Land Rover Range Rover, pomoc pri koupi

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Jirka

Land Rover Range Rover, pomoc pri koupi

#1 Příspěvek od Jirka » 24 led 2007 12:00

Zdravim vsechny
chtel bych se pritomnych zeptat, jestli nemaji nejakou skusenost s konkretnim vozem teto znacky nabizenym na nete( autovia.sk, tipcars.com, autobazar.eu ). Planuju takove auticko koupit a nerad bych naletel nejakemu
ksindlovi. Auto by mnelo byt do cca 380 000Sk, a radsi automat(neni bezpodminecne nutne). Dik za vase tipy. Jo, a auto budu kupovat asi nejdriv 10.2.( jak dovoli finance) a 2,5 ropak( spotreba).
Celkem se mi libi tento :http://www.autovia.sk/auto_land-rover-r ... 297055.htm

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od OC » 24 led 2007 12:59

Přečti si hlavně toto téma, tam se tím zabýváme asi nejvíc.

A nafta, ta patří do kamen! ;)

Obrázek
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Jirka

#3 Příspěvek od Jirka » 24 led 2007 13:06

Dik za odkaz, ale mne jde hlavne o to, jestli nekdo nema skusenost s konkretnim autem. A 4 litr neni na bezny jezdeni, rocne dam cca 50000 km. Ted mam benzin Forester 2 l., s tim se to da (cca 9l), ale 16,17 litru? :shock:

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od OC » 24 led 2007 13:10

Jirka píše:Dik za odkaz, ale mne jde hlavne o to, jestli nekdo nema skusenost s konkretnim autem.
I těch tam pár je.
A 4 litr neni na bezny jezdeni
Já, pravda, čtyřlitrem běžně nejezdím -- jezdím totiž běžně 4.6 (a zdá se mi to málo, za rozumný objem motoru považuji tak pět) :lol:
rocne dam cca 50000 km. Ted mam benzin Forester 2 l., s tim se to da (cca 9l), ale 16,17 litru? :shock:
Zrovna nedávno jsem jel Budějice-Praha za 14. A jinak, inu, pořiď si plyn. Ten přijde ještě levněji než nafta, a není to takový schweinerei :) Prober to s Eliottem, ten Ti určitě poradí, sám plyn má a je jím nadšený -- mne už také obracel na plynařskou víru ;)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Jirka

#5 Příspěvek od Jirka » 24 led 2007 13:40

no jasne 4,6 :D
Co se tyka toho plynu, nevim jak v cechach, ale na slovensku mi rekli 60000Sk, a jeste musim sam homologovat, a jeste vozit tu "peknou nadrz", to by musel byt tak za 280000Sk v TOP stavu, a nevim, co na to baba(pojistka...).Pro nas to bude jediny auto, kdyz nepocitam dodavku, urceny do prace i na vylet i do divadla :D . Jinak to vlakno sleduju pravidelne, od ty doby co dostal forester "budku" a co jsne se rozhodli pro RR. Nasavam informace, s jednim ropakem jsem se byl uz povozit a propadli jsme tomu, konkretne s timto: http://www.autovia.sk/auto_land-rover-r ... 294573.htm, ale neni to automat :(

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od coroner » 24 led 2007 14:15

Tak já naftu nemůžu kritizovat, jelikož jsem v DSE nikdy nejel. Ikdyž s naftou jsem taky dal pár desítek tisíc km v jiných vozech. Ale už podle parametrů toho motoru to musí být slušná mrtvola a do toho auta se podle mě nehodí. Já procházel pouze benzínová auta a nakonec jsem si musel taky slušně připlatit, abych sehnal pěknej kousek, který kromě nefunkčních výhřevů, zadního ostřikovače a kolečka volume na rádiu (ještě že jsou tlačítka na volantu) nejeví zatím (zaklepat to na vnitřní výdřevy) žádné závady.
S tou spotřebou jsem vyjel první nádrž za 18l/100km (ale bylo tam dost města a samozřejmě zkoušky kolik to jede - od 180ti km/h už to nejede, ale myslím, že tuto rychlost jsem absolvoval jednou a naposled), druhou za 16l/100km a kdyby nenapadl sníh a já nemusel stát v kolonách kvůli zapadlejm kamionům bylo by to za 15. Takže v létě to bude jezdit kolem těch 15ti, v zimě a sněhu tak 17. To jsem tak nějak očekával.
Držím palce ať vybereš slušnej kousek.

Jirka

#7 Příspěvek od Jirka » 24 led 2007 15:37

No jasne, to DSE neni zadnej trhac asfaltu. Ale prislo mi, ze to ma asi stejnej vykon jak ted ta subaru, 91kw x 100kw, rozdilna vaha aut to tak nejak vykompenzuje. Rozdil ve spotrebe benzin x nafta cca 4l/100km U nas asi 4 * 35 - 1.4Sk/km tj x 50 000 cca 70 000,- Sk/ rok+ vetsi pojistka asi o 10t. je mi jasny, ze u ropaka je drazsi udrzba a servis, ale o tolik asi ee. Jinak dik za prani, snad to vyjde. Problem je, ze tady neznam zadnyho dobryho mechanika, a i kdyz ve vetsine bazaru nemaji problem abych jel na kontrolu do servisu, tak v servcisu se v tom stejne nevyznaji ponevadz to vidi jednou za 5 let :( a nevi, na co se zamerit. Takze jestli mi tady nekdo nerekne, ze nejakej konkretni vuz je OK, tak budu muset spolehat na svuj usudek.A i kdyz jezdim uz 14 roku, tak to neni to pravy orechovy.

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od coroner » 24 led 2007 16:06

Jirka píše:No jasne, to DSE neni zadnej trhac asfaltu. Ale prislo mi, ze to ma asi stejnej vykon jak ted ta subaru, 91kw x 100kw, rozdilna vaha aut to tak nejak vykompenzuje. Rozdil ve spotrebe benzin x nafta cca 4l/100km U nas asi 4 * 35 - 1.4Sk/km tj x 50 000 cca 70 000,- Sk/ rok+ vetsi pojistka asi o 10t. je mi jasny, ze u ropaka je drazsi udrzba a servis, ale o tolik asi ee.
Tak s tou dynamikou to je asi pouze zbožné příní, protože Forester je proti RR jen takové autíčko. Range má skoro o 1000kg větší hmotnost. Takže zatímco to Subaru má cca 0,06kW/kg, Range jen 0,04kW/kg. Krouťák Subaru netuším, baworácký TDSo má tuším 260Nm, což to taky nezachrání. Ale ten rozdíl v tom co projezdíš by tak nějak odpovídal tvému výpočtu. Jinak jsem chválu na výkony a spolehlivost těhle motorů nikdy neslyšel (spíše naopak) ani od majitelů BMW a to je jiná hmotnostní třída. Já naštěstí najezdím ročně jen půlku toho co ty, tak mě to snad nezabije, uvidím.
Nejvíc mě zaráží jaký na tom Slovensku máte brutální pojistky. 10 000Sk navíc proti 2.5ce? To snad ani není možný. Mě stálo ručení na 4.6ku na rok kolem 11 000Kč včetně připojištění čelního skla na dvacet tisíc.

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#9 Příspěvek od George » 24 led 2007 19:04

Zdravím,na těch fotkách to vypadá náramně,ale dole je datum pořízení těch fotek.Myslím, že to auto dnes vypadá jinak a asi bude záhodno si ho dobře prohlédnout.Mám na mysli pérování(měchy),pokud k tomu není účet za výměnu,tak při těchto kilometrech je na čase je měnit.Dál to bude napínák řemene altiku,tlumiče,podívat se na chladiče jestli netečou,tlumič řízení,spojovačky no je toho dost na co by ses měl podívat.Nějaký zkušený Roverista by se ti určitě šiknul,člověk bez zkušeností při první koupi většinou naletí.George

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od OC » 24 led 2007 19:09

Mimochodem, Rangieho se špatnými měchy bych rozhodně koupil, a k němu bych si pořídil tohle -- vypadá to velmi zajímavě, sám uvažuji o tom, že až se jaksi finančně vzpamatuji z výměny redukčky, jež je pro mne teď nejaktuálnější, pořídím to jako upgrade :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#11 Příspěvek od George » 24 led 2007 19:27

Tak to je bomba 8) U toho někdo zapřemýšlel.

Návštěvník

#12 Příspěvek od Návštěvník » 24 led 2007 19:28

George píše:Zdravím,na těch fotkách to vypadá náramně,ale dole je datum pořízení těch fotek.Myslím, že to auto dnes vypadá jinak a asi bude záhodno si ho dobře prohlédnout.Mám na mysli pérování(měchy),pokud k tomu není účet za výměnu,tak při těchto kilometrech je na čase je měnit.Dál to bude napínák řemene altiku,tlumiče,podívat se na chladiče jestli netečou,tlumič řízení,spojovačky no je toho dost na co by ses měl podívat.Nějaký zkušený Roverista by se ti určitě šiknul,člověk bez zkušeností při první koupi většinou naletí.George
No to je ten muj problem, zadnyho roveristu osobne neznam :cry:

Jirka

#13 Příspěvek od Jirka » 24 led 2007 19:30

OC píše:Mimochodem, Rangieho se špatnými měchy bych rozhodně koupil, a k němu bych si pořídil tohle -- vypadá to velmi zajímavě, sám uvažuji o tom, že až se jaksi finančně vzpamatuji z výměny redukčky, jež je pro mne teď nejaktuálnější, pořídím to jako upgrade :)
No od pohledu pekna vec, ale moje english nebyt dobry. Kolik to kostuje, jaky to ma vlastnosti na silnidi atd...
Dik za pripadnou odpoved

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#14 Příspěvek od George » 24 led 2007 19:32

Myslím,že tady se pohybuje dost lidí a to i ze Slovenska,kteří mají dost zkušeností na to aby Ti pomohli.Pořádně to tu projeď a určitě někoho najdeš.Navíc se toho tu o RR už poměrně hodně napsalo což by ti mohlo také pomoci.

Jirka

#15 Příspěvek od Jirka » 24 led 2007 19:39

Jasne, tady i na jinejch sajtach uz to mam prolezli. Proto s touhle temou zacinam ted, kdyz mam jeste relativne dost casu pred koupi. Nejradsi bych byl, kdyby nekdo rekl"to je dobrej kus, do toho jdi". Ale to sem asi optimista :D Uz sem celkem nalit, kdyz sme kupovali Forestra, tak nechci byt stale za imbose.

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#16 Příspěvek od George » 24 led 2007 19:52

to je dobrej kus do toho jdi
tak tohle ti řekne jedině blázen,protože to Ti nikdo nezaručí.Volba stejně zůstane na tobě.

Jirka

#17 Příspěvek od Jirka » 24 led 2007 19:58

George píše:
to je dobrej kus do toho jdi
tak tohle ti řekne jedině blázen,protože to Ti nikdo nezaručí.Volba stejně zůstane na tobě.
Vzdyt to rikam, ze sem asi optimista :D

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od OC » 24 led 2007 20:27

Jirka píše:
OC píše:Mimochodem, Rangieho se špatnými měchy bych rozhodně koupil, a k němu bych si pořídil tohle -- vypadá to velmi zajímavě, sám uvažuji o tom, že až se jaksi finančně vzpamatuji z výměny redukčky, jež je pro mne teď nejaktuálnější, pořídím to jako upgrade :)
No od pohledu pekna vec, ale moje english nebyt dobry. Kolik to kostuje, jaky to ma vlastnosti na silnidi atd...
Dik za pripadnou odpoved
Nauč se. Budeš to potřebovat -- hodně (jako že opravdu hodně) zajímavých informací o Range Roverech je v angličtině. Kupodivu :)

Jinak jeden měch přijde na $200 (přesně: pár předních na $379, pár zadních na $399). Na silnici i v terénu to má vlastnosti lepší než standardní měchy (podle té stránky tedy, sám jsem to samozřejmě nezkoušel :)) vzhledem k promyšlenému designu a chytrému tvaru; v terénu to navíc umožňuje zvednout auto výš bez obavy o měch (tj. kupříkladu stálou jízdu v Extended výšce, a extrém o dalších cca 5 cm výš).

A je na to doživotní záruka; ačkoli patrně hovoří o životě auta a nikoli Tvém, i tak z toho plyne, že si po čertech věří :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
MartinMM
Příspěvky: 220
Registrován: 05 led 2007 19:33
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MartinMM » 24 led 2007 23:14

Koukal jsem na ty mechy , vypada to velice dobre akorat muj prekladac to prelozil tak vselijak :-( jde to do kazdeho RR? nemusi se tam neco predelavat?? pises ze jde auto vis zvednout?? to se tam prida na prepinac ctvrta poloha?? nebo nejvyssi je jeste vyssi?? M

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od OC » 24 led 2007 23:28

Nauč se anglicky. Budeš... eeee, to už jsem psal, žejo? :lol:

Jde to do všech P38A, nemusí se předělávat vůbec nic. Prostě se vymění měchy, přesně stejně, jako kdyby se měnil prasklý měch za jiný firemní.

Čtvrtá (resp. pátá, počítáš-li to od "access") poloha ("extended") je asi o 3 cm vyšší než "high". Navolí se automaticky když si auto sedne na břicho, ručně se zvolit nedá.

Chceš-li ji zapínat ručně (což může mít smysl i se standardními měchy), nebo chceš-li jít ještě výš (což bych se standardními měchy rozhodně nedělal, ale s těmi od Arnotta by to neměl být žádný problém), pak se trochu drátovat musí, ale není to složité: stačí poslat ECU jiné napětí (tady je to popsané, ale do češtiny vám to celé překládat nebudu :)).
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Odpovědět