Klepání TD5
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klepání TD5
Chyba dávky paliva na nějakém vstřiku může být způsobena i elektricky - špatným kontaktem v konektoru přímo na vstřikovači. Trošku špatně se to hledá, protože to bývá teplotně závislé.
Ono to trošku zblbne elektroniku a ta se snaží doregulovávat. Většinou jde u toho nahoru spotřeba.
Ono to trošku zblbne elektroniku a ta se snaží doregulovávat. Většinou jde u toho nahoru spotřeba.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Klepání TD5
kontakty dobré,nevyjiskřené,svazek taky, nikde ani kapka oleje, za to přímá spojitost s kvalitou nafty
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klepání TD5
Protože ty kontakty jsou normálně zalité olejem, tak to na nich nejiskří.
Narozdíl například od světel, kde proud teče pořád, do vstřikovačů teče jenon ve velice krátkých okamžicích - takže to nehřeje, ale pokud je tam špatný kontakt, tak to dělá problémy. Na vstřikovačích to jsou ty nejmenší fastony a teče jimi cca 20A - to by pro trvalý proud ohřívalo i velké fastony.
Narozdíl například od světel, kde proud teče pořád, do vstřikovačů teče jenon ve velice krátkých okamžicích - takže to nehřeje, ale pokud je tam špatný kontakt, tak to dělá problémy. Na vstřikovačích to jsou ty nejmenší fastony a teče jimi cca 20A - to by pro trvalý proud ohřívalo i velké fastony.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Klepání TD5
nemůžu souhlasit,v praci jsem mel už několik PDček, ktere měly konektory pěkně vysmažené
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klepání TD5
Tomu nemohu oponovat - pokud je konektor vypečenej, tak není co řešit. Ono bohužel ale stačí, aby jenom lehce nekontaktoval za tepla a je o zábavu postaráno. A okem to vůbec nemusí být vidět a běžným multimetrem se to za studena namusí dát poznat, protože jak se to ochladí, tak se to celé smrskne a zase funguje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Klepání TD5
to máš pravdu,proto všechny piny ven a napružit konektory,ale je to jen na chvilku - spíš jen na test,zda je chyba tam nebo jinde
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klepání TD5
Jestli to bude na chvilku to uvidíme. Zatím to běhá od zimy a je to v pohodě. Každopádně to tak nechám, než se to projeví znovu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Klepání TD5
Ahoj, prosím o radu už fakt nevím KLEPE. Nechcu zakládat nové téma
Jedná se o td5... 245tis km... Jinak jede dobře tahá nehulí ale něco klepe za tepla i za studena. Při neutrálu nejvíc Takove tlumene kovove klepani. Momentalne je to nejvíce slyšet když se otevřou dveře od řidiče a stoupne se metr od auta . Vychází to jakoby ze setrvačníku s tetoskopem je to nejvice slyšet na pravém prostředním šroubu převodovky, kde je zpojená s frémou. A pak je to nejcíc slyšet na dolním levem rohu hlavy těsně nad frémou. Kdy to začlo netuší. Co vše jsem na autě dělal. Při výletě po kazachu mi tam odešla spojka dal jsem tam neco co sem tam sehnal nejaká čína. Šílenej kravál z toho, do toho začlo něco kovově mlátit do sání " bylo to výfokový hidro na 3 válci ale proč odešlo?" Po návratu domu okamžitá výměna spojky a setrváku za valeo, sundání vany a kontrola čerpadla a kliky, kontrola vačky " na 4 válci na vačce pro vstřik asi pul cenťáku od max zdvihu cca 4x4mm čtvereček lehce odřená Proč? "a přetěsnění vstřiků, zrepasování přidavky, na převodovce na mrkvi mi přišlo že je dosti vůle po konzultaci prý v normálu tak tu sem nechal být. Posložení a nastartování vše v pohoďe a tichounké jel jsem to projet a po návratu slyším ono klepání lehce vycházející z tunelu. Tak furt rozebírám a skládám a je to tam furt na neutral z vyšlaplou spojkou, při kvaltu, klepání mizi cca ve 1200ot. Olej motoru měním po třičtvrtě roce 5w30 milera v převodech po 15tis km mtf 94 a tamty teď názvy nevím už nevím mužná dělám něco blbě. Mé napady buď opravdu převodovka nebo ten užo valeo setrvák je nějaký vadný a nebo klika. Poradí mi někdu jak změřím axiální vuli na klice. Děkuji za rady
Jedná se o td5... 245tis km... Jinak jede dobře tahá nehulí ale něco klepe za tepla i za studena. Při neutrálu nejvíc Takove tlumene kovove klepani. Momentalne je to nejvíce slyšet když se otevřou dveře od řidiče a stoupne se metr od auta . Vychází to jakoby ze setrvačníku s tetoskopem je to nejvice slyšet na pravém prostředním šroubu převodovky, kde je zpojená s frémou. A pak je to nejcíc slyšet na dolním levem rohu hlavy těsně nad frémou. Kdy to začlo netuší. Co vše jsem na autě dělal. Při výletě po kazachu mi tam odešla spojka dal jsem tam neco co sem tam sehnal nejaká čína. Šílenej kravál z toho, do toho začlo něco kovově mlátit do sání " bylo to výfokový hidro na 3 válci ale proč odešlo?" Po návratu domu okamžitá výměna spojky a setrváku za valeo, sundání vany a kontrola čerpadla a kliky, kontrola vačky " na 4 válci na vačce pro vstřik asi pul cenťáku od max zdvihu cca 4x4mm čtvereček lehce odřená Proč? "a přetěsnění vstřiků, zrepasování přidavky, na převodovce na mrkvi mi přišlo že je dosti vůle po konzultaci prý v normálu tak tu sem nechal být. Posložení a nastartování vše v pohoďe a tichounké jel jsem to projet a po návratu slyším ono klepání lehce vycházející z tunelu. Tak furt rozebírám a skládám a je to tam furt na neutral z vyšlaplou spojkou, při kvaltu, klepání mizi cca ve 1200ot. Olej motoru měním po třičtvrtě roce 5w30 milera v převodech po 15tis km mtf 94 a tamty teď názvy nevím už nevím mužná dělám něco blbě. Mé napady buď opravdu převodovka nebo ten užo valeo setrvák je nějaký vadný a nebo klika. Poradí mi někdu jak změřím axiální vuli na klice. Děkuji za rady
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání TD5
No zajímavý problém ale něco je mě v popisu nejasné.
