Turbo TD5 kaput

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Turbo TD5 kaput

#1 Příspěvek od vizour » 18 lis 2014 20:21

Umřelo mi turbo a nešel jsem tutu firmu v Brně :http://www.flexamiauto.cz/land-rover-de ... epasovane/ a dávají tyto díly http://www.melett.es/ neznáte to někdo .Připadá mi to nějaký divný. díky .Turbo servisi chcou od 6500 bez DPH.
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: Turbo TD5 kaput

#2 Příspěvek od spata » 18 lis 2014 20:25

V Pardubicich repase,vyměnym zpusobem,ted z hlavy presne nevim kontakt , ale mohu sehnat...
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1899
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Turbo TD5 kaput

#3 Příspěvek od jareku » 18 lis 2014 20:29

Ahoj, zkus kontaktovat Ondra_BIG - má s turbem hodně zkušeností. Pokud se nepletu, pracuje v oboru...
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#4 Příspěvek od vizour » 18 lis 2014 20:49

no já jsem obvolal všechny turbo servisi v okolí Brna a tohle jsme zjistil tak sonduji.
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

Uživatelský avatar
Ondra_BIG
Příspěvky: 281
Registrován: 26 črc 2010 07:44
auto: ex D2 2004
Bydliště: Brno

Re: Turbo TD5 kaput

#5 Příspěvek od Ondra_BIG » 19 lis 2014 10:57

Zdar, co znamena kaput? Sezralo olej nebo je ulitla lopatka nebo se kouslo uplne na lozisku? Do te spanelske nahrady bych osobne (znaly konstrukce) nesel...
Nutně potřebuju "novou" Diskárnu!
ex D2 Td5 2004
ex Ford Ranger Stormtrak 2022

Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#6 Příspěvek od vizour » 19 lis 2014 11:53

žere olej a netlačí :-( no když jsem se ptal v turbo servisu tak prý tam dávají origo díly ale neřekli výrobce dílu.
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Turbo TD5 kaput

#7 Příspěvek od Acon » 19 lis 2014 11:55

možno je to ideálna príležitosť vymeniť za toto ;-) http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 3%A9+turbo
A ak Ti žerie olej, pozor na prúser. Raz začne nasávať a neprestane kým nevycucne všetok olej https://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#8 Příspěvek od visby » 19 lis 2014 12:11

pozri sa kolko stoji z anglicka novy garret a zvaz si, ci ti to za ten rozdiel stoji. ja som si kupil nove, po tom co mi v turboservise objasnili situaciu...

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Turbo TD5 kaput

#9 Příspěvek od MadTom » 19 lis 2014 12:25

Přesně jak je to tu napsané - kolik stojí nové a kolik stojí variabilní turbo. Variabilní turbo tomu motoru může hodně pomoci, ale dávat ho tam za jinak dobré turbo se mi zdá drahé. Pokud by mi ale turbo kleklo, tak to budu vážně zvažovat.

No a možná se tím vyřeší i pokuřování za studena, co ti to dělalo, když jsi byl u mě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#10 Příspěvek od komin » 19 lis 2014 12:39

Len take info Garret nedodava ziadne nahradne diely na svoje turba.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#11 Příspěvek od vizour » 19 lis 2014 12:59

to nevím , tak jsem se díval na VNT turba a to je tak 30ctka :-(
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Turbo TD5 kaput

#12 Příspěvek od Acon » 19 lis 2014 13:05

To ano. No třeba sa na to pozrieť z toho pohľadu, že ak by si chcel napr. vyšší výkon a máš std turbo, tak koľko ťa víde napr. taký chip? A už ten rozdiel nie je až tak veľký. A VGT posúva ten motor trochu inde. Je to len o tom čo kto chce. No ak do auta vrazím prachy za X úprav tak toto je len jedna z nich. Je to otázka individuálních priorít. Jasné, std je lacnejšie
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#13 Příspěvek od vizour » 19 lis 2014 13:38

Jak psal Madtom pak ještě jinou mapu.
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Turbo TD5 kaput

#14 Příspěvek od MadTom » 19 lis 2014 14:20

Jo přesně tak, a protože to je celé moc peněz, tak z mého pohledu až to stávající turbo vzdá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vizour
Příspěvky: 367
Registrován: 25 črc 2011 13:50
tel.: 732221674
auto: Defender 110
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#15 Příspěvek od vizour » 19 lis 2014 14:23

jsme sehnal repas turba 7500
www.MEJDANEKTEAM.cz
Defík 110 , kolo GT 1x1 a BN30R
život je krásné a někdy dokonce krásnější :)

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#16 Příspěvek od visby » 19 lis 2014 16:28

MadTom píše:Přesně jak je to tu napsané - kolik stojí nové a kolik stojí variabilní turbo. Variabilní turbo tomu motoru může hodně pomoci, ale dávat ho tam za jinak dobré turbo se mi zdá drahé. Pokud by mi ale turbo kleklo, tak to budu vážně zvažovat.
stale je to palka ked chces prejst na VNT, rozmyslal som o tom ale rozdiel v cene je dvojnasobok a este viac ked nemas chip...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Turbo TD5 kaput

#17 Příspěvek od Acon » 19 lis 2014 17:30

Ak uvažujeme jako zvýšiť výkon a máme KO turbo, tak to VGT aj s příslušnou RJ je za cca 950lb. Nové std turbo cca 600€ + nejaký chip (napr. od Pete Bella alebo pod) 100-300€. Ten rozdiel tu stále je, no už nie až tak veľký a je len na zvážení a možnostiach investora ;-)

Repas turba je také núdzové riešenie = auto na predaj a zdrhnúť z fóra :-( Ale keď sa vydarí....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#18 Příspěvek od komin » 19 lis 2014 18:55

Normalny seriozny repas turba je vymena vsetkych dielcov a povodny ostava len obal + to najpodstatnejsie a to vyvazenie na vysokorychlostnej vyvazovacke. Dobry chiptuner ktory nenalieva len mapy z internetu ale upravuje by nemal problem pri vyradeni egr elektronicky, pouzit ele.magneticky ventil povodne pre egr na ovladanie vnt turba.
LR DEFENDER 110 SW

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Turbo TD5 kaput

#19 Příspěvek od MadTom » 19 lis 2014 19:55

K tomu ovládání VNT ventilem co původně řídí EGR - dost jsem o tom uvažoval a prokousával se i částí řídícího kódu v řídící jednotce a podle mě to není moc reálné. Jedině zasáhnout přímo do zdrojového kódu - prostě ho kus přepsat, ale to by musel být k dispozici.
Každopádně VNT pro TD5ku funguje a je řízené čistě mechanicky - tlakem za turbem. Není to sice ideální a asi z toho nevyždímá maximum ale je to hotové a odzkoušené. Úprava řídící jednotky spočívá v tom, že se jí musí donutit dát víc nafty již v nižších otáčkách, kde standardní turbo ještě pořádně nedává, ale VNT už jo.
Jinak ty turba jsou více méně všechny stejné, liší se pouze rozměry a systémem upevnění (tvarem přírub). Ