Stránka 1 z 2
300TDI rv.96- motor?
Napsal: 19 srp 2008 23:06
od BSD
Ahoj, mám 300TDI v automatu, 96 rok .Mám několik otázek, v motoru sou použity hydroštely, či je to bez nich a dá se ventilová vůle nastavovat? Z motoru se mi ozívá zvuk který bych přirovnal k větší vůli ventilu(cvakání), nevím zda to nemůže jít z vývěvy, ta prosakuje kolem víka.Na kolik ta vývěva může přijít?A může být zdrojem toho cvakání ? Nebo jde o hydroštely...Co se týče výkonu tak auto jede jak má a vše až na ten cvakot je ok... Ten motor vážně neznám, tak mi prosím poraďte, ať sem trochu v obraze a vím jak to vyléčit...Dííííky
Napsal: 19 srp 2008 23:40
od Sláma Karel
Ventilové vůle se dají nastavovat. Já dělám 0,25 na všech. Hydroštely to nemá. Ten zvuk může dělat i vývěva. Ale ta většinou spíš jakoby klepe. Jinak na těch ventilech jsou ještě takové čepičky a ty se občas proklepou. Tak je radši zkontroluj.
Jinak ta vývěva stojí asi kolem 100liber plus poštovný, ale to se ti někdo tady ozve, nebo se podívej do místního eshopu či adminovi zavolej. Pokud ti by ti stačila použitá tak mohu sloužit. K
Napsal: 20 srp 2008 06:59
od Land Jirka
Budou to asi ventily, ty čepičky odcházejí fakt dost často. Potom je tam velká vůle a motor klepe.
Napsal: 20 srp 2008 10:16
od Drápalík
Mně jednu tu "čepičku" dokonce motor sežral celou

Napsal: 20 srp 2008 11:49
od Sláma Karel
Jenom jednu? To té mojí přítelkyni Disco už několik. Většinou tak dvě do roka sní a další dvě proklepe. Na její Disco asi před tím, než začala jezdit ke mě, dělali hlavu asi ji stáhli trochu víc a nebo nedali silnější těsnění a podle mě tam lehounce škrtají ventily o písty a ty čepičky se za rok proklepou. K
Napsal: 20 srp 2008 15:12
od BSD
Sem příjemně potěšen že je to motor ze staré školy a ještě na něm mohu něco udělat.Dnes večer to rozeberu a zjistím co a jak.K těm čepičkám, co mají za funkci a kolik stojí a co se s nima musí vše vyměnit.. rád bych to věděl než do toho vlezu.Tu vývěvu prohlídnu a skusím trochu domluvit nýtům, pokud to nebude dobré tak se ozvu..Díky!!!
Napsal: 20 srp 2008 18:55
od Rover
Čepičky má třeba admin:
http://www.landroverforum.cz/eshop/inde ... ka-ventilu
Nevím odkud jsi, ale tohle bude na dobírku asi nejrychlejší.
Jinak vyměníš jen
čepičky, nic jiného nemusíš, buď všechny preventivně nebo dobré necháš a dáš nové za rozklepané nebo chybějící...
Ventily by se měly dělat jednou za 20 000km, teda aspoň to tak dělám...
Napsal: 21 srp 2008 10:04
od Drápalík
BSD píše:Sem příjemně potěšen že je to motor ze staré školy a ještě na něm mohu něco udělat.Dnes večer to rozeberu a zjistím co a jak.K těm čepičkám, co mají za funkci a kolik stojí a co se s nima musí vše vyměnit.. rád bych to věděl než do toho vlezu.Tu vývěvu prohlídnu a skusím trochu domluvit nýtům, pokud to nebude dobré tak se ozvu..Díky!!!
Čepičky jsou z tvrdčího materiálu, než tělo ventylu.
Mají takový mnělký osazení (o stejným průmněru jako dřík vent.) a zamezí rozklepání konce ventylu.
Napsal: 21 srp 2008 17:36
od BSD
Tak sem to konečné změřil, vůle tam jsou 0,25 a čepičky jsou tam všechny, takže sem došel k názoru že je to pravděpodobně zaběhnuté do sebe, takže to má větší vůli než změřím.Po víkendu nebudu muset jezdit, takže shodím vahadla a prohlídnu je, a naláduju nové čepičky....
Napsal: 21 srp 2008 23:18
od OME
Jestli chceš,aby měl motor 300tdi chod jako benzinový osmiválec,tak toho nedocílíš.Pokud jsi naměřil správnou vůli a čepičky jsou v pořádku,zavři víko a nech to na pokoji.Já mám na motoru 300tdi 210tis.km bez ztráty čepičky a posledních 100tis.km nebylo třeba ventily seřizovat.
Napsal: 22 srp 2008 15:17
od BSD
OME píše:Jestli chceš,aby měl motor 300tdi chod jako benzinový osmiválec,tak toho nedocílíš.Pokud jsi naměřil správnou vůli a čepičky jsou v pořádku,zavři víko a nech to na pokoji.Já mám na motoru 300tdi 210tis.km bez ztráty čepičky a posledních 100tis.km nebylo třeba ventily seřizovat.
S tím souhlasím, s větší vůlí to bude běhat vždy a nepodpálí se, než kdyby byla menší.ALE opravdu se mi nezdá normální aby byl v kabině při nastartovaném motoru doprovod jako když sedím u šicího stroje.Ale celkem hlasitě.Vyměním
čepičky a znovu seřídím ventily, pak to teprve nechám na pokoji:-) Byť kdyby to nebylo tak hlasité, tak se tím řídím a nepsal bych tady na fóru o radu..
Napsal: 22 srp 2008 18:17
od Rover
Máš na motoru ten černý protihlukový dekl? Já ho jednou sundal, protože se mně líbí víc koukat na stříbrný motor než na gumový dekl, ale motor byl pak i v kabině o hodně hlasitější, tak jsem ho tam zase vrátil.
Napsal: 22 srp 2008 20:07
od OME
BSD píše:OME píše:Jestli chceš,aby měl motor 300tdi chod jako benzinový osmiválec,tak toho nedocílíš.Pokud jsi naměřil správnou vůli a čepičky jsou v pořádku,zavři víko a nech to na pokoji.Já mám na motoru 300tdi 210tis.km bez ztráty čepičky a posledních 100tis.km nebylo třeba ventily seřizovat.
S tím souhlasím, s větší vůlí to bude běhat vždy a nepodpálí se, než kdyby byla menší.ALE opravdu se mi nezdá normální aby byl v kabině při nastartovaném motoru doprovod jako když sedím u šicího stroje.Ale celkem hlasitě.Vyměním
čepičky a znovu seřídím ventily, pak to teprve nechám na pokoji:-) Byť kdyby to nebylo tak hlasité, tak se tím řídím a nepsal bych tady na fóru o radu..
Hlavně nám nezapomeň sdělit výsledek.Docela mě to zajímá.
Napsal: 22 srp 2008 20:51
od eliott
No jen aby to klepání nebylo od pístů, když jsou moc opotřebené a mají ve válci velkou vůli, tak jak tak tak ''kloktají'', vydává to klepavý zvuk...
Napsal: 23 srp 2008 15:04
od BSD
Teda nestrašte snad to s těmi písty tak nebude...Musím říct že ste kápli na to s tím deklem.Je pravda že ho tam nemám.Pokud ho někdo máte na prodej tak dejte vědět, koupím ho.
Napsal: 23 srp 2008 15:06
od BSD
Jasně, výsledek mojí anabáze sem napíšu.To ten dekl dělá opravdu takový rozdíl že je to až na tolik slyšitelné?S těmi písty-to by snad bylo znát i na výkonu motoru, nebo kroutícím momentu, že by to tolik netáhlo ne?
Napsal: 23 srp 2008 15:58
od eliott
Právě že ani ne, výkon motoru to moc neovlivní.
Napsal: 25 srp 2008 22:10
od Sasha
Já bych mrkl i na tu vývěvu, měl jsem ji venku a nestačil jsem se divit jak je ta část co přichází do kontaktu s vačkou oklepaná, umím si predstavit že za čas se opotrebuje natolik, že "nedosáhne na vačku", vznikne tam vůle a začne klepat. Skusil bych to natočit a přez tyčku, třeba nástavec z goly ji poslechnout.
Napsal: 27 srp 2008 22:26
od BSD
Takže jak jsem slíbil tak dělám...Po sebrání postřehů z fóra jsem poslechem přes tyčku došel k závěru že na vině je podtlaková pumpa, takže konečně včera jsem novou pumpu namontoval a s klidem jsem si oddychnul...Byl to jediný zdroj zvuků který stál za vším...Ventilily jsou v pořádku, jak seřízením tak funkcí... Takže problém vyřešen, jen jsem si ho nechal téměř nakonec celé "renovace"...
Re: 300TDI rv.96- motor?
Napsal: 29 pro 2013 20:19
od Forsttimber
ako sa da skontrolovat podlakova pumpa lebo som to celkom nepochopil