Zatékání šíbrem
Moderátor: Miky_CZ
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatékání šíbrem
Mám elektrické, ale v kombinaci s klimatizací jsou nepoužitelné. Zase chápu, že někdo dá přednost oknům před klimou...
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Zatékání šíbrem
Dovolím si oživit toto téma
Mám DI a mokro u nohou řidiče. Voda není slaná, tedy soudím, že to nebude průsak dírou v podlaze / podběhu, ale spíš někudy voda z vrchu. Kudy prosím vedou hadičky odvodnění žlábku ze šíbrů? A kde by měly vycházet pod autem?
Mám DI a mokro u nohou řidiče. Voda není slaná, tedy soudím, že to nebude průsak dírou v podlaze / podběhu, ale spíš někudy voda z vrchu. Kudy prosím vedou hadičky odvodnění žlábku ze šíbrů? A kde by měly vycházet pod autem?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Zatékání šíbrem
.....prosím, nevíte někdo kudy vedou a kde mají vycházet ty hadičky odvodnění od šíbrů?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
Re: Zatékání šíbrem
Hadicky vedou od okna, vnitrkem sloupku (ja ji mam u ridice) a dole nevim kde konci. Rozhodne je to na sundani tapecaku strechy. Pokud nemas, ale vlhko na strese, mozna bych prvne zkusil pod proudem vody vysledovat kudy tece. Me to chvili trvalo, ale teklo mi kolem celniho skla. U ridice bylo tesneni okna nekolikrat opravovano ale myslim ze tudy vtekala voda. Pri kropeni a s baterkou jsem zjistil, ze tece dovnitr spodnim rohem u ridice. Vzal jsem tmel primo na okna, vytrhal jsem stare "opravy" a vsechny listy a mista znovu pretmelil. Sice to nevypada uplne uzasne, ale funguje to a dovnitr uz netece.
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Zatékání šíbrem
tak tak, taky mi teklo pravym spodnim rohem u okna, zalepil sem to polyuretanovym tmelem, protoze ani po druhe reklamaci po vymene celniho skla se jim to nepovedlo spravit poradneHonzan píše:Hadicky vedou od okna, vnitrkem sloupku (ja ji mam u ridice) a dole nevim kde konci. Rozhodne je to na sundani tapecaku strechy. Pokud nemas, ale vlhko na strese, mozna bych prvne zkusil pod proudem vody vysledovat kudy tece. Me to chvili trvalo, ale teklo mi kolem celniho skla. U ridice bylo tesneni okna nekolikrat opravovano ale myslim ze tudy vtekala voda. Pri kropeni a s baterkou jsem zjistil, ze tece dovnitr spodnim rohem u ridice. Vzal jsem tmel primo na okna, vytrhal jsem stare "opravy" a vsechny listy a mista znovu pretmelil. Sice to nevypada uplne uzasne, ale funguje to a dovnitr uz netece.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Zatékání šíbrem
Jsi mi velkou inspiraciMiky_CZ píše:tak tak, taky mi teklo pravym spodnim rohem u okna, zalepil sem to polyuretanovym tmelem, protoze ani po druhe reklamaci po vymene celniho skla se jim to nepovedlo spravit poradne
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Zatékání šíbrem
co, proc, nechapuHonzan píše:Jsi mi velkou inspiraciMiky_CZ píše:tak tak, taky mi teklo pravym spodnim rohem u okna, zalepil sem to polyuretanovym tmelem, protoze ani po druhe reklamaci po vymene celniho skla se jim to nepovedlo spravit poradne
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Zatékání šíbrem
No kdyz jsem se v Mohelnici dival na tve auto, rekl jsem si, ze se s tim svym vlastne nemusim nijak pardon "srat"... Do te doby jsem si porad rikal, vymenim okno na pojistku, sam se do toho nepustim, co kdyz to nebude ono a resil servisy....Miky_CZ píše:co, proc, nechapu
Nenapadlo me to jenom tak na hulvata vycistit a pretmelit kolem... a pritom to tak dobre funguje
Kdyz pak vidim to davas pekne do kupy na koleni, rekl jsem si ze se s tim nebudu mazat, motorky jsou jemnejsi prace a delam ji, tak proc se nepustit do lr... No a nakonec jsem rozdelal pul auta a dal to po tyhle strance do kupy behem tydne...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Zatékání šíbrem
fandim kazdemu, kdo se toho neboji a pak se jeste tady podeli se zkusenostmi, tak to ma byt:-)Honzan píše:No kdyz jsem se v Mohelnici dival na tve auto, rekl jsem si, ze se s tim svym vlastne nemusim nijak pardon "srat"... Do te doby jsem si porad rikal, vymenim okno na pojistku, sam se do toho nepustim, co kdyz to nebude ono a resil servisy....Miky_CZ píše:co, proc, nechapu
Nenapadlo me to jenom tak na hulvata vycistit a pretmelit kolem... a pritom to tak dobre funguje
Kdyz pak vidim to davas pekne do kupy na koleni, rekl jsem si ze se s tim nebudu mazat, motorky jsou jemnejsi prace a delam ji, tak proc se nepustit do lr... No a nakonec jsem rozdelal pul auta a dal to po tyhle strance do kupy behem tydne...
tak at se prace dari, ja mam zas par napadu, ale budu pokracovat az na jare, tak zas budu davat fotky:-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Zatékání šíbrem
mne zateká, no len ak stojím z kopca. Inak nie. No a v kopci občas stojím doma, lebo hlabný dvor je dosť strmý. Tam mi pomáha ak klučky na šíbre zatiahnem až na doraz. Tzn. nie sú založené do toho vybrania, ale potiahnem ich ešte trochu. Tým sú okná viac pritiahnuté a netečie to. Takže to zatekanie môže byť spôsobené aj vyťahaným mechanizmom. Tesnenie je podľa predošlého majiteľa nové a aj tak vyzerá. Takže ak má niekto klasiku ručný pohon, nech to skúsi takto.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Zatékání šíbrem
Díky Honzane!Honzan píše:Hadicky vedou od okna, vnitrkem sloupku (ja ji mam u ridice) a dole nevim kde konci. Rozhodne je to na sundani tapecaku strechy. Pokud nemas, ale vlhko na strese, mozna bych prvne zkusil pod proudem vody vysledovat kudy tece. Me to chvili trvalo, ale teklo mi kolem celniho skla. U ridice bylo tesneni okna nekolikrat opravovano ale myslim ze tudy vtekala voda. Pri kropeni a s baterkou jsem zjistil, ze tece dovnitr spodnim rohem u ridice. Vzal jsem tmel primo na okna, vytrhal jsem stare "opravy" a vsechny listy a mista znovu pretmelil. Sice to nevypada uplne uzasne, ale funguje to a dovnitr uz netece.
Stropnice je suchá, tedy problém bude asi někde níž. Ptal jsem se, kde že ty hadičky asi končí, protože u auta předchozí majitel vyvařoval sloupky a pokud tam hadička někde vede, tak může být docela klidně propálená a voda tudy někudy teče na podlahu. Spíš si ale myslím, že mi tam teče odněkud z prostoru pod sklem, mezi kapotou. Usuzuju z toho, že v létě mám sucho i za deště. Voda na podlaze se objevuje jen v zimě, když je na autě taje větší masa sněhu. Mám tu mechovou gumu pod kobercem u řidiče úplně nacucanou vodou. Přisuzoval jsem to vodě ze sněhu z bot, ale tolik litrů bych tam nenanosil.
btw - stejně je tam ta podlaha na disco zváštně vyřešená, není rovná a je vyspádovaná ke straně a všechna ta voda z bot pěkně roztaje a steče přes hranu gumového koberečku přesně do mezery mezi sloupkem a kobercem přímo pod tu mechovou tlumicí gumu a ta ji nasaje jako houba . Ale to asi všichni dobře znáte .
Ještě otázka na závěr - dají se vyndat ty venkovní lišty okolo skla nebo se vyndavají spolu se sklem?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatékání šíbrem
Hmm, tak přední okno taky pro jistotu prohlídnu, kdyby ten mokrej koberec nebyl od děravé gumy a natahanýho sněhu. Strop je suchej, tak na tom budu asi jako Piskot.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
Re: Zatékání šíbrem
Piskot - taky jsem si dlouho myslel, ze mam sucho a pohodu. Pak jsem jednou oddelal listy a plastove kryti elektriky a kastle na stranach, abych mohl auto vysusit po trosce natekle vody. Zjistil jsem pak, ze guma je mokra trvale a nekudy tece. Hledal jsem to docela dlouho nez jsem to nasel - pri kropeni/desti jsem hledal odkud tecou kapky, sazel jsem taky na hadicku, ale nakonec objevil ze je to sklem. Doporucuju ten samy postup - hadici, kropit a hledat...
Jedna lista mi sla lehce vytahnout [na druhe strane nez teklo], zbytek drzel moc pevne a bal jsem se ze je poskodim [nove jsou drahe]. Takze jsem vse nechal vyschnout, vycistil, odehnul jak to slo a nacpal lepidlem. Zatmelil jsem listy co nejhloubeji mi slo, a pak po okrajich z obou stran. Mozna to nebylo treba [jak jsem psal, bylo tam uz nejakym silikonem opravovano v rohu nad ridicem tak by asi stacilo to misto], ale kdyz uz jsem to mel rozdelany...
Ted uz tam ty nasakave gumy nemam a zjistil jsem, ze pri zmenach teplot se dokaze v pouzivanem aute na plechu podlahy vysrazet vlhkost - muze byt pricinou mirne vlhkosti v tech izol. gumach.
S tou vlhkosti me napada, ze se Land Jirka zminoval o nejakych odtokovych kanalcich vepredu, ja nic takoveho neobjevil - tak nemuzu radit...
Jedna lista mi sla lehce vytahnout [na druhe strane nez teklo], zbytek drzel moc pevne a bal jsem se ze je poskodim [nove jsou drahe]. Takze jsem vse nechal vyschnout, vycistil, odehnul jak to slo a nacpal lepidlem. Zatmelil jsem listy co nejhloubeji mi slo, a pak po okrajich z obou stran. Mozna to nebylo treba [jak jsem psal, bylo tam uz nejakym silikonem opravovano v rohu nad ridicem tak by asi stacilo to misto], ale kdyz uz jsem to mel rozdelany...
Ted uz tam ty nasakave gumy nemam a zjistil jsem, ze pri zmenach teplot se dokaze v pouzivanem aute na plechu podlahy vysrazet vlhkost - muze byt pricinou mirne vlhkosti v tech izol. gumach.
S tou vlhkosti me napada, ze se Land Jirka zminoval o nejakych odtokovych kanalcich vepredu, ja nic takoveho neobjevil - tak nemuzu radit...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Zatékání šíbrem
Díky moc!
Teď nemůžu dělat nic jiného než čekat na teplo a pak se do toho pustím. Pokusím se vyndat ty lišty a pořádně okno zatmelit. Bohužel netuším, ještli bylo někdy měněné nebo ne. Budu to muset pak všechno z auta vyházet, aby dobře vyschlo a neshnila podlaha (už jsem ji jednou vařil). Až vypátrám kam vedou ty hadičky od šíbru, tak to sem dám .
Teď nemůžu dělat nic jiného než čekat na teplo a pak se do toho pustím. Pokusím se vyndat ty lišty a pořádně okno zatmelit. Bohužel netuším, ještli bylo někdy měněné nebo ne. Budu to muset pak všechno z auta vyházet, aby dobře vyschlo a neshnila podlaha (už jsem ji jednou vařil). Až vypátrám kam vedou ty hadičky od šíbru, tak to sem dám .
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Zatékání šíbrem
Kubrtos píše:Hmm, tak přední okno taky pro jistotu prohlídnu, kdyby ten mokrej koberec nebyl od děravé gumy a natahanýho sněhu. Strop je suchej, tak na tom budu asi jako Piskot.
...jen můj poznatek - mám pod kobercema fakt dost vody, ale to mlžení oken neznám. Spíš bych tipoval na to jak píše MilošII., na osobáku mi to dělalo taky a tam byl problém se sáknoucím výměníkem vody v topení.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- MirekNL
- Příspěvky: 27
- Registrován: 19 led 2011 20:26
- tel.: 737208080
- auto: Discovery II TD5
- Bydliště: Zlín
Re: Zatékání šíbrem
Ahoj,
hlavně díky tomuto fóru jsem snad úspěšně dokončil svůj boj s vodou uvnitř svého Discovery II. Řešení jsem posbíral z různých přízpěvků, tak snad bude toto shrnutí ku prospěchu ostatním.
Malé technické poznámky na úvod:
1, Pro kitování či lepení jsem použil na všehny závady trvale elastický kit od 3M - 08509. Váhal jsem nad touto volbou hlavně kvůli tomu, že kit prakticky nikdy nezíská pevnost. Prozatím vše vydrželo rozdíl teplot od cca+20 do cca -16. Výhodou je, že je to extrémně lepivá hmota, které nevadí vlhko či mastnota, tudíž nehrozí nějaké nedoléhání, nedolepení a pozdější vzlínání vody.
2, Oprava zatékání do stropu se až na vnější kitování neobejde bez kompletního odstrojení stropního tapecírungu. (opět mi pomohlo toto fórum, které postup odstrojení popisuje)
3, Původně jsem si myslel, že jedním pořádným WAPkováním odhalím všechny příčiny zatékání, to jsem se ale škaredě mýlil. Dá se říct, že konečný stav je výsledek dvou měsíců odstraňování závad od střechy po podlahu a následného zklamání při dalším dešti.
Níže se budu snažit popsat jak se zatečení projevovalo a jak jsem jej odstranil. Bohužel nemám k dispozici fotky, ale věřím, že ti co se do toho jednou pustí budou vědět o čem píšu.
1, Strop - Promočený Pravý a levý pření roh stropního tapecírungu a obě strany nad přeními dveřmi. (voda kape na sedadla). + Voda vytéká z cuplíků ovládání šíbru a kape přímo do páky Automatického řazení.
A) Špatně přilepené čelní sklo
Vyplnil jsem vnější gumové těsnění mezi z horní hranou čelního skla a karosérií kitem (k tomuto je taky tento kit určený). Doporučuji nešetřit, tečení se opakovalo dokud jsem spáru nevyplnil kompletně od rohu k rohu tak, že kit vytékal ven.
Z vnitřní strany jsem vykitoval mezeru mezi karoserií a čelním sklem, která vzniká dosednutím okna na originální lepidlo. Udělal jsem to přes horní rohy a po stranách až dolů k palubní desce.
B) Voda vzlíná spoji tří plechů v horních rozích nad A sloupky. Ten bílý vydrolený kit z výroby fakt nestačíl - Vyšťáráno a překitováno
C) Protékání vody šíbrem (Tady musím říct, že šíbr je připravený na to, že do něj poteče a má důmyslný systém odvádění vody ven z auta pomocí odtoku a hadiček, jen škoda že nefunguje....)
Voda vzlíná přes lepené spoje černých plastových rožků na plechových odtocích šíbru (tady nějak moc nefungoval originální pružný kit) +
Voda volně protéká přes šrouby, kterými je odtok chycený ke stropu. + Voda protéká kolem otvoru pro motorek v přední části odtoku
- sundat s pomocí fénu hadičky, odtoky komplet vymontovat, jemně vyjmout plastové rožky (mají plastové zoubky, které je drží v poloze), odstranit původní kit. Rožky vlepit znovu na nový kit a vyspárovat přechody. (někdo mívá rožky rozbité, to chce pak asi víc improvizace)
-ujistit se, že na dosedací ploše motorku k odtoku není nalepený papírový štítek. - u mě byl a krásně odváděl vodu do cuplíků ovládání...
- natřít kitem dosedací plochu motorku.
- našroubovat odtok zpět ke stropu. -Důležité je pořádně namatlat kitem šrouby před našroubováním a následně ještě zamazat hlavy!
-Kompletně natřel kitem dosedací hranu odtoku a vykitoval jsem dosedací spáru mezi odtokem a stropem abych zabránil případnému protékání vody po stropu od plastového rámečku (tím to prý taky teče)
- Otvor pro motorek v pření hraně odtoku prakticky umožňuje volné tečení nahromaděné vody z odtoku do auta. Proto jsem kolem otvoru z vnitřní strany alespoň vykitoval housenku, která by měla vodu udržet než vyteče hadičkama ven.
- Vyfoukat hadičky kompresorem a jemně za pomoci fénu a oleje natlačit na nátrubky.
- Ujistit se, že hadičky vzadu nevedou do kopce - ty moje vedly takže za mrazu by asi mohly popraskat.
- Na konec jsem investoval do nových těsnění šíbru, ale vysledoval jsem, že voda se dovnitř odtoků stejně dostává, takže asi nezbude než udělat postup výše tak jako tak.
D) Voda protéká otvory pro Hagusy
-Po odšroubování hagusu jsem našel na spodní straně každého těsnění obligátní papírový štítek, který krásně sváděl vodu do středu k otvoru ve střeše. - Odstranit štítky, natřít dosedací plochy kitem a přišroubovat zpět.
Na fóru padly ještě další příčiny zatékání do střechy, které mě snad míjí. - prorezlé žlábky střechy, tečení kolem panoramatických střešních oken. Asi stojí za to prozkoumat je před návratem tapecírungu.
2, Podlaha - Promočená podlaha u řidiče i spolujezdce - kaluž u sloupku dveří + Promočená podlaha podél zadních levých i pravých dveří.
Voda se na podlahu určitě dostávala stékáním po sloupcích a kapáním od stropu. Našel jsem však ještě jednu příčinu.- Do obou předních sloupků, na kterých jsou zavěšeny dveře se dostává voda (asi jedním z mnoha otvorů). Tato voda nemá kudy rychle vytékat ven a hromadí se uvnitř sloupku. Sloupek je ale tvořený dvěma plechovými díly spojenými bodovým svárem a přes spoj je navlečené těsnění dveří.
Voda postupně prolíná pod navlečeným těsněním a ve spodním rohu dveří vtéká dovnitř karoserie.
- Kompletně jsem vykitoval celý spoj a přes to nasadil těsnění.
- Ve spodní části každého sloupku mi v servisu "odborně" vyvrtali díru na odtok vody a vystříkali to nějakým rezistinem.
Prozatím jsem další tečení nenašel a snad už nenajdu.
Přeju hodně štěstí těm, co si stejně jako já při nasednutí do svého Discovery vždycky preventivně sáhnou na strop!
Mirek
hlavně díky tomuto fóru jsem snad úspěšně dokončil svůj boj s vodou uvnitř svého Discovery II. Řešení jsem posbíral z různých přízpěvků, tak snad bude toto shrnutí ku prospěchu ostatním.
Malé technické poznámky na úvod:
1, Pro kitování či lepení jsem použil na všehny závady trvale elastický kit od 3M - 08509. Váhal jsem nad touto volbou hlavně kvůli tomu, že kit prakticky nikdy nezíská pevnost. Prozatím vše vydrželo rozdíl teplot od cca+20 do cca -16. Výhodou je, že je to extrémně lepivá hmota, které nevadí vlhko či mastnota, tudíž nehrozí nějaké nedoléhání, nedolepení a pozdější vzlínání vody.
2, Oprava zatékání do stropu se až na vnější kitování neobejde bez kompletního odstrojení stropního tapecírungu. (opět mi pomohlo toto fórum, které postup odstrojení popisuje)
3, Původně jsem si myslel, že jedním pořádným WAPkováním odhalím všechny příčiny zatékání, to jsem se ale škaredě mýlil. Dá se říct, že konečný stav je výsledek dvou měsíců odstraňování závad od střechy po podlahu a následného zklamání při dalším dešti.
Níže se budu snažit popsat jak se zatečení projevovalo a jak jsem jej odstranil. Bohužel nemám k dispozici fotky, ale věřím, že ti co se do toho jednou pustí budou vědět o čem píšu.
1, Strop - Promočený Pravý a levý pření roh stropního tapecírungu a obě strany nad přeními dveřmi. (voda kape na sedadla). + Voda vytéká z cuplíků ovládání šíbru a kape přímo do páky Automatického řazení.
A) Špatně přilepené čelní sklo
Vyplnil jsem vnější gumové těsnění mezi z horní hranou čelního skla a karosérií kitem (k tomuto je taky tento kit určený). Doporučuji nešetřit, tečení se opakovalo dokud jsem spáru nevyplnil kompletně od rohu k rohu tak, že kit vytékal ven.
Z vnitřní strany jsem vykitoval mezeru mezi karoserií a čelním sklem, která vzniká dosednutím okna na originální lepidlo. Udělal jsem to přes horní rohy a po stranách až dolů k palubní desce.
B) Voda vzlíná spoji tří plechů v horních rozích nad A sloupky. Ten bílý vydrolený kit z výroby fakt nestačíl - Vyšťáráno a překitováno
C) Protékání vody šíbrem (Tady musím říct, že šíbr je připravený na to, že do něj poteče a má důmyslný systém odvádění vody ven z auta pomocí odtoku a hadiček, jen škoda že nefunguje....)
Voda vzlíná přes lepené spoje černých plastových rožků na plechových odtocích šíbru (tady nějak moc nefungoval originální pružný kit) +
Voda volně protéká přes šrouby, kterými je odtok chycený ke stropu. + Voda protéká kolem otvoru pro motorek v přední části odtoku
- sundat s pomocí fénu hadičky, odtoky komplet vymontovat, jemně vyjmout plastové rožky (mají plastové zoubky, které je drží v poloze), odstranit původní kit. Rožky vlepit znovu na nový kit a vyspárovat přechody. (někdo mívá rožky rozbité, to chce pak asi víc improvizace)
-ujistit se, že na dosedací ploše motorku k odtoku není nalepený papírový štítek. - u mě byl a krásně odváděl vodu do cuplíků ovládání...
- natřít kitem dosedací plochu motorku.
- našroubovat odtok zpět ke stropu. -Důležité je pořádně namatlat kitem šrouby před našroubováním a následně ještě zamazat hlavy!
-Kompletně natřel kitem dosedací hranu odtoku a vykitoval jsem dosedací spáru mezi odtokem a stropem abych zabránil případnému protékání vody po stropu od plastového rámečku (tím to prý taky teče)
- Otvor pro motorek v pření hraně odtoku prakticky umožňuje volné tečení nahromaděné vody z odtoku do auta. Proto jsem kolem otvoru z vnitřní strany alespoň vykitoval housenku, která by měla vodu udržet než vyteče hadičkama ven.
- Vyfoukat hadičky kompresorem a jemně za pomoci fénu a oleje natlačit na nátrubky.
- Ujistit se, že hadičky vzadu nevedou do kopce - ty moje vedly takže za mrazu by asi mohly popraskat.
- Na konec jsem investoval do nových těsnění šíbru, ale vysledoval jsem, že voda se dovnitř odtoků stejně dostává, takže asi nezbude než udělat postup výše tak jako tak.
D) Voda protéká otvory pro Hagusy
-Po odšroubování hagusu jsem našel na spodní straně každého těsnění obligátní papírový štítek, který krásně sváděl vodu do středu k otvoru ve střeše. - Odstranit štítky, natřít dosedací plochy kitem a přišroubovat zpět.
Na fóru padly ještě další příčiny zatékání do střechy, které mě snad míjí. - prorezlé žlábky střechy, tečení kolem panoramatických střešních oken. Asi stojí za to prozkoumat je před návratem tapecírungu.
2, Podlaha - Promočená podlaha u řidiče i spolujezdce - kaluž u sloupku dveří + Promočená podlaha podél zadních levých i pravých dveří.
Voda se na podlahu určitě dostávala stékáním po sloupcích a kapáním od stropu. Našel jsem však ještě jednu příčinu.- Do obou předních sloupků, na kterých jsou zavěšeny dveře se dostává voda (asi jedním z mnoha otvorů). Tato voda nemá kudy rychle vytékat ven a hromadí se uvnitř sloupku. Sloupek je ale tvořený dvěma plechovými díly spojenými bodovým svárem a přes spoj je navlečené těsnění dveří.
Voda postupně prolíná pod navlečeným těsněním a ve spodním rohu dveří vtéká dovnitř karoserie.
- Kompletně jsem vykitoval celý spoj a přes to nasadil těsnění.
- Ve spodní části každého sloupku mi v servisu "odborně" vyvrtali díru na odtok vody a vystříkali to nějakým rezistinem.
Prozatím jsem další tečení nenašel a snad už nenajdu.
Přeju hodně štěstí těm, co si stejně jako já při nasednutí do svého Discovery vždycky preventivně sáhnou na strop!
Mirek
Re: Zatékání šíbrem
Mirku diky, super shrnuti.
Jinak ja taky uz preventivne hledam dal - co a jak a kudy by mohlo (strechu a okna rozhodne udelam preventivne az mi odpadne latka na strope nebo bude treba neco tam opravit...)... zatim nebyl cas na 100 procentni ozkouseni, i kdyz to zatim vypada dobre.
Jinak ja taky uz preventivne hledam dal - co a jak a kudy by mohlo (strechu a okna rozhodne udelam preventivne az mi odpadne latka na strope nebo bude treba neco tam opravit...)... zatim nebyl cas na 100 procentni ozkouseni, i kdyz to zatim vypada dobre.
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
-
- Příspěvky: 14963
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zatékání šíbrem
Pěkně shrnuto, jenom tam chybí jedna věc - mě zatékalo mezi pevnou částí šíbru a střechou - originál je to utěsněné nějakou lepivou páskou a ta to nedala. Takže kompletní demontáž šíbru ze střechy, očistit od lepivé pásky a od sillikonu, kterým se to někdo snažil lepit zvenku, bez demontáže, natřít polyuretanovým tmelem a nainstalovat zpátky do střechy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Zatékání šíbrem
ja som asi pol roka dozadu tiez riesil zatekanie - prasknute rurky na vanickach (obe), prilepil som ich a vanicky pretesnil, skontroloval uchytenie sibra a vonkajsie tesnenie.
Po pol roku co nevidim... cez ten sk#$v@%ny poj#$b%#any siber zase tecie
Tentokrat to tecie cez vyrez hriadelky mechanizmu (v strede sibra vpredu je cca 3 cm otvor, ktory ciastocne pretrca do vonkajsiej zbernej oblasti), tadialto ide voda dnu a vyteka cez skrutku na packe.
Nemienim ten bazmek uz viac krat opravovat (Tapec som mal uz 2x dole a jazdil som pre istotu takmer 2 mesiace bez neho.
Ma niekto napad ako tu kravovinu najlepsie zaspelit?
napadlo ma zlepit po obvode siber s tesnenim, alebo by bolo lepsie tesnenie dat prec a zagitovat to niecim?
Po pol roku co nevidim... cez ten sk#$v@%ny poj#$b%#any siber zase tecie
Tentokrat to tecie cez vyrez hriadelky mechanizmu (v strede sibra vpredu je cca 3 cm otvor, ktory ciastocne pretrca do vonkajsiej zbernej oblasti), tadialto ide voda dnu a vyteka cez skrutku na packe.
Nemienim ten bazmek uz viac krat opravovat (Tapec som mal uz 2x dole a jazdil som pre istotu takmer 2 mesiace bez neho.
Ma niekto napad ako tu kravovinu najlepsie zaspelit?
napadlo ma zlepit po obvode siber s tesnenim, alebo by bolo lepsie tesnenie dat prec a zagitovat to niecim?
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatékání šíbrem
s tymto teraz bojujem, v zasade iba na stranu spolujazdca. ak je to tak ako pises, tak pojdem cestou vyvrtania diery do podlahy a jednosmerneho ventilu.MirekNL píše:2, Podlaha - Promočená podlaha u řidiče i spolujezdce - kaluž u sloupku dveří + Promočená podlaha podél zadních levých i pravých dveří.
Voda se na podlahu určitě dostávala stékáním po sloupcích a kapáním od stropu. Našel jsem však ještě jednu příčinu.- Do obou předních sloupků, na kterých jsou zavěšeny dveře se dostává voda (asi jedním z mnoha otvorů). Tato voda nemá kudy rychle vytékat ven a hromadí se uvnitř sloupku. Sloupek je ale tvořený dvěma plechovými díly spojenými bodovým svárem a přes spoj je navlečené těsnění dveří.
Voda postupně prolíná pod navlečeným těsněním a ve spodním rohu dveří vtéká dovnitř karoserie.
- Kompletně jsem vykitoval celý spoj a přes to nasadil těsnění.
- Ve spodní části každého sloupku mi v servisu "odborně" vyvrtali díru na odtok vody a vystříkali to nějakým rezistinem.
Mirek
uz som to dvakrat patlal silikonom a moc to nepomohlo...