Dilema s nákupem vozu LR

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Rudy
Příspěvky: 4
Registrován: 09 črc 2020 16:16

Dilema s nákupem vozu LR

#1 Příspěvek od Rudy » 09 črc 2020 17:00

Ahoj, byl jsem poměrně pevně rozhodnut pro koupi D4. Vzhledem k užitnosti tohoto vozu je to pro mě ideální volba. Po přečtení zdejšího fóra a zvláště vlákna o fatálních závadách 3,0TDV6 jsem dospěl k závěru že pokud koupit D4 tak snad raději padlou na motor a nechat opravit, než pojízdnou s hrůzou že se tak stane.
Poslední dobou uvažuji i o RR 3.generace s motorem 3,6TDV8.
Důvod proč jsem toto vlákno založil je fakt, že nedovedu posoudit poruchovost 3,0TDV6 vs. 3,6TDV8.
Je V8 spolehlivější než V6?
Poměr servisních nákladů V8 vs V6 a RR vs D4?
Ano vím V8 je složitější má dvě turba více vstřiků a podobně.
Co je třeba řešit u auta co má najeto kolem 200t.
Předem děkuji všem těm kteří mi alespoň trochu pomohou s řešením mého dilema.
Ruda.

filip91
Příspěvky: 422
Registrován: 21 lis 2017 23:27
tel.: +420774275329
auto: Def 300Tdi
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#2 Příspěvek od filip91 » 09 črc 2020 17:41

Kup si mercedes... :grin:
Defender 110 300 tdi

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#3 Příspěvek od habakuk » 09 črc 2020 17:48

Nebo Land Cruiser
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1725
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#4 Příspěvek od jareku » 09 črc 2020 21:08

Určitě máš nějaký rozpočet na nákup auta... Pokud se ti líbí D4, tak si od rozpočtu odečti cca 200.000,- a ty si nech na případnou opravu motoru, když ti "padne". Nebo si odečti jen 100.000,- a dalších 100.000,- si "našetři" nebo pokud můžeš, tak si je odlož na později - třeba nebudou vůbec potřeba! D3 a D4 jsou skvělá auta - ať si říká kdo chce, co chce!
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#5 Příspěvek od Lukasino » 09 črc 2020 21:19

A já si myslím, že jdeš na to správně, pokud nepotřebuješ Discovery (z jakýchkoliv důvodů), tak bych šel do RR s 3,6 TDV8. Jasně, umí také potrápit, ale rozhodně netrpí na tak fatální závadu :wink:

A s čím počítat? Podle stavu, nemusí to být nic nebo taky servis za 100... Prostě podle stavu, km většinou nerozhodují
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Rudy
Příspěvky: 4
Registrován: 09 črc 2020 16:16

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#6 Příspěvek od Rudy » 09 črc 2020 21:20

No mám informaci že motor na D4 je spíše 300t což je v podstatě v ceně ojetých kusů. Ale myšlenka že to nechám za tuto sumu opravit a padne za 12000km je pro mě šílená. A to mám Saab 9-5 kde motor nebyl také žádná sláva. No a Saab má 400t a furt jezdí. Je otázkou zdali jsem neměl štěstí na kus že :-). Nebo že by stylem jízdy....

Honza21
Příspěvky: 102
Registrován: 08 kvě 2010 07:59
tel.: +420604712936
auto: Discovery II
Bydliště: Třinec - Kanada
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#7 Příspěvek od Honza21 » 09 črc 2020 21:37

D3/D4 jsou perfektni auta - od převodovky dál.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1725
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#8 Příspěvek od jareku » 09 črc 2020 21:49

Rudy píše: 09 črc 2020 21:20 No mám informaci že motor na D4 je spíše 300t což je v podstatě v ceně ojetých kusů. Ale myšlenka že to nechám za tuto sumu opravit a padne za 12000km je pro mě šílená. A to mám Saab 9-5 kde motor nebyl také žádná sláva. No a Saab má 400t a furt jezdí. Je otázkou zdali jsem neměl štěstí na kus že :-). Nebo že by stylem jízdy....
Pokud se bojíš nákladnějších oprav, nekupuj žádný "moderní" LR.... Totéž platí o dalších velkých moderních a novějších "prémiových" SUV nebo jak to jinak pojmenovat... Jsou to prostě "luxusní" auta a je potřeba vždy počítat s "dražšími" možnými opravami. Zde platí "stupidní" pravidlo: když si koupíš opici, musíš mít na banány...
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#9 Příspěvek od Neklan » 09 črc 2020 22:59

Záleží na tom, jak se kdo k autu chová. Mám druhou D4 a zatím jsem neměl ani jednu závadu. První šla do světa při 200 tisících najetých km a druhá má najeto 150 tisíc.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Rudy
Příspěvky: 4
Registrován: 09 črc 2020 16:16

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#10 Příspěvek od Rudy » 09 črc 2020 23:06

Příběh o opici a banánech znám velice dobře. Sám řeším situaci zdali akceptovat v rodině tři auta nebo jen dvě. Mě zajímala informace o tom, pokud pominnu že padne motor kde cenu více či méně znám. Jak je na tom v porovnání D4 a RR s náklady na servis. Zdali je to více méně stejně či je RR dražší. Nebyl jsem schopen dát dohromady i přesto že se snažím pročítat fórum co vše může nastat. Co obvykle odejde v tomto nájezdu a musí se řešit buď preventivně nebo nutně. Rovněž vím že každé auto bude jiné a bude také záležet na předchozích majitelích či majiteli. Takže jak psal Lukasino je to třeba kilo investic v horším případě? Nebo horší? Jak nemám představu o cenách náhradních dílů a složitosti výměny těžko se mi to počítá.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#11 Příspěvek od habakuk » 10 črc 2020 07:01

Rudy píše: 09 črc 2020 23:06 Příběh o opici a banánech znám velice dobře. Sám řeším situaci zdali akceptovat v rodině tři auta nebo jen dvě. Mě zajímala informace o tom, pokud pominnu že padne motor kde cenu více či méně znám. Jak je na tom v porovnání D4 a RR s náklady na servis. Zdali je to více méně stejně či je RR dražší. Nebyl jsem schopen dát dohromady i přesto že se snažím pročítat fórum co vše může nastat. Co obvykle odejde v tomto nájezdu a musí se řešit buď preventivně nebo nutně. Rovněž vím že každé auto bude jiné a bude také záležet na předchozích majitelích či majiteli. Takže jak psal Lukasino je to třeba kilo investic v horším případě? Nebo horší? Jak nemám představu o cenách náhradních dílů a složitosti výměny těžko se mi to počítá.
No staré auto možná tak od stáří 7-10let a pří nájezdu nad 200-250t km bude potřebovat údržbu průběžně. Tedy těžko dojdeš k číslu dám tomu 150 litrů a mám jako nové auto. Spotřební věci jsou jedna část mince, pak tam máš komplet podvozek který jednou bude potřebovat GO, automat, věci kolem vzduchového podvozku, Egry, turba to jsou věci které budou postupně dožívat a časem si řeknou. Toto je daň za to že si kupuješ luxusní auto za 10%-20% ceny.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#12 Příspěvek od xxx » 10 črc 2020 17:58

Rudy píše: 09 črc 2020 17:00 Ahoj, byl jsem poměrně pevně rozhodnut pro koupi D4. Vzhledem k užitnosti tohoto vozu je to pro mě ideální volba. Po přečtení zdejšího fóra a zvláště vlákna o fatálních závadách 3,0TDV6 jsem dospěl k závěru že pokud koupit D4 tak snad raději padlou na motor a nechat opravit, než pojízdnou s hrůzou že se tak stane.
Poslední dobou uvažuji i o RR 3.generace s motorem 3,6TDV8.
Důvod proč jsem toto vlákno založil je fakt, že nedovedu posoudit poruchovost 3,0TDV6 vs. 3,6TDV8.
Je V8 spolehlivější než V6?
Poměr servisních nákladů V8 vs V6 a RR vs D4?
Ano vím V8 je složitější má dvě turba více vstřiků a podobně.
Co je třeba řešit u auta co má najeto kolem 200t.
Předem děkuji všem těm kteří mi alespoň trochu pomohou s řešením mého dilema.
Ruda.
D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#13 Příspěvek od Acon » 13 črc 2020 13:29

xxx píše: 10 črc 2020 17:58

D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj
4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#14 Příspěvek od habakuk » 14 črc 2020 09:20

Acon píše: 13 črc 2020 13:29
xxx píše: 10 črc 2020 17:58

D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj
4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
Tak D4 s 2,7 se vyráběli chviličku a bude jich na výběr výrazně méně než vhodné D4 s 3,0. Dále jsou to ty nejstarší ročníky kde mohou nastupovat problémy stáří daného vozu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#15 Příspěvek od Lukasino » 14 črc 2020 09:33

habakuk píše: 14 črc 2020 09:20
Acon píše: 13 črc 2020 13:29

4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
Tak D4 s 2,7 se vyráběli chviličku a bude jich na výběr výrazně méně než vhodné D4 s 3,0. Dále jsou to ty nejstarší ročníky kde mohou nastupovat problémy stáří daného vozu.
Jako že 2010 je starý pekáč a 2012 je zánovní vozidlo? :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#16 Příspěvek od habakuk » 14 črc 2020 10:02

Lukasino píše: 14 črc 2020 09:33
habakuk píše: 14 črc 2020 09:20
Tak D4 s 2,7 se vyráběli chviličku a bude jich na výběr výrazně méně než vhodné D4 s 3,0. Dále jsou to ty nejstarší ročníky kde mohou nastupovat problémy stáří daného vozu.
Jako že 2010 je starý pekáč a 2012 je zánovní vozidlo? :mrgreen:
Kde píši konkrétní data výroby se kterých usuzuješ 2010 staré 2012 nové?
Prostě jenom konstatuji, že 2,7 byla na začátku výroby a bude z těch nejstarších kusů kdežto 3,0 jde skoupit jako čtyřletý kus.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#17 Příspěvek od Lukasino » 14 črc 2020 10:12

Nahoře se ptá na 3,6TDV8 což jsou ty levnější kusy v novějších RR, tzn. max. 300k a 300k v D4 znamená jedna z prvních obecně :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#18 Příspěvek od xxx » 14 črc 2020 10:50

Acon píše: 13 črc 2020 13:29
xxx píše: 10 črc 2020 17:58

D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj
4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
o 2,7 TDV6 v dotazu vůbec nepíše a kupovat D4 s tímto motorem je fakt hloupost

3,0 jede o velké poznání lépe a má nižší spotřebu
... a padají oba motory stejně :D

a oba motory se dávali do D4 od roku 2009

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#19 Příspěvek od Acon » 14 črc 2020 11:51

xxx píše: 14 črc 2020 10:50

o 2,7 TDV6 v dotazu vůbec nepíše a kupovat D4 s tímto motorem je fakt hloupost

3,0 jede o velké poznání lépe a má nižší spotřebu
... a padají oba motory stejně :D

a oba motory se dávali do D4 od roku 2009
Je to o prioritách. Modely s 3l sú podstatne zložitejšie = väčšia šanca na prúser niekde mimo sivilizacie. Mam 2,7 + remap RJ a nikdy som nepotreboval ani polovicu výkonu. Nad 2500ot som išiel možno pár krát za celý čas co ju mám.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Dilema s nákupem vozu LR

#20 Příspěvek od xxx » 14 črc 2020 12:49

Acon píše: 14 črc 2020 11:51
xxx píše: 14 črc 2020 10:50 o 2,7 TDV6 v dotazu vůbec nepíše a kupovat D4 s tímto motorem je fakt hloupost
3,0 jede o velké poznání lépe a má nižší spotřebu
... a padají oba motory stejně :D
a oba motory se dávali do D4 od roku 2009
Je to o prioritách. Modely s 3l sú podstatne zložitejšie = väčšia šanca na prúser niekde mimo sivilizacie. Mam 2,7 + remap RJ a nikdy som nepotreboval ani polovicu výkonu. Nad 2500ot som išiel možno pár krát za celý čas co ju mám.
to může napsat jen někdo, kdo s 3L vůbec nejezdil :D
a zajímalo by mě, v čem je 2,7 v D4 jednodušší než 3,0, krom toho turba, co má méně?

Odpovědět