Jaký tmel

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Jaký tmel

#1 Příspěvek od mr-tomas » 15 bře 2014 17:36

Vyhazuji střešní okno z defa a potřeboval bych poradit čím mám přilepit záplatu z hliníkového plechu místo původního střešního okna. Ideálně něco co je přelakovatelné. Na trhu je toho spousta, ale já se v tom nevyznám, tak aby mi tam časem nezatejkalo. Předem děkuji za ochotu. :mrgreen:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký tmel

#2 Příspěvek od MadTom » 15 bře 2014 17:48

Mamut? A myslí si, že pokud uděláš cca 1cm nebo víc překryv, tak to už nikdy neodděláš. Akorát mám dojem, že přelakovatelné ve vlastním spoji to nebude nikdy. Osobně bych to spíš udělal dvojité - novej plech ve tvaru díry, tak aby to do ní akorát padlo, a zespodu to přeplátovat druhým plechem. Střecha ti zůstane více čí méně hladká, takže o ni nebudeš zachytávat a je menší šance, že se to uvolní. A zbylou spáru potom zvrchu zatáhnout pružným karosářským tmelem - ty přelakovatelné jsou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký tmel

#3 Příspěvek od mr-tomas » 16 bře 2014 00:04

Myslel jsem že dám 1mm záplatu s přesahem, a po obvodě to snejtuju uzavřenýma trhacíma nejtama. Takže to neplánuju někdy rozebírat. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký tmel

#4 Příspěvek od MadTom » 16 bře 2014 07:55

Ale to by samozřejmě šlo, akorát to bude vypadat hrozně. Jak ty nýty, tak hlavně plech přes střechu. Je to sice Defender, ale i tak. Ten 1mm plech ti tam udělá hranku, která se bude blbě zapravovat, blbě zalakovávat a hlavně bude kazit aerodynamiku auta. :mrgreen: Když to dáš Mamutem, tak podle mě není potřeba to nýtovat, zvlášť když uděláš tak 3cm přesah - akorát počítej, že tak prostě toho tmelu cca 1mm zůstane, je docela hustej, ale zase docela drží (22kg/cm2).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký tmel

#5 Příspěvek od mr-tomas » 16 bře 2014 10:38

Pravda, tu aerodynamiku jsem podcenil, ale myslel jsem takhle.
Parádu neřeším, jen účelovost, je to přece defender. :wink:

Obrázek
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Jaký tmel

#6 Příspěvek od fidzi » 16 bře 2014 10:48

Karosářský tmel. Je přetíratelný akrylem a ten jde přelakovat.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký tmel

#7 Příspěvek od MadTom » 16 bře 2014 10:50

Aerodynamiku o Defa není radno podceňovat, co kdyby se náhodou neznatelně zlepšila. :mrgreen:
U tohoto řešení se i nelíbí viditelná spára a množství nýtů - to je zaděláno na zatékání, zvlášť když tam v zimě voda zmrzne v nějaké malé spáře a postupně ji roztáhne.
Dát plech "přesně" do díry a druhým, nejlépe ve tvaru "oválného mezikruží" to podlepit zespodu a z vrchu potom jenom zatáhnout zbylo spáru. Bude to hladké, nebude se v tom držet voda - prostě steče, a nebude to zvenku skoro vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký tmel

#8 Příspěvek od mr-tomas » 16 bře 2014 11:02

To je pravda, ale bylo by s tím podstatně větší crcání a nejsem si jist že bych trefil tu rovinu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký tmel

#9 Příspěvek od MadTom » 19 bře 2014 17:19

To mě zajímá - co používáš na letování hliníku?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký tmel

#10 Příspěvek od mr-tomas » 26 bře 2014 11:59

ter: díky za nabídku, ale při letování by se osmažil původní lak na střeše kterej je jako jedinej bez puchejřů, takže mi přide lepší tam dát záplatu.

Sehnal jsem si na to hliníkovej plech co se používá na střechy, je eloxovanej a z jedný strany lakovanej, ale po proměření doma jsem zjistil že mi ho ustřihli krátkej. Takže půjdu pro novej surovej, a mám ho dát do komaxitu, nebo je lepší základ na hliník (netuším jakej) a na to vrchní lak.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: Jaký tmel

#11 Příspěvek od turby » 26 bře 2014 17:15

na hlinik epoxy zaklad, trochu plnice a navrch 2k
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

Odpovědět