K&N Filtr D2

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Juri Toy
Příspěvky: 398
Registrován: 14 lis 2011 00:15
tel.: 603338599
auto: RRC V8,79, D2 98+03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

K&N Filtr D2

#1 Příspěvek od Juri Toy » 25 led 2021 03:29

Co si myslíte o používání K&N filtů v Disco 2? Výhody, nevýhody, reálné zkušenosti.
Desktop33 (3).jpg
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: K&N Filtr D2

#2 Příspěvek od habakuk » 25 led 2021 07:09

Reálně leží v polici koupil jsem s tím auto. Výkon nepřidal a mizerně těsnil poloviny filtboxu tedy při broděním se tama dostala voda. Rač po výletě vyměnit klasiku než toto.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: K&N Filtr D2

#3 Příspěvek od MadTom » 25 led 2021 07:47

Na výlety si vozím filtr rezervní - papírový. V autě mám také papírový. V obou případech značkový. Co jsem se ptal lidí, co jezdí v prašném prostředí (lomy, ...), tak všichni používají papírový a často mění/vyfoukávají, protože se jinak zanese. KN nebo podobné bude dobré do silničního nepřeplňovaného auta, u auta s turbem se moc neprojeví, zvlášť pokud je tam šnorchl - ten má vliv větší, ale opět hlavně při velkém výkonu a otáčkách, což není moc typické pro naše auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: K&N Filtr D2

#4 Příspěvek od habakuk » 25 led 2021 08:53

Mě se osvědčil cyklon na šnorchl v Rumunsku když bylo prašno jsem každý večer vysypal velký panák prachu ze separátoru. Představa, že to skončí ve filtr boxu no nic moc.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: K&N Filtr D2

#5 Příspěvek od Benjamin » 25 led 2021 11:49

Měl jsem ho v kombinaci se šnorchlem + kobra/cyklon. Včetně čištící sady. Dost se na to chytal bordel, po čase mě to přestalo bavit neustále čistit. Zahodil jsem to a pravidelně měnil za kvalitní klasické filtry. Rozdíl ve výkonu jsem nikdy nepoznal, a to ani třeba nad 3000 m.n.m apod.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: K&N Filtr D2

#6 Příspěvek od Petro » 25 led 2021 22:07

Ja sa pridam s negativnou skusenostou mna tato sranda stala co pol roka vzdy novu vahu vzduchu a bolo jedno ci som mal na snorchli kobru alebo cyklon. Pri tretej vymene som konecne pochopil pravidla :nech a klasicke filtre mi funguju roky bez vyskratovaneho MAF. Uplne staci modelova situacia husty dazd a dialnica 100 - 120 snorchel, zmes vody a roztoku co je na filtry. A ano origo KN + origo cistiaca a impregnacna sada, Safary snorchel kobra po smere jazdy, cyklon sa tusim drzal trochu dlhsie.

Uživatelský avatar
Juri Toy
Příspěvky: 398
Registrován: 14 lis 2011 00:15
tel.: 603338599
auto: RRC V8,79, D2 98+03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: K&N Filtr D2

#7 Příspěvek od Juri Toy » 26 led 2021 05:05

MadTom píše: 25 led 2021 07:47 Na výlety si vozím filtr rezervní - papírový. V autě mám také papírový. V obou případech značkový. Co jsem se ptal lidí, co jezdí v prašném prostředí (lomy, ...), tak všichni používají papírový a často mění/vyfoukávají, protože se jinak zanese. KN nebo podobné bude dobré do silničního nepřeplňovaného auta, u auta s turbem se moc neprojeví, zvlášť pokud je tam šnorchl - ten má vliv větší, ale opět hlavně při velkém výkonu a otáčkách, což není moc typické pro naše auta.
Jak to myslíš s tím šnorchlem? "zvlášť pokud je tam šnorchl - ten má vliv větší, ale opět hlavně při velkém výkonu a otáčkách..."
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: K&N Filtr D2

#8 Příspěvek od MadTom » 26 led 2021 05:42

Tak, že pokud je motor poladěný hodně do výkonu, tak se šnorchl projeví jako restrikce v množství dostupného vzduchu. Ale až ve chvíli, kdy jede motor co se týče množství vzduchu naplno, tedy vysoké otáčky a plný plyn. Proto podle mě nemá smysl se šnorchlem dávat nějaký "lepší" filtr, aby motor lépe dýchal. D2 nebo Def není závodní auto, aby bylo potřba toto honit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: K&N Filtr D2

#9 Příspěvek od Rennie » 26 led 2021 07:28

Petro píše:Ja sa pridam s negativnou skusenostou mna tato sranda stala co pol roka vzdy novu vahu vzduchu a bolo jedno ci som mal na snorchli kobru alebo cyklon. Pri tretej vymene som konecne pochopil pravidla :nech a klasicke filtre mi funguju roky bez vyskratovaneho MAF. Uplne staci modelova situacia husty dazd a dialnica 100 - 120 snorchel, zmes vody a roztoku co je na filtry. A ano origo KN + origo cistiaca a impregnacna sada, Safary snorchel kobra po smere jazdy, cyklon sa tusim drzal trochu dlhsie.
Já mám KN na benzínový V8 a za 4 roky zatím ještě origo váha vzduchu. Jen když fitt vyperu a naimpregnuju občas skočí check engine ale stačí váhu vyčistit a je klid
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: K&N Filtr D2

#10 Příspěvek od MadTom » 26 led 2021 07:34

A jak je ta tvoje váha řešená? Taky jsou to jenom dva slabé proužky keramiky s nanesenou vrstvičkou odporového materiálu, nebo je to vymyšlené nějak lépe?
Druhá věc u TD5tek je, že tak váha není konstrukčně nic moc, fůra jich odchází samovolně a repliky jsou často špatné - ukazují bludy a umí motor pěkně zblbnout. Naštěstí TD5ka jede i bez váhy, což je celkem plus ze strany tvůrců motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: K&N Filtr D2

#11 Příspěvek od Petro » 26 led 2021 13:53

🙂 cela ta sranda nestoji vela tak treba si vytvorit nazor a vyskusat

Uživatelský avatar
Juri Toy
Příspěvky: 398
Registrován: 14 lis 2011 00:15
tel.: 603338599
auto: RRC V8,79, D2 98+03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: K&N Filtr D2

#12 Příspěvek od Juri Toy » 27 led 2021 13:42

MadTom píše: 26 led 2021 05:42 Tak, že pokud je motor poladěný hodně do výkonu, tak se šnorchl projeví jako restrikce v množství dostupného vzduchu. Ale až ve chvíli, kdy jede motor co se týče množství vzduchu naplno, tedy vysoké otáčky a plný plyn. Proto podle mě nemá smysl se šnorchlem dávat nějaký "lepší" filtr, aby motor lépe dýchal. D2 nebo Def není závodní auto, aby bylo potřba toto honit.
Zajímalo mě to z tohoto důvodu:
Mám poladěný výkon a mám šnorchl. Zjistil jsem, že když tomu naložím do plna, začne mi haprovat výkon. V praxi se to projevuje tak, jako omezovač výkonu. To znamená, že to cyklicky vynechává jako bych v krátkých intervalech přidal plyn-pustil-přidal-pustil atd. Tak jsem si říkal, že by tomu mohl pomoct právě filtr s vyšším průtokem.
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: K&N Filtr D2

#13 Příspěvek od habakuk » 27 led 2021 13:48

Juri Toy píše: 27 led 2021 13:42
MadTom píše: 26 led 2021 05:42 Tak, že pokud je motor poladěný hodně do výkonu, tak se šnorchl projeví jako restrikce v množství dostupného vzduchu. Ale až ve chvíli, kdy jede motor co se týče množství vzduchu naplno, tedy vysoké otáčky a plný plyn. Proto podle mě nemá smysl se šnorchlem dávat nějaký "lepší" filtr, aby motor lépe dýchal. D2 nebo Def není závodní auto, aby bylo potřba toto honit.
Zajímalo mě to z tohoto důvodu:
Mám poladěný výkon a mám šnorchl. Zjistil jsem, že když tomu naložím do plna, začne mi haprovat výkon. V praxi se to projevuje tak, jako omezovač výkonu. To znamená, že to cyklicky vynechává jako bych v krátkých intervalech přidal plyn-pustil-přidal-pustil atd. Tak jsem si říkal, že by tomu mohl pomoct právě filtr s vyšším průtokem.
No a když dáš pryč filtr tak to nedělá? Je otázka zda to slabé místo je flitr nebo celé vedení vzduchu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: K&N Filtr D2

#14 Příspěvek od pojir » 27 led 2021 13:53

A co mas na konci toho snorchlu? Mne auto (D2 TD5 15P, automat s HD menicem, stage 1 od Kokeska, bez katu, bez stredniho tlumice, bez EGR, cinsky snorchl ala safari, papirovy filtr) pod plynem spis hulilo nez jelo, ale kdyz jsem namisto cernyho cyklonu ala toyota vratil puvodni kobru, tak se to o hodne zlepsilo.
Nicmene se nabizi otazka - jak ti to vlastne v tehcto situacich huli? Jestli tomu chybi vzduch a nafty je dost, tak bych prave predpokladal nezanedbatelne mnozstvi cernyho dymu. Jestli to nehuli, tak bych sel spis po nafte nez po vzduchu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Juri Toy
Příspěvky: 398
Registrován: 14 lis 2011 00:15
tel.: 603338599
auto: RRC V8,79, D2 98+03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: K&N Filtr D2

#15 Příspěvek od Juri Toy » 27 led 2021 14:18

pojir píše: 27 led 2021 13:53 A co mas na konci toho snorchlu? Mne auto (D2 TD5 15P, automat s HD menicem, stage 1 od Kokeska, bez katu, bez stredniho tlumice, bez EGR, cinsky snorchl ala safari, papirovy filtr) pod plynem spis hulilo nez jelo, ale kdyz jsem namisto cernyho cyklonu ala toyota vratil puvodni kobru, tak se to o hodne zlepsilo.
Nicmene se nabizi otazka - jak ti to vlastne v tehcto situacich huli? Jestli tomu chybi vzduch a nafty je dost, tak bych prave predpokladal nezanedbatelne mnozstvi cernyho dymu. Jestli to nehuli, tak bych sel spis po nafte nez po vzduchu.
Mám tam kobru, otočenou dopředu. Běžně to nekouří, jen když tomu naložím, tak si to krátce bafne. Ale to je v pořádku.
P1190193.JPG
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: K&N Filtr D2

#16 Příspěvek od MadTom » 27 led 2021 14:22

Jestli to má snahu "cukat" pod výkonem, tak to chce kouknout přes diagnostiku na live data, co ten motor omezuje. Často se u TD5ky stává, že doslova vynechává váha vzduchu - když se dostane přes rozsah, tak výstup spadne k nule a chvilku trvá než se její funkce obnoví. Viděl jsem to hlavně u různých replik.
Někde na webu jsem viděl videa tuším od Peta Bella, kde měl auto na brzdě a porovnával to s a bez šnorchlu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Juri Toy
Příspěvky: 398
Registrován: 14 lis 2011 00:15
tel.: 603338599
auto: RRC V8,79, D2 98+03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: K&N Filtr D2

#17 Příspěvek od Juri Toy » 27 led 2021 14:33

MadTom píše: 27 led 2021 14:22 Jestli to má snahu "cukat" pod výkonem, tak to chce kouknout přes diagnostiku na live data, co ten motor omezuje. Často se u TD5ky stává, že doslova vynechává váha vzduchu - když se dostane přes rozsah, tak výstup spadne k nule a chvilku trvá než se její funkce obnoví. Viděl jsem to hlavně u různých replik.
Někde na webu jsem viděl videa tuším od Peta Bella, kde měl auto na brzdě a porovnával to s a bez šnorchlu.
Diagnostiku mám iCarsoft a ještě s ní nejsem úplně kámoš, tak to budu muset vyzkoušet. Ještě mě napadla souvislost s nedávno řešenou závadou plynového pedálu, který vynechával v určitých polohách (cca jedné třetině a pak na konci). Závada se vyřešila, byl to volný konektor. Ale kdo ví, možná je ten poťák fakt v háji.
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: K&N Filtr D2

#18 Příspěvek od pojir » 27 led 2021 14:43

Kdyztak mam nanocom a uz zase od tebe bydlim za kopcem... Ale taky s nim nejsu uplne nejvetsi kamarad.
To mas novy auto? Mam pocit ze jsem te celkem nedavno videl u lidlu v tom tmavym predfaceliftu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: K&N Filtr D2

#19 Příspěvek od hrochado » 27 led 2021 14:50

Já teda nevím, ale myslím si, že to filtrem nebude. Já měl donedávna na své D2 VNT turbo, krom toho čip, šnorchl, hd měnič a filtr vždy papírový a nikdy mi to nijak necukalo a to si myslím, že když se tohle turbo roztočilo, tak to byla jiná nálož vzduchu :)
Teda jednou to cukalo, když se tomu dal plnej a to byla malá prasklinka na hadici za váhou vzduchu ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
Juri Toy
Příspěvky: 398
Registrován: 14 lis 2011 00:15
tel.: 603338599
auto: RRC V8,79, D2 98+03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: K&N Filtr D2

#20 Příspěvek od Juri Toy » 27 led 2021 16:20

pojir píše: 27 led 2021 14:43 Kdyztak mam nanocom a uz zase od tebe bydlim za kopcem... Ale taky s nim nejsu uplne nejvetsi kamarad.
To mas novy auto? Mam pocit ze jsem te celkem nedavno videl u lidlu v tom tmavym predfaceliftu.
Chceš slyšet příběh mého auta? Docela zvláštní :grin:
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/

Odpovědět