Stany - iné ako strešné (autostany)
Moderátor: Acon
Stany - iné ako strešné (autostany)
Edit Acon: som sa rozhodol, že založím samostanú tému. V téme o strešných stanoch sa začala riešiť aj táto problematika, tak nech sa to nemieša aj keď je to príbuzné. Výhody a nevýhody oboch kategórií pre odlišné podmienky sú myslím jasné a tak to bude skôr o typoch a skúsenostiach. Je tu ešte jedna podobná téma, no zlúčením by sa vzhľadom na dátumy príspevkov, príspevky pomiešali a tak nechávam obe. Tu je téma s rovnakým zameraním
Nasledujú nezmenené príspevky, ktoré som sem presunul zo spomínanej témy o strešných stanoch
V tomhle vlákně je to trochu mimo mísu, ale nechtělo se mi zakládat nové. Tak tedy po dlouhém uvažování a zvážení všech pro a proti jsem se nakonec rozhodl pro normální stan postavený na zemi. Střešní jsou fajn, ale občas ve stanu spíme i 3 a pokud se jede na nějaký sraz (třeba do Polska na BLRM), tak tam se kempuje týden a je fajn, že se to nemusí každý den zdvihat a zase skládat a vozit to s sebou. Navíc rozhoupat auto při každém přetočení na druhý bok také není úplně ideální. To ale neznamená, že bych neuznával nesporné výhody střešních stanů a neuvědomoval si nevýhody těch přízemních. Nicméně volba padla na Oztent RV-3. Líbilo se mi, že je docela velký (2m x 2,4m), vysoký 190cm, takže se v něm postavím, má markýzu stejně velkou jako samotný stan, která se dá přidělat k zahrádce, má spoustu vychytaných detailů (skvěle vymyšlená okna a ventilační průduchy s neprůhlednou sítí, zapínací vstup pro elektrický kabel, šňůry schované v kapsičkách na suchý zip, takže se při rozbalování do nich člověk nezamotává apod.) a hlavně se včetně vybalení z vaku dá opravdu postavit za 30 vteřin (a to i když to dělám já nešika). Pak zbývá zapíchnout 5 kolíků + natáhnout 4 šňůry. Líbí se mi také, že se k němu dá přikoupit spoustu příslušenství, kombinovat více stanů do sebe apod. Do budoucna uvažuji o bočních a čelní stěně k markýze. Nevýhodou je, že sbalením vznikne balík 35cm x 15cm (což je nádhera), ale o délce 2m , takže se víceméně musí vozit na střeše. Cena je 600 liber, což je při dnešním kurzu 16.750,-Kč. Zatím jsem ho jenom zkušebně postavil, v praxi ho chci poprvé vyzkoušet na Birmabright weekendu v květnu a v červnu na BLRM. Dám vědět, jak jsem s ním spokojený nebo případně jaké nevýhody jsem objevil. http://www.youtube.com/watch?v=CalFmi_3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Nasledujú nezmenené príspevky, ktoré som sem presunul zo spomínanej témy o strešných stanoch
V tomhle vlákně je to trochu mimo mísu, ale nechtělo se mi zakládat nové. Tak tedy po dlouhém uvažování a zvážení všech pro a proti jsem se nakonec rozhodl pro normální stan postavený na zemi. Střešní jsou fajn, ale občas ve stanu spíme i 3 a pokud se jede na nějaký sraz (třeba do Polska na BLRM), tak tam se kempuje týden a je fajn, že se to nemusí každý den zdvihat a zase skládat a vozit to s sebou. Navíc rozhoupat auto při každém přetočení na druhý bok také není úplně ideální. To ale neznamená, že bych neuznával nesporné výhody střešních stanů a neuvědomoval si nevýhody těch přízemních. Nicméně volba padla na Oztent RV-3. Líbilo se mi, že je docela velký (2m x 2,4m), vysoký 190cm, takže se v něm postavím, má markýzu stejně velkou jako samotný stan, která se dá přidělat k zahrádce, má spoustu vychytaných detailů (skvěle vymyšlená okna a ventilační průduchy s neprůhlednou sítí, zapínací vstup pro elektrický kabel, šňůry schované v kapsičkách na suchý zip, takže se při rozbalování do nich člověk nezamotává apod.) a hlavně se včetně vybalení z vaku dá opravdu postavit za 30 vteřin (a to i když to dělám já nešika). Pak zbývá zapíchnout 5 kolíků + natáhnout 4 šňůry. Líbí se mi také, že se k němu dá přikoupit spoustu příslušenství, kombinovat více stanů do sebe apod. Do budoucna uvažuji o bočních a čelní stěně k markýze. Nevýhodou je, že sbalením vznikne balík 35cm x 15cm (což je nádhera), ale o délce 2m , takže se víceméně musí vozit na střeše. Cena je 600 liber, což je při dnešním kurzu 16.750,-Kč. Zatím jsem ho jenom zkušebně postavil, v praxi ho chci poprvé vyzkoušet na Birmabright weekendu v květnu a v červnu na BLRM. Dám vědět, jak jsem s ním spokojený nebo případně jaké nevýhody jsem objevil. http://www.youtube.com/watch?v=CalFmi_3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
- Přílohy
-
- rv-3.jpg
- (172.25 KiB) Staženo 1076 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: Stresni stan
Zajímavý, těším se na zkušenosti...až na ty rozměry složeného to nevypadá zle
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Stresni stan
já se přidám se svým nestřešním. Používám ho už 3 roky a velká spokojenost. Důvody pořízení mám podobné jako Neklan.
Ale protože spíme v autě, zacouvám do stanu, vše ostatní jako vaření (může foukat a nezhasne), chemické WC v jedné z ložnic manželku nenutí hledat na planině výmol nebo strom a když potřebujeme vyjet, tak vše zavřeme do stanu. Když prší máme kde jíst a vařit (jak se to některejm posádkám hodilo). Vše mám v gumové vaně na maltu, kterou jinak používám na potápěčské nádobíčko, takže když je mokrej stan, zmuchlám ho do vany a celý to hodím do auta. No prostě už nejsem jura a v noci když je potřeba se vy@cat aspoň nespadnu ze žebříku.
Na foto ještě s DIII
Ale protože spíme v autě, zacouvám do stanu, vše ostatní jako vaření (může foukat a nezhasne), chemické WC v jedné z ložnic manželku nenutí hledat na planině výmol nebo strom a když potřebujeme vyjet, tak vše zavřeme do stanu. Když prší máme kde jíst a vařit (jak se to některejm posádkám hodilo). Vše mám v gumové vaně na maltu, kterou jinak používám na potápěčské nádobíčko, takže když je mokrej stan, zmuchlám ho do vany a celý to hodím do auta. No prostě už nejsem jura a v noci když je potřeba se vy@cat aspoň nespadnu ze žebříku.
Na foto ještě s DIII
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: Stresni stan
Neklan: ten se mi moc libi, ale ta cena za to, to je fakt masakr
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
Re: Stresni stan
Ta cena je a není masakr. Kvalitní obyčejný stan stojí 5.000,-Kč (nemluvím o horolezeckých a jiných speciálech, které jsou často dražší než Oztent), a to se v nich dá lézt jenom po kolenou a staví se dlouho. Oztent nemá klasické tyče, které se provlékají plachtou, ale integrovaný hliníkový rám z hranatých profilů, který je napevno v plachtě a celé to funguje stejně jako střecha kabrioletu. Myslím, že si Oztent nechá platit právě za tu myšlenku technického řešení, jinak z hlediska výrobních nákladů to v provnání s běžným stanem bude sice podstatně více, ale ne 3x tolik. Míval jsem ten velký stan, do kterého se dalo zacouvat autem. Byl fajn, měl spoustu prostoru, ale stavěl se půl hodiny a byli k tomu potřeba minimálně dva lidé. Ukradli mi ho a myslím, že Oztent je skvělou náhradou. V porovnání se střešními stany je to pořád laciná záležitost.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stresni stan
Tiez som to chcel napisat;-)Neklan píše:V porovnání se střešními stany je to pořád laciná záležitost.
Problem s tymito stanmi je, ze musis spat na zemi. Nie vzdy sa da najst rovna zem, hlavne ked clovek niekam len cestuje a nechce tam byt dlhsie. Inak na dlhsie kempovanie to ma len vyhody oproti stresnym stanom.
Re: Stresni stan
v podstate mas pravdu, nasel jsem tuto alternativu: http://tente.quechua.com/en/tent/r-9,a- ... ds-xl.html" onclick="window.open(this.href);return false; kde je relativne dost mista taky... vychazi kolem 100-300 liber, podle toho co si vyberes...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
Re: Stresni stan
Quechua stany jsou taky docela dobra volba. ( jiz psal Honzan ) Hlavne se je da postavit za par vterin a slozit za minutu. A cena 100 liber a mene. A to asi taky neni spatna volba kdyz se clovek zastavi a musi na rychlo pripravit spani a rano zase rychle zbalit.
Ten tady se mi zda jako docela dobra volba...a pokud se koupi pouze pro dve nebo tri osoby tak by se vesel taky na strechu auta... Teda pokud je na aute slusna zahradka...
http://tente.quechua.com/en/tent/r-8,a- ... -iiii.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ten tady se mi zda jako docela dobra volba...a pokud se koupi pouze pro dve nebo tri osoby tak by se vesel taky na strechu auta... Teda pokud je na aute slusna zahradka...
http://tente.quechua.com/en/tent/r-8,a- ... -iiii.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Stany - iné ako strešné (autostany)
tiež som sa rozhodol, že miesto strešného stanu si na daný účel spravím spanie v aute a na viacdňové byvakovanie kúpim niečo, čo sa dá rozumne spojiť s autom. Našiel som na tejto stránke pár kandidátov http://www.mall.sk/rodinne-stany/coleman-mackenzie-x4" onclick="window.open(this.href);return false;
Za výhodu považujem, že nie je potrebné naťahovať kadejaké zavadzajúce šnúry. Kotviace oká sú súčasťou podlahy po obvode stanu
Za výhodu považujem, že nie je potrebné naťahovať kadejaké zavadzajúce šnúry. Kotviace oká sú súčasťou podlahy po obvode stanu
- Přílohy
-
- Stan 1.jpg (94.3 KiB) Zobrazeno 9429 x
-
- Stan2.jpg (30.27 KiB) Zobrazeno 9414 x
-
- Stan3.jpg (108.74 KiB) Zobrazeno 9429 x
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stany - iné ako strešné (autostany)
Neklan píše:Ta cena je a není masakr. Kvalitní obyčejný stan stojí 5.000,-Kč (nemluvím o horolezeckých a jiných speciálech, které jsou často dražší než Oztent), .
Doplněk k Oztent moskytiéra...http://www.ebay.co.uk/itm/Oztent-Deluxe ... 2c5e316068" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- IvanM
- Příspěvky: 258
- Registrován: 14 dub 2009 21:56
- tel.: 603158801
- auto: DEF110
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stany - iné ako strešné (autostany)
Reference OZ Tent... http://www.youtube.com/watch?v=TTV2MpQlkEc" onclick="window.open(this.href);return false;
I.
I.
Re: Stany - iné ako strešné (autostany)
Dobré video, jinak mé postřehy jsou zde: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 8&start=20" onclick="window.open(this.href);return false; .
30 vteřin je opravdu jenom holé postavení, pokud se kolíkuje a já jsem to zatím dělal pokaždé a to včetně šňůr, tak to celé včetně vybalení z transportního obalu zabere cca 2 a půl minuty, což je pořád skvělý výsledek. To je samozřejmě bez bočních a předního panelu k markýze, které zatím nemám. Oceňuji, že i pro nešikovného člověka jako jsem já, je to snadné a nevyžaduje to žádné pomocníky. Více ve shora uvedeném vlákně.
30 vteřin je opravdu jenom holé postavení, pokud se kolíkuje a já jsem to zatím dělal pokaždé a to včetně šňůr, tak to celé včetně vybalení z transportního obalu zabere cca 2 a půl minuty, což je pořád skvělý výsledek. To je samozřejmě bez bočních a předního panelu k markýze, které zatím nemám. Oceňuji, že i pro nešikovného člověka jako jsem já, je to snadné a nevyžaduje to žádné pomocníky. Více ve shora uvedeném vlákně.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- IvanM
- Příspěvky: 258
- Registrován: 14 dub 2009 21:56
- tel.: 603158801
- auto: DEF110
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stany - iné ako strešné (autostany)
Jojo, četl jsem, užitečný...dost dlouho mi tenhle stan leží v hlavě...Neklan píše:Dobré video, jinak mé postřehy jsou zde: http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 8&start=20" onclick="window.open(this.href);return false; .
Určitě by se hodil na Island, tam jsme měli o závětří nouzi
I.
Re: Stany - iné ako strešné (autostany)
zdar já mám taky OZ, ale 4x4 SUV Tent a je výbornej, a cena 8990,- Kč. Spíme v autě vše ostatní ve stanu. Rozměry 3x3m, předsíňka 3x2m, vnitřní výška 2,4m. Má vodotěsný průchod do auta. Rozměry ve složeném stavu 70x30cm takže se v pohodě vejde za sedačku řidiče a na druhou půlku si ještě sednou 2 lidi. Vloni se osvědčil v Norsku, kde bylo počasí asi jako o minulém výkendu.
- Přílohy
-
- Norsko (1268).jpg
- (224.98 KiB) Staženo 335 x
Říkám mu Lokomotiva - žere stejně, hulí stejně a jede taky jenom občas.