škubání td5 ve 4000 ot.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1904
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

škubání td5 ve 4000 ot.

#1 Příspěvek od libovka » 28 pro 2010 08:41

DII TD5 automat

Dnes jsem jel do práce a při předjíždění jsem tomu naložil.Automat podřadil,ale jakmile se motor dostal na 4000ot. začal škubat.Lehce jsem ubral a přestalo to.Pak jsem to ještě párkrát zkusil a dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2267
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#2 Příspěvek od Hubert » 28 pro 2010 08:52

To jak kdyby ti tam nestačila jít nafta. Jak sou na tom filtry?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#3 Příspěvek od keso » 28 pro 2010 09:11

Ja som mal podobný problém na manuálnej TD5, len to bolo pri cca 3000 - 3300 otáčkach a spôsobovalo to palivové čerpadlo, ktoré bolo na odchode.

Pri nižších otáčkach auto šlo bez problémov, probém bol len dlhé stupania.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1904
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#4 Příspěvek od libovka » 28 pro 2010 09:23

Palivák je tam 15000km a nedávno jsem ho odvodnil.Vzducháč je nový.Ventil na regulaci turba a svazek na vstřikách je taky nový.Konektor na jednotce bez oleje.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3304
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: 5xLAND
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#5 Příspěvek od Land Jirka » 28 pro 2010 09:35

Při dnešní kvalitě nafty je 15000 na palivový filtr u TD5 dost...
Doporučuju všem vyměnit palivový filtr před zimou.
Neprůchozí naftový filtr má mimo jiné za následek zkrácení životnosti palivového čerpdla. :wink:
4x4 SERVIS http://www.4x4servis.eu , PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2267
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#6 Příspěvek od Hubert » 28 pro 2010 11:16

15 000 není málo při rozporuplné kvalitě nafty a ceny palivového filtru bych taky začal jeho výměnou.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4954
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#7 Příspěvek od Acon » 28 pro 2010 12:49

niečo podobné mi robil káblový zväzok. Pozri do červeného konektoru na RJ či tam je olej.
99" LR DiscoveryII TD5, 2" lift, predný+zadný pevnostňák, superwinch 4,5t, syn. lano, pneu KM2 265/75R16
skype: OlegMasik - ročník 64"

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2274
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#8 Příspěvek od masar » 28 pro 2010 13:07

Acon píše:niečo podobné mi robil káblový zväzok. Pozri do červeného konektoru na RJ či tam je olej.
libovka píše:Konektor na jednotce bez oleje.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#9 Příspěvek od Kubrtos » 28 pro 2010 13:34

Ať to tu nezasírám podobným tématem, škubání jsem si taky jednou vyzkoušel, ale to neřeším, auto je před výměnou všech filtrů a náplní. Trápí mě jiná věc. Při otáčkách kolem 2500 než tam skočí další kvalt mi tam něco jakoby rachotí. Při nižších otáčkách, nebo na volnoběh nic. A když je to zase ve vysokejch - jako když sešlápnu prudce plyn na podlahu, tak taky ne, jen když to jde postupně pomalu, třeba rozjezdy z křižovatek, zrychlování z 50 na 70 atd. To že se mi třepe palubka vím - to není ono a chystám se doplnit chybějící šroubky. :D
P.S. radu "zesil si rádio" jsem už taky četl, jen mám strach jestli to není počátek něčeho co by stálo časem hodně peněz.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1904
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#10 Příspěvek od libovka » 28 pro 2010 14:01

Nemáte někdo link na postup odvzdušnění pal.systému?

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2267
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#11 Příspěvek od Hubert » 28 pro 2010 14:09

Kubrtos píše:Ať to tu nezasírám podobným tématem, škubání jsem si taky jednou vyzkoušel, ale to neřeším, auto je před výměnou všech filtrů a náplní. Trápí mě jiná věc. Při otáčkách kolem 2500 než tam skočí další kvalt mi tam něco jakoby rachotí. Při nižších otáčkách, nebo na volnoběh nic. A když je to zase ve vysokejch - jako když sešlápnu prudce plyn na podlahu, tak taky ne, jen když to jde postupně pomalu, třeba rozjezdy z křižovatek, zrychlování z 50 na 70 atd. To že se mi třepe palubka vím - to není ono a chystám se doplnit chybějící šroubky. :D
P.S. radu "zesil si rádio" jsem už taky četl, jen mám strach jestli to není počátek něčeho co by stálo časem hodně peněz.
Nedělá ti to kardan. Mě to tahle drnčí kolem 70 a pak kolem 90 jinak ne. A tipuji to na přední kardan. Když ho vyhodím tak to nepozoruji.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2704
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: mobil
auto: mockrát LR
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#12 Příspěvek od cyril » 28 pro 2010 14:17

libovka píše:DII TD5 automat

Dnes jsem jel do práce a při předjíždění jsem tomu naložil.Automat podřadil,ale jakmile se motor dostal na 4000ot. začal škubat.Lehce jsem ubral a přestalo to.Pak jsem to ještě párkrát zkusil a dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.
Na 90% si myslím, že to není přicpaná nafta, ale něco s WAAS ventilem (nebo jak se to jmenuje) na přetlaku turba. Vyskočená, prodřená nebo nezapojená hadička od tohoto ventilu. Taková malá hadička, co jde od docela blbě schovaný elektronické krabičky do toho ventilu nad turbem. Už se to tu někde popisovalo. Dělalo nám to už na několika autech. Zapojila se, přetěsnila, případně vyměnila a byl vždycky klid. Někdy se musí vyměnit ten ventil nebo ta krabička. Lepší fotku bohužel nemám. Poznáš to, že když pojedeš a otevřeš si okno, začne to někdy docela dost z toho netěsnýho místa syčet. Pokud to nesyčí, může být špatná eletkronická krabička nebo ventil na turbu.
Přílohy
ventilhadice1mm.JPG
ventilhadice1mm.JPG (42.61 KiB) Zobrazeno 9328 x
http://www.cyrilmoto.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.chronoshop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#13 Příspěvek od Kubrtos » 28 pro 2010 14:19

Zjistím. Dík za tip. Ale mě to dělá od spodu. Vždycky než skočí další kvalt. Není to až tak závislý na rychlosti.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

pan klobouk
Příspěvky: 292
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#14 Příspěvek od pan klobouk » 28 pro 2010 15:44

4000 ot/min na naftu už je docela dost. Nevím na kolik je na TD5 omezovač,ale nemůže to být i tím?

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#15 Příspěvek od Miloš II » 28 pro 2010 15:48

libovka píše:Nemáte někdo link na postup odvzdušnění pal.systému?
Už se to tu několikrát řešilo.....
Před nastartovámín asi 6x promášknout pedál plynu a ECU nastartuje samoodvzdušnění samo. MilošII :ty jeden...:
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1904
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#16 Příspěvek od libovka » 28 pro 2010 16:15

Sice se to tu řešilo,ale nenašel jsem to.Díky

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#17 Příspěvek od jezbera ivan » 28 pro 2010 16:27

libovka píše:dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.
Myslim, ze to je problem taky ako pise Cyril, nieco s prepadovym kanalom turba - waste gate. Treba to napichnut na diagnostiku, precitat ECU motora, ci je zaznamenana chyba "overboost" alebo nieco s waste gate. Tiez pozriet tlak turba pri ktorom, sa to deje. Ak v momente ubytku vykonu spadne zrazu tlak za turbom na 100, tak je to jasne, ze sa zrazu otvara waste gate. Treba hladat preco ho zrazu otvara..... Ak tlak za turbom pri cukani nepada na 100, tak to waste gate nebude, ale moj nazor je ze skor ano.
Naposledy upravil(a) jezbera ivan dne 28 pro 2010 16:44, celkem upraveno 1 x.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#18 Příspěvek od sloon » 28 pro 2010 16:34

Tady je odkaz na výměnu té krabičky jak píše Cyril.

http://www.discovery2.co.uk/wastegate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1904
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#19 Příspěvek od libovka » 28 pro 2010 17:23

jezbera ivan píše:
libovka píše:dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.
Myslim, ze to je problem taky ako pise Cyril, nieco s prepadovym kanalom turba - waste gate. Treba to napichnut na diagnostiku, precitat ECU motora, ci je zaznamenana chyba "overboost" alebo nieco s waste gate. Tiez pozriet tlak turba pri ktorom, sa to deje. Ak v momente ubytku vykonu spadne zrazu tlak za turbom na 100, tak je to jasne, ze sa zrazu otvara waste gate. Treba hladat preco ho zrazu otvara..... Ak tlak za turbom pri cukani nepada na 100, tak to waste gate nebude, ale moj nazor je ze skor ano.
Tohle už mám zasebou ale dělalo mi to ve 3000ot. a padalo to do nouzáku.Takže ventil je nový.A regulace na turbu chodí lehce.Pro jistotu jsem ten trojcestný ventil demontoval a odzkoušel a chodí v poho.
Tohle pouze škube a do nouzáku to nespadne.Dělá to na všechny kvalty jakmile se dostanou ke 4000ot.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2704
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: mobil
auto: mockrát LR
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

#20 Příspěvek od cyril » 28 pro 2010 17:38

Mě ani ostatním co jsme to škubání řešili to do nouzáku taky vždycky nespadlo. Ani se nic nerozsvítilo, pouze to škubalo. Ale taky to může být i něčíkm jiným. Začal bych v první řadě napíchnutím na dialýzu...a potom bych teprve řešil jiný orgány. Nejlepší je, si to od někoho půjčit a ty díly prostě přehazovat až se KO součástka prozradí sama. Držím palce.
http://www.cyrilmoto.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.chronoshop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět