LR D4 - Only normal height available

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
toudy
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2011 22:18
tel.: +421905723200
auto: D4 SDV6 HSE, 2016
Bydliště: BRATISLAVA, SVK
Kontaktovat uživatele:

LR D4 - Only normal height available

#1 Příspěvek od toudy » 13 zář 2021 16:36

Počas jazdy sa (po predchádzajúcje prudkej zmene počasia - daždivo...) sa objavila hlaska "Only normal height available". Diagnostika zobrazila DTC kod C1A33(01), Raw code: 5A3301. Podvozok nebolo možné dať do offroad polohy.
Smerovalo to k Left Rear Valve-general electric failure.
Kompresor fukal tak ako má. Zameral som sa na spomínaný valve blok, ktorý je pri zadnom ľavom kolese.
odpojil som konektor z valve bloku. Premeral som cievky solenoidov (konektor C02101), cievky su OK.
Ďalej som sa zameral na prepojovací konektor (C0376/C0390 ) medzi karosériou a podvozkom (za čiernym plastom zadného ľavého kolesa).
Rýchlo som zistil, že jeden z vodičov je „niekde“ prehnitý (vodič vykazoval odpor cca. 222kOhm, čo je hovadina). Konkrétne sa jedná o vodič (žlto-čierny) v dĺžke 570mm, [konektor/pin] C0390-43 < -- > C02101-3 [konektor/pin].
Elegantným riešením bolo natiahnuť nový vodič.
Nový vodič som umiestnil do chráničky.
Spoje su letované a chránene teplom zmršťovatelnými trubičkami s lepidlom.
Celkovo mi to trvalo (ZĽ koleso dole, rezerva preč, meranie, oprava, meranie, bandážovanie a nahodenie kolies) cca. 3 hodiny.
Vzduchovy podvozok žije.
Verím, že aj táto skúsenosť pomôže pri odstranovaní spomínanej poruche EAS.
Přílohy
Disco schéma-edit-final.pdf
(399.55 KiB) Staženo 64 x
konektor C0376-konektor z karosérie
konektor C0376-konektor z karosérie
konektor C0376/C0390 a C0502-ABS. C0390-konektor na ráme
konektor C0376/C0390 a C0502-ABS. C0390-konektor na ráme
konektor C2101
konektor C2101
c2101.jpg (34.92 KiB) Zobrazeno 1437 x
konektor C2101 a C1699-snímač polohy ľavého zadného ramena
konektor C2101 a C1699-snímač polohy ľavého zadného ramena
Naposledy upravil(a) toudy dne 16 zář 2021 12:27, celkem upraveno 4 x.
navijak T-MAX 12000lbs, ASFIR, K&N, Deaktivovany ECO Start/Stop, Compomotive PD1881+275/65R18 119Q Maxxis MT764 P.O.R., TLC J120, OME, 2xnavijak, MT 33, CB vysielačka

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: LR D4 - Only normal height available

#2 Příspěvek od Dex » 13 zář 2021 19:18

To je hezké ze si někdo takhle dovede poradit, jen bych spíše šel cestou opravy původního kabelu, jelikož v místě kde je poškozen muže být načatých více kabelů. Proto, je lepší najít konkrétní místo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: LR D4 - Only normal height available

#3 Příspěvek od PEPO » 14 zář 2021 09:02

To je návod a rada hodná zlata.... :wink:
Klubúk dolu a palec hore :yes

Uživatelský avatar
toudy
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2011 22:18
tel.: +421905723200
auto: D4 SDV6 HSE, 2016
Bydliště: BRATISLAVA, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: LR D4 - Only normal height available

#4 Příspěvek od toudy » 14 zář 2021 09:20

Dex píše: 13 zář 2021 19:18 To je hezké ze si někdo takhle dovede poradit, jen bych spíše šel cestou opravy původního kabelu, jelikož v místě kde je poškozen muže být načatých více kabelů. Proto, je lepší najít konkrétní místo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Áno, aj o tom so uvažoval, že poškodený vodič vytiahnem a zároveň prevlečiem nový.... Možno nabudúce, keď sa vyskytne podobný problém....
navijak T-MAX 12000lbs, ASFIR, K&N, Deaktivovany ECO Start/Stop, Compomotive PD1881+275/65R18 119Q Maxxis MT764 P.O.R., TLC J120, OME, 2xnavijak, MT 33, CB vysielačka

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LR D4 - Only normal height available

#5 Příspěvek od MadTom » 14 zář 2021 09:27

Drát navíc ničemu nevadí. Problém je jinde, jak už tu zaznělo - většinou neumře jenom jeden drát, ale v místu nějakého ohybu, pokud se do svazku dostane třeba bláto, tak se jich prodře nebo poškodí víc. Pokud už je jasné, který drát byl problém, tak je lepší zkontrolovat celý poškozený svazek a případně opravit poškozené nebo načaté ostatní dráty, než se závada ze stejného místa projeví znovu.
Nejhorší je vždy najít tu první závadu - první vadný drát. A pokud je to na nějakém exponovaném místě, tak se podívat na druhou stranu auta, jestli tam není stejně exponované vedení kabelů, protože to může být podobný časovaný problém. Případná další porucha se samozřejmě projeví vždy, když je to nejméně vhodné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět