Servisní interval Discovery II TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Servisní interval Discovery II TD5

#1 Příspěvek od Admin » 05 led 2007 15:01

Motorový olej měnit po 20.000km spolu s odstředivým filtrem. Průtokový filtr vyměnit po 60.000km
5W-40
ACEA A1+B1. Použijte ACEA A3+B3 pokud je A1+B1 nedostupné
7,2 litrů

Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,4 litrů

Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km spolu s filtrem
Dexron II D nebo Dexron III

Přídavná převodovka kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
2,1 Litrů

Olej v přední a zadní nápravě kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 160.000km :!:
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear
1,8l
:!: Měníme po 60.000km Castrol SAF-XO

Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 40.000km, a každých 20.000km vypustit odkalovací komoru filtru.
Filtr systému ACE vyměnit každých 120.000km
Filtr systému SLS vyměnit každých 100.00kmPlochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Propláchnout mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) každých 80.000km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení a ACE: Texaco Cold Climate 14315, nebo STC50519
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Promazání křížů kardanů každých 20.000km
Vyměňte brzdovou kapalinu po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#2 Příspěvek od Jarys » 05 led 2007 17:38

Super, děkuji. Ještě otázečka. Přivezl jsem auto z D. Serviska vyplněná každých 15000km, ale jen razíítko a podpis. Poslední servis na autě byl na 90000km a ja to koupil s 94000. Tudíž vůbec netuším co vše na autě dělali. Na 110000 bych chtěl úplně plný servis se vším co tu píšeš. Není tajemství kolikpak mně to bude u vás stát? Alespň odhadem ten servis, filtry, oleje. Nebudeme hovořit o brzdách, spojce, či dalších věcech, které můžete objevit pokažené. Jen ten servis...l
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Mezichladič

#3 Příspěvek od Miloš II » 06 led 2007 13:53

Dotaz ten mezichladič se asi musí demontovat na to propláchnutí? A čím ho propláchnout? Vodou s nějakým odmašťovadlem nedo coje po ruce? Miloš II

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Mezichladič

#4 Příspěvek od DanoDEF » 06 led 2007 16:34

Miloš II píše:Dotaz ten mezichladič se asi musí demontovat na to propláchnutí? A čím ho propláchnout? Vodou s nějakým odmašťovadlem nedo coje po ruce? Miloš II
staci ti na to prud vody...robil som to asi dvakrat na mojej 110tke je tam sice blby pristup kedze mam tri chladice za sebou ale da sa to....robil som to hlavne ked som jazdil vo vysokej suchej trave
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Mezichladič

#5 Příspěvek od Miloš II » 06 led 2007 16:43

No jak jsi tu vodu s toho chladiče dostal :?: Demontoval jsem gum potrubí a od pohledu to bylo mastný :?: Miloš II

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Mezichladič

#6 Příspěvek od DanoDEF » 06 led 2007 19:19

Miloš II píše:No jak jsi tu vodu s toho chladiče dostal :?: Demontoval jsem gum potrubí a od pohledu to bylo mastný :?: Miloš II
nie z vnutra z vonku....
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Návštěvník

Re: Mezichladič

#7 Příspěvek od Návštěvník » 06 led 2007 20:06

DanoDEF píše:
Miloš II píše:No jak jsi tu vodu s toho chladiče dostal :?: Demontoval jsem gum potrubí a od pohledu to bylo mastný :?: Miloš II
nie z vnutra z vonku....
OK ale Admin psal propláchnout tedy takovej klystýr a dvojtej s chyninem tudíš zevnitř milý Lojzo :!: jak to bylo ve Švejkovi :lol: A vo to tu de :lol: Miloš II

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Mezichladič

#8 Příspěvek od Miloš II » 06 led 2007 20:09

Kuva sem se zapoměl přihlásit :!: :lol: :lol: Miloš II

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Mezichladič

#9 Příspěvek od RudaK » 06 led 2007 20:20

Miloš II píše:Kuva sem se zapoměl přihlásit :!: :lol: :lol: Miloš II
Rozmysli si rozmysli na své štěstí pomysli.V chaloupce máš svatý klid,můžeš do hospody jít pivo pít. :wink: :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Mezichladič

#10 Příspěvek od DanoDEF » 06 led 2007 20:32

Anonymous píše: OK ale Admin psal propláchnout tedy takovej klystýr a dvojtej s chyninem tudíš zevnitř milý Lojzo :!: jak to bylo ve Švejkovi :lol: A vo to tu de :lol: Miloš II
No bude najlepsie hodit otazku na Admina ako to myslel...ak zvnutra tak nech hodi mudrost ako a cim....
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2618
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Stavros » 08 led 2007 08:08

mam nejaky otazecky:
- jak odkalit palivovej filtr
- kde je filtr systemu ACE
- jak vymenit pal. filtr, aby se mi nezavzdusnil system

Jinak naposledy jsem byl na 80 tis. prohlidce, takze bych mel mit vse vymeneno, jenom nevim, jestli jste mi u Mejznara delali i brzdovku a chladici. Z faktury to videt neni.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Mezichladič

#12 Příspěvek od Admin » 08 led 2007 10:21

Miloš II píše: OK ale Admin psal propláchnout tedy takovej klystýr a dvojtej s chyninem tudíš zevnitř milý Lojzo :!: jak to bylo ve Švejkovi :lol: A vo to tu de :lol:
DanoDEF píše:No bude najlepsie hodit otazku na Admina ako to myslel...ak zvnutra tak nech hodi mudrost ako a cim....
No vidíš, nenapadlo mě jak jsem to opisoval :wink: to upřesnit.
Myšleno bude asi propláchnutí zvenčí aby se pročistilo žebrování a chladič lépe chladil.
Myšlenka propláchnout ho zevnitř není taky asi špatná, vypláchne se olej, případně další usazeniny které se tam mohou dostat skrze EGR ventil (pokud tam je). Stačí i technický benzín.
:!: Po vyčištění nechat dostatečně dlouho vyschnout, pokud chytnou výpary, uvidíte a uslyšíte přeběhové otáčky motoru u svého miláčka. Potom tam dát co nejrychleji pětku, stát na brzdě a pustit spojku, jinak motor nechcípne :roll:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Admin » 08 led 2007 10:42

Stavros píše:mam nejaky otazecky:
- jak odkalit palivovej filtr
- kde je filtr systemu ACE
- jak vymenit pal. filtr, aby se mi nezavzdusnil system.
- Na filtru paliva je na spodu zátka, tak tu odšroubovat a vypustit obsah do nějaké nádobky.
- Filtr ACE je v bloku hydraulikého systému, sbíhjí se tam trubky od pístnic.
- Demontuješ starej filtr, našroubuješ novej a otočíš klíčkem v zapalování do polohy kdy se rozsvítí kontrolky a začne běžet palivové čerpadlo. Asi po minutě se čerpadlo samo vypne. Vrátíš klíč zpět do nulové polohy a znova sním otočíš až se ti rozsvítí kontrolky. Tenhle postup opakovat 6x až 7x. Potom začneš startovat, bude to trvat o chvíli déle než normálně ale chytí. Tím máš odvzušněno :wink:

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2618
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Stavros » 08 led 2007 12:51

diky moc za pomoc, uz je mi to jasny, jinak zkotroloval jsem ten filtr na mechy - za zadnim svetlem a je uplne jak novej, takze bych se tim netrapil. Mam najeto 96 tis. Je to molitanova houbicka, takze by sel vyprat. Radsi odkalim i ten palivovej filtr, docela me zarazilo, ze je dulezitejsi a castejsi menit odstredivku nez prutokovej filtr, je mozny vymenit odstredivku bez vypusteni oleje - aby na me neco nevyteklo?

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Admin » 08 led 2007 12:59

Odstředivka je filtr jemných částí, které znečištují olej a který plnoprutokový filtr nezachytne. Proto se mění častěji. Odstředivku vyndáš ikdyž máš olej v motoru. Něco málo vní může zůstat. Pokud budeš mít vypnutej motor tak ti olej neuteče.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2618
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Stavros » 08 led 2007 13:12

Diky moc za rady, jsem fakt rad, ze tohle forum funguje, da se tady dozvedet spousta dulezitych veci.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Admin » 08 led 2007 13:14

Snažím se, snažím :wink: co to jde. Někdy to jde hůře, někdy lépe.
Díky :oops:

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Mezichladič

#18 Příspěvek od Miloš II » 08 led 2007 13:22

Admin píše:No vidíš, nenapadlo mě jak jsem to opisoval :wink: to upřesnit.
Myšleno bude asi propláchnutí zvenčí aby se pročistilo žebrování a chladič lépe chladil.
Myšlenka propláchnout ho zevnitř není taky asi špatná, vypláchne se olej, případně další usazeniny které se tam mohou dostat skrze EGR ventil (pokud tam je). Stačí i technický benzín.
:!: Po vyčištění nechat dostatečně dlouho vyschnout, pokud chytnou výpary, uvidíte a uslyšíte přeběhové otáčky motoru u svého miláčka. Potom tam dát co nejrychleji pětku, stát na brzdě a pustit spojku, jinak motor nechcípne :roll:
Nedávno jsem čistil čidlo(v souvislosti cukání motoru) které je na hliníkovém sání bloku motoru a můžu říc že to byla pěkná bakula bordelu co byla nalepená na čidlu, proto se mi zdálo že vyčištění zevnitř by bylo účinější než zvenku. Tam to opláchne voda. Miloš II

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Admin » 08 led 2007 13:30

Přírodní cestou (déšť) ti moc intercooler neočistí, opravdu to chce vzít teplý wap.
Samozřejmě čas od času nebude na škodu vypláchnout ho i zevnitř.

Potapěč

#20 Příspěvek od Potapěč » 08 led 2007 13:44

Wapkou naděláš víc škody jak užitku, nejlépe intercooler a i normální chladič propláchnout proudem vody z hadice. Wapkou - velkým tlakem vody dojde k poškození (deformaci) lamel (voštin) chladiče a účinost se ještě zmenší.

Odpovědět