Z otáčkami nad 1200 vždy zmizí?
Jaká je asi frekvence klepání?
Má vliv na klepání vyšlápnutí spojky?
Má vliv na klepání zařazený kvalt když je vyšlápnutá spojka nebo to dělá jenom na neutrál?
Z otáčkami nad 1200 vždy zmizí?
Jaká je asi frekvence klepání?
Má vliv na klepání vyšlápnutí spojky?
Má vliv na klepání zařazený kvalt když je vyšlápnutá spojka nebo to dělá jenom na neutrál?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Klepání TD5
Nad 1200 - 1300 ot. Nekde mezi tím klepání zmizí nebo to nesliším a při vyššich otáčkách také ne. Je to také nepravidelné tlumené klepaní s nízkou frekvencí. Klepe to na neutral, při vyšlápnutí spojky i při zařazeném kvaltu i při rozjezdu. Dneska jsem to opět rozhodil a vypadlo bronzové pouzdro. V klice má vakl. Dával jsem ho tam v pátek a naklepával jsem ho tam.
Poznatek když jsem odšroubovával přitlačák tak lezl sám od setrvačníku. Cca o 5mm a šel krásně sundat. Kdyžjsem ho tam dáva tak šel tak nějak na fest. Zítra změřím lamelu jestli není ohnutá. Vizuálně se nezdá.
Zatím jsem objevil to volné bronzové pouzdro bylo tam 2 dny.
Jak moc se muže vstupní hřídel do převodovky hýbat do stran? Do předu a do zadu se nehýbe. Kdyžtak bych jí kuchnul ale nehučí a řadí dobře tak já nevím.
Když oddělím převodovku od koše spojky a našroubuju tam fremu dam tam startér a čidlo klepání mužu to tak
nastartovat? Nedojebu něco takhle bych mohl vyloučit kliku. Když jsem naní koukal nic jsem nenašel.
Poznatek když jsem odšroubovával přitlačák tak lezl sám od setrvačníku. Cca o 5mm a šel krásně sundat. Kdyžjsem ho tam dáva tak šel tak nějak na fest. Zítra změřím lamelu jestli není ohnutá. Vizuálně se nezdá.
Zatím jsem objevil to volné bronzové pouzdro bylo tam 2 dny.
Jak moc se muže vstupní hřídel do převodovky hýbat do stran? Do předu a do zadu se nehýbe. Kdyžtak bych jí kuchnul ale nehučí a řadí dobře tak já nevím.
Když oddělím převodovku od koše spojky a našroubuju tam fremu dam tam startér a čidlo klepání mužu to tak
nastartovat? Nedojebu něco takhle bych mohl vyloučit kliku. Když jsem naní koukal nic jsem nenašel.
Re: Klepání TD5
Uzavřu svůj problém. Výměna bronzového pouzdra za origo pomohla. Klepaní se ztišilo ale nepřestalo úplně. Po rozebrání komplet motoru a po složení bylo stále tam. Tak opět převodovka ven vše rozložit na hromadu složit a klepání stále tam. Nanocom stále neukazuje nic ojedinělého korekce vstřiku max +/- 3. Na live datech nic ojedinělého až do chvíle než jsem sundal řemen a šel to projt. Korekce vstřiků +/- až 20. Nahodim řemen a vše jak funguje normálně. Jdu po elektrice. Kontrola všeho a nic. Nejsem elektikář a když bez řemenu katastrofa šel ksem po čerpadle a altíku. Nakonec vyměněn diodový můstek rovnou i uhlíky a nic už neklepe. Kdyžtak na diagnostice ať na volnoběh tak za jízdy alternator držel cca 14.1 při zapnutí všech hovadin co tam šli zavesit a nebo přivařit 13.8. Verdikt asi neco v napětí špatně se dobíjely baterie a na to trpěli vstřiky. Nevím nejsem elektrikář ani raketovej inženýr.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 02 bře 2020 14:33
- tel.: 739540891
- auto: D2 2000
- Bydliště: Brumov-Bylnice
Re: Klepání TD5
Ahoj ,přihodím svůj problém ,taky se mi ozývá klepání v určitých otáčkách (cca1500)a po zahřátí se mírně ztiší,ale jenom zajízy v neutrálu to neslyším,byl jsem u několika mechaniků,aby si to poslechli,jeden tvrdí vstřik,druhý ,že už může být opotřebovaný motor(dle tacho 230k).Na diagnostice jsem zatím nebyl.Přikládám video se zvukem,nejlíp je to slyšet v 8 sekundě..
Díky
https://www.youtube.com/watch?v=i2xuIe4OlVI
Díky
https://www.youtube.com/watch?v=i2xuIe4OlVI