Problém s motorem-pomóc
Problém s motorem-pomóc
Prosím o radu. Na mém defikovi Td5 přestal jít válec. Po rozkuchání motoru se přišlo na obroušenou vačku na vstřik. Jako kdyby to tam nemazalo.Jak je možné,že se to stalo jen na jednom válci? Jinak mazací tlak je v pořádku a oleje(plné syntetiky)dost. Neměl někdo podobný problém? A ještě-pokud nechci kupovat novou vačkovou hřídel(19 300,-bez daně)nevíte o milosrdnějšém zdroji?
Re: Problém s motorem-pomóc
Nemas foto nahodou? Sprav prosim, zaujima ma v akom to je stave. Mam podobny problem:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=19326" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to 15P Td5 na Disco 2, 115000km, vsetko slape ako ma, ziadny problem, akurat ked som menil tesnenie pod vekom kadial mi presakoval olej nasiel som obrusenu vacku na vstrekoch na 1 a 2 valci. najazdil som na tom asi 3000km, vobec sa to nezhorsovalo. kedze vacka nebola az v takom zlom stave, vymenil som len dve vahalda. zatial som najazdil na tom asi 1000km, ked bude trocha teplejsie zhodim dole veko a pozrem ako sa to zmenilo.
Vacka je priserne draha, jazdenu som nasiel najlacnejsiu za 400 libier (nevidel som ale v akom je stave).
Na australskom fore popisoval jeden typek podobny problem, akurat ze mal naviac aj naftu v oleji a odisiel mu komplet motor - robil komplet generalku.
Pravdepodobna pricina: vyrobna vada vacky, pouzity nespravny olej (musi byt na PD motory), zanedbane vymeny oleja...tazko povedat
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=19326" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to 15P Td5 na Disco 2, 115000km, vsetko slape ako ma, ziadny problem, akurat ked som menil tesnenie pod vekom kadial mi presakoval olej nasiel som obrusenu vacku na vstrekoch na 1 a 2 valci. najazdil som na tom asi 3000km, vobec sa to nezhorsovalo. kedze vacka nebola az v takom zlom stave, vymenil som len dve vahalda. zatial som najazdil na tom asi 1000km, ked bude trocha teplejsie zhodim dole veko a pozrem ako sa to zmenilo.
Vacka je priserne draha, jazdenu som nasiel najlacnejsiu za 400 libier (nevidel som ale v akom je stave).
Na australskom fore popisoval jeden typek podobny problem, akurat ze mal naviac aj naftu v oleji a odisiel mu komplet motor - robil komplet generalku.
Pravdepodobna pricina: vyrobna vada vacky, pouzity nespravny olej (musi byt na PD motory), zanedbane vymeny oleja...tazko povedat
if it ain't broke, don't fix it
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Problém s motorem-pomóc
Už jsem si toho na pár motorech, který jsme měli otevřený všiml. A bylo to jak píšeš. Ne na všech, ale klidně jenom na jednom či dvou vstřicích. Majitel to nechtěl řešit a jezdí dodnes. Bez problému. Nezapomeň, že každý vstřik je potřeba seřídit tím stavěcím šroubem.
P.S. k tomu druhému příspěvku...Nafta jde do oleje, když je prasklá hlava - kanálek, kterým jde palivo je prasklinou propojen s komorami, ve kterých jde olej. Pokud nemáš K.O. kroužky na pístech.
P.S. k tomu druhému příspěvku...Nafta jde do oleje, když je prasklá hlava - kanálek, kterým jde palivo je prasklinou propojen s komorami, ve kterých jde olej. Pokud nemáš K.O. kroužky na pístech.
Naposledy upravil(a) cyril dne 20 pro 2012 20:40, celkem upraveno 1 x.
- peppino
- Příspěvky: 752
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: Problém s motorem-pomóc
Měl jsem to taky.Zjistil jsem to při opravě jiné závady.A myslím,že to je častá závada.Koupil jsem použitou a jezdím dál.
Zálaží jestli máš motor 10P nebo 15P. Mám na prodej vačku do 10P za 3500Kč.
Zálaží jestli máš motor 10P nebo 15P. Mám na prodej vačku do 10P za 3500Kč.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: Problém s motorem-pomóc
vstreky som samozrejme zosteloval.cyril píše:Už jsem si toho na pár motorech, který jsme měli otevřený všiml. A bylo to jak píšeš. Ne na všech, ale klidně jenom na jednom či dvou vstřicích. Majitel to nechtěl řešit a jezdí dodnes. Bez problému. Nezapomeň, že každý vstřik ke potřeba seřídit tím stavěcím šroubem.
nebola niekedy nejaka zvolavacka z land roveru na vymenu vacky na Td5? ono to fakt vyzera ako keby niektore vacky boli proste zle vyrobene. inak by sa to nezbrusovalo len na niektorych valcoch, aspom tak tomu rozumiem ja.
if it ain't broke, don't fix it
Re: Problém s motorem-pomóc
Pripadne ked netesnia tesnenia vstrekovacov (tie medenne kruzky).cyril píše:P.S. k tomu druhému příspěvku...Nafta jde do oleje, když je prasklá hlava - kanálek, kterým jde palivo je prasklinou propojen s komorami, ve kterých jde olej. Pokud nemáš K.O. kroužky na pístech.
if it ain't broke, don't fix it
- Zdeněk
- Příspěvky: 48
- Registrován: 14 črc 2008 20:05
- tel.: 606569862
- auto: Defender 110
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s motorem-pomóc
Vím, že mám jiný motor, ale Cyrile včera jsem opět neodolal a vzal jsem na projížďku manželku a konstatuji že po seřízení motoru : Defendr jede lépe než když jsem ho dovezl z Německacyril píše:Už jsem si toho na pár motorech, který jsme měli otevřený všiml. A bylo to jak píšeš. Ne na všech, ale klidně jenom na jednom či dvou vstřicích. Majitel to nechtěl řešit a jezdí dodnes. Bez problému. Nezapomeň, že každý vstřik je potřeba seřídit tím stavěcím šroubem.
P.S. k tomu druhému příspěvku...Nafta jde do oleje, když je prasklá hlava - kanálek, kterým jde palivo je prasklinou propojen s komorami, ve kterých jde olej. Pokud nemáš K.O. kroužky na pístech.
že už nemůžu hrabat v boxu, páč dřív mě nějakých 10 stupňů pohybem volantu nerozházelo a teď je to tak přesný,že se to musím odnaučit
vyzkoušela to Renata a při 2 stupní dala plnej rejd a měl jsem strach, naštěstí tam byl štěrk tak trochu uhl, ale neklonil se
prostě jiný auto - musím se krotit, protože se přichytnu, že po Brně jezdím 80 km/h a ty autobusy ti prostě vjedou kam chtějí
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Problém s motorem-pomóc
Sorry za plevel...Zdeněk píše:Vím, že mám jiný motor, ale Cyrile včera jsem opět neodolal a vzal jsem na projížďku manželku a konstatuji že po seřízení motoru : Defendr jede lépe než když jsem ho dovezl z Německacyril píše:Už jsem si toho na pár motorech, který jsme měli otevřený všiml. A bylo to jak píšeš. Ne na všech, ale klidně jenom na jednom či dvou vstřicích. Majitel to nechtěl řešit a jezdí dodnes. Bez problému. Nezapomeň, že každý vstřik je potřeba seřídit tím stavěcím šroubem.
P.S. k tomu druhému příspěvku...Nafta jde do oleje, když je prasklá hlava - kanálek, kterým jde palivo je prasklinou propojen s komorami, ve kterých jde olej. Pokud nemáš K.O. kroužky na pístech.
že už nemůžu hrabat v boxu, páč dřív mě nějakých 10 stupňů pohybem volantu nerozházelo a teď je to tak přesný,že se to musím odnaučit
vyzkoušela to Renata a při 2 stupní dala plnej rejd a měl jsem strach, naštěstí tam byl štěrk tak trochu uhl, ale neklonil se
prostě jiný auto - musím se krotit, protože se přichytnu, že po Brně jezdím 80 km/h a ty autobusy ti prostě vjedou kam chtějí
To je pro nás Zdenku samozřejmě pochvala! Jsem rád, že jsi s naší prací spokojený.

Re: Problém s motorem-pomóc
povrch vačky má být zakalený - tedy cementovaný ,bylo by dobrý nechat změřit jaká je tvrdost , možná že to může být výrobní vada ,
ten co zde způsobil paniku
Re: Problém s motorem-pomóc
Díky za nabídku ale bohužel mám 15P. Eliott by něco měl mít,ale je na dovolené a vrací se až po Silvestru....peppino píše:Měl jsem to taky.Zjistil jsem to při opravě jiné závady.A myslím,že to je častá závada.Koupil jsem použitou a jezdím dál.
Zálaží jestli máš motor 10P nebo 15P. Mám na prodej vačku do 10P za 3500Kč.
Re: Problém s motorem-pomóc
Foto dodám až se mi ta vačka dostane do ruky....petmic píše:Nemas foto nahodou? Sprav prosim, zaujima ma v akom to je stave. Mam podobny problem:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=19326" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to 15P Td5 na Disco 2, 115000km, vsetko slape ako ma, ziadny problem, akurat ked som menil tesnenie pod vekom kadial mi presakoval olej nasiel som obrusenu vacku na vstrekoch na 1 a 2 valci. najazdil som na tom asi 3000km, vobec sa to nezhorsovalo. kedze vacka nebola az v takom zlom stave, vymenil som len dve vahalda. zatial som najazdil na tom asi 1000km, ked bude trocha teplejsie zhodim dole veko a pozrem ako sa to zmenilo.
Vacka je priserne draha, jazdenu som nasiel najlacnejsiu za 400 libier (nevidel som ale v akom je stave).
Na australskom fore popisoval jeden typek podobny problem, akurat ze mal naviac aj naftu v oleji a odisiel mu komplet motor - robil komplet generalku.
Pravdepodobna pricina: vyrobna vada vacky, pouzity nespravny olej (musi byt na PD motory), zanedbane vymeny oleja...tazko povedat
Re: Problém s motorem-pomóc
Ke tak nad ty rozmyslam, si si isty ze ten valec prestal ist prave kvoli vacke? To by ta vacka musela byt zbrusena fakt poriadne (aby neotvarala vstrekovac). Nie je tam este najaky iny problem?Stalker píše:Foto dodám až se mi ta vačka dostane do ruky....
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Problém s motorem-pomóc
Pokud je problém v tom, že jeden válec nedává naftu tak napíchnout na diagnostiku a zkusit test vstřikovačů - dělá se to na stojícím motoru - řídící jednotka vstřikovačem cvakne - je to slyšet až do kabiny. Otestuje se tím, že elektricky funguje celá cesta od řídící jednotky až do vstřikovače (dráty a konektory).
Občas se stane, že nekontaktuje konektor na vršku vstřikovače. Jsou to malinké fastony a tečou tam veliké proudy, i když jenom krátkodobě během vstřiku.
Občas se stane, že nekontaktuje konektor na vršku vstřikovače. Jsou to malinké fastony a tečou tam veliké proudy, i když jenom krátkodobě během vstřiku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Problém s motorem-pomóc
Zda sa, ze zodrata vacka a vahadla vstrekovacov je problem aj VW PD motorov. Toto som nasiel na jednej stranke o VW motoroch:
A common problem in VW and Audi TDI with pumpe duse TDI engines (PD) are worn camshaft lobes, lifters (camshaft followers), and bearings. If you have a 2004-2005 VW Passat TDI (BHW), 2004-2005 Jetta (BEW), 2004-2006 Golf, New Beetle (BEW), 2005.5-2006 Jetta (BRM), or V10 Touareg TDI, you have a PD engine. Pumpe duse technology was also found in other markets with other engines years before and after being available in North America. It's unknown if the V10 Touareg has this problem since there were so few sold and it uses a completely different cylinder head design than the 4 cylinder engines. Unit injector (generic name for pumpe duse) technology is also used on non VW/Audi diesel engines.
The exact reason for excess wear is unknown but contributing factors could be manufacturing defects, poor design, thin engine oil, insufficient oiling at the bearing, incorrect specification oil used, or other factors. Some believe that even using the recommended specification engine oil won't help because of low zinc phosphorous in modern engine oils.
Zaujimavy je ten zaver, tiez nevedia cim je to sposobene. Pravdepodobne vyrobna vada, zly navrh, "riedky"olej, nedokonale mazanie, pouzity nespravny olej.
A common problem in VW and Audi TDI with pumpe duse TDI engines (PD) are worn camshaft lobes, lifters (camshaft followers), and bearings. If you have a 2004-2005 VW Passat TDI (BHW), 2004-2005 Jetta (BEW), 2004-2006 Golf, New Beetle (BEW), 2005.5-2006 Jetta (BRM), or V10 Touareg TDI, you have a PD engine. Pumpe duse technology was also found in other markets with other engines years before and after being available in North America. It's unknown if the V10 Touareg has this problem since there were so few sold and it uses a completely different cylinder head design than the 4 cylinder engines. Unit injector (generic name for pumpe duse) technology is also used on non VW/Audi diesel engines.
The exact reason for excess wear is unknown but contributing factors could be manufacturing defects, poor design, thin engine oil, insufficient oiling at the bearing, incorrect specification oil used, or other factors. Some believe that even using the recommended specification engine oil won't help because of low zinc phosphorous in modern engine oils.
Zaujimavy je ten zaver, tiez nevedia cim je to sposobene. Pravdepodobne vyrobna vada, zly navrh, "riedky"olej, nedokonale mazanie, pouzity nespravny olej.
if it ain't broke, don't fix it
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s motorem-pomóc
Nejsem na dovolené, ale ve špitálu s otřesem mozku. Nicméně zítra mě pouští a ty potřebné díly mámStalker píše:Díky za nabídku ale bohužel mám 15P. Eliott by něco měl mít,ale je na dovolené a vrací se až po Silvestru....peppino píše:Měl jsem to taky.Zjistil jsem to při opravě jiné závady.A myslím,že to je častá závada.Koupil jsem použitou a jezdím dál.
Zálaží jestli máš motor 10P nebo 15P. Mám na prodej vačku do 10P za 3500Kč.

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- PETER SK
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08 říj 2008 13:34
- tel.: 00421905614201
- auto: D 90
- Bydliště: Sunny Valley PK
Re: Problém s motorem-pomóc
Cca pred rokom a pol som na Defe(2006-ke) riesil rovnaky problem. Ked som to rozobral zitil som ze vahadla na 1.,2.a 3. valci su zadrete a to sposobilo ze sa neodvalovali po vacke ale klzali a pravdepodobne preto zodrali povrch vackovky. Pricinu som nezistil ale motor mal najazdene len 70 000km. Jedine riesenie bola vymena vackovky aj vahadlovej hriadele. Zatial je to O.K. ale kedze neviem pricinu celkom pokojne nespavam. Pre istotu som otvoril veko ventilov aj na Discovery ktore malo 140 000km a vsetko bolo O.K., tak neviem...
D90 td5
Re: Problém s motorem-pomóc
Nejsem na dovolené, ale ve špitálu s otřesem mozku. Nicméně zítra mě pouští a ty potřebné díly mám
[/quote]
Po dnešním ,téměř kompletním rozkuchání motoru jsme našli ulomený kus třecí plochy z napínáku řetězu. Není možné,že to byl důvod nemazání(ucpání)? A ještě-lze měnit jen ty umělé pakny? Jsou tam jen zlehka nacvaknuté. Nebo musí být nový napínák?

Po dnešním ,téměř kompletním rozkuchání motoru jsme našli ulomený kus třecí plochy z napínáku řetězu. Není možné,že to byl důvod nemazání(ucpání)? A ještě-lze měnit jen ty umělé pakny? Jsou tam jen zlehka nacvaknuté. Nebo musí být nový napínák?
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s motorem-pomóc
Samotný plast se nedodává, musí se to koupit celé.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Problém s motorem-pomóc
To je mrzuté.... Je to v páru,že? V nabídkách jsem to nikde nenašel... Je to velká pecka?eliott píše:Samotný plast se nedodává, musí se to koupit celé.