#7
Příspěvek
od MadTom » 28 úno 2012 19:08
použít se to dá na oboje - praktická zkušenost je, ale výsledek nestojí za námahu. Na pohon člověkem zapomeň - 100W trvale bude dávat po dobu aspoň 1 hodiny pouze velmi slušně fyzicky vybavenej člověk a na konci bude totálně vyflusnutej. A 100W by znamenalo, že do 12V baterky ze při reálné účinnosti kolem 80% (ono to bude spíš ještě méně) dostane za 1 hodinu cca 6,5Ah - co není ani 1/10 kapacity běžné startovací baterky, spíš bych to přirovnal ke kapacitě 3-4 baterek do mobilu.
Pro použití do větrné elektrárny je tam problém s otáčkama - jsou moc vysoké, takže je potřeba převod do rychla a to jsou ztráty. Když budeš mít dostatečně velkou vrtuli (průměr několik metrů) a necháš ji hodně roztočit, tak nestihneš utíkat, až se rozletí - taky odzkoušeno. Jako malou větrnou elektrárnu je vhodné koupit něco hotového. Hlavně to bude menší a lehčí, takže to půjde dát na normální stožár a nebude potřeba stožát jak na vedení vysokého napětí, aby to unesl.
A k zálohování domova - rozumně se dají použít baterky (a k nim měnič na 230V) na jednotky hodin (pro technologie u dráhy dáváme baterky na dobu 5 hodin a je to docela dost) a potom už jedině elektrocentrála. Baterky jsou už potom moc drahé. Občas se vyskytuji v jednom serverovém baráku, a tam mají kromě baterek (několik sad v každém sále napětí 48V kapacita 2000Ah) dieselgenerátory - 2 kusy, každej o výkonu 2MW a startují do 10 sekund. Viděl jsem test startu - bylo to jako když se pokládá kouřová clona. A to jsou motory předehřáté.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo