#246
Příspěvek
od MadTom » 27 říj 2010 13:36
Miloši máš pravdu, ale to mluvíš o opačném případu - využití horkovzdušného topení pro ohřev motoru. Akorát si nejsem jistej, že je to potřeba - pokud nepojedu v zimě do Finska a podobných krajin, abych ohříval motor. Motor musí spolehlivě startovat i v zimě, pokud to nedělá, tak je něco špatně a je třeba to opravit. Není lepší představa když je mi zima a nefunguje mi topení nemoci ani nastartovat, protože jsem si tím topením neohřál předem motor.
Mě TD5ka startovala celou minulou zimu perfektně, a to jsem posléze zjistil, že nežhaví ani jeden žhavič. Pokud by motor bylo potřeba ohřívat, tak to tam výrobce dá už z výroby. Jiná věc je rychlé ohřátí na provozní teplotu, aby se dalo dřív šlapat na plyn a nekouřilo to (emise) a hlavně aby v kabině bylo teplo, na to je příhřev dobrej. Buďto teplovodní bufík - jak to mají některé Discovery už z výroby, nebo elektrické přihřívání - tak to mají řešená některá auta. Je to kovovej válec do kterýho jsou připojené hadice od vody a zašroubovaných několik žhavících svíček stejných jako v motoru. Za běhu motoru až se vypne žhavení se zapne tenhle elektrickej přihřívač a pomůže s ohřevem motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo