Stránka 1 z 2

Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 21 bře 2017 16:07
od kupec18
Chlapi je ten přední diff z výroby fakt vodorovně s vývodem na převodovce, nebo je mírně nahnutý nahoru?????

Hodil jsem tam korekční ramena na 2" trochu se to srovnalo ale není to uplně, budu podle nich vyrábět svoje tak bych to mohl dořešit.

Mam to 2" na podložkach + řekl bych unavené pera 2".

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 21 bře 2017 16:28
od kubas
Nemas je vyfoceny polozeny na sobe?

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 21 bře 2017 16:30
od kupec18
kubas píše: 21 bře 2017 16:28 Nemas je vyfoceny polozeny na sobe?

Origo a korekci na 2" vyfotím.

Btw už to někdo zkoušel vařit?

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 21 bře 2017 17:02
od Kusto
To co tu řešíš mně dost zajímá. Už rok tu mám druhý ramena a podle vzorku materialu z nich to jde kovat. Mám v plánu je kováním a ohýbáním zkorekčnit což půjde, jen netuším o kolik to u nápravy nátočit pro záklon a jestli i o kus natáhnout když se ohýbáním (nahoře i dole vlastně zkrátí) zkrácení je nepatrný ale je.
Ten úhel od nápravy vodorovnej v základu podle mne není, s liftem 3" mi směřuje v ose kardanu a to bude špatně.
Mám pocit že když bude dole vývod vodorovně, tak u přídavky už bude úplně zalomenej, a po vyvěšení nápravy už asi ulomenej :rofl Hodlám se do toho teď někdy pustit tak budu rád když něco pochytím.
Jsem předběžně domluvenej na návštěvu a poradu z Vaškem co převařoval nápravu na D2 tak snad nějaké info nazbírám.

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 21 bře 2017 17:05
od Kusto
Jo a to vaření asi půjde, jen když je to vlastně zápustkový výkovek je pro mně snažší to hodit na výheň.

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 21 bře 2017 22:19
od kupec18
Ta délka při zvednutí asi fakt nehraje takovou roli přece jenom když to hodím do trojúhelníku tak mi to zvýšení o 5cm udělá na délce 80cm(rameno) asi 2mm.

Takže pro ty 2" stači asi origo délka.
Já pro ty moje cca 3" to kousíček natáhnu, ale to až podle toho jak to bude vycházet.

Ale překvapila mě jak malé zalomení stačí u toho závitu který to drží v rámu aby to nedrtilo ten silentblok.

Stále stejná otázka..... Je to origo Vodorovně?

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 21 bře 2017 23:37
od Hubert
NENÍ vodorovně je unašečem trošku nahoru. Dá se říci že skoro přímo na osu kardanu.
Proto má kontrolní šroub na olej výš než zadní.

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 00:09
od kupec18
Tak ted už jsem z toho jelen, měl jsem za to že by to mělo fungovat takhle..

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 07:01
od Wiki
kupec18 píše: 22 bře 2017 00:09 Tak ted už jsem z toho jelen, měl jsem za to že by to mělo fungovat takhle..
obě verze jsou správný
horní obr, má stejnoběžný kloub /double kardan kloub/ -tudíž osy nemusí být rovnoběžně
spodní obr. má obyč. kardan. klouby /nestejnoběžný k./ -tudíž osy musí být rovnoběžné ,

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 07:15
od Hubert
Píši skoro nějaké zalomení tam vždycky je. Osy výstupu z přídavky a z diferáku nejsou rovnoběžné proto také není kardan sesazen tak jak má být ale je ho kříže jsou o 45° posunuté. V origo stavu není zalomení kardanu veliké.
Po instalaci korekčních ramen začne kardan často vibrovat, protože jeho zalomení se zvětší.

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 10:23
od kupec18
Jak je to posunute o těch 45stupnu?

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 10:53
od kubas
proti sobě v drážkování

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 10:57
od MadTom
Úplně přesně - v drážkování které je součástí kardanu. Posledně na STK s Defem mě na to upozorňoval technik, že je to špatně. Tak jsem mu vysvětlil, že to tak je od výroby a je to tak i v manuálech, a že to tam vyrobili. Byl docela překvapenej, ale na druhé straně to byl starší pán a uznal, že se zase naučil něco nového.

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 13:00
od Wiki
je možno dát nějaký odkaz na ten manuál, kde to je uvedený? já jsem tam nic takovýho nenašel

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 13:05
od kupec18
Začínám z toho mít pocit že to má snad vibrovat z výroby nebo co..

Ten úhel teda udělam podle těch korekčních ramen a uvidíme.

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 13:43
od pojir
Wiki píše: 22 bře 2017 13:00 je možno dát nějaký odkaz na ten manuál, kde to je uvedený? já jsem tam nic takovýho nenašel
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... alignment/
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... ler_shaft/

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 13:59
od mato_srubka
Zaujímavá téma.

Nie som si celkom istý s tým pootočením predného kríža voči dvojkrížu. Na mojom do toho niekto šahal a mal som ich voči sebe pootočené jeden zub, tak som ich dal tak, ako som si myslel, že maju byť, teda zarovno a vibrácie trochu ustúpili, ale nie dramaticky. Mám tam ale 2" lift, tak zalomenie voči difu nie je ideál, ale je to lepšie, ako predtým, keď som ho kúpil.

Pozeral som aj RAVE a tam som veru nikde nenašiel zmienku o tom, že predný kríž má byť voči zadnému dvojkrížu pootočený o 45 stupňov a na všetkých obrázkoch sú vyobrazené zarovno. Pozeral som RAVE pre D2.

Teraz babo raď :mrgreen:

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 14:12
od mato_srubka
pojir píše: 22 bře 2017 13:43
Wiki píše: 22 bře 2017 13:00 je možno dát nějaký odkaz na ten manuál, kde to je uvedený? já jsem tam nic takovýho nenašel
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... alignment/
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... ler_shaft/
Sranda, no D1 manuál som predtým nečekoval, ale je to tam, ale v RAVE pre D2 ani zmienka o fázovaní. :oops: :shock:

Doslova je v RAVE pre D1 spomenuté:"The phasing is necessary on the front shaft only to
allow for greater variation in angular changes."

Takže je to správne, ale nie kvôli vyváženiu, ale keďže je kardán krátky, ak aby bol umožnený širší rozsah uhlového naklopenia kardánu (pri prepružení / vyvesení nápravy).

Ja si to na mojom D2 nechám tak, ako to mám. Teda zarovno, bez pootočenia.

BTW ešte odporúčam čeknúť, ako sú kríže uložené voči sebe, lebo už som videl, že kríže boli pootočené o 90 stupňov, teda presne o čtvrť otáčky a presne naopak, ako majú byť, aj keď to opticky vyzeralo OK - také blbosť :lol:

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 14:13
od MadTom
To pootočení v drážkování předního kardanu se týká D1 nebo Defa. D2 má na straně převodovky dvojkříž, kterej to řeším sám o sobě a pootočení by bylo naopak na škodu.

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

Napsal: 22 bře 2017 16:19
od kupec18
Co ten deffi kardan s většími kříži, udělá to něco nebo ten rozdíl je zanedbatelný?

Diky RadkoviJ

Takhle teda vypadá origo uhel..