TD5 motor-problem

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

TD5 motor-problem

#1 Příspěvek od cubawas » 26 bře 2011 17:36

Zdravim a prosim o konzultaci meho problemu, jedna se o 110 td5 03' motor po nastartovani jde jen obtiznedo otacek, nevyrovnane a hadave, pokud ale seslapnu plyn. pedal rychle , motor jen zaskobrtne a okamzite se rosviti kontrolka motoru zluta, myslel jsem ze se jedna o olej v konektorech, vse jsem vycistil a stale nic, vylozene kdyz se prida po nastartovani plyn tak se rosviti a reakce na pedal samozrejme nulova, po zastaveni motoru a opetovnem nastartovano se vse opakuje, mam vlastni podezzreni jen si rad poslechnu i nazor z Vasich rad.
Diky
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 motor-problem

#2 Příspěvek od DanoDEF » 26 bře 2011 19:46

... nic ine nez skusit diagnostiku a potom postupne ine kroky na zaklade udajov z diagnostiky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

Re: TD5 motor-problem

#3 Příspěvek od cubawas » 26 bře 2011 19:51

..no tak diagnostiku jsem na to hodil ihned, chyba je celkem nejasna,napisi v originale; Fault;3141, Driver demand has been faulty.
Tak jestli te neco napada Dano??
Diky
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 motor-problem

#4 Příspěvek od DEFIKPV » 26 bře 2011 20:14

Nevím co znamená chyba a jsem laik ...

- kábly ke vstřikům ?? (měly jsme olej v konektoru který tam vede)
- špatné čerpadlo ?? (nedávalo nám správný tlak a motor pak nechtěl ani nastartovat - řídící jednotka ho odpojila)
- zkroucené sítko u regulátoru tlaku ? nebo něco s regulátorm tlaku ??
- trubky paliva v pořádku ?
- EGR ??
- váha vzduchu ??

jinak asi nevím co bych zkontroloval ještě ... je fakt že i když jsme vyčistili svazek k řídící jednotce od oleje a propájely každý kablík, tak stejně jsme to museli ještě hodně krát čistit kontakt-sprejem
:mrgreen:

HODNĚ ŠTĚSTÍ :yes
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

Re: TD5 motor-problem

#5 Příspěvek od cubawas » 26 bře 2011 20:39

kabelu a konektory jsem udelal hned
vahu vymenil ze sveho
a zavada je porad, ted me napada tlak cerpadla, regulator tlaku, nebo snimac polohy plyn. pedalu???
pak samozrejme egr, ale ten zitra skusim vymenit nekde mam kompletni
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 motor-problem

#6 Příspěvek od visby » 26 bře 2011 21:25

driver demand je plynovy pedal...

pozri si este pre istotu raw udaje na driver demand, ci to tam hadze nezmyselne udaje ale na 99% to bude snimac polohy plynu...

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 motor-problem

#7 Příspěvek od DEFIKPV » 26 bře 2011 21:43

visby píše:driver demand je plynovy pedal...

pozri si este pre istotu raw udaje na driver demand, ci to tam hadze nezmyselne udaje ale na 99% to bude snimac polohy plynu...

Na našem defíku se dá přepínat aji 2 nebo 3 snímačový ... není třeba tam zakopanej pes :)
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 motor-problem

#8 Příspěvek od visby » 26 bře 2011 22:17

DEFIKPV píše: Na našem defíku se dá přepínat aji 2 nebo 3 snímačový ... není třeba tam zakopanej pes :)
ked uz vyhlasi faulty driver demand, tak zistil, ze jeden zo snimacov nepracuje dobre, teda RJ nedostava plauzibilne data a radsej plyn nepouziva ako keby mal dostavat zly signal...

cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

Re: TD5 motor-problem

#9 Příspěvek od cubawas » 26 bře 2011 22:28

...dnes uz jsem se pokusil snimac pedalu ozivit, respektive prenastavit dle diagnostiky, ale zatim to moc nepomohlo, jen jsem mozna udelal nekde chybicku, nicmene jdeme spravnou cestou,
zitra jeste zabehnu do prace a zapremyslim, pak podam info
Diky
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 motor-problem

#10 Příspěvek od MadTom » 26 bře 2011 22:42

Diagnostiku a live data - u všech čidel a snímačů by měly být smysluplné hodnoty a správně se měnit. Případně zkusit čidla postupně odpojovat - kromě snímače polohy kliky, ten je potřeba. Auto by mělo furt běžet, aspoň nějak. Snímač pedálu může být buďto dvou nebo tří dráhový. U starších aut je dvoudráhový. Každopádně v live datech u pedálu máš jak referenční napětí - cca 5V - nemění se, tak napětí na 2 drahách - jedno se při sešlápnutí pedálu zvyšuje a druhé klesá, jejich součet musí dát opět 5V +-tuším 10%, jinak to hodí chybu. Třetí dráha je pro zjemnění rozlišení. Tohle se dá otestovat i bez běžícího motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

Re: TD5 motor-problem

#11 Příspěvek od cubawas » 27 bře 2011 12:48

...tak jsem promeril driver demand a hodnoty sedi presne jak rika madtom, mam tri okruhy, prvni zhruba 0,5v v klidu, druhy +/- 4,5v a treti 0v ale pri opohybu pedalem reaguje jako vyrovnavaci, jeste me napadl pokles tlaku paliva, protoze na to upozornujou na uk foru, kdyz pridam lehce plyn hned po startu motor se rozbiiha a postupne vic a vic zadrhava az skoci do rezimu volnobehu, okamzite opakovany start hodi rezim volnobehu po par vterinach, kdyz ale pockam a necham bezet pumpu nebo ji pustim pres diagnostiku staci minuta, dve, tak zase ziskam tu chvilku, kdy motor po nastartovano reaguje na pridani a pripada mi to tak, ze poklesne tlak paliva,
ted je otazka ohledne tlaku paliva, pumpa? regulator?
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 motor-problem

#12 Příspěvek od DEFIKPV » 27 bře 2011 14:12

když jsme měli problém s palivovým čerpadlem .. tak nám to ani nechtělo nastartovat.. prostě ECU odpojilo úplně od provozu čerpadlo.. když jsme to vyresetovaly.. tak chvilku jako že běželo.. ale stejně po chvilce to čerpadlo zase odpojilo

regulátor tlaku paliva jsme vyměnily.. protože tekl :)
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 motor-problem

#13 Příspěvek od DanoDEF » 27 bře 2011 14:31

cubawas píše: ted je otazka ohledne tlaku paliva, pumpa? regulator?
... TD5 nijako elektricky nesleduje tlak paliva takze ani ECU nedokaze vyhlasit alarm.

... ostava ti iba rozpojit hadice vlozit T kus s manometrom a zmerat tlak musis tam mat tlak min 4bar. Teda tuto moznost mas pred tym nez skontrolujes cerpadlo v nadrzi.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 motor-problem

#14 Příspěvek od visby » 27 bře 2011 18:28

chybu ukazuje ako "actual" alebo "logged"?

ak cidlo pedala funguje dobre, tak neviem preco hadza taku chybu.

cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

Re: TD5 motor-problem

#15 Příspěvek od cubawas » 27 bře 2011 20:54

chybu hlasi jako "logged"
proc ji registruje me taky prekvapilo, ale jedine info k tomuto tematu tady neni, asi jsme prvni
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 motor-problem

#16 Příspěvek od MadTom » 27 bře 2011 21:21

logged znamená, že to tu chybu zaznamenalo někdy v minulosti - může to být z nějakého odpojování drátů a podobně. Zapsat, smazat a kontrolova, jestli se znovu neobjeví.
Já jsem odpoledne hledal vhodnou mapu pro standardní D2 a musel jsem otestovat 6 různých, než jsem našel něco, co aspoň na volnoběh funguje normálně. Ale i tak to ukazuje nějaké nesmyslné chyby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 motor-problem

#17 Příspěvek od DanoDEF » 27 bře 2011 21:25

cubawas píše:...tak jsem promeril driver demand a hodnoty sedi presne jak rika madtom, mam tri okruhy, prvni zhruba 0,5v v klidu, druhy +/- 4,5v a treti 0v ale pri opohybu pedalem reaguje jako vyrovnavaci
... merane to bolo kde na pedale, na konektore ECU alebo vycitane z diagnostiky ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 motor-problem

#18 Příspěvek od visby » 27 bře 2011 21:53

skus chybu zmazat a uvidis co to pojde oka...

ked som vytopil ECU, tak mi hadzalo rozne chyby a po niektorych to uz proste nechcelo ani startovat aj ked boli ako "logged". vymazanie chyb vzdy pomohlo;-)

cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

Re: TD5 motor-problem

#19 Příspěvek od cubawas » 27 bře 2011 21:55

zmerene pres diagnostiku, ale ta chuba bylo prave jedine voditko, kterejsem mel, ted kdyz vim ze je promeren a funguje, porad mi vrta hlavou pokles tlaku paliva, jen cim zacit regulator nebo pumpa,
osobne bych se priklonil k pumpe ikdyz budu muset "okynkovat" ale nadrz uz vyndavat se mi nechce
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

cubawas
Příspěvky: 47
Registrován: 28 čer 2009 23:56
tel.: 725 336 406
Bydliště: plzen

Re: TD5 motor-problem

#20 Příspěvek od cubawas » 31 bře 2011 09:22

odstraneno, nekvalitni palivo, bordel v nadrzi, nova pumpa a zavada odstranena
dekuji vsem za rady a nazory
Kuba 725 336 406
disco I V8, disco II V8, disco II td5, 110 V8, free td4, 88 s3 atd...

Odpovědět