Problém automat DII + foto. Upozornenie pre majiteľov AP
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Problém automat DII + foto. Upozornenie pre majiteľov AP
Tak začnem od začiatku. Pred mesiacom som bol na otočku v Domažliciach ( tam a späť cca 1100km). Všetko OK len keď som prichádzal domov tak cca 1km pred cielom som spozoroval, že prevodovka dosť zostra radí. Akko keď niekto veľmi prudko púšťa spojku až to tak trhne. Po vychladnutí bolo všetko OK a už sa to neprejavovalo ani po dlhších jazdách. Posledný týždeň som si všimol, že sa to opakuje. Preraďovanie bolo spojené s efektom prudko pustenej spojky. Cez víkend sa k tomu pridalo aj krátkodobé zvýšenie otáčok pri preraďovaní. Poznáte to, ako keď začiatočník pri radení skôr stlačí spojku ako uberie plyn. No automat hneď radí, takže otáčky vybehnú len na zlomok sekundy. Cez týždeň som si všimol červenú kvapku na prednom pieste stabilizátoru. Skonštatoval som, že asi niekde prepúšťa chladič oleja a tak som to chcel dnes doplniť. Vypustil som olej z prevodovky aby som ho zkontroloval v akom je stave. Je OK, čistý červený, no zľahka zakalený ale nie hnedý, alebo inak zfarbený. Vytieklo ho cca 1,7-1,8l no problém nastal , keď som ho dával späť. Nebolo možné vrátiť celý objem ani po niekoľkonásobnom preraďovaní a skúšobnej jazde. Zostalo mi 0,3l. Samozrejme problém s radením neprestal. Prudké radenie sa týka všetkých stupňov 1-4 vrátane R.
Stretol sa s tým niekto?
Takže odstupom času dopĺňam jedno varovanie, resp. upozornenie pre všetkých majiteľov AP.
Info od ASHCROFT TRANSMISION: V prípade nárazu prednou časťou auta aj bez vážnejších následkov, je nutná kontrola trojuholníkového plechu čo drží menič AP. Menič je ťažký a pri náraze ho to hodí dopredu a ohne ho. Ide len o nejaké mm ale menič nesedí dobre na mieste a dochádza k poškodeniu čerpadla. Vzniknú tým ocelové piliny a tie samozrejme odpíšu prevodovku.
Môj prípad. Zvodidlá pohnuté o 40cm no auto vďaka pevnostňáku prežilo bez ujmy. Až sa po čase začínala ozývať prevodovka o čom je toto vlákno. Dnes sa za pomoci Maryana a jeho komunikácie s Ashcroftom vyjasnilo.
Stretol sa s tým niekto?
Takže odstupom času dopĺňam jedno varovanie, resp. upozornenie pre všetkých majiteľov AP.
Info od ASHCROFT TRANSMISION: V prípade nárazu prednou časťou auta aj bez vážnejších následkov, je nutná kontrola trojuholníkového plechu čo drží menič AP. Menič je ťažký a pri náraze ho to hodí dopredu a ohne ho. Ide len o nejaké mm ale menič nesedí dobre na mieste a dochádza k poškodeniu čerpadla. Vzniknú tým ocelové piliny a tie samozrejme odpíšu prevodovku.
Môj prípad. Zvodidlá pohnuté o 40cm no auto vďaka pevnostňáku prežilo bez ujmy. Až sa po čase začínala ozývať prevodovka o čom je toto vlákno. Dnes sa za pomoci Maryana a jeho komunikácie s Ashcroftom vyjasnilo.
Naposledy upravil(a) Acon dne 06 říj 2011 18:32, celkem upraveno 3 x.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Problém automat DII
Tak hlavně to že ti vytekli necelé dva litry už o něčem svědčí.Měl by si ho vypustit cca 5litrů. Zrovna minulí týden jsem si měnil na olej v automatu.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
ja som nevypúšťal tým spodným otvorom, ale predným na dolievanie. Nechcel som meniť, len skontrolovať a doliať. Ale fakt je, že ani tak by mi tých 5l nevytieklo, lebo tá vaňa zasa taká hlboká nie je. Skrátka niekde je problém, len kde? Automat je cca 20 000km po GO.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Problém automat DII
Po GO znamená kompletní rozebrání a repas (kde?) nebo bežný servis s výměnou filtru a oleje apod.?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
ja som to tak kúpil, no robil to niekto okolo PavlaU vrátane výmeny meniča a čepadla.
Zajtra to skúsim ešte raz. Prevodovka nebola úplne studená a nalieval som pri zaradenom N a manuál hovorí o P. Reálne by to malo byť to isté, ale možno nie a čerpadlo si viac natiahne.
Zajtra to skúsim ešte raz. Prevodovka nebola úplne studená a nalieval som pri zaradenom N a manuál hovorí o P. Reálne by to malo byť to isté, ale možno nie a čerpadlo si viac natiahne.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Problém automat DII
Acon a jak to tam je? Tam je přeci nucený oběh a čerpadlo je mechanické pouze. Rozhodně to zkus při tom zařazeném P, mělo by to jít...Acon píše:ja som to tak kúpil, no robil to niekto okolo PavlaU vrátane výmeny meniča a čepadla.
Zajtra to skúsim ešte raz. Prevodovka nebola úplne studená a nalieval som pri zaradenom N a manuál hovorí o P. Reálne by to malo byť to isté, ale možno nie a čerpadlo si viac natiahne.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
Takže je úplne jedno či P alebo N. Dnes som tam dostal ešte 2dl no vzápätí začal vytekať, tak som skúsil preraďovať no nepomohlo. Akonáhle som dal späť na P olej začal pomaly vytekať. Takže reálne som tam dnes dolial možno 1dl. Nepomohlo ani nechať zaradený prev. stupeň. Jednoducho je to plné. Otázka je, či naozaj, keďže mi 1. raz vytiekli len necelé 2l a malo by 5.
Olej je červený, zľahka zakalený no bez spálenín a pach má rovnaký ako nový vo flaške.
Možno sa spýtam kravinu, ale do chladiča je olej tlačený, alebo je cez chladič nasávaný čerpadlom. Ak by bol nasávaný, je možné, že by to niekde mohlo prisávať vzduch? Prečo sa pýtam? Ako som spomínal, niekde na čape predného piestu stabilizátoru som párkrát objavil červenú kvapku z čoho usudzujem, že by mohla byť niekde netesnosť. No pod autom nikdy žiadna mláka ani nie je zospodu nič mastné, čo by zodpovedalo vytekaniu počas jazdy, takže kvapka sam môže objaviť po vypnutí motora, ale inak by mohlo cez tú netesnosť sať vzduch. Ale netuším, ako je to s tým okruhom. Či teda čerpadlo tlačí olej do chladiča, alebo saje.
Olej je červený, zľahka zakalený no bez spálenín a pach má rovnaký ako nový vo flaške.
Možno sa spýtam kravinu, ale do chladiča je olej tlačený, alebo je cez chladič nasávaný čerpadlom. Ak by bol nasávaný, je možné, že by to niekde mohlo prisávať vzduch? Prečo sa pýtam? Ako som spomínal, niekde na čape predného piestu stabilizátoru som párkrát objavil červenú kvapku z čoho usudzujem, že by mohla byť niekde netesnosť. No pod autom nikdy žiadna mláka ani nie je zospodu nič mastné, čo by zodpovedalo vytekaniu počas jazdy, takže kvapka sam môže objaviť po vypnutí motora, ale inak by mohlo cez tú netesnosť sať vzduch. Ale netuším, ako je to s tým okruhom. Či teda čerpadlo tlačí olej do chladiča, alebo saje.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Problém automat DII
preradzoval si rychlosti pri zapnutom motore a dolieval počas toho?
inak vizuálne sa olej posúdiť nedá...tebe sa môže zdať že je červený a čistý, ale v skutočnosti už nemusí mať potrebné vlastnosti - to sa dá zistiť len v labáku.
Ked dôjde do štádia že je zakalený a tmavý úž je na výmenu trochu neskoro Najradšej mám reči "majstrov" že ten olej je jak nový, to je škoda meniť
inak vizuálne sa olej posúdiť nedá...tebe sa môže zdať že je červený a čistý, ale v skutočnosti už nemusí mať potrebné vlastnosti - to sa dá zistiť len v labáku.
Ked dôjde do štádia že je zakalený a tmavý úž je na výmenu trochu neskoro Najradšej mám reči "majstrov" že ten olej je jak nový, to je škoda meniť
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém automat DII
Na výměnu v převodovce (a dolití) musej být dva. Jeden při nastarovaným autě stojí na brzdě a přeřazuje postupně všechny polohy a druhej dolejvá. Samotnýmu by ti to ujelo.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Problém automat DII
taky to tak dělám.Kubrtos píše:Na výměnu v převodovce (a dolití) musej být dva. Jeden při nastarovaným autě stojí na brzdě a přeřazuje postupně všechny polohy a druhej dolejvá. Samotnýmu by ti to ujelo.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
No, ja som na to sám.
Ako som vyššie spomínal, celá olejová náplň (nie časť) má cca 20 000km, prevodovka celý čas radila úplne a záber mala dobrý. Takže olej bude určite OK.
dám Ti typ. Na redukčke zaradíš N a nič Ti neujdeKubrtos píše: Samotnýmu by ti to ujelo.
Preraďoval, no keďže som sám tak som na striedačku liezol pod auto a vyliezal preraďovať.raven.99 píše:preradzoval si rychlosti pri zapnutom motore a dolieval počas toho?
inak vizuálne sa olej posúdiť nedá...tebe sa môže zdať že je červený a čistý, ale v skutočnosti už nemusí mať potrebné vlastnosti - to sa dá zistiť len v labáku.
Ako som vyššie spomínal, celá olejová náplň (nie časť) má cca 20 000km, prevodovka celý čas radila úplne a záber mala dobrý. Takže olej bude určite OK.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Problém automat DII
stačí hadička cca 1,5m, koniec zastrčit do prevodovky, druhý do prepichnuteho vrchnáku vo flaši s olejom a mozes nalievať pri radeníAcon píše:No, ja som na to sám.Kubrtos píše: Samotnýmu by ti to ujelo.
ale je pravda ze sa to robí lepšie vo dvoch, takto nevidíš ked ti to začne striekať von
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
s hadičkou to robím, len nemám takú dlhú. Že by to vytekalo von, nie je problém, aj tak mám podloženú nádobu, no kým vleziem pod auto, tak vytečie toľko, že môžem začať odznova. No nič, cez víkend zapojím manželku.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Problém automat DII
Jak jako než vlezeš pod auto tak to vyteče?Vždyt to stačí při prořazení dolejvat a jakmile projdu všechny kvalty dám normálně P (motor nechcípám) vlezu pod auto vytáhnu hadici,nechám vytéct přebytečný olej a zavřu šroub.Pak vypnu motor.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
no, vytieklo mi asi len polovica z toho, čo by mala a keď to chcem dať späť, nie som schopný. Stále mi cca 2dl zostáva. A vzhľadom na to, že mi vytielko len 1,8l tak by som tam mal ešte ďalšie aspoň 2l doliať. No, keďže som to nevypúšťal spodom, tak dajme tomu ešte 1l by tam mal vôjsť. A nevojde.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Problém automat DII
A podle čeho pořád usuzuješ že se to tam musí vejít?Prostě hladina má bejt po kontrolní šroub a to máš tak to neřeš.To že ti zbyli 2dl nic neznamená.Mohl to tam někdo lejt a auto mohlo bejt lehce na křivo a prostě se tam vešlo o 2dl víc.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
Pozri 1. príspevok. Pretože automat začal postupne blbnúť, vpredu som zaznamenal únik červeného oleja (ten je jedine v automate a serve a tam nechýba) a z prevodovky mi miesto 5l vytieklo len 1,8l. To znamená, že tam olej chýba a ja tam neviem vrátiť ani tých 1,8l. Tak to riešiť musím.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Problém automat DII
Vždyt si psal že jsi to vypouštěl jen tím nalejvacím šroubem.Tak ti nemohlo vytéct 5litrů.Těch 5litrů ti vyteče když to vypustíš spodem.Podle mě to máš OK a že ti 2dl zbyly tak to chod převodovky fakt neovlivní.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém automat DII
Tá vaňa je tak plytká, že by z toho vytiekol ešte max tak liter. Stále mi niekde visí ešte liter, ktorý tam chýba čo nasvedčuje aj správanie sa prevodovky. Problém je, prečo si ho nechce vziať. No môže to byť tým, že som na to sám.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Problém automat DII
Jen do vany se vejdou cca 3l hned po na startování se tam vejde ještě tak 1,5l a po prořazení se tam ještě torchu vejde.
Jelikož mi teče převodovka kolem těsnění tak to budu asi dnes přetěsnovat.Tak ti dám vědět kolik jsem tam toho přesně nalil.
Jelikož mi teče převodovka kolem těsnění tak to budu asi dnes přetěsnovat.Tak ti dám vědět kolik jsem tam toho přesně nalil.