nafta

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RomanS
Příspěvky: 176
Registrován: 07 úno 2021 13:30
tel.: 00421905777941
auto: DEF 130

nafta

#1 Příspěvek od RomanS » 10 kvě 2021 08:02

Nazdar, zacala ma hnevat D2 TD5 - start po dlhom stati je niekedy na 4-5 krat ... akoby padala nafta ... neviete cim by to mohlo byt ???
Defender 130 HCPU, 2005, Td5, 33" AT

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: nafta

#2 Příspěvek od MadTom » 10 kvě 2021 08:34

Buďto ni někde doopravdy padá nafta, takže je potřeba najít dírku. Hledej, kde nafta utíká, protože celá soustava je pod tlakem od čerpadla v nádrži. Oblíbené místa jsou regulátor tlaku paliva, držák filtru paliva (umí shnít), trubky z nádrže (jsou plastové a křehké a umí prasknout). Dál to může být vadné nebo spíš částečně vadné čerpadlo v nádrži, a to asi nejhorší - prasklina v hlavně v místě uložení vstřikovačů, kdy nafta jde do motorového oleje. Takže zkontrolovat, jestli ti olej nepřibývá.
Ještě se to umí při správně netěsnícím osazení vstřikovačů v hlavě (měděné podložky a těsnicí Okroužky) samo zavzdušňovat, tím že se plyny ze spalovacího prostoru protláčejí do nafty. Tam se potom musí přetěsnit vstřikovače.
Pomůže ti, pokud před nastartováním pustíš odvzdušňovací cyklus motoru? Máš dost nafty v nádrži? Pokud by jsi měl přicpané sítko na čerpadle, tak pod zhruba čtvrtinu nádrže to špatně saje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
RomanS
Příspěvky: 176
Registrován: 07 úno 2021 13:30
tel.: 00421905777941
auto: DEF 130

Re: nafta

#3 Příspěvek od RomanS » 10 kvě 2021 09:14

MadTom píše: 10 kvě 2021 08:34 Buďto ni někde doopravdy padá nafta, takže je potřeba najít dírku. Hledej, kde nafta utíká, protože celá soustava je pod tlakem od čerpadla v nádrži. Oblíbené místa jsou regulátor tlaku paliva, držák filtru paliva (umí shnít), trubky z nádrže (jsou plastové a křehké a umí prasknout). Dál to může být vadné nebo spíš částečně vadné čerpadlo v nádrži, a to asi nejhorší - prasklina v hlavně v místě uložení vstřikovačů, kdy nafta jde do motorového oleje. Takže zkontrolovat, jestli ti olej nepřibývá.
Ještě se to umí při správně netěsnícím osazení vstřikovačů v hlavě (měděné podložky a těsnicí Okroužky) samo zavzdušňovat, tím že se plyny ze spalovacího prostoru protláčejí do nafty. Tam se potom musí přetěsnit vstřikovače.
Pomůže ti, pokud před nastartováním pustíš odvzdušňovací cyklus motoru? Máš dost nafty v nádrži? Pokud by jsi měl přicpané sítko na čerpadle, tak pod zhruba čtvrtinu nádrže to špatně saje.
natfa 3/4 nadrze ... ako pustim odvzdusnovaci cyklus ?
Defender 130 HCPU, 2005, Td5, 33" AT

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: nafta

#4 Příspěvek od MadTom » 10 kvě 2021 09:28

Je to popsané v návodu, stručně - zapnout klíčkem zapalování, několikrát naplno prošlápnout plynový pedál, rozbliká se kontrolka motoru a pustí odvzdušňovací cyklus - čerpadlo zhruba 20 sekund běží, potom je krátká přestávka znovu dokola. Dohromady asi deset krát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
RomanS
Příspěvky: 176
Registrován: 07 úno 2021 13:30
tel.: 00421905777941
auto: DEF 130

Re: nafta

#5 Příspěvek od RomanS » 10 kvě 2021 10:50

MadTom píše: 10 kvě 2021 09:28 Je to popsané v návodu, stručně - zapnout klíčkem zapalování, několikrát naplno prošlápnout plynový pedál, rozbliká se kontrolka motoru a pustí odvzdušňovací cyklus - čerpadlo zhruba 20 sekund běží, potom je krátká přestávka znovu dokola. Dohromady asi deset krát.
hend rano vyskusam ... dik ...
Defender 130 HCPU, 2005, Td5, 33" AT

Uživatelský avatar
RomanS
Příspěvky: 176
Registrován: 07 úno 2021 13:30
tel.: 00421905777941
auto: DEF 130

Re: nafta

#6 Příspěvek od RomanS » 10 kvě 2021 10:55

RomanS píše: 10 kvě 2021 10:50
MadTom píše: 10 kvě 2021 09:28 Je to popsané v návodu, stručně - zapnout klíčkem zapalování, několikrát naplno prošlápnout plynový pedál, rozbliká se kontrolka motoru a pustí odvzdušňovací cyklus - čerpadlo zhruba 20 sekund běží, potom je krátká přestávka znovu dokola. Dohromady asi deset krát.
hend rano vyskusam ... dik ...
btw ... olej nepribuda ...
Defender 130 HCPU, 2005, Td5, 33" AT

Odpovědět