No poradte chlapi prosim
Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Moderátor: Miky_CZ
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Nazdar chlapi, hele potrebuju prosim od vas pomoc.. predem, vsechna vlakna jsem snad peclive prosel, ale ten muj pripad, tedy me drahe, jako vlastnika F1 1.8 r.v.1999, se asi vymyka vsemu. Jak to zacalo.. to jsem ji takhle na 1 kvetna romanticky vyvezl k nasemu oblibenemu stromu, kde jsme po jarnich destich zapadli.. od te doby three amigos. Cidlo polohy brzdoveho pedalu to nema, jen 2pin obyc spinac brzd.svetel, spinac radici paky OK, vymena modulu ABS, vymena ridici jednotky ABS pod sedackou, vsech ABS krouzku, cidel na levem prednim a pravym zadnim kole. Vse pod dohledem DELPHI diag. Neplati, ze u ni byvaji chyby zobrazovany krizem. Totiz, po odpojeni praveho predniho cidla, ukazuje diag leve zadni, po odpojeni leveho zadniho ukazuje LEVE PREDNI.?? Jinak jsme namerili na levych cidlech auta cca 1150 kOhm, na prave cca 950 kOhm. Je to normalni? A ted to zasadni, po celou tuto dobu badani, ABS funguje, zkouseli jsme i stranove, tzn.najeli jsme jednou stranou na led a zabrzdili, pak druhou stranu, ABS vzdy funguje.. Proc tedy sviti kontrolky 3 amigos? DIAG HAZE STALE CHYBU LEVEHO PREDNIHO KOLA, chyba jde smazat, nastartujeme, kontrolky sviti, po rozjezdu zhasnou a pri rychlosti cca 30km/h se rozsviti nejprve ABS a pak ostatni. V POLOVINE TECHTO PRIPADU SE NAM OVSEM STALO, ZE PO VYMAZANI CHYB JSME SE ROZJELI, KONTROLKY ZHASLY A PRI RYCHLOSTI KOLEM 30 SE NAJEDNOU SAMOVOLNE SPUSTIL ABS modulator mlatici fo pedalu. A to aniz bych se dotkl brzdoveho pedalu. TO JE DIVNY.. Samozrejme se ihned rozsvitily vsechny kontrolky.
No poradte chlapi prosim
No poradte chlapi prosim
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
tak zatial vieme ze si sa naucil pouzivat Ctrl C 

-
- Příspěvky: 15234
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Proč stejný dotaz několikrát? K tomu "přehození čidel v diagnostice" - to že v některé části diagnostiky je to dobře, neznamená, že je to dobře i všude jinde, bohužel.
K odporům čidel 1150 kOhmů to určitě nebude, možná tak 1150 Ohmů. 1150 a 950 není moc velký rozdíl, vzhledem k principu funkce čidla - je to cívečka ze slabého drátu, nic jiného uvnitř není. K tomu na náboji "otočný magnet".
To co popisuješ vypadá, jako když některé čidlo špatně snímá otáčky a projevuje se to v závislosti na rychlosti auta - vzít diagnostiku, zapnout live data a při jízdě v přímém směru se podívat, jestli každé z ABS čidel dává stejnou informaci o rychlosti. Když nepomůže diagnostika, tak osciloskop a podívat se na vstupy řídící jednotky ABS od jednotlivých čidel - zkontrolovat, že signál ze všech čidel je "stejný" jak co se týče amplitudy tak co se týče kmitočtu a tvaru signálu.
K odporům čidel 1150 kOhmů to určitě nebude, možná tak 1150 Ohmů. 1150 a 950 není moc velký rozdíl, vzhledem k principu funkce čidla - je to cívečka ze slabého drátu, nic jiného uvnitř není. K tomu na náboji "otočný magnet".
To co popisuješ vypadá, jako když některé čidlo špatně snímá otáčky a projevuje se to v závislosti na rychlosti auta - vzít diagnostiku, zapnout live data a při jízdě v přímém směru se podívat, jestli každé z ABS čidel dává stejnou informaci o rychlosti. Když nepomůže diagnostika, tak osciloskop a podívat se na vstupy řídící jednotky ABS od jednotlivých čidel - zkontrolovat, že signál ze všech čidel je "stejný" jak co se týče amplitudy tak co se týče kmitočtu a tvaru signálu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
podle mě by z výroby měly mít ty čidla stejnou hodnotu, -asi se v tom už někdo pohrabal??vendow píše: 11 led 2021 22:57 Nazdar chlapi, hele potrebuju prosim od vas pomoc.. predem, vsechna vlakna jsem snad peclive prosel, ale ten muj pripad, tedy me drahe, jako vlastnika F1 1.8 r.v.1999, se asi vymyka vsemu. Jak to zacalo.. to jsem ji takhle na 1 kvetna romanticky vyvezl k nasemu oblibenemu stromu, kde jsme po jarnich destich zapadli.. od te doby three amigos. Cidlo polohy brzdoveho pedalu to nema, jen 2pin obyc spinac brzd.svetel, spinac radici paky OK, vymena modulu ABS, vymena ridici jednotky ABS pod sedackou, vsech ABS krouzku, cidel na levem prednim a pravym zadnim kole. Vse pod dohledem DELPHI diag. Neplati, ze u ni byvaji chyby zobrazovany krizem. Totiz, po odpojeni praveho predniho cidla, ukazuje diag leve zadni, po odpojeni leveho zadniho ukazuje LEVE PREDNI.?? Jinak jsme namerili na levych cidlech auta cca 1150 kOhm, na prave cca 950 kOhm. Je to normalni? A ted to zasadni, po celou tuto dobu badani, ABS funguje, zkouseli jsme i stranove, tzn.najeli jsme jednou stranou na led a zabrzdili, pak druhou stranu, ABS vzdy funguje.. Proc tedy sviti kontrolky 3 amigos? DIAG HAZE STALE CHYBU LEVEHO PREDNIHO KOLA, chyba jde smazat, nastartujeme, kontrolky sviti, po rozjezdu zhasnou a pri rychlosti cca 30km/h se rozsviti nejprve ABS a pak ostatni. V POLOVINE TECHTO PRIPADU SE NAM OVSEM STALO, ZE PO VYMAZANI CHYB JSME SE ROZJELI, KONTROLKY ZHASLY A PRI RYCHLOSTI KOLEM 30 SE NAJEDNOU SAMOVOLNE SPUSTIL ABS modulator mlatici fo pedalu. A to aniz bych se dotkl brzdoveho pedalu. TO JE DIVNY.. Samozrejme se ihned rozsvitily vsechny kontrolky.
No poradte chlapi prosim![]()
,už jenom jak jsou zpřeházený signály. od těch čidel , a taky je docela možný ,že ty s vyšším odporem mají i vyšší citlivost, takže naindukuji vyšší napětí a v ŘJ to muže dělat špatnosti
-ale to je jen muj laik. odhad
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Podle dokumentace má být hodnota odporu snímače 950 až 1100 Ohmů, takže z tohodle pohledu to sedí. Multimetr Tě jen zřejmě zmátl v řádech. Samozřejmě to neznamená že čidlo je na sto procent v pořádku, je to jen odpor cívky. Jestli jsi ty odpory čidel měřil přímo na čidlech, tak je změř i u řídící jednotky abys vyloučil chybu kabeláže.Norton píše: 12 led 2021 12:30 Jinak jsme namerili na levych cidlech auta cca 1150 kOhm, na prave cca 950 kOhm.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Ahoj,potreboval bych od nekoho zjistit,jake je original Wabco cislo cidla otacek predniho kola na D2. Mam ho uz bohuzel necitelne. Zadni cidlo je: 441 032 300 0
Dik Jakub.
Dik Jakub.
-
- Příspěvky: 15234
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Čidla i náboje jsou stejné. Jediné co může být jinak jsou měněná čidla, která nemají konektor na podběhu/na rámu, ale drát je v kuse až k řídící jednotce SLABS nad nohama spolujezdce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Predni cidlo je delsi nez to zadni a potrebuji ho koupit,abych ho dal dozadu. Chci koupit origo Wabco.Mam ho rozpojovaci na prednim podbehu,ale uz neprectu z neho to cislo. Tak kdyby nekdo mrkl a poslal cislo,byl bych rad.
-
- Příspěvky: 15234
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"
Aha, já to beru trošku jinak - dráty od čidel jsem několikrát opravoval, naposled před týdnem, takže pro mě je podstatné to co je v náboji, nikoliv kabel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo