Vibrace na přední nápravě - proč a jak z toho

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Sam

Vibrace na přední nápravě - proč a jak z toho

#1 Příspěvek od Sam » 03 led 2008 09:59

Dlouho jsem čerpal moudra z příspěvků a teď mohu přidat své zkušenosti:
Mám D1 300Tdi. Auto jsem zvedl o 2,5" a nedělo se nic. Krátce po to tom se přehodil motor a převodovka (auto bylo po německém staříkovi :evil: a prý hučela převodovka), měnily diferáky a najednou začala vibrovat přední náprava. Navíc při prudším pohybu volantem či manévru se rozhýbal tak zadek, že jsem šel několikrát málem na budku. Přidal jsem podložky, dal gumy 265/70 a ........ napatrné zlepšení.... :? :shock:

Po té co mi bouchla na dálnici jedna guma, začalo laborování: Podložky dolů, zpět 235/70 a rosborka-sborka:

1) Hučení nebylo převodovkou, jak se zjistilo po výměně, ale zadním diferákem.

2) Houpání zadku a boční nestabilita se odstranila zdvojením zadních tlumičů. Jak potvrdil Rover a empiricky jsem si ověřil v praxi Procompy jsou hodně měkké, ve dvojici v pohodě.

3) Největší potíž byla na předku, od rozložení nápravy, přes prohazování náhradních kardanů, stále stejná písnička. V Defenderu mi doporučovali kardan s dvojitým křížem z TD5. Někteří zase říkali, že je to pro pro tenhle lift škoda. Až se konečně rozpadl kříž. Od eliotta jsem si bryskně pořídil kardan s větším úhlem a dobrý! Ještě díky vibracím byly povolené šrouby na převodce řízení. Po dotažení spokojenost.

:?: Ale proč to? :idea: Dospěl jsem k názoru, že je to tím, že pružiny liftu počítají s pevnostňákem a navijákem (které tam ještě nemám) a předek je tak lehčí a výš a v kombinaci s měkkými tlumiči to dělá neplechu. Jak prosté........ :roll:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 03 led 2008 10:30

Zajímá zkušenost Same, protože výše popsané laborování není žádná sranda.Skoro každý se s tím dříve nebo později potká pokud bude auto zvedat a takhle už ví co a jak :!:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Stavros » 03 led 2008 11:19

ja mam na dvojce taky lift + 2 palce, dokonce to mam zvedle asi o 7 cm a zadny problem se stabilitou nemam, auto jezdi jako predtim, zadne zdvojeni tlumicu jsem nedelal a ani s nicim nelaboroval. Dle meho mas s autem neco zasadniho a ne jenom blby gumy.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#4 Příspěvek od karel » 03 led 2008 11:37

Stavrosi je tu pár zásadních rozdílů a to uložení zadní nápravy u D1 a D2, absence stabilizátoru a hlavně tvrdost tlumičů Procompy totiž nejsou zátěžové narozdíl od IM nebo OME.Dále třeba D2 má větší rozchod kol.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Land Jirka » 03 led 2008 11:43

Já sem z toho pochopil, že to u Sama byl spíš problém volné převodky a vymláceného kříže kardanu.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Land Jirka » 03 led 2008 11:45

karel píše:Stavrosi je tu pár zásadních rozdílů a to uložení zadní nápravy u D1 a D2, absence stabilizátoru a hlavně tvrdost tlumičů Procompy totiž nejsou zátěžové narozdíl od IM nebo OME.Dále třeba D2 má větší rozchod kol.
Tím myslíš co?

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#7 Příspěvek od karel » 03 led 2008 11:52

Předpokládám, že má na sundané stabilizátory na nápravách, pro lepší křížení!
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Land Jirka » 03 led 2008 12:10

Podle mejch zkušeností platí, že pokavaď je podvozek v pořádku tak 2" lift kit by se neměl výrazně projevovat na jízdních vlastnostech (vibrování), kromně změn souvisejících se zvýšeným těžištěm ( se stabíkama). Někdy se může ale stát, že při zvednutí se začne projevovat závada která předtím nebyla cítit, ale byla tam už před liftem.
Taky bych nepodceňoval výběr tlumičů a pružin.
Zátěžové podvozky (Ironman) jsou spíše vhodné na expediční auta.
Tlumiče Procomp jsou spíše na trialy (měkké) lepší křížení.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#9 Příspěvek od karel » 03 led 2008 12:17

Ano souhlasím, je samozřejmě nesmysl například zdvojením tlumičů zakrývat jiný problém na podvozku.Mě když bývalé auto vibrovalo na přední nápravu, tak jsem namontoval IM tlumiče + pružiny + tlumič řízení a auto vibrovalo dál.Nakonec jsme zjistili, že je prasklá vzpěra řízení, tedy závada, kterou bych rozhodně nepředpokládal.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Stavros » 03 led 2008 13:14

karle, to je presne, co jsem myslel. Bude to neco uplne jineho, stabilizator, mozna i ta vzpera, vzadu wattuv primovod nebo co tam ma DI atd.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#11 Příspěvek od karel » 03 led 2008 13:20

Jen pro upřesnění Stavrosi Waťák máš ty, D1 má horní Ačkové rameno.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Sam

#12 Příspěvek od Sam » 04 led 2008 13:47

Land Jirka píše:Já sem z toho pochopil, že to u Sama byl spíš problém volné převodky a vymláceného kříže kardanu.
Úplně ne, zkusím to napsat podrobně. U mne to bylo na etapy (mám dvě D 1 s P i L řízením):

Etapa 1: Koupě D 1 v Česku (resp. od "německého staříka"), ale hučela u ní prý jen "převodovka".

Etapa 2: Udělal se 2,5 lift s Procompama a zhoršila se jen boční stabilita zadku. Předek nevibroval, hučela stejně. Pak jsem zjistil, že v terénu problikává olej :? .... Následovala porada s mechaniky a rozhodl jsem se koupit druhou na ND - z Anglie.

Etapa 3: Koupil jsem v Anglii D1 s P řízením (stála třetinu a měla repas motor i převodovku). Jela do Čech po ose a táhla z Anglie vlek s dalším autem. Vibrace žádné, motor perfekt, převodovka také, nehučela.

Etapa 4: Česká D1 dostala motor a převodovku z anglické a .......hučela stále :roll: ...... převodovkou to nebylo :evil:

Etapa 5: Pak postupně objevovaly vibrace při určitých otáčkách a rychlostech, s vlekem pak jiného charakteru. Začalo přehazování kardanů, náprav, diferáků a hle, napotřetí auto, přestalo hučet. Dělal to zadní diferák. Vibrace však byly přítomné stále, i když menší. Zdvojily se zadní tlumiče (Procompy) a boční nestabilita zmizela.

Etapa 6: Vysypal se kříž a po zmíněné výměně předního kardanu s jiným úhlem vibrace zmizely.

Jen podotýkám, že veškeré hlavní mechanické práce prováděli v servisu v Defenderu v Kolíně a od počátku mi říkali, abych tam dal dvojitý kříž....

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5254
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#13 Příspěvek od Rover » 04 led 2008 15:50

Podobné laborování mám za sebou, ProCompy jsem vyhodil, na normální ježdění byly pro mně nepoužitelné, při každé zatáčce jsem se bál, že se převrátím, náklony byly dramatické. Nahradil jsem to DeCarbonama a paráda.
Co se týče vibrací nebo snad u mně takovým drnčením, vyřešil jsem to po obrovském laborováním dvojitým kardanovým křížem..., i když fungoval až druhý, první se totálně vysypal po 300km, zřejmě zmetek, druhý zatím funguje.
Co se týče kardanu, myslel jsem si, že zvednutí u DI o 2 - 2,5 inch je úplně v pohodě, přední kardan je delší než u RRC díky LT230, tedy i úhly jsou menší než u RRC, kde je Borg-Warner, který je delší, kardan kratší, úhly větší...
Musím říct, že laborování po zvednutí mně stálo neuvěřitelné peníze, nervy a čas, včetně repase Borg-Warnera, kterou jsem snad ani dělat nemusel...
Country boy...

Návštěvník

#14 Příspěvek od Návštěvník » 05 led 2008 19:41

taky sem se z vibracema hodne natrapil, pokud nepomuze ve predu dvojkloubovi kardan tak je treba corekcni predni ramena kde je uhel uchyceni prdni napravy zmeneny o 3 stupne. to srovna zmenu uhlu kvuli liftu.

Návštěvník

#15 Příspěvek od Návštěvník » 05 led 2008 21:23

Land Jirka píše:pokavaď je podvozek v pořádku tak 2" lift kit by se neměl výrazně projevovat na jízdních vlastnostech (vibrování)

Zátěžové podvozky (Ironman) jsou spíše vhodné na expediční auta.
S tymto plne suhlasim!

Ak mas podvozok v poriadku plavanie moze vzniknut len zmenou castor uhla pred. napravy a vibracie zmenou prac. uhlov kardanovych krizov. Vpredu 3 alebo 6 stup. castor korekcne ramena za 175 libier a vzadu kardan s krizmi na oboch koncoch (bez tzv. hardyspojky) su dostatocne riesenie pre pre 2,5" lift. Vibracie na rovnej ceste nemozu sposobit "slabe" tlmice.

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#16 Příspěvek od jezbera ivan » 05 led 2008 21:26

Dnes mi to prihlasovanie nejako nejde :evil:
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Odpovědět