Range Rover L322 s novým motorem TDV8

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ranger001
Příspěvky: 10
Registrován: 29 lis 2020 10:35

Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#1 Příspěvek od Ranger001 » 08 pro 2021 16:02

Zdravím,
před nějakou dobou jsem se rozhodl, že si pořídím L322 ten poslední ročník s TDV8 4.4 od fordu. Začal jsem tedy projíždět inzeráty a pokukovat po nějakém tom pěkném kousku. A docela mě zarazilo, jak není úplně výjimkou nacházet inzeráty aut s již vyměněným novým motorem 4.4 TDV8 (L322 i L405). Jako osobně bych se takového vozu úplně nebál, pokud ta výměna byla udělána profesionálně a ne někde v kůlně :-)
Moje otázka se tedy týká tohoto motoru. Měl jsem za to, že tato motorizace je vesměs spolehlivá a každý si jí chválí. Tak proč je jich tolik mrtvých? Slyšel jsem akorát o nějakém 4.4 padlém na klice. To je ta hřídel nějak poddimenzovaná u tohoto motoru? Nebo kde bývá nejčastěji problém?
Moc díky za jakékoliv info :!:

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#2 Příspěvek od Lukasino » 08 pro 2021 16:45

TDV8 problémy s klikou nemívají. Co se je za mě problém, že lidi si nehlídají hladinu oleje (a auto to bohužel samo od sebe nehlásí), takže když jim začne turbo brát olej, jezdí v motoru se zbytkami místo oleje, pak už je to všechno jednoduchý... :wink:

Náplň je tam cca 10l a ikdyž to má jen 3-4l tak to nic nezahlásí :roll:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Ranger001
Příspěvky: 10
Registrován: 29 lis 2020 10:35

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#3 Příspěvek od Ranger001 » 08 pro 2021 16:55

Moc díky za info! To by dávalo docela i smysl, protože lidé, kteří si pořídí auto s pořizovací cenou klidně i 5 míčů, tak asi nebudou kontrolovat nějaké měrky a hladinky v motoru :-D
Jen mi to teda moc hlava nebere, že to nemá žádné čidlo na hlídání stavu oleje?! To snad má každý auto :roll:

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#4 Příspěvek od Lukasino » 08 pro 2021 16:57

Naopak, tohle už měrky nemá, má to čidlo které snímá hladinu a dokáže Ti to říct. Je jen potřeba se na tenhle údaj podívat v menu. Bohužel (pro mě nepochopitelně) tam nikdo nedal žádnou hlášku třeba při startu, že je hladina pod minimem...

Samozřejmě je tam i čidlo mazání, ale jako u ostatních aut, tohle čidlo začne hlásit až ve chvíli, kdy už je problém a nemaže to.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Ranger001
Příspěvky: 10
Registrován: 29 lis 2020 10:35

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#5 Příspěvek od Ranger001 » 08 pro 2021 19:22

Aha. Jo jasně, chápu. Ale olejové čerpadlo třeba neodchází, ne? S tímto dokážu úplně v pohodě žít :-) Hlavně když nejde o nějakou výrobní chybu nebo tak. Všechny auta u nás doma dostávají vždy maximální péči, takže nějaké hlídání provozních kapalin je samozřejmostí a jako problém bych to neviděl :-)

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#6 Příspěvek od Lukasino » 08 pro 2021 20:43

Olejové čerpadlo? Nevím o tom...

Trpí to třeba na domeček na termostat mezi hlavami, podobně jako 3.6 TDV8, jeden čas na to byla svolávačka, ale to není nic z čeho by se měl někdo hroutit :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#7 Příspěvek od pooh » 08 pro 2021 21:48

Lukasino píše: 08 pro 2021 16:57 Bohužel (pro mě nepochopitelně) tam nikdo nedal žádnou hlášku třeba při startu, že je hladina pod minimem...
Ked sadnes do auta, tak vacsinou prave odchadzas niekam, a nemas chut a cas motat v menu este pred nastartovanim, a potom ked odstavis auto, musel by si pockat par minut kym to dovoli zobrazit, takze tiez ziadna vyhra... :Ja blb:
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#8 Příspěvek od Lukasino » 08 pro 2021 22:31

No ale právě proto by si to systém mohl zkontrolovat třeba při žhavení a vyhodit automaticky hlášku zkontroluj olej /málo oleje... Ale potom by asi neprodávali nové motory :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Don
Příspěvky: 239
Registrován: 15 dub 2014 19:26
auto: RR 4.2 Vogue SC
Bydliště: Brandys nad Labem

Re: Range Rover L322 s novým motorem TDV8

#9 Příspěvek od Don » 09 pro 2021 07:41

A pritom takova blbost ;)
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...

Odpovědět