RRC 2door automat

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Chapman
Příspěvky: 8
Registrován: 08 dub 2014 12:46
auto: Ford. A ešte Ford...
Bydliště: Bratislava/Piešťany, SK

RRC 2door automat

#1 Příspěvek od Chapman » 08 dub 2014 12:54

Páni, zdravím Vás.
Som tu čerstvý, pár rokov už po OffRoadoch pokukujem, nejaké tie roky som odpracoval v autorizovanom Jeepe, ale k tomu anglicku ma to ťahá predsa len viac.
Keďže možno sa v blizkej buducnosti pustím do kupy RR Classic a presne viem, že iný ako 2door nedokážem kúpiť, tak sa chcem opýtať:
robil sa "kupák" aj s automatom?
Nenašiel som tu o tom nič, nikde po nete, tak sa nechám priučiť. Ak áno, s ktorými motorizáciami?
Zatial dík, teraz sa tu budem možno dotazovať častejšie čo-to :-)
Ford Consul ´73
Ford Focus ´o6
-v pláne do budúcna RRC 2door :)

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 627
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 2door automat

#2 Příspěvek od yorkin » 08 dub 2014 13:04

Od roku 82 se montoval třístupňový automat Chrysler, ale mám pocit, že není příliš doporučovaný. Od roku 85 pak čtyřstupňová ZF, která je dosti oblíbená. Trojdvéřové modely z pozdějších let jsou ale poměrně vzácné, v kombinaci s automatem ještě více. Nejjednodušší cesta je asi koupit karosérii s motorem, co chceš, a vyměnit převodovku. Stejně tě čeká rozebrání a velké vyvařování... Výměna převodovky zase taková práce není.
Co se motorů týče, jsou vlastně všechny fajn :Pohoda:, až na VM 2.4 turbodiesel, který je vřele nedoporučovaný ve všech aplikacích (možná znáš jeho sourozence z XJ 2.5 td) :devil. Možná bych byl ještě opatrný u pozdějších 3.9, kde se dost možná budou projevovat problémy všech V8 převrtaných nad 3.5. Třídvéřáky se dají tu a tam najít ve Francii, v Německu málokdy.
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Chapman
Příspěvky: 8
Registrován: 08 dub 2014 12:46
auto: Ford. A ešte Ford...
Bydliště: Bratislava/Piešťany, SK

Re: RRC 2door automat

#3 Příspěvek od Chapman » 08 dub 2014 13:18

Dík za rýchlu odpoveď. Tak nejak som to aj predpokladal, že bud ani neboli, alebo ich bolo málo.
Čo sa týka motoru, od VM Motori nechcem absolutne nič ani zadarmo -presne kvoli tomu čo hovoríš, skúsenosť z dôb, keď som robil v Chrysler-Jeep.
Ale asi budem predsa len riešiť nejkú 200-300TD, pretože aj keď dechťáky ja moooc nerad, živiť Roverácku V8 benz nejakým 15litrami a viac, tak na to nemám...
Čiže kúpiť čo chcem v manuále a prerábať na automat. To je druhá prevodovka, pedálová skupina, volič, konzola...fu. No ok.
A k vyvárke -tiež som si už všimol, že tie autá su povačšinou jak rešeto.
Ford Consul ´73
Ford Focus ´o6
-v pláne do budúcna RRC 2door :)

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 627
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 2door automat

#4 Příspěvek od yorkin » 08 dub 2014 13:26

Mrkni se na leboncoin.fr je to obdoba našeho bazoše, s trochou dobré vůle se tam pár kousků najít dá vždycky. 200-300tdi jsou samozřejmě super, ale bude to ještě komplikovanější hledání, přestavět VM na 200tdi sice jde, ale je to už poměrně velký problém s papíry. Nejjednodušší a nejspolehlivější imho je najít 3.5ku s manuálem a dorobit do toho automat a plyn. Pro tohle laborování doporučuji podívat se do threadu, ve kterém Neklan popisuje genezi svého RRC, asi není třeba jít do všech detailů (to už se pak člověk dostává na ceny zánovního Range Roveru, ale pro inspiraci). Vyvařování je samozřejmě potíž, ale pokud najdeš kousek z jihu Francie, třeba budeš mít štěstí. I slušně shnilé kousky tu ale šikovné ruce umí dát dohromady, takže bych se toho tak úplně nebál, dobrá rada se na fóru vždycky najde...
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 627
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 2door automat

#5 Příspěvek od yorkin » 08 dub 2014 13:33

exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Chapman
Příspěvky: 8
Registrován: 08 dub 2014 12:46
auto: Ford. A ešte Ford...
Bydliště: Bratislava/Piešťany, SK

Re: RRC 2door automat

#6 Příspěvek od Chapman » 08 dub 2014 14:37

:yes
Dikýčko.
Idem šprtať francúžštinu :D
A hladať tu čarovnú kombináciu -2door & 200/300TD...
Ford Consul ´73
Ford Focus ´o6
-v pláne do budúcna RRC 2door :)

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 627
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 2door automat

#7 Příspěvek od yorkin » 08 dub 2014 17:47

Od toho tu fórum je, kdybych měl spočítat, kdy jsem tu dostal dobrou radu, která by mě jinak stála plno peněz nebo námahy, všechny prsty by mi nestačily. :yes. Ze zvědavosti jsem se na ten leboncoin podíval a je to fakt bída s 200tdi (300tdi snad třídveřové vůbec nebyly). Nejnadějněji vypadá tohle http://www.leboncoin.fr/voitures/638638301.htm?ca=9_s nebo tenhle http://www.leboncoin.fr/voitures/622282418.htm?ca=9_s a přehodit převodovku. Obě jsou ale auta na dodělání a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když odhadnu, že se cenově dostaneš na úroveň pěkné L322... Ale pak to bude krása a rád si na nějakém sraze zaslintám :inlove.
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2899
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: RRC 2door automat

#8 Příspěvek od Neklan » 09 dub 2014 01:50

Nemám nic proti dieselům, pro běžné ježdění také používám dieselovou Discovery, ale stejně, že nafta do RRC nepatří, není ani zdaleka jenom můj názor. U RRC V8 platí, že velmi záleží na stylu jízdy, ale dá se s ním jezdit i za 13 litrů oproti, řekněme 9-ti až 12-ti u nafty. Já sice nemám originál motor, je tam 4,6 právě s Edelbrock karburátorem, ale pokud se mě zeptáš, co mě na tom autě asi nejvíc baví, tak asi zrovna ten motor. Mít to nafťák, tak mě to asi ani zdaleka tolik nezajímá. Tak si to ještě rozmysli. Dvoudveřáků je málo a slušné už prostě nejsou (pokud nechceš investovat 20 až 50 tisíc Eur nebo i liber za rekonstruované nebo tzv. "time warp" kusy), takže opravy budou tak jako tak velmi náročné a byla by škoda investovat mraky peněz a úsilí do RRC s tím nesprávným motorem. A opět říkám, že 200 nebo 300tdi je skvělý motor a v Discovery nebo Defenderu není co řešit, ale RRC je něco jiného.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: RRC 2door automat

#9 Příspěvek od kryten » 09 dub 2014 07:00

Neklan píše:Nemám nic proti dieselům, pro běžné ježdění také používám dieselovou Discovery, ale stejně, že nafta do RRC nepatří, není ani zdaleka jenom můj názor. U RRC V8 platí, že velmi záleží na stylu jízdy, ale dá se s ním jezdit i za 13 litrů oproti, řekněme 9-ti až 12-ti u nafty. Já sice nemám originál motor, je tam 4,6 právě s Edelbrock karburátorem, ale pokud se mě zeptáš, co mě na tom autě asi nejvíc baví, tak asi zrovna ten motor. Mít to nafťák, tak mě to asi ani zdaleka tolik nezajímá. Tak si to ještě rozmysli. Dvoudveřáků je málo a slušné už prostě nejsou (pokud nechceš investovat 20 až 50 tisíc Eur nebo i liber za rekonstruované nebo tzv. "time warp" kusy), takže opravy budou tak jako tak velmi náročné a byla by škoda investovat mraky peněz a úsilí do RRC s tím nesprávným motorem. A opět říkám, že 200 nebo 300tdi je skvělý motor a v Discovery nebo Defenderu není co řešit, ale RRC je něco jiného.
To jsi napsal hezky Neklane, souhlas :yes
k.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 2door automat

#10 Příspěvek od Mirko » 10 dub 2014 13:32

Taky se přimlouvám k tomu, aby byl v Rangi, obzvlášť dvoudveřákovi, "jeho" motor. Potřeba poddimenzovaných Dieselu vznikla zejména kvůli požadavkům jižanských trhů a jejich daňových regulací.
Úspěch a charakter Range založil na svou dobu jedinečný motor v terénním voze. Pokud by vyšel rovnou s Dieselem, stal by se nejspíš jedním z mnoha. Osmiválec byl jediný luxus, který zpočátku nabízel.
Classic s osmiválcem nebo s Dieselem jsou po nastartování dvě úplně odlišné vozidla. Mám srovnání doma a v obou už jsem najezdil tisíce kilometrů, takže myslím, že mohu posoudit. Pro radost určitě V8, pokud má Range sloužit denně, tak jsou tdi motory spolehlivá a ekonomická alternativa, ale rozhodně se nedá mluvit o rovnocennosti. Suverenita a kultivovanost se z auta vytrácí a je nahrazená až traktorovým dojmem.
Sám jezdím se svým s osmiválcovým Classicem v LPG prakticky denně, od ledna ho používám jako své služební vozidlo. Finančně vyjde s plynem stejně jako s Dieselem, je to kompromis, který přijímám. Spoustě majitelů se ale zamlouvá větší bezstarostnost a možná i rurálnější charakter Dieselu. Je to vidět na srazu, kde to obvykle bývá půl na půl a spokojeni jsou všichni :mrk
Co se týká výběru sériových provedení, tak 200 tdi se nedělal s automatem v Rangovi a 300 tdi se softdashem a automatem se zas nikdy nedával do dvoudveřáka.

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: RRC 2door automat

#11 Příspěvek od injaaa » 10 dub 2014 15:35

Tady máš dvoudvířko ve V8 ale manuál..

http://www.leboncoin.fr/voitures/646295878.htm?ca=9_s

nebo ve výrazně lepším stavu (a ceně :)) ale taky manuál

http://www.leboncoin.fr/voitures/482742212.htm?ca=9_s

Chapman
Příspěvky: 8
Registrován: 08 dub 2014 12:46
auto: Ford. A ešte Ford...
Bydliště: Bratislava/Piešťany, SK

Re: RRC 2door automat

#12 Příspěvek od Chapman » 10 dub 2014 18:58

Chlapi, pri mojej nechuti k TDI (Ten Dym Ignoruj) ma na V8 zlomite velmi lahko :)
Dik za linky, ozaj siroky zaber -od 1000 do 13000oci :D
Zeleny drahy je krasavec, len je to uz moc a navyse je to podla popisky nejaka military obrnena verzia s oknami na pevno ci co...
Ale asi sa preorientujem spat k benzinu a radsej poriesim plyn. Ked ste tu uz tu bublotavu originalnu 3,5 V8 dusu tak vychvalili ;)
Ford Consul ´73
Ford Focus ´o6
-v pláne do budúcna RRC 2door :)

Chapman
Příspěvky: 8
Registrován: 08 dub 2014 12:46
auto: Ford. A ešte Ford...
Bydliště: Bratislava/Piešťany, SK

Re: RRC 2door automat

#13 Příspěvek od Chapman » 10 dub 2014 19:00

yorkin píše: ...nebudu daleko od pravdy, když odhadnu, že se cenově dostaneš na úroveň pěkné L322... Ale pak to bude krása a rád si na nějakém sraze zaslintám :inlove.
Jo...aaa...co je to L322? :lol:
Ford Consul ´73
Ford Focus ´o6
-v pláne do budúcna RRC 2door :)

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 627
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 2door automat

#14 Příspěvek od yorkin » 10 dub 2014 19:16

Chapman píše: Jo...aaa...co je to L322? :lol:
Předposlední generace RR :yes
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Chapman
Příspěvky: 8
Registrován: 08 dub 2014 12:46
auto: Ford. A ešte Ford...
Bydliště: Bratislava/Piešťany, SK

Re: RRC 2door automat

#15 Příspěvek od Chapman » 10 dub 2014 19:33

Aha...a co si potom myslel tym, ze sa pri 'dorabani' RRC za 5-7000€ a vymene prevodovky dostanem na cenu L322??? :shock:
Ford Consul ´73
Ford Focus ´o6
-v pláne do budúcna RRC 2door :)

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 627
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 2door automat

#16 Příspěvek od yorkin » 10 dub 2014 19:42

Mrkni se do Neklanova vlákna. Začal s pěkným RRC za asi 6000€ a než se dostal do současného stavu "lepší, než nový", mám pocit, že daleko od milionu nebyl. A za ty prachy ovšem pořídíš předposlední generaci RR, klidně ročník 2010 (pěkné V8 z prvních let jsou kolem 12 000 €). Já mám nezměrný obdiv k lidem, co jdou cestou renovace classica do posledního šroubku :Sorry:, ale sám bych na to asi nervy (a peníze) neměl :S.
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2658
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RRC 2door automat

#17 Příspěvek od teslo » 11 dub 2014 13:58

yorkin píše:Já mám nezměrný obdiv k lidem, co jdou cestou renovace classica do posledního šroubku :Sorry:, ale sám bych na to asi nervy (a peníze) neměl :S.
Niekedy ani ina moznost ako renovacia velmi nieje...samozrejme zalezi od moznosti a ocakavania...ja som napr. mojho terajsieho RRC kupil ako skelo zachovaly kus takmer bez korozie. Po par rokoch pouzivania na lahky offroad ( :lol: ) je nutna komplet rekonstrukcia...karoseria hnila, uchyty na kasni potrhane... :?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3894
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC 2door automat

#18 Příspěvek od Lukasino » 14 dub 2014 14:41

Shodou náhod jsem se díval na RRC a našel jsem tohodle fešáka. Bohužel neuvádí ani žádné info ani víc fotek, ale vypadá neobouchaně, atd.... Za ty peníze dost možná hezký základ.

http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... asrc=st|fs

Slint :heart
Přílohy
Výstřižek.JPG
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2658
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RRC 2door automat

#19 Příspěvek od teslo » 15 dub 2014 10:04

vyzera velmi, velmi, velmi pekne...:) (ale je cca 2000km daleko). Inak by som si ho vedel predstavit ako velmi slusny zaklad.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2899
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: RRC 2door automat

#20 Příspěvek od Neklan » 15 dub 2014 16:22

Souhlas, navíc pozdní 2 doors budou za chvíli skoro větší raritou, než ty starší. Dá se také předpokládat, že díky provozu na jihu na tom bude dobře z hlediska koroze, což je často největší problém RRC. Kdybych neměl toho svého, tak po něm hned startuji.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Odpovědět