TD5 EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#81 Příspěvek od libovka » 08 kvě 2010 08:26

eliott píše:
libovka píše:Já osobně zaslepím výstup ze svodů a tu klapku tam nechám.To že omezuje průtok se mi nezdá,protože to budou mít z výroby spočítaný,aby plnění bylo dostačující.
Z výroby mají spočítáno, že tam má být EGR a taky je to hovadina. A fyzika hovoří jasně, prostě to tam překáží. Po vyndání EGRu (komplet) a tlumiče výfuku mi auto jede znatelně lépe :devil

Mám vyndat tlumič výfuku nebo katalyzátor? :think

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#82 Příspěvek od eliott » 08 kvě 2010 09:29

Jestli ti nebude vadit mírně hlučnější výfuk, tak obojí.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#83 Příspěvek od libovka » 08 kvě 2010 10:02

Otázka je co je mírně hlučné? :think Každý má ty hranice hluku jinde.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#84 Příspěvek od eliott » 08 kvě 2010 10:27

libovka píše:Otázka je co je mírně hlučné? :think Každý má ty hranice hluku jinde.
Zeptej se Rosiho, má to taky, a tuším že i Jenda, a ten se pohybuje po Praze .
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#85 Příspěvek od Jenda » 08 kvě 2010 19:57

...katak ven(usmiknout) ale tlumic budu vracet.Uz mam koni dost a za ten peknej zvuk mi to uz nestoji :wink: Takze tlumic nechat.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#86 Příspěvek od libovka » 08 kvě 2010 20:33

OK,takže tlumič nechám.

Jendo a bylo znát na výkonu že jsi vyndal kat?Nebo je to zanedbatelné a nemá to smysl?

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#87 Příspěvek od Jenda » 09 kvě 2010 07:18

...je to znat,byva dost casto ucpany :wink:
Ja a nekolik dalsich lidi jsme se pak divili co to tam vubec dela,kdyz to neni temer pruchozi.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#88 Příspěvek od pidibi » 09 kvě 2010 10:04

ja ho mam u benzinu vyndanej, ale prijde me ze to auto dost smrdi ...

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#89 Příspěvek od Jenda » 09 kvě 2010 15:55

...benzin je benzin a nafta je neco jinyho.Tam to neni kat. ale filtr pevnych castic.Tedy sazi :wink: Tohle je u nafty vec navic,pokud je L.R.(Td5) v poradku a reemap kvalitni,kouri to min nez oktavie,ci jine koncerny :!:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#90 Příspěvek od MadTom » 09 kvě 2010 17:48

Katalizátor u nafty funguje podobně jako u benzínu, neplést s filtrem pevných částic (DPF či jak se to jmenuje). Rozdíl je v tom, že na technické u benzínu se měří kde co a funkce katalizátoru se tam pozná. U dieselu se měří pouze kouřivost a na tu má katalizátor nulovej vliv a EGR ji maximálně zhorší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 EGR ventil

#91 Příspěvek od Jenda » 09 kvě 2010 18:29

V Td5 je ale pokud se nepletu pouze filtr pev. castic.Proste filtr bez jakehokoliv rizeni(lambda).
Kazdopadne tam vadi :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#92 Příspěvek od libovka » 09 kvě 2010 18:39

Jenda píše:V Td5 je ale pokud se nepletu pouze filtr pev. castic.Proste filtr bez jakehokoliv rizeni(lambda).
Kazdopadne tam vadi :wink:
H.
Tak tomu se říká neřízený katalyzátor.Filtr pevných částic funguje trošku jinak.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: TD5 EGR ventil

#93 Příspěvek od RudaK » 09 kvě 2010 18:48

Jak říká František Ringo Čech : " To je jedno jak se to menuje " Je to tam prostě navíc ...... :hi ( slušně řečeno )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#94 Příspěvek od MadTom » 09 kvě 2010 18:54

Přesně tak, katalyzátor je u dieselu na redukci tuším oxidů dusíku (NOx), filtr pevných částic je na redukci mikrosazí (těch nejjemnějších, co skoro nejsou vidět, ale jsou nejvíc karcinogení) - jeho vedlejší efekt je, že se musí jednou za čas vypálit - zvedne se teplota výfukových plynů, v autě je na to speciální nádržka s nejakým sajrajtem, který se musí po cca 80000km v servisi doplnit.
Řízený katalizátor u benzínového motoru je stejný jako neřízený, neřídí se nic v katalyzátoru, ale řídí se motor podle informací o obsahu kyslíku ve výfukových plynech - podle napětí z lambda sondy - což je čidlo ve výfuku. Spalování (poměr vzduchu a benzínu) se optimalizuje na emise, nikoliv na výkon nebo spotřebu. Nové motory mají jednu lambda sondu před katalizátorem a druhou za - jednak se ta před rychleji ohřeje na provozní teplotu a dále se dá poznat, jestli katalyzátor funguje. Prostě elektronika.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#95 Příspěvek od libovka » 09 kvě 2010 18:58

MadTom píše:Přesně tak, katalyzátor je u dieselu na redukci tuším oxidů dusíku (NOx), filtr pevných částic je na redukci mikrosazí (těch nejjemnějších, co skoro nejsou vidět, ale jsou nejvíc karcinogení) - jeho vedlejší efekt je, že se musí jednou za čas vypálit - zvedne se teplota výfukových plynů, v autě je na to speciální nádržka s nejakým sajrajtem, který se musí po cca 80000km v servisi doplnit.
Řízený katalizátor u benzínového motoru je stejný jako neřízený, neřídí se nic v katalyzátoru, ale řídí se motor podle informací o obsahu kyslíku ve výfukových plynech - podle napětí z lambda sondy - což je čidlo ve výfuku. Spalování (poměr vzduchu a benzínu) se optimalizuje na emise, nikoliv na výkon nebo spotřebu. Nové motory mají jednu lambda sondu před katalizátorem a druhou za - jednak se ta před rychleji ohřeje na provozní teplotu a dále se dá poznat, jestli katalyzátor funguje. Prostě elektronika.


:yes :yes :yes

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#96 Příspěvek od eliott » 09 kvě 2010 21:27

MadTom píše:Přesně tak, katalyzátor je u dieselu na redukci tuším oxidů dusíku (NOx), filtr pevných částic je na redukci mikrosazí (těch nejjemnějších, co skoro nejsou vidět, ale jsou nejvíc karcinogení) - jeho vedlejší efekt je, že se musí jednou za čas vypálit - zvedne se teplota výfukových plynů, v autě je na to speciální nádržka s nejakým sajrajtem, který se musí po cca 80000km v servisi doplnit.
Řízený katalizátor u benzínového motoru je stejný jako neřízený, neřídí se nic v katalyzátoru, ale řídí se motor podle informací o obsahu kyslíku ve výfukových plynech - podle napětí z lambda sondy - což je čidlo ve výfuku. Spalování (poměr vzduchu a benzínu) se optimalizuje na emise, nikoliv na výkon nebo spotřebu. Nové motory mají jednu lambda sondu před katalizátorem a druhou za - jednak se ta před rychleji ohřeje na provozní teplotu a dále se dá poznat, jestli katalyzátor funguje. Prostě elektronika.
Tome, ty jsi chodící encyklopedie :clap
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: TD5 EGR ventil

#97 Příspěvek od luque » 12 kvě 2010 15:48

Acon píše:mne to kamoš tiež len zaslepil plechovým tesnením. Stálo to asi jedno pivo,ktoré by sme si dali aj bez zaslepenia EGR.
Nemáš to náhodou nafotené :?: - myslím postup zaslepepenia? Nie to :beer .

Alebo niekto iný. Nie som automechanik, ja to len potrebujem vidieť :wasntme , aby som bol v obraze :whew .

Ďakujem

Uživatelský avatar
vladaz
Příspěvky: 251
Registrován: 20 bře 2009 16:06
auto: SIIA,DIII,L322,..
Bydliště: u Kladna

Re: TD5 EGR ventil

#98 Příspěvek od vladaz » 13 kvě 2010 15:53

Tady to máš nafocené a popsané:

http://www.discovery2.co.uk/egr.html

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: TD5 EGR ventil

#99 Příspěvek od luque » 13 kvě 2010 19:07

vladaz píše:Tady to máš nafocené a popsané:

http://www.discovery2.co.uk/egr.html

Dík. :yes

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#100 Příspěvek od libovka » 13 kvě 2010 19:13

Jenda píše:...benzin je benzin a nafta je neco jinyho.Tam to neni kat. ale filtr pevnych castic.Tedy sazi :wink: Tohle je u nafty vec navic,pokud je L.R.(Td5) v poradku a reemap kvalitni,kouri to min nez oktavie,ci jine koncerny :!:
Honza
Tak že to nebude nějak víc smrdět?Aby mě pak nepálili oči. :D

Odpovědět