Prelozenie ECU do interieru

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Prelozenie ECU do interieru

#1 Příspěvek od visby » 25 led 2011 10:45

Planujem tuto operaciu uz dlhsie, avsak vzhladom na robotu nemam cas nad laborovat sam. Cize pytam sa skusenejsich:

1; kam to prelozit? Kastlik? Napravo v spolujazdcovom priestore na nohy?

2; kde cvaknut kable? Aby sa to najlepsie predlzkovalo a siel iba jeden zvazok do kabiny

leto sa blizi, sice nechcem brodit ale to som nechcel ani minuly rok...

MadTom
Příspěvky: 12730
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Prelozenie ECU do interieru

#2 Příspěvek od MadTom » 25 led 2011 11:24

Ecu nad nohy spolujezdce, pokud v autě nemáš ACE (hydraulika proti naklánění), tak je tam přímo místo, kam patří jednotka ACE - má stejné rozteče šroubů. Pokud ACE máš, tak je tam místo taky, ale je ho tam míň a musí se udělat distanční sloupky, kterýma se udělá sendvič obou jednotek.
Na protažení kabelů z motorového prostoje je za jednotkama přímo dvojice gumových průchodek.
A kde skřípnout kábly - tady ti neporadím, já chci originál svazek rozplést, abych zbytečně neobíhal dvakrát motor a zároveň chci opravit (vyměnit za jiné) popraskané ochranné husí krky a upevnění v motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#3 Příspěvek od Miloš II » 25 led 2011 12:42

Už se to tu sice několikrát probíralo.....mám ECU přeloženou už dva roky a zatím žádnej problém ve spojích...je zapotřebí najít ve svazku hlavně ty vodiče co jdou na vstřiky, protože ty jsou nejkratší
Oby svazky (patice) je třeba rozplést, protože tak jak jsou je do kabiny nedostaneš
Vytahnou tu velkou gumovou průchodku a postupně patice protáhnout.
Dělal jsem to postupně vytahoval jsem jednotlivé piny s vodičem protáhl průchodkou a zasunul spátky do patice..
Ještě je potřeba nadstavit všechny vodiče co vedou směrem na turbo....
Samotné ECU mám u pravého kolene pod plastovým krytem. Jsou tam přímo štefty na jeho zavěšení. Samotné nadstavní je potřeba udělat dost pečlivě očistit zaolejované žíly přetahnou smršťovačkou atd. Miloš II
Přílohy
Nadstavené žíly vstřik.jpg
Nadstavené žíly vstřik.jpg (57.14 KiB) Zobrazeno 6589 x
Patice ŘJ.jpg
Patice ŘJ.jpg (168.21 KiB) Zobrazeno 6589 x
Přetažení svazku ŘJ.jpg
Přetažení svazku ŘJ.jpg (162.06 KiB) Zobrazeno 6589 x
Vadné žíly vstřik.jpg
Vadné žíly vstřik.jpg (125.19 KiB) Zobrazeno 6589 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 12730
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Prelozenie ECU do interieru

#4 Příspěvek od MadTom » 25 led 2011 12:44

To je přesně ono. Ty "štefty" co tam má Miloš jsou původně na připevnění řídící jednotky ACE.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#5 Příspěvek od visby » 25 led 2011 14:00

cize staci nadtavit iba vodice do vstrekov a na turbo? netreba vsetky?
myslel som, ze treba vsetky vodice predlzit...

co sa tyka umiestnenia, presne tam som myslel ze to dam.

MadTom
Příspěvky: 12730
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Prelozenie ECU do interieru

#6 Příspěvek od MadTom » 25 led 2011 14:25

Prodlužovat musíš všechny - to bylo myšleno tím, rozplést. Akorát ty od vstřiků jsou nejkratší. Já počítám s tím, že je všechny prodloužím. Že by některé vyšly tak jak jsou, s tím moc nepočítám.
Jeno pozor na jednu věc - vodiče do auta a vodiče pro elektroinstalace 230V se liší tloušťkou izolace - v autě může být podstatně slabší a tím i slabší kabel přes vrch, při zachování průřezu mědi. A tento průřez je podstatnej. Dále je to barevné značení - v malém množství jsou by barevné dráty nesehnatelné. Jednou jsem to řešil tak, že jsem si pořídil barevné smršťovací bužírky a těma jsem to kódoval - narozdíl od různých lihových fixů, tohle se nesetře.
A pro napojování vodičů doporučuju neletovat "natupo" - tj. dva dráty vedle sebe pouze procínované a zaizolované smršťvací bužírkou, ale nasadit na ty dráty před letováním takovou "pružinku" z pocínovaného drátu a teprve potom proletovat. Je menší šance, že se ten spoj uklepe. Případně místo té drátové "pružinky" použít krimpovací trubičky a zase proletovat. Pokud budete letovat pistolovou pájkou, doporučuju odpojit od svazku jak jednotku, tak čidla, je menší šance, že odejdou - na hrotu pistolové pájky se mohou dělat docela pěkné napěťové špičky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#7 Příspěvek od visby » 25 led 2011 14:34

uff, vcelku ma strasis;-)

2milos: ako dlho si to zhruba robil? nech viem kolko casu tomu obetujem;-)

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#8 Příspěvek od Miloš II » 25 led 2011 14:37

Ne Tome prévě v tom je to kouzlo, že je všechny nemusíš stříhat. Musíš rozlést ty dva svazky celý to přerovnat a nasměrovat do kabiny a těch co budeš muset prodloužit moc není. Základ je vyháčkovat ty piny s patic a dostat tu patici za to gumovou průchodku pak protahneš ty patice skrz karoserii a pak nasadíš tu gumovou průchodku (má límec) Dělal jsem to celej den Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#9 Příspěvek od zbynek » 25 led 2011 15:03

Ty Miloši děkuji za pěkný manuál, dříve jsem nad tím neuvažoval, ale když to takto pěkně popíšeš, tak mam chuť se do toho pustit.
Tím jak očistíš zaolejované vodiče, tak možná oddálíš vzlínání, je to tak ? nebo se mílím, nebo je potřeba měnit kabelový svazek na vstřikách abych tomu zabránil :?:
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#10 Příspěvek od visby » 25 led 2011 15:14

dikes milos, takto to neznie az tak brutalne...

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#11 Příspěvek od Miloš II » 25 led 2011 16:50

Jak píšeš řešil jsem to zároveň se vzlínáním oleje do ECU. Spojoval jsem to na ostro tj. oškrabal jsem lanko převlékl smršťovací bužírkou lanka jednoduše dosebe zasunul a proletoval. Dovedl bych si představit i spojovací dutinku a spoj taky procínovat. To vše stahnout smršťovací bužírkou. Vyháčkování pinů jsem dělal silnějším špendlíkem, ale musíš s dát pozor na zdeformování pinu v patici (samice) .
Na ohle srandu si můžeš koupit tohle http://www.saunika.sk/iso-konektory-red ... iso---471/" onclick="window.open(this.href);return false; nebo tu http://www.ahifi.cz/dily-pro-iso-adaptery/#popis" onclick="window.open(this.href);return false; ale to určitě Tom najde něco levnější. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#12 Příspěvek od zbynek » 25 led 2011 18:39

Výborné informace. Díky
Všechno má svůj čas........

MadTom
Příspěvky: 12730
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Prelozenie ECU do interieru

#13 Příspěvek od MadTom » 25 led 2011 19:58

Ta vyndávací vidlička není špatná, ale za ty peníze ani náhodou - špendlíky to řeší, případně kousek plechu. Na jedno použití je to moc drahé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Prelozenie ECU do interieru

#14 Příspěvek od DanoDEF » 25 led 2011 20:39

MadTom píše:Ta vyndávací vidlička není špatná, ale za ty peníze ani náhodou
... poradim Vam este tzv. preparacnu ihlu zo zdravotnickej oblasti.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#15 Příspěvek od Miloš II » 26 led 2011 12:58

Ještě něco k ECU....Miloš II
Přílohy
dis 002.jpg
dis 002.jpg (75.82 KiB) Zobrazeno 6436 x
dis 001.jpg
dis 001.jpg (84.13 KiB) Zobrazeno 6436 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Wojto
Příspěvky: 334
Registrován: 08 led 2009 13:02
auto: D II

Re: Prelozenie ECU do interieru

#16 Příspěvek od Wojto » 26 led 2011 19:32

Ja som tie piny z konektora nevyberal. V mieste za vebastom mam priechodku ktorou sa dal prestrčit celý konektor. Len som to musel potom cele zapatlat silikonom.
Přílohy
ECU (Medium).JPG
ECU (Medium).JPG (84.62 KiB) Zobrazeno 6394 x
Nie každý kto blúdi, je stratený...

MadTom
Příspěvky: 12730
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Prelozenie ECU do interieru

#17 Příspěvek od MadTom » 26 led 2011 20:13

Bezva fotka, jenom doplním, že to žluté mezi jednotku ACE a jednotkou TD5 je ten zmiňovaný distanční sloupek - jsou potřeba celkem 3. A zeptám se, jaký je vhodný postup na vložení sestavy jednotek a nosmého plechu dovnitř? Ono už teď je to takové trošku honění ježka v kleci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Wojto
Příspěvky: 334
Registrován: 08 led 2009 13:02
auto: D II

Re: Prelozenie ECU do interieru

#18 Příspěvek od Wojto » 26 led 2011 20:32

Ano je to tam natesno. Ked som to zložil vonku, tak som to už nevedel dostať do vnútra. Takže je tam ta jednotka ECU vložená dodatočne, ale to už tam nejdú vložiť tie zadé skrutky. Použil som skrutky s menším priemerom ktoré sú len napichnuté v tých dištančných stĺpikoch. Ono to nemá kam vypadnúť.
Nie každý kto blúdi, je stratený...

MadTom
Příspěvky: 12730
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Prelozenie ECU do interieru

#19 Příspěvek od MadTom » 26 led 2011 21:23

No něco takového jsem čekal. Na podzim jsem to tam zkoušel tak trochu na sucho a moc místa tam není. On je dost problém celej tan držák vymanévrovat ven, když je potřeba vyjmout jednotku ACE, natož tak, když tam ty jednotky jsou dvě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2569
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prelozenie ECU do interieru

#20 Příspěvek od visby » 27 led 2011 08:26

Wojto píše:Ja som tie piny z konektora nevyberal. V mieste za vebastom mam priechodku ktorou sa dal prestrčit celý konektor. Len som to musel potom cele zapatlat silikonom.
predlzil si cely kablovy zvazok, ci len tie od vstrekov a k turbu, co spominal milos?

Odpovědět