Stránka 1 z 3

Názory RR L322

Napsal: 20 srp 2009 21:20
od MOPADŽI
Zajímají mně vaše názory na tento nejnovější typ RR L322 od roku 2002. V první řadě na motorizaci - co je nejlepší volba ?
O závadách tohoto typu L322 se zde moc nepíše (pouze Neklan něco zmínil), vše se točí pouze kolem Clasiků a P38......to je závad, že to ani nebudu radši číst :oops:
Na co si dát eventuelně pozor, při koupi ?
Je to někdo v CZ schopný servisovat ?
Má někdo, kromě nefungujících značkových servisů diagnostiku ?

Proč o tomto autě uvažuji ?
velký kufr na kočárek :D
neodikutovatelné pohodlí
výbava - je tam vše
potřebuji teď rodinné auto - prcek, rodiče (taťka už toho moc nenajezdí a já bych je občas vyvezl) :D
dlouhé obchodní cesty po Evropě, ve dvou, třech lidech

Prostě mně časy, kdy jsem jezdil po Evropě ve dvoumístném autě, skončily :Sorry: (stojí už stejně jenom v garáži, protože skoro všude, jezdím Defíkem) :D

Re: Názory RR L322

Napsal: 20 srp 2009 21:28
od DanoDEF
... no klasika padajuce vaky

... az se posere na ceste nic ine iba odtahovka

... a s diagnostikou bude asi tiez problem

... v UA budes mat moznost diskutovat s Jarom

Re: Názory RR L322

Napsal: 20 srp 2009 22:29
od David S.
Ahoj Mopadži,
můj šéf L322 má, s motorem 4.4 benzín, r.v. myslím 2003. Co k tomu říct, je to medvěd, který když se probudí, tak vystřelí opravdu hbitě, nebudeme se bavit o slůvku "spotřeba", to je jasný, ale motor super a nikdy s ním problém nebyl (nějaké průsaky oleje, jinak nic).
Samozřejmou výhodou je super extra velký vnitřní prostor, je to opravdu koráb kam naložíš cokoliv a k tomu rodinu.
Problémy - měchy mu nevynechaly nikdy, zlobivá elektronika - zhasínající kontrolky, displeje, vypadané pixely ze všech lcd displejů... ale nikdy ho to nenechalo na cestě.
Zkušenosti s TD verzemi nemám, jen zprostředkovaně, že 3.0 D z BMW je velmi líný na tohle vozítko, TDV8 to už je asi lepší...

Takže toliko co můžu říct ze zkušeností (i když přenesených).
David

Re: Názory RR L322

Napsal: 20 srp 2009 22:58
od Keram
Sice nejezdím L322, ale D3 a myslím, že tam budou stejný měchy. Jak napsal Dano, že kdy se to posere tak jen odtahnout, tak to vůbec není pravda. Auto se mi vyfouklo v Rakousku u Grazu což je asi 700km od domova.Sice jsem jel místo 7 hodin 9 ale dojel jsem.Je to sice jak na motokáře, ale zase lepší jak jet s odtahovnkou. Jediny co mě naštvalo, bylo to, že se porouchala přiblblí čidlo za cca 500,- .
Jinak jak se všichni bojíte te elekroniky, tak to zase takova hruza není.A když se něco posere tak si to auto s tebou aspoň pokeca, ale nikdy tě nikde nenecha. Ja by jsem se toho nebal Mopadži a jestli to využiješ jdi do toho RR je parada a TDV8 si krasně chrochtá :ty jeden...:

Re: Názory RR L322

Napsal: 21 srp 2009 09:00
od DanoDEF
Keram píše:Jak napsal Dano, že kdy se to posere tak jen odtahnout, tak to vůbec není pravda.
... pozor ja som to nemyslel v suvislosti s vakmi. Jasne, ze na sfuknutych pojdes.

Re: Názory RR L322

Napsal: 21 srp 2009 09:17
od Keram
DanoDEF píše:
Keram píše:Jak napsal Dano, že kdy se to posere tak jen odtahnout, tak to vůbec není pravda.
... pozor ja som to nemyslel v suvislosti s vakmi. Jasne, ze na sfuknutych pojdes.
ajo, tak to promiň blbě jsem to pochopil :Sorry:

Re: Názory RR L322

Napsal: 21 srp 2009 11:11
od Neklan
Moje zkušenosti s D3 a s RR L322, co máme ve firmě v Popradu říkají, že vlastní měchy jsou dobře chráněné a vydrží. Toho bych se nebál. Hlavně zkontrolovat, jestli všechny ovladače a el. systémy dělají co mají a všechny displaye ukazují co mají. Pak samozřejmě klasicky pod to vlézt a podívat se jestli to jezdilo v terénu a pokud podvozek a spodek auta vykazuje známky terénního užívání, vybrat si jiné auto, nabídka myslím jakž takž bude. Z mechaniky je to také podobné jako D3 - silentbloky, kuláky, spojovačky a kromě toho u prvních let výroby odcházely přední diferáky!

Diesel - řadový 6-ti válec BMW 3,0 l /180k - a tuším že 380Nm je spolehlivý, se spotřebou odpovídající velikosti auta - kolem 10,5 - 14 l/100km, v porovnání s 2,7 l TDV6 v D3 (190k/440Nm) je malinko línější a také o trošičku hlučnější. Je vidět, že konstrukčně už je to postarší motor. Není to žádná stíhačka (v porovnání s osobáky, nikoli s Defem :lol: ), váží to 2600kg prázdné. Je to velmi pohodlné, velmi rozmazlující, velmi opulentní, zkrátka Rolls-Royce do terénu, ve kterém ho předpokládám trápit nebudeš. A když budeš, tak projede hodně, ale ne zas tolik, co D3. Nemá ještě do samonosky integrovaný poctivý žebřinový rám jako D3, spíš je to samonoska s výztuhami.

Jinak později byly motory BMW 4,4 l V8 benzin a 3,0 l R6 Turbo diesel nahrazeny motory Jaguar 4,4 l V8 a 4,2 l Supercharged v benzínu a 3,6 l V8 Turbo diesel od Ford/PSA. Turbo diesel dává 275 koní a 640Nm při spotřebě kolem 11,5 až 15 l na sto km !!! V současnosti jde na trh modelový rok 2010, kde byly benzinové motory nahrazeny novějšími agregáty Jaguar o objemu 5,0 l s tím, že ten přeplňovaný dává 510 koní a 625Nm !!!

Re: Názory RR L322

Napsal: 21 srp 2009 16:22
od vizos
Kdysi když sem byl s D3 v servise a ptal se na poruchovost ostatních LR. Tak me servisák řekl že RR v četnosti poruch nevybočuje z řady proti ostatním LR. Ale když se něco poseru tak ceny náhradních dílů jsou skokově někde jinde proti D3 a RR Sport.

Re: Názory RR L322

Napsal: 24 srp 2009 13:55
od MOPADŽI
Děkuji, zatím převažuje samé +. To jsem rád.
Dobré by bylo, aby se v reakcích, názorech a předávání zkušeností pokračovalo.

Zvažuji tedy RR L322 kontra L.R. DIII (IV). Co vy na to ?
V čem kdo upřednostníte, ten který model L.R. ?

Re: Názory RR L322

Napsal: 24 srp 2009 13:58
od PavelU
Jestli můžu, tak bych šel do LR DIII. :Pohoda:

Re: Názory RR L322

Napsal: 24 srp 2009 14:07
od Keram
MOPADŽI píše:Děkuji, zatím převažuje samé +. To jsem rád.
Dobré by bylo, aby se v reakcích, názorech a předávání zkušeností pokračovalo.

Zvažuji tedy RR L322 kontra L.R. DIII (IV). Co vy na to ?
V čem kdo upřednostníte, ten který model L.R. ?
A co takhle RRS?

Re: Názory RR L322

Napsal: 24 srp 2009 15:00
od PavelU
RRS je to samé co DIII, ale o poznání míň místa... :wink:

Re: Názory RR L322

Napsal: 24 srp 2009 15:09
od Keram
ale zaseje i s motorem 3,6 a ten si musí vrnět líp než ta 2,7

Re: Názory RR L322

Napsal: 24 srp 2009 15:40
od PavelU
To máš pravdu, ale když si přečteš první příspěvek a důvod koupě, vyhrává aspoň u mě DIII. :wink:

Re: Názory RR L322

Napsal: 25 srp 2009 09:21
od Keram
Já můžu D3 jen doporučit :-)

Re: Názory RR L322

Napsal: 26 srp 2009 15:08
od MOPADŽI
Ano Kerame, RR sport mám také "prolezlý" a je uvnitř malý...
Proto jsem ho ani nezmiňoval.

RR kontra DIII, tak nevím...

RR = větší vybavenost ? Je to tak ?

Re: Názory RR L322

Napsal: 26 srp 2009 15:45
od Neklan
Asi, ale spíš to vidím na vyšší image než nutně na vyšší výbavu. Některé prvky výbavy samozřejmě nejsou v D3 k dispozici, ale D3 HSE i tak člověka rozmazluje. Měl jsem D3 v základní výbavě + vzduch a TR a úžasné bylo, že když jsi si odmyslel všechny ty lány voňavé kůže a palubní hračky, co se týče pohodlí, Discovery jela stejně luxusně jako RR, vlastně ještě plavněji, protože měla základní 17" disky, zatímco RR 20".
Discovery bude asi praktičtější a 2,7 TDV6 je lepší motor než BMW TD6 ve starších RR L322, nicméně 3,6 TDV8 v novějších RR je jiná liga. Kvůli tomu by to rozhodně stálo za to. A pak pořád tvrdím, že RR L322 má ten nejkrásnější interier na světě.
Nová Discovery 4 má také zbrusu nový motor - 3,0 TDV6 se sekvenčním přeplňováním dvěma turby - 245k a 600Nm, ale ta jde teprve na trh. Každopádně i kdyby jsi šel do D3, vyber auto s automatem - 6-ti kvalt od ZF je perfektní.

Re: Názory RR L322

Napsal: 02 zář 2009 15:41
od MOPADŽI
Neklane díky, stále vnitřně bojuji...

Zatím jsem našel toto: http://www.rangerovers.net/rrmkiiiremedies.html

Re: Názory RR L322

Napsal: 03 zář 2009 09:37
od Reverend
Jediná verze která by tě ale měla zajímat je VOUGE,SPORT zapomeň, je malej a SPORT je jen v názvu. VOuGE je luxus a super kára, měl jsem jí týden půjčenou od známého a bomba bomba. Starší kus se dá navíc sehnat za krásné peníze a v luxusním stavu...

Re: Názory RR L322

Napsal: 25 zář 2009 20:40
od merlin
Mopadži, přesně ti rozumím, mám D3 a to je luxus do terénu. Dálnice a normální silnice zvládá bez ztráty kytičky a myslím si, že brzdou provozu jsou méně funkčně vybavená auta. Místo, že se dva vyspíte a nepotřebuješ stěhovák, vše si vezeš s sebou a utáhneš co jde. RR Lko je ještě větší hýčkárna a jsem přesvědčen, že by zvládla v terénu vše, co jsem absolvoval v terénu s D3. A víš, že ji "správně používám". Jen mi je líto slov odborníků tady na fóru typu - podívej se na spodek a když byla v terénu - neber. A všichni dělají vše pro to, aby tam jeli - nebyl to snad záměr výrobce a kupujícího kde se nakonec potkala vzájemná LR nabídka a poptávka, volba a schopnost?
Tak na to dej, a když nepojedeš do terénu, "existuje mnoho jiných pohodlnějších a levnějších kár pro tebou popsanou potřebu", třeba LRRR.
A nevím proč by RR a nebo LRD3 klekala nebo měla mít nějakou závadu, pokud to nezaviníš sám.
A chceš - li si přečíst o problémech provozu LR, tak to se tady dočteš, jenom o těch "novejch LR elektrárnách" tu toho moc není ....
Nejspíš jezdí a neopravují :hmm: