Taky se přimlouvám k tomu, aby byl v Rangi, obzvlášť dvoudveřákovi, "jeho" motor. Potřeba poddimenzovaných Dieselu vznikla zejména kvůli požadavkům jižanských trhů a jejich daňových regulací.
Úspěch a charakter Range založil na svou dobu jedinečný motor v terénním voze. Pokud by vyšel rovnou s Dieselem, stal by se nejspíš jedním z mnoha. Osmiválec byl jediný luxus, který zpočátku nabízel.
Classic s osmiválcem nebo s Dieselem jsou po nastartování dvě úplně odlišné vozidla. Mám srovnání doma a v obou už jsem najezdil tisíce kilometrů, takže myslím, že mohu posoudit. Pro radost určitě V8, pokud má Range sloužit denně, tak jsou tdi motory spolehlivá a ekonomická alternativa, ale rozhodně se nedá mluvit o rovnocennosti. Suverenita a kultivovanost se z auta vytrácí a je nahrazená až traktorovým dojmem.
Sám jezdím se svým s osmiválcovým Classicem v LPG prakticky denně, od ledna ho používám jako své služební vozidlo. Finančně vyjde s plynem stejně jako s Dieselem, je to kompromis, který přijímám. Spoustě majitelů se ale zamlouvá větší bezstarostnost a možná i rurálnější charakter Dieselu. Je to vidět na srazu, kde to obvykle bývá půl na půl a spokojeni jsou všichni
Co se týká výběru sériových provedení, tak 200 tdi se nedělal s automatem v Rangovi a 300 tdi se softdashem a automatem se zas nikdy nedával do dvoudveřáka.