Jaký máte duální bateriový systém?
Moderátor: Miky_CZ
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Já nevím, budu hádat, na ostatní spotřebiče?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Druhoubaterku mám na Webasto a ledničku. Naštěstí využití obojího se moc nepřekrývá. S webastem jsme neměli problém - běželo jenom v noci, ale lednička v létě běží furt a teď u moře v Albánii tu baterku za 2 dny spolehlivě vycucla. Ale to bylo fest horko. A představa, že neodjedu kvůli tomu, že nenatočím motor by byla jenom třešnička na dortu k představě, že to auto zapadlé v písku na pláži budu muset lopatkou vyhrabat.
Nastartování přes kabely se sice dá, ale je potřeba to druhé. No a kamarádi jak je znám by to určitě řešili systémem TopGear - v klidu si odjeli. Navíc dost často jezdíme sami jenom jedním autem, takže potom není jak spoléhat na to, že někdo v okolí bude, kdo to pomůže nastartovat.
Nastartování přes kabely se sice dá, ale je potřeba to druhé. No a kamarádi jak je znám by to určitě řešili systémem TopGear - v klidu si odjeli. Navíc dost často jezdíme sami jenom jedním autem, takže potom není jak spoléhat na to, že někdo v okolí bude, kdo to pomůže nastartovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4168
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mr-tomas a proc by je neuzivila ta standardni baterie?
Madtom vsak pisu battery booster
Mam s ruznejma sStemema zde popisovanejma mnohalete zkusenosti a v zasade je to vzdy pro zlost. V jednoduchosti je krasa.
Madtom vsak pisu battery booster
Mam s ruznejma sStemema zde popisovanejma mnohalete zkusenosti a v zasade je to vzdy pro zlost. V jednoduchosti je krasa.
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jo battery booster to je věc. Už ze vidím jak jsem ho:
zapomněl doma
nenabil
někomu půjčil, on si nastartoval a na mě už nezbylo
Ta druhá baterka mi tak nějak s tím jedním relátkem a jedním vypínačem (ten tam být nemusí), přijde tak trošku jednodušší.
zapomněl doma
nenabil
někomu půjčil, on si nastartoval a na mě už nezbylo
Ta druhá baterka mi tak nějak s tím jedním relátkem a jedním vypínačem (ten tam být nemusí), přijde tak trošku jednodušší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4168
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Plus jeste odpojovac pro premosteni pri navijakovani..
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
No porad vychazi lip dve baterky......☺
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
trošku to tady oživím, protože chci montovat druhou baterku tak se zeptám majitelů Tmaxe na zkušenosti po letech provozu ? vzhledem k ceně cca 3 tis se mi nechce nic po domácku bastlit v ceně 600 kč, ale nezlikviduje mi ten Tmax primární aku do roka a do dne ?
- czech_daver
- Příspěvky: 123
- Registrován: 23 dub 2015 15:48
- auto: Discovery II
- Bydliště: Brno
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Já mám jenom jedno velké relé a k němu vypínač, a už mnoho let to v pohodě slouží. Obě baterky mám ale v AGM provedení - tedy startovací se schopností snášet hluboké vybití.
Uvažuju o doplnění dvou voltmetrů a nějaké chytrosti, aby to připojení o chvilku zpozdilo, ale tohle bylo nejjednodušší. Originál LR to má lépe - bere to informaci od čidla tlaku oleje a tím teprve spíná to propojovací relé, tedy až motor běží. Případné přemostění je už jenom záležitost jednoho vypínače.
Uvažuju o doplnění dvou voltmetrů a nějaké chytrosti, aby to připojení o chvilku zpozdilo, ale tohle bylo nejjednodušší. Originál LR to má lépe - bere to informaci od čidla tlaku oleje a tím teprve spíná to propojovací relé, tedy až motor běží. Případné přemostění je už jenom záležitost jednoho vypínače.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
podle toho co jsem nastudoval odpojuje primární baterku až po určitém poklesu napětí, ne hned po vymnutí motoru, takže i primární baterka určitý čas jede a tím se opakovaně částečně vybíjí - proto jsem se ptal těch co to mají třeba 3-4 roky a už mají nějakou zkušenost se životností primární baterieczech_daver píše: ↑04 říj 2018 09:12 proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara
- radekd
- Příspěvky: 305
- Registrován: 01 pro 2013 12:50
- tel.: 608337230
- auto: DII 2x 01 04, D4
- Bydliště: Pec pod Sněžkou
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Tak T-max mám dva roky... baterie OK.
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mám taktéž cyrix viz odkaz výše, on si právě to zpoždění dělá dost inteligentně, podle napětí a předchozích nárůstů/poklesů odběrů.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Montooval jsem už asi deset T-MAXů a u všech spokojenost.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mám Tmax cca 5let a mimo to že se mi od prvního dne odlupuje ten čelní panel s tlačítkama, tak je včetně baterek OK.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Ja mam T-max doplnení o časový oneskorovač pri štarte (napr. pri dlhšom zhaveni je nežiaduce aby spájal baterky ihneď po otoceni klucika keď je sekundárna slabsia) a vypnutím kľúča vypínam T-max, aby nedochádzalo ku spomínanému vycucavaniu primárnej batérie.plus zachovaná možnosť prepojiť obe baterky v prípade potreby.
Troska komplikovanejšie, ale som z tym spokojný už skoro dva roky.
Troska komplikovanejšie, ale som z tym spokojný už skoro dva roky.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mám taky Cyrix relé, teda asi jen 3 měsíce, ale podle návodu by to mělo fungovat takto:
Spínací napětí
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V
Rozpínací napětí
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Nijak jsem to teda neměřil, ale zatím to funguje, tak tomu věřím
Podle těch hodnot je jasné, že to nespojí baterky hned po otočení klíčku, ale až když je na hlavní baterce cca 13V, což je po otočení klíčku asi těžko a hned po nastartování taky ne, takže nastartuješ a sepne až ve chvíli, kdy se startovací baterka dobije... opačně to funguje podobně, okolo 12,5V to baterky rozpojí ... takže ve chvíli kdy vypneš motor a světla až po vypnutí motoru, tak je to spolehlivě rozpojený
Na palubce mám tlačítko, jehož zmáčknutím se baterky na 30s propojí nehledě na výše zmíněné - Start asistent ... ještě jsem nemusel použít
Bude to fungovat myslím úplně stejně jako T-max, akorát to baterky neměří.
Spínací napětí
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V
Rozpínací napětí
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Nijak jsem to teda neměřil, ale zatím to funguje, tak tomu věřím
Podle těch hodnot je jasné, že to nespojí baterky hned po otočení klíčku, ale až když je na hlavní baterce cca 13V, což je po otočení klíčku asi těžko a hned po nastartování taky ne, takže nastartuješ a sepne až ve chvíli, kdy se startovací baterka dobije... opačně to funguje podobně, okolo 12,5V to baterky rozpojí ... takže ve chvíli kdy vypneš motor a světla až po vypnutí motoru, tak je to spolehlivě rozpojený
Na palubce mám tlačítko, jehož zmáčknutím se baterky na 30s propojí nehledě na výše zmíněné - Start asistent ... ještě jsem nemusel použít
Bude to fungovat myslím úplně stejně jako T-max, akorát to baterky neměří.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Asi na D3 co?kaligula píše:ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy