Stránka 1 z 6
Servisní interval 300TDi
Napsal: 21 pro 2006 15:54
od Admin
Motorový olej měnit po 10.000km
10W-40
15W-40
ACEA B2 nebo B3
6,8 - 7 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 20.000km
Texaco MTF94 - 2,4 litrů
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km spolu s filtrem
Dexron II D nebo Dexron III
Přídavná převodovka kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
2,1 Litrů
Olej v přední a zadní nápravě kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5
1,8l
Při použítí uzávěrky (ARB)
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
1,8 Litrů
Odkalovací nádobka paliva každých 20.000km
Filtr vzduchu vyměnit po 40.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 20.000km
Seřídit ventilovou vůli po 20.000km
Plochý řemen příslušenství vyměnit po 120.000km
Propláchnout mezichladič stlačeného vzduchu (
intercooler) každých 80.000km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Náplň rejdové koule: Texaco EP00 (STC3435)
Servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Napsal: 21 pro 2006 18:21
od Rover
šikovné shrnutí, díky kocoure!
Napsal: 21 pro 2006 22:59
od DanoDEF
Admine ked si sa tak rozpisal tak to supni aj na Def TD5.....
....interval vymeny vzduchoveho filtra sa mi zda dost velky. Co hovoris na Castrol SAF XJ do difu s ARB ?
Napsal: 22 pro 2006 07:43
od Admin
DanoDEF píše:Admine ked si sa tak rozpisal tak to supni aj na Def TD5.....
Dočkej času, taky bude
....interval vymeny vzduchoveho filtra sa mi zda dost velky. Co hovoris na Castrol SAF XJ do difu s ARB ?
Ten interval se mi zdá taky dlouhý, nicméně pokud se jezdí v terénu, tak ten vzducháč bych měnil daleko dříve.
SAF-XJ můžeš použít taky, nic tím nezkazíš, ale ani nezískáš. Přirovnal bych to k požívání plné sysntetiky do Škody 1000MB
Napsal: 22 pro 2006 09:52
od DanoDEF
Admin píše:
Ten interval se mi zdá taky dlouhý, nicméně pokud se jezdí v terénu, tak ten vzducháč bych měnil daleko dříve.
Ja aj u 300Tdi aj u TD5 menim pri kazdom servise tj. 20tis km.
Admin píše:
SAF-XJ můžeš použít taky, nic tím nezkazíš, ale ani nezískáš.
...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJ
Admin píše:
Přirovnal bych to k požívání plné sysntetiky do Škody 1000MB
...no prave veterana si treba vazit....
Napsal: 22 pro 2006 12:26
od Admin
Castrol SAF-XO syntetický rozvodový olej
Třída SAE: 75W-90
Výkonové třídy, specifikace:
API GL 5
BMW
MAN 342 Typ SL
Scania STO 1:0
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XO je syntetický rozvodový olej, který byl vyvinut speciálně pro nápravové
rozvodovky BMW s diferenciálem bez lamelového závěru a samostatné rozvodovky VW a
Audi.
Castrol SAF-XO byl vytvořen na bázi nové syntetické technologie, ve srovnání s minerálními
rozvodovými oleji mnohem lépe odolává stárnutí a má vynikající tekutost při nízkých
teplotách.
Specifické vlastnosti:
• čistá převodovka (i po delší době používání - ověření provedeno 300 h testem na
originální nápravě BMW při 7000 ot./min a teplotě oleje ve vaně 150 °C )
• vynikající ochrana proti opotřebení
• vynikající tekutost při nízkých teplotách
• nízká pěnivost
• neagresivnost vůči materiálům těsnění
• absolutní střihová stabilita, a tím dlouhodobě zaručená mazací schopnost
• vhodnost pro všechny klimatické podmínky
Mísitelnost a likvidace:
Castrol SAF-XO je mísitelný se všemi značkovými převodovými oleji, které odpovídají
specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Vynikající výkonnost tohoto produktu však
může být plně využita pouze tehdy, když není míchán s jinými oleji.
Použitý olej Castrol SAF-XO lze po výměně likvidovat stejně jako běžné oleje.
Napsal: 22 pro 2006 12:29
od Admin
SAF-XJ syntetický vícerozsahový rozvodový olej pro zadní nápravu
Třída SAE:
75W-140
Výkonové třídy, specifikace: API GL 5
BMW
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XJ je syntetický vícerozsahový rozvodový olej vyvinutý speciálně pro moderní
nápravové rozvodovky terénních automobilů a automobilů s pohonem všech kol s uzávěrkou
diferenciálu (pro terénní automobily), pro které je předepsán olej třídy API GL 5 tzv. „Limited
Slip Oil“. Castrol SAF-XJ je rovněž vhodný pro vozy s pohonem zadní nápravy, pro které je
předepsán olej API GL 4 (nutno dbát pokynů výrobce).
Castrol SAF-XJ jako „Limited Slip Oil“ je vhodný pro rozvodovky (diferenciály) s i bez
uzávěrky. Široké pásmo viskozity a speciální aditiva zajišťují i u diferenciálů s vysokým
vlastním zavíráním vynikající ochranu proti opotřebení a nízkou hlučnost.
Castrol SAF-XJ byl navržen speciálně pro rozvod zadní nápravy nové generace, kde přináší
výrazné zvýšení pohodlí provozu. Podstatně klesají teploty v nápravách, snižuje se hlučnost.
Dobrá tekutost tohoto oleje při nízkých teplotách spolu se speciálními aditivy zaručují dobrou
ochranu před opotřebením při současné dobré zavírací funkci diferenciálu.
Zkoušky a zkušenosti s novými konstrukcemi náprav ukázaly, že klasické rozvodovkové
oleje nedostačují novým požadavkům, z části dané novými spojeními materiálů. Vyšší
tlakové zatížení ploch a vysoký podíl kluzu (v diferenciálech) mají za následek zvýšení
provozních teplot.
Specifické vlastnosti:
• vynikající tekutost za nízkých teplot znamená rychlé zaolejování mechanismu a nízké
ztráty třením
• vysoká teplotní stabilita spojená s vynikající ochranou proti opotřebení a malou hlučností
• malá pěnivost, především při provozu při vysokých teplotách
• mimořádně vysoká střihová stabilita znamená, že pásmo viskozity zůstává plně
zachováno i při extrémním a dlouhodobém zatížení
• zvýšená účinnost, která se příznivě projevuje i úsporami paliva, snížením provozní teploty
v rozvodovce, zvýšením pohodlí provozu a prodloužením životnosti
Napsal: 22 pro 2006 12:31
od Admin
DanoDEF píše: ...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJ
ať máš zčeho studovat
Napsal: 22 pro 2006 13:04
od DanoDEF
Admin píše:DanoDEF píše: ...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJ
ať máš zčeho studovat
si pohotovy ale bol som rychlejsi ....vygooglil som sina NETe. aj tak pouzijem SAF XJ nakolko este zopar litrikov mam odlozene na povale v offroad sekcii...
ps dnes mi dosli panty co si poslal erikovi a on mne....vdaka patri obom...ale uvidim ich az vecer...
Napsal: 06 bře 2009 20:04
od Drakes
Tenhle přehled super, ještě mě zajímá kdy měnit rozvody?
Napsal: 07 bře 2009 07:02
od Land Jirka
Rozvody se mění po 120000 Km nebo jednou za šest let.
Po 60000 km se mění u aut jezdících v tropech, na poušti nebo stále v těžkém terénu.
Napsal: 07 bře 2009 10:03
od JenaN
Možná se zeptám jako blbec, ale co za chladící směs u třístovky? Má nějaký zvláštní označení?
Napsal: 07 bře 2009 22:38
od KRANG
Předpokládám, že u Defendra 200 TDi bez posilovače jsou ty intervaly a náplně podobný, ne-li stejný. Nebo
Re:
Napsal: 20 říj 2009 21:12
od shimi
A prosimtě diskoška1 2,5TDi má jak řešený rozvody??má to řetěz řemen a nebo co tam je??a jaký jsou kdyžtak ceny rozvodů prosím,předem dík
Drakes píše:Tenhle přehled super, ještě mě zajímá kdy měnit rozvody?
Re: Servisní interval 300TDi
Napsal: 20 říj 2009 21:20
od Land Jirka
D 1 má řemen interval jsem psal o pár řádků výš.
Rozvodový řemeny jsou různé, záleží jakej máš rok a jestli motor 200Tdi ( rv 89-94), nebo 300Tdi ( rv. 95-98)
Ceny kvalitních rozvodových sad okolo 2000Kč
Re: Servisní interval 300TDi
Napsal: 20 říj 2009 23:12
od shimi
moc děkuji za odpověď,já zatím nemám žádnou,ale chci 300 v automatu
Re: Servisní interval 300TDi
Napsal: 16 lis 2009 23:56
od Steve
A zase ty oleje.....
O olejích tady bylo napsáno dost, hrabal jsem se v tom strašně dlouho.
Jenže....
Každý doporučuje něco jiného, takže si nejsem jistý, co tam vlastně dát.
Mám D.I, 300TDi 1997
Z hledání mi vyplynulo pár tipů, jen si nejsem jistý, jestli jsou vhodné. Je to posbíráno z "celé" diskuze a odkazů (Valvoline):
1) Motorový olej:
Millers XFE 10W40
Valvoline MaxLife 15W40
Valvoline All Fleet 15W40
Valvoline Turbo 15W40
Castrol Magnatec 5W40
Shell?
Jakýkoliv 10W40? Splňující podmínky API?
2) Převodovka:
Millers XSS 10W40
Texaco MTF 94
Valvoline ATF Dexron III/Mercon
Valvoline ATF Type D
Castrol TQ Dexron III
Castrol Syntrax Universal 75W90
Shell Spirax GSX 75W80 GL-4
Jiný?
3) Přídavná převodovka:
Millers XSS 10W40 nebo TRX 75W90? Tady si nejsem podle tabulky jistý, jak je to myšleno, spíš TRX ne?
75W90 API GL-5 + MT1 (co je MT1?) - jakákoliv značka?
Texaco Multigear
Castrol SAF-XO
Castrol EPX-90
Valvoline HP GL-5 80W90
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5
4) Dify:
Millers TRX 75W90
75W90API GL-5 - jakýkoliv?
Castrol SAF-XJ
Castrol EPX 90
Valvoline HP GL-5 80W90
Valvoline Dura Blend Gear Oil 75W90 GL-5
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5
Chladící, náplň do koulí, serva a ostřikovačů teď neřeším...
Vím, že jsou to kacířské otázky, ale fakt bych v tom chtěl mít jasno. Není problém vzít vše z jednoho šopu, ale rád mám víc variant, resp. bych nerad složitě sháněl něco, za co je rovnocenná běžněji dostupná náhrada.
Tak mě, prosím nekamenujte
Re: Servisní interval 300TDi
Napsal: 17 lis 2009 07:47
od Land Jirka
Vyber si jednu značku (výrobce) od kterého budeš nakupovat. Podívej se na specifikace, co napsal admin a když je dodržíš tak tam můžeš nalít jakoukoli značku oleje.
Davat do 300vky syntetiku (5W40) je nanic.
Nebo se stav a já ti ho prodám (Miller).
Re: Servisní interval 300TDi
Napsal: 17 lis 2009 20:34
od Forsttimber
Preco je podla teba nanic davat 5w40 ja to tam davam od Divinolu. Je to plna syntetika s lepsou teplotnou charakteristikov
Re: Servisní interval 300TDi
Napsal: 20 lis 2009 14:48
od MOPADŽI
Úplně laicky řečeno 5W-40 je sice svojí chrakteristikou lepší, ale pro konstrukčně starší motory nevhodný.
Proč ?
Protože konstrukčně starší motory, byly vyráběny zpravidla konvenčními strojírenskými technologiemi, kde se nedalo v žádném případě dosáhnout takových přesností, jako tomu je v dnešní době při použití CNC technologií.
Tedy tyto motory jsou "volnější" a potřebují "hustší" olej, aby "neprotékal" přez pístní kroužky do válců a tím se předčastně nespálil.
Tím, že použiješ 5W40 nic nezkazíš, pouze zaznamenáš větší spotřebu oleje, interval výměny ti zůstane a když budeš pedant, tak i zkrátí, protože se olej dříve spálí...
Takže tak...