spojku?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#65 Příspěvek od Hubert » 03 pro 2020 15:43

Ono se to nezda ale origo visco vrtule ma vykon jako 500-8000 W to zadnou elektrikou nedáš.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk

Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 785
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#66 Příspěvek od pajam » 03 pro 2020 17:43

Vem kousek tvrdého kartónu a pomalu ho strč mezi lopatky (když se Ti auto přehřívá). Jestli je visko špatná zastavíš ji.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#67 Příspěvek od mr-tomas » 03 pro 2020 21:33

Pajam: diky, zkusím.

Ještě taková úvaha. Co odpojit z chladiče olej, a chladit ho v jiném chladiči? Tím bych hlavnímu chladiči teplotně odlehčil né?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#68 Příspěvek od Hubert » 04 pro 2020 07:53

S tím kartonem bych to nedělal. Pokud je visco funkční a auto bude přehřáté otevři kapotu přidej plyn a hned to poznáš tak že jde od vrtule poradnej průvan. A to tak že jde poznat jak motor hure akceleruje protože ta vrtule ma pěknej odpor.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk

Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#69 Příspěvek od Land Jirka » 04 pro 2020 08:33

Ono chtělo napsat hned při prvním dotazu (když ses ptal jaký chladič dát) co máš na autě jinak oproti serii.
Kdybych to věděl, tak bych ti origo chladič nikdy nedoporučil.

Takže jsem to pochopil následovně:

2,8 místo tříkila
automat
naviják s nárazníkem před spodkem chladiče
klima chladič před vodním chladičem (bývá i na seriovce, ale chlazení zhoršuje)
chladič automatu před chladičema
váha auta v základu tři a víc tuny místo dvou tun.

Každá úprava vezme něco z chlazení a dokupy to už je nad limit

Já bych to řešil co největším chladičem, kterej tam vleze.
Chladič oleje motoru by šel dát mimo vodní chladič.
Kdyby to nepomohlo, tak celé chlazení překopat dát chladič přes celou šířku masky.
Na klimu se vykašlat a před vodní chadič intercoler a chladič automatu.

Hodně šěstí
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#70 Příspěvek od MadTom » 04 pro 2020 10:19

Jirko, jestli jsem to pochopil, tak to směřuje k uspořádání chladičů jako má Def TD5 - tedy velké chladiče přes celou šířku, a pokud se má přidávat na výkonu tak i co nejvyšší.
Druhá věc je překrytí těch chladičů - třeba ten box na navijáku je v tomto místě celkem zbytečnej.
A ještě mě napadla jedna věc - spíná se ti při přehřátí ten elektrickej ventilátor? A točí se správným směrem? Už jsem potkal auto, které se začalo přehřívat po výměně chladiče, a jedinej problém byl, že součástí chladiče je i novej ventilátor a ten měl od výroby přehozené dráty k motoru, takže se točil opačně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Norton
Příspěvky: 225
Registrován: 19 črc 2019 14:51

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#71 Příspěvek od Norton » 04 pro 2020 13:02

Hodně záleží jaký tam máš chladící medium. Jestli si sis namíchal směs do -40 st C , a tak podobně a kterou tam máš celoročně, tak to muže bejt ten problém přehřívání ,hlavně v létě , nebot čím víc dáš toho "fridexu" tím horší je převod tepla. Bylo mě řečeno, že uplně stačí směs do -12stC protože i když by bylo třeba - 30 C t tak to nezmrzne, ale udělá se takovej rosol ,který je ale potřeba když povolí mraz rozmíchat - potažmo natočit motor . Taky je dobrý chladicí směs po roce vyměnit nebo alespon tedy vypustit a nechat ty sračky několik dní sedimentovat a pak třeba znovu použít , V létě klidně dát destilku ,nebo deštovku a před zimou nezapomenout :!: dát zimní směs-fridex.
K těm štíhlým chladičum ,: -to je trend doby -šetřit kde se dá :grin: , dřív se do chladiče vešlo klidně 12 l chladiva , no a dnes je to tak kolem 6-7 L proto ten štíhlý chladič :grin: , "alespon je zatím celokovový , huř bude až to nahradí chadičem kov a plast " :mrgreen:
To jsem vypátral od odborníka na auta (né toho z fora :mrgreen:)

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#72 Příspěvek od mr-tomas » 04 pro 2020 16:00

Tak to jste mne moc nepotěšili. Vyhodit novej měděnej chladič a dvojitej IC Allisport, koupit za 30 oboje nové a ještě muset vyhodit klimu, protože se tam už nevejde, se mi teda moc nechce. :|
Jinak ta klima byla zřejmě dodělávaná, a nevšiml jsem si že by ventilátor při přehrátí sám spínal. Na spínání manualně je to v procesu.
Ještě mě napadá použít bezvodou chladící kapalinu, která se uvařit nedá. Je otázka jestli by motoru vadilo když by jel chvíli na 100-110°C.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#73 Příspěvek od MadTom » 04 pro 2020 16:25

Na bezvodou chladící kapalinu bych se vy.... . To samo na použití málo koncentrovaného fridexu. Fridex má i funkci protikorozní, což čistá voda určitě nemá. A s tím rosolem je to sice pravda, ale jenom do doby, pokud se auto VŽDY v zimě nechá ohřát do té úrovně, že chladící kapalina cirkuluje skrz chladič, protože jinak pokud doopravdy mrzne se za jízdy chladič náporem vzduchu dále ochladí a kapalina v něm o to víc zrosolovatí a prostě ho ucpe, na to se pěkně ohřeje motor a pokud ho neuchladí topení, tak se vzápětí může uvařit, protože chladič se chová jako ucpaný.
A to není zrovna ideální představa.
Podle mě nejdřív měřit, kde je jak teplá voda - jestli to prostě chladí. Klimu neodstraňovat, na rozdíl od sněhových řetězů podle mě bude čím dál víc potřeba. Zamyslel bych se ale, jak maximalizoval průchod vzduch skrz chladič - box na navijáku, SPZ, ... .
A druhá věc - jestli vůbec funguje viskospojka na ventilátoru - pokud se auto skutečně přehřívá, a není to jenom špatně ukazující budík, tak by měla doopravdy funět. V manuálu k 300TDi motoru bude i při jaké teplotě. Na D2 s motorem TD5 mi funěla pouze v létě, když bylo hodně nad 30°C, vyjeli jsme ostrej kopec, na kopci zastavili, nechali auto klapat na volnoběh a šli jsem se kochat výhledem. Po pár minutách při odjezdu obrovské hučení od ventilátoru, které zmizelo během necelé minuty. Jestli se ti tohle neděje, tak ta viskózní spojka prostě pořádně nezabere a vrtule se neroztočí naplno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#74 Příspěvek od DanoDEF » 04 pro 2020 19:01

mr-tomas píše: 04 pro 2020 16:00Je otázka jestli by motoru vadilo když by jel chvíli na 100-110°C.
... u Td5 to nevadi bezne jazdi na 100°C
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#75 Příspěvek od Hubert » 04 pro 2020 20:33

Prvne změř teplotu vody co leze z chladiče.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk

Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#76 Příspěvek od mr-tomas » 04 pro 2020 20:37

Na to měření z výstupu jsem koukal a bude to oříšek. Jediné kde to půjde je fiknout hadici a dát mezikus, jenomže ta hadice je sakra blízko řemenic.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#77 Příspěvek od Hubert » 04 pro 2020 20:39

Nemusis tam dávat hned čidlo použij třeba bezdrátový teploměr.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk



Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#78 Příspěvek od MadTom » 04 pro 2020 20:43

Myslíš bezkontaktní? Potom ovšem je potřeba si ověřit, že na měřeném povrchu nebude kecat z důvodu emisivity toho povrchu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#79 Příspěvek od mr-tomas » 04 pro 2020 20:44

Mám pocit že ty infra teploměry ukazujou často blbosti. Než reálnou teplotu, spíše naměřim trochu relevantní rozdíl. A musel bych to stříknout černym matem.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Norton
Příspěvky: 225
Registrován: 19 črc 2019 14:51

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#80 Příspěvek od Norton » 04 pro 2020 21:39

:grin:

Odpovědět