...
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 23 lis 2020 09:35
- auto: Discovery 2 td5
- czech_daver
- Příspěvky: 123
- Registrován: 23 dub 2015 15:48
- auto: Discovery II
- Bydliště: Brno
Re: Prehriatie motora v kopcoch td5
Vrtule má olejovou spojku v sobě. Pokud se staženými okýnkama slyšíš do kopce že po chvilce začne v okolí přistávat vrtulník tak se sepla a začla chladit. Pokud ti to nedělá tak spojka nefunguje a je potřeba nová, hlavně neber náhrady ale originál, mě náhrada odešla za rok. Tlačítkem by šel spínat chladič klimatizace, ale nemyslím si že by zásadně něco zachránil. Pak ještě může být taky problém fouklé těsnění pod hlavou tím sem si taky prošel. Ale teda mám stage 1 a menší kola, tak možná napíše nápady někdo se stage 2
Odesláno z mého Pixel 4a pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Pixel 4a pomocí Tapatalk
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prehriatie motora v kopcoch td5
A funguje ti elektrická vrtule? Ono když se auto "přehřeje" a jede pomaleji než tuším 80km/h, tak si motor přichlazuje tou elektrickou vrtulí. Pokud se vyloženě přehřeje, tak se elektrická vrtule sepne hned po nastartování a běží trvale, do vymazání chyby z řídící jednotky motoru.
Mechanickou vrtuli elektrickou nenahradíš - ono to umí foukat výkonem několik kW, a to elektrickej motor, kterej by se ti tam vešel nedá. Kromě hukotu jako když přistává vrtulník, tak na volnoběh motoru, když vrtule neplno sepne, tak za autem ti to fučí horkým vzduchem na nohy jako z fénu.
A ještě drobnost - nevrtal se někde v tom elektrickém ventilátoru? Už jsem se potkal s tím, že byl po náhradě nějakým neoriginálním blbě zapojenej a foukal na druhou stranu.
Kromě těsnění pod hlavou (netlakuje ti to do vody? máš dobré víčko na expanzce?) to může být i termostat. Nefunkční nebo blbě namontovanej - sice to nejde dobře, ale vývody se dají přehodit.
A jinak diagnostiku a podívat se, co ukazují jednotlivá čidla teploty při jízdě do kopce - není tam jenom čidlo teploty vody. Případně vzít teploměr (třeba nějakej infra) a podívat se, jak horkej vlastně motor je.
TD5ka má chlazení dimenzované s dost velkou rezervou, na to aby se při jízdě do kopce přehřívala, možná tak v horkém létě a s vlekem.
Mechanickou vrtuli elektrickou nenahradíš - ono to umí foukat výkonem několik kW, a to elektrickej motor, kterej by se ti tam vešel nedá. Kromě hukotu jako když přistává vrtulník, tak na volnoběh motoru, když vrtule neplno sepne, tak za autem ti to fučí horkým vzduchem na nohy jako z fénu.
A ještě drobnost - nevrtal se někde v tom elektrickém ventilátoru? Už jsem se potkal s tím, že byl po náhradě nějakým neoriginálním blbě zapojenej a foukal na druhou stranu.
Kromě těsnění pod hlavou (netlakuje ti to do vody? máš dobré víčko na expanzce?) to může být i termostat. Nefunkční nebo blbě namontovanej - sice to nejde dobře, ale vývody se dají přehodit.
A jinak diagnostiku a podívat se, co ukazují jednotlivá čidla teploty při jízdě do kopce - není tam jenom čidlo teploty vody. Případně vzít teploměr (třeba nějakej infra) a podívat se, jak horkej vlastně motor je.
TD5ka má chlazení dimenzované s dost velkou rezervou, na to aby se při jízdě do kopce přehřívala, možná tak v horkém létě a s vlekem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Prehriatie motora v kopcoch td5
Máš umyté chladiče od bahna? Pokud se opravdu přehřívá tak se to většinou pozná na sníženém výkonu klimatizace a pak snížený výkon motoru protože cooler je u teplého chladiče vody.
No a univerzální rada je prostě zvolnit.
No a univerzální rada je prostě zvolnit.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prehriatie motora v kopcoch td5
Ha, na tohle jsem úplně zapomněl. Chladiče proplachovat opatrně a proti směru jízdy. Já jsem si udělal trysku z kusu hliníkové trubičky - na konci splácnout a ohnout do pravého úhlu. Připojit na vodovod a pěkně tím projet chladiče zezadu od motoru. Dá se takto dostat i mezi ně. Voda musí protékat všude skrz lamely.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Prehriatie motora v kopcoch td5
Já jen přehnul konec hadice pevně ji stáhnul hadicovou sponou a do konce hadice vyvrtal díru aby stříkalo pěkně do boku. Dostal jsi se v pohodě mezi chladiče a krásně do propláchnul. Čistím to jednou za dva roky a od té doby mám od přehřívání pokoj.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prehriatie motora v kopcoch td5
Taky možnost, hadici jsem neměl, na hliníkovou trubičku jsem narazil rychlospojku na zahradní hadici.
Já se to snažím vypláchout každé jaro, když auto chystám na výlet. Pokud se auto ale topilo v bahýnku jako je na Jihlavě, tak se musí propláchnout dřív, než to v chladiči teplem zkamení.
Já se to snažím vypláchout každé jaro, když auto chystám na výlet. Pokud se auto ale topilo v bahýnku jako je na Jihlavě, tak se musí propláchnout dřív, než to v chladiči teplem zkamení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo