Stránka 1 z 6

Servisní interval 300TDi

Napsal: 21 pro 2006 15:54
od Admin
Motorový olej měnit po 10.000km
10W-40
15W-40
ACEA B2 nebo B3
6,8 - 7 litrů

Převodový olej Manuál vyměnit po 20.000km
Texaco MTF94 - 2,4 litrů
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km spolu s filtrem
Dexron II D nebo Dexron III

Přídavná převodovka kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
2,1 Litrů

Olej v přední a zadní nápravě kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5
1,8l

:!: Při použítí uzávěrky (ARB)
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
1,8 Litrů

Odkalovací nádobka paliva každých 20.000km
Filtr vzduchu vyměnit po 40.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 20.000km
Seřídit ventilovou vůli po 20.000km
Plochý řemen příslušenství vyměnit po 120.000km
Propláchnout mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) každých 80.000km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Náplň rejdové koule: Texaco EP00 (STC3435)
Servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4

Napsal: 21 pro 2006 18:21
od Rover
šikovné shrnutí, díky kocoure! :wink:

Napsal: 21 pro 2006 22:59
od DanoDEF
Admine ked si sa tak rozpisal tak to supni aj na Def TD5..... :D

....interval vymeny vzduchoveho filtra sa mi zda dost velky. Co hovoris na Castrol SAF XJ do difu s ARB ?

Napsal: 22 pro 2006 07:43
od Admin
DanoDEF píše:Admine ked si sa tak rozpisal tak to supni aj na Def TD5..... :D
Dočkej času, taky bude :wink:
....interval vymeny vzduchoveho filtra sa mi zda dost velky. Co hovoris na Castrol SAF XJ do difu s ARB ?
Ten interval se mi zdá taky dlouhý, nicméně pokud se jezdí v terénu, tak ten vzducháč bych měnil daleko dříve.
SAF-XJ můžeš použít taky, nic tím nezkazíš, ale ani nezískáš. Přirovnal bych to k požívání plné sysntetiky do Škody 1000MB :wink:

Napsal: 22 pro 2006 09:52
od DanoDEF
Admin píše: Ten interval se mi zdá taky dlouhý, nicméně pokud se jezdí v terénu, tak ten vzducháč bych měnil daleko dříve.
Ja aj u 300Tdi aj u TD5 menim pri kazdom servise tj. 20tis km.
Admin píše: SAF-XJ můžeš použít taky, nic tím nezkazíš, ale ani nezískáš.
...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJ
Admin píše: Přirovnal bych to k požívání plné sysntetiky do Škody 1000MB :wink:
...no prave veterana si treba vazit.... :mrgreen:

Napsal: 22 pro 2006 12:26
od Admin
Castrol SAF-XO syntetický rozvodový olej
Třída SAE: 75W-90
Výkonové třídy, specifikace:
API GL 5
BMW
MAN 342 Typ SL
Scania STO 1:0
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XO je syntetický rozvodový olej, který byl vyvinut speciálně pro nápravové
rozvodovky BMW s diferenciálem bez lamelového závěru a samostatné rozvodovky VW a
Audi.
Castrol SAF-XO byl vytvořen na bázi nové syntetické technologie, ve srovnání s minerálními
rozvodovými oleji mnohem lépe odolává stárnutí a má vynikající tekutost při nízkých
teplotách.
Specifické vlastnosti:
• čistá převodovka (i po delší době používání - ověření provedeno 300 h testem na
originální nápravě BMW při 7000 ot./min a teplotě oleje ve vaně 150 °C )
• vynikající ochrana proti opotřebení
• vynikající tekutost při nízkých teplotách
• nízká pěnivost
• neagresivnost vůči materiálům těsnění
• absolutní střihová stabilita, a tím dlouhodobě zaručená mazací schopnost
• vhodnost pro všechny klimatické podmínky
Mísitelnost a likvidace:
Castrol SAF-XO je mísitelný se všemi značkovými převodovými oleji, které odpovídají
specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Vynikající výkonnost tohoto produktu však
může být plně využita pouze tehdy, když není míchán s jinými oleji.
Použitý olej Castrol SAF-XO lze po výměně likvidovat stejně jako běžné oleje.

Napsal: 22 pro 2006 12:29
od Admin
SAF-XJ syntetický vícerozsahový rozvodový olej pro zadní nápravu
Třída SAE:
75W-140
Výkonové třídy, specifikace: API GL 5
BMW
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XJ je syntetický vícerozsahový rozvodový olej vyvinutý speciálně pro moderní
nápravové rozvodovky terénních automobilů a automobilů s pohonem všech kol s uzávěrkou
diferenciálu (pro terénní automobily), pro které je předepsán olej třídy API GL 5 tzv. „Limited
Slip Oil“. Castrol SAF-XJ je rovněž vhodný pro vozy s pohonem zadní nápravy, pro které je
předepsán olej API GL 4 (nutno dbát pokynů výrobce).
Castrol SAF-XJ jako „Limited Slip Oil“ je vhodný pro rozvodovky (diferenciály) s i bez
uzávěrky. Široké pásmo viskozity a speciální aditiva zajišťují i u diferenciálů s vysokým
vlastním zavíráním vynikající ochranu proti opotřebení a nízkou hlučnost.
Castrol SAF-XJ byl navržen speciálně pro rozvod zadní nápravy nové generace, kde přináší
výrazné zvýšení pohodlí provozu. Podstatně klesají teploty v nápravách, snižuje se hlučnost.
Dobrá tekutost tohoto oleje při nízkých teplotách spolu se speciálními aditivy zaručují dobrou
ochranu před opotřebením při současné dobré zavírací funkci diferenciálu.
Zkoušky a zkušenosti s novými konstrukcemi náprav ukázaly, že klasické rozvodovkové
oleje nedostačují novým požadavkům, z části dané novými spojeními materiálů. Vyšší
tlakové zatížení ploch a vysoký podíl kluzu (v diferenciálech) mají za následek zvýšení
provozních teplot.
Specifické vlastnosti:
• vynikající tekutost za nízkých teplot znamená rychlé zaolejování mechanismu a nízké
ztráty třením
• vysoká teplotní stabilita spojená s vynikající ochranou proti opotřebení a malou hlučností
• malá pěnivost, především při provozu při vysokých teplotách
• mimořádně vysoká střihová stabilita znamená, že pásmo viskozity zůstává plně
zachováno i při extrémním a dlouhodobém zatížení
• zvýšená účinnost, která se příznivě projevuje i úsporami paliva, snížením provozní teploty
v rozvodovce, zvýšením pohodlí provozu a prodloužením životnosti

Napsal: 22 pro 2006 12:31
od Admin
DanoDEF píše: ...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJ
ať máš zčeho studovat :wink:

Napsal: 22 pro 2006 13:04
od DanoDEF
Admin píše:
DanoDEF píše: ...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJ
ať máš zčeho studovat :wink:
si pohotovy ale bol som rychlejsi ....vygooglil som sina NETe. aj tak pouzijem SAF XJ nakolko este zopar litrikov mam odlozene na povale v offroad sekcii... :D

ps dnes mi dosli panty co si poslal erikovi a on mne....vdaka patri obom...ale uvidim ich az vecer...

Napsal: 06 bře 2009 20:04
od Drakes
Tenhle přehled super, ještě mě zajímá kdy měnit rozvody?

Napsal: 07 bře 2009 07:02
od Land Jirka
Rozvody se mění po 120000 Km nebo jednou za šest let.
Po 60000 km se mění u aut jezdících v tropech, na poušti nebo stále v těžkém terénu.

Napsal: 07 bře 2009 10:03
od JenaN
Možná se zeptám jako blbec, ale co za chladící směs u třístovky? Má nějaký zvláštní označení?

Napsal: 07 bře 2009 22:38
od KRANG
Předpokládám, že u Defendra 200 TDi bez posilovače jsou ty intervaly a náplně podobný, ne-li stejný. Nebo :?:

Re:

Napsal: 20 říj 2009 21:12
od shimi
A prosimtě diskoška1 2,5TDi má jak řešený rozvody??má to řetěz řemen a nebo co tam je??a jaký jsou kdyžtak ceny rozvodů prosím,předem dík
Drakes píše:Tenhle přehled super, ještě mě zajímá kdy měnit rozvody?

Re: Servisní interval 300TDi

Napsal: 20 říj 2009 21:20
od Land Jirka
D 1 má řemen interval jsem psal o pár řádků výš.
Rozvodový řemeny jsou různé, záleží jakej máš rok a jestli motor 200Tdi ( rv 89-94), nebo 300Tdi ( rv. 95-98)
Ceny kvalitních rozvodových sad okolo 2000Kč

Re: Servisní interval 300TDi

Napsal: 20 říj 2009 23:12
od shimi
moc děkuji za odpověď,já zatím nemám žádnou,ale chci 300 v automatu

Re: Servisní interval 300TDi

Napsal: 16 lis 2009 23:56
od Steve
A zase ty oleje..... :roll:
O olejích tady bylo napsáno dost, hrabal jsem se v tom strašně dlouho.
Jenže....
Každý doporučuje něco jiného, takže si nejsem jistý, co tam vlastně dát.
Mám D.I, 300TDi 1997
Z hledání mi vyplynulo pár tipů, jen si nejsem jistý, jestli jsou vhodné. Je to posbíráno z "celé" diskuze a odkazů (Valvoline):

1) Motorový olej:
Millers XFE 10W40
Valvoline MaxLife 15W40
Valvoline All Fleet 15W40
Valvoline Turbo 15W40
Castrol Magnatec 5W40
Shell?
Jakýkoliv 10W40? Splňující podmínky API?

2) Převodovka:
Millers XSS 10W40
Texaco MTF 94
Valvoline ATF Dexron III/Mercon
Valvoline ATF Type D
Castrol TQ Dexron III
Castrol Syntrax Universal 75W90
Shell Spirax GSX 75W80 GL-4
Jiný?

3) Přídavná převodovka:
Millers XSS 10W40 nebo TRX 75W90? Tady si nejsem podle tabulky jistý, jak je to myšleno, spíš TRX ne?
75W90 API GL-5 + MT1 (co je MT1?) - jakákoliv značka?
Texaco Multigear
Castrol SAF-XO
Castrol EPX-90
Valvoline HP GL-5 80W90
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5

4) Dify:
Millers TRX 75W90
75W90API GL-5 - jakýkoliv?
Castrol SAF-XJ
Castrol EPX 90
Valvoline HP GL-5 80W90
Valvoline Dura Blend Gear Oil 75W90 GL-5
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5

Chladící, náplň do koulí, serva a ostřikovačů teď neřeším...

Vím, že jsou to kacířské otázky, ale fakt bych v tom chtěl mít jasno. Není problém vzít vše z jednoho šopu, ale rád mám víc variant, resp. bych nerad složitě sháněl něco, za co je rovnocenná běžněji dostupná náhrada. :wink:
Tak mě, prosím nekamenujte :Sorry:

Re: Servisní interval 300TDi

Napsal: 17 lis 2009 07:47
od Land Jirka
Vyber si jednu značku (výrobce) od kterého budeš nakupovat. Podívej se na specifikace, co napsal admin a když je dodržíš tak tam můžeš nalít jakoukoli značku oleje.
Davat do 300vky syntetiku (5W40) je nanic.
Nebo se stav a já ti ho prodám (Miller). :wink:

Re: Servisní interval 300TDi

Napsal: 17 lis 2009 20:34
od Forsttimber
Preco je podla teba nanic davat 5w40 ja to tam davam od Divinolu. Je to plna syntetika s lepsou teplotnou charakteristikov

Re: Servisní interval 300TDi

Napsal: 20 lis 2009 14:48
od MOPADŽI
Úplně laicky řečeno 5W-40 je sice svojí chrakteristikou lepší, ale pro konstrukčně starší motory nevhodný.
Proč ?
Protože konstrukčně starší motory, byly vyráběny zpravidla konvenčními strojírenskými technologiemi, kde se nedalo v žádném případě dosáhnout takových přesností, jako tomu je v dnešní době při použití CNC technologií.
Tedy tyto motory jsou "volnější" a potřebují "hustší" olej, aby "neprotékal" přez pístní kroužky do válců a tím se předčastně nespálil.
Tím, že použiješ 5W40 nic nezkazíš, pouze zaznamenáš větší spotřebu oleje, interval výměny ti zůstane a když budeš pedant, tak i zkrátí, protože se olej dříve spálí...
Takže tak...