Pneumatiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pist
Příspěvky: 674
Registrován: 25 říj 2011 16:37
tel.: 724754310
auto: LR disco 2 td5
Bydliště: Kdyne

Re: Pneumatiky

#1401 Příspěvek od Pist » 02 kvě 2020 13:43

dekuji dobrej tip. 235/85 se tam vejdou bez jinejch uprav? Mam plus 2" na d1jsem drel o ramena a vzadu rezal roh blatmiku u d2je potreba nejakej zasah?
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1402 Příspěvek od pojir » 02 kvě 2020 13:50

Na D2 bude mozna potrebovat prenastavit dorazy rejdu, ale u 235/85r16 spis ani ne. A jeste to chce delsi dorazy naprav, at kola pri uplnem propruzeni nedrou podbehy. Hlavne vzadu pokud mas mechy - abys aspon mohl odjet, kdyz ti rupne mech.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Pist
Příspěvky: 674
Registrován: 25 říj 2011 16:37
tel.: 724754310
auto: LR disco 2 td5
Bydliště: Kdyne

Re: Pneumatiky

#1403 Příspěvek od Pist » 02 kvě 2020 20:54

Mechy ne je to na pruzinach a doraz je prodlouzen. . Tak parada. Dik
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pneumatiky

#1404 Příspěvek od MadTom » 02 kvě 2020 22:39

Já jsem toho nakonec řešil víc pro zvednutí D2 o 2cm:
podložky pod měchy a prodloužení čidel dozadu, delší pružiny dopředu a k tomu delší tlumiče
podložení příčky rámu, aby se o něj neměl snahu opírat kardan - obrázky třeba tady: http://www.discovery2.co.uk/lift.html
delší brzdové hadičky, posunutí průchodek na kabelech od čidel ABS aby se získalo pár centimetrů navíc
jiné tyčky stablizátorů - z Jeepa, protože ty originál jsem trhal z horního kloubu
zadní kardan s křížem místo hardyspojky
delší dorazy tlumičů, to už tu bylo napsáno.
Nebylo to tak hrozné, jedna přední originál pružina měla ulomenej závit, nebylo to poznat, originál tlumiče už to měly za sebou, brzdové hadičky začaly puchřet.
Opakovaně jsem řešil jenom ty tyčky stabilizátorů, než jsem přešel na provedení kde nahoře je polybush namísto kulového kloubu. Trošku horší je to z výběrem prodloužených tlumičů, lteré budou chvíli fungovat. Zadní kardan bylo stejně drahé řešení, jako dát pořádnou hardyspojku, levná nic nevydržela.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pneumatiky

#1405 Příspěvek od MadTom » 02 kvě 2020 22:40

A ještě, když jsem dal kolem 238/8/5/R16, tak i pomalejší převody do diferenciálů, jinak naše těžké auto mělo problém s rozjedem z místa, bez zařazené redukce. Prostě to nebylo ono.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Pist
Příspěvky: 674
Registrován: 25 říj 2011 16:37
tel.: 724754310
auto: LR disco 2 td5
Bydliště: Kdyne

Re: Pneumatiky

#1406 Příspěvek od Pist » 02 kvě 2020 23:43

Kola mi davala d.1bez problemu. D2ma jine prevody?
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pneumatiky

#1407 Příspěvek od MadTom » 03 kvě 2020 07:08

Nemá. Neříkám že to nejezdilo, ale s plně naloženým autem byly rozjezdy bez redukce neideální. Podotýkám, že mam manuální převodovku, s automatem by to bylo jiné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Pneumatiky

#1408 Příspěvek od mildo123 » 03 kvě 2020 08:16

Pri preradení redukcie musíš skoro zastaviť. Používal si to len na rozjazd alebo vyjdenie zo strmého úseku nie?
Defender 110 Tdi 1998

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pneumatiky

#1409 Příspěvek od MadTom » 03 kvě 2020 09:06

Redukci umím zařadit i vyřadit i za jízdy, to není problém, je sto stejné jako V3Ska. Problém byl jinde - těžké auto, naložené o kus víc, než je záhodno, velká kola a rychlé převody. Takže při rozjezdu z místa na neredukované převody to znamenalo tahat auto přes spojku. Dal jsem převody do diferáků místo standardním 1:3,54 pomalejší 1:3,8, tím se s většími koly celkové zpřevodování vrátilo zhruba na sériový stav, repsektive, ono je to stále o kousek rychlejší. Auto je celkově živější.
Kdybych měl automat, asi bych to neřešil. Navíc když jsem rozebral oba diferáky, tak jsem našel v obou časovanou bombu - v jednom byl uštípnutý zub na satelitu, ve druhém v oleji metalíza a všechny satelity napraskané. Takže kromě pomalejším převodů, jsem dával rovnou i nové středy diferenciálů - s uzávěrkama.
Kdyby auto bylo o 500 kg lehčí, tak je to v pohodě, ale z tím, co na tom autě mám všechno navěšené a naložené, když jedeme ve 4 lidech na výlet, tak to je prostě trošku těžší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Pneumatiky

#1410 Příspěvek od mildo123 » 03 kvě 2020 09:19

Jasné tiež to tak niekedy používam že rozbeh na redukovanej jedna a potom s citom prehodím len malou pákou na normálnu jedna. Ale väčšinou radšej prehodím normalnymi rýchlosťami a vijdem na rovinu kde vyradim redukcie a už idem normálne.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pneumatiky

#1411 Příspěvek od mr-tomas » 03 kvě 2020 09:27

A jak že to řadíte z pomalé na rychlou po rozjezdu aby to nedostalo kopanec? Mě i když skoro nejedu při zařazení z rychlé na pomalou kopne v převodech jako kráva, a někdy né.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Pneumatiky

#1412 Příspěvek od mildo123 » 03 kvě 2020 09:53

Z rýchlej na pomalú treba medziplyn ale radšej zastavím...z pomalej na rýchlu to ide v pohode. Starý Zetor tá vytrenuje, je to dobrá škola na nesynchronizovane radenie :grin:
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pneumatiky

#1413 Příspěvek od mr-tomas » 03 kvě 2020 09:56

A jak dám meziplyn když nemám spojku :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Pneumatiky

#1414 Příspěvek od mildo123 » 03 kvě 2020 10:00

No nedáš :grin:
...jedine skús na malej páke dať neutrál v strede, potom medziplyn a potom zaradiť
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1415 Příspěvek od VencaZE » 03 kvě 2020 10:05

Jestli máš automat tak zkus jit přes neutrál na hlavní převodovce. Ale nemám s tím zkušenost.
Přeřazení z redukce na rychlou dělam vždycky tak že si loktem vyřadím malou dvojku, pustím spojku a hned potom rovnou řadím rychlou na přídavce a potom už rychlou jedničku. Při troše cviku to jde krásně a s vlekem nepálím spojku.
Mildo byl rychlejší.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Pneumatiky

#1416 Příspěvek od mr-tomas » 03 kvě 2020 10:11

Takže z malé neutrál -> plyn -> rychlá -> zařadit rychlost?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Pneumatiky

#1417 Příspěvek od mildo123 » 03 kvě 2020 10:20

Ja automat nemám, neskúšal som to takto. Teoreticky by to malo tak byť. Potrenuj, ale aby si dačo neurval tak ci ti to stojí za ten tréning :grin: ...a medziplyn sa dáva pri preradení z rýchlejšej na pomalsu. Naopak treba počkať kým padnú otáčky a behne tam sama.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1418 Příspěvek od VencaZE » 03 kvě 2020 11:22

U automatu se žádným meziplynem nezabývej. Nedovedu si představit k čemu by to bylo :grin: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Pneumatiky

#1419 Příspěvek od gibson » 03 kvě 2020 12:14

ja tam ziaden plyn neriesim...
aby to spravne zaskocilo staci ze sa este trochu hybe auto...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Pneumatiky

#1420 Příspěvek od MadTom » 03 kvě 2020 15:34

To je správně, pokud jedeš skoro krokem, tak to stačí. S meziplynem ředím pokud jedu okolo 20km/h nebo rychleji, tam už to chce trošku cviku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět