Špatné starty - TD4
Moderátor: Safraporte
Špatné starty - TD4
Tak tu mám možná další problémek. Poslední týden se mi zdá, že špatně startuje náš Freelander TD4. Jde o to, že než motor chytne, tak to trvá tak 3-4 sec., předtím to chytlo na první škrtnutí a ještě jsem si pochvaloval, jak je slyšet krásně to zaškytání palivového čerpadla. Navíc se mi zdá, že čím je motor teplejší, tak to hůře chytá. Po ránu skoro hned, odpoledne, na slunci a po jízdě problém. Palubka nic nesignalizuje a zatim vždy pak chytnul. Co s tím, má někdo nápad, než to odvezu do servisu? Díky
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Možná váha vzduchu, možná vstřikovač. Mohla by to být taky kvalita nafty. TD4ka je dost "zmlsaná" co se týká kvality nafty. Při méně kvalitní naftě se odporoučí vysokotlaké čerpadlo v nádrži. Někdy to ani nepoznáš, protože tam je ještě podávací. Teprve až umře i to tak je po ježdění a 20.000,- v háji
Clovece DeLite mam z tebe radost chlape, aspon vidim, ze nejen ten muj milacek ma porad nejaky problem. Po svych zkusenostech s LR bych na ten problem rekl asi neco ve smyslu toho co pravil doktor z filmu "Vesnicko ma..." : "ale nakonec to nastartujes ne? Tak si neztezuj, jsou lidi co nenastartujou":))) PRomin cernej humor....ja myslim, ze je to naftou, vyjed to na dno a natoc nejakou chutovku, kdyz to bude delat i pak tak bych nechal zkontrolovat vstriky.
Michal
Michal
Naposledy upravil(a) krtek007 dne 05 zář 2006 23:47, celkem upraveno 1 x.
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Víš TD4ka je fakt háklivá na naftu. Raději bych nádrž vyčerpal a nalil (OMV, SHELL) aspoň 30l a vyzkoušel. Když to bude stejný tak servis. V opačném případě ještě filtr paliva a jezdit.krtek007 píše:Clovece DeLite mam z tebe radost chlape, aspon vidim, ze nejen ten muj milacek ma porad nejaky problem. Po svych zkusenostech s LR bych na ten problem rekl asi neco ve smyslu toho co pravil doktor z filmu "Vesnicko ma..." : "ale nakonec to nastartujes ne? Tak si neztezuj, jsou lidi co nenastartujou":))) PRomin cernej humor....ja myslim, ze je to naftou, vyjed to na dno a natoc nejakou chutovku, kdyz to bude delat i pak tak bych nechal zkontrolovat vstriky.
Michal
Pokus dojet nádrž=harakiri. Vysokotlaké čerpadlo v nádrži je mazané naftou. Pak stačí rychlá táhlá zatáčka, nafta se odlije na stranu a čerpadlo jede na sucho. Pokud je vpořádku, tak to ustojí, pokud je načaté tak bude poněm.
Tak jsem s tím sjel do servisu, tam jim to vyprávím, co s tím mám, mechanik se jde na to podívat a jako na potvoru to funguje bez problémů. Tak to zkoušíme asi 15x nastartovat a vše je OK. Připadám si jak blbec, nicméně přiznal se mi, že znají tento problém a označil ho následovně: vstřiky ( 10.000,-/kus ), čerpadlo v nádrži ( 10.000,- ) a pak ještě něco - snad palivové čerpadlo, taky za deset. No, ceník mají poměrně monotematický. Samozřejmě druhý den opět nastala klasika, zase ráno naskočil na první drcnutí a odpoledne už jsem ho zase trápil. Takže jsem se rozhodl, že nádrž vyjedu do minima, pak natankuju Shell V-power Diesel a uvidíme.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Tak to nech dát na diagnostiku. Pokud je tam problém se vstřikem, čerpadlem, nebo váhou vzduchu mělo by to mít uloženou chybu v řídíci jednotce. Ta řekne co je špatně. Není samosebou aby za tepla šlo špatně startovat. Může to být taky nějaké čidlo např. na klikovce nebo vačkovém hřídeli. Teplem začne dávat špatné hodnoty a proto obtížně startuje ale na to je diagnostika.
Ani se neptejte. Sjel jsem minulý čtvrtek do autorizovaného servisu ( Dorda Liberec ), naštěstí vše na autě nefungovalo ( nechytal za tepla a parkovací systém taky jen pískal ), takže mi už konečně uvěřili, s tím, že auto dají na diagnostiku. V pátek odpoledne volali, že diagnostika nic neukazuje a že v pondělí se musí podívat na vstřiky. Včera tedy volali, že je to třetí vstřik, stojí 11.200 Kč bez práce a snad jim ho dovezou do tohoto pátku. Co se týče parkovacího systému, tak na něm nic nenašli, takže určili, že to je řídící jednotkou, která stojí 4.500 Kč. Dodání taktéž snad do pátku.
Bohužel auto je již po záruce, jelikož mám na něm najeto 107.000 km, byť ještě nemá tři roky.
Takže čekám celkovou fakturu kolem 20.000 Kč ( a je po navijáčku, po kterém toužím již od minulé zimní sezony ).
Bohužel auto je již po záruce, jelikož mám na něm najeto 107.000 km, byť ještě nemá tři roky.
Takže čekám celkovou fakturu kolem 20.000 Kč ( a je po navijáčku, po kterém toužím již od minulé zimní sezony ).
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Díly které jsou uplatněné na záruku se nevrací zákazníkovi. Logicky: Zákazník je neplatí a tedy zůstavají v servisu. Je to i toho důvodu, že si může automobilka vyžádat jakýkoliv díl.David píše:Ahoj,
ještě se vrátím k předposlednímu příspěvku Admina a vracení ND. Jak je to v případě záručních oprav, má majitel vozidla taky nárok na vrácení vadným vyměněných dílů. Myslím že podle platných právních předpisů je to dost sporné. Jakou máte s tímto ve Vrchlabí zkušenost?
David
Koukal jsem na ComeUp DV9000, prodávají ho chlapíci na Malevilu za Libercem za 19.900 vč. DPH. Co se týče vracení těch dílů, tak je to jasné. Myslíte si, že na ty moje závady, když jsou těsně po záruce, tak můžou uhrát něco na " kulanci ". Jako že, třeba 50% hradím já, 50% bere výrobce na sebe?
Nejvíce mne totiž štve, že když jsem byl v létě na posledním záručním servisu, tak vše bylo OK, a po pár týdnech se to takhle sesype.
Nejvíce mne totiž štve, že když jsem byl v létě na posledním záručním servisu, tak vše bylo OK, a po pár týdnech se to takhle sesype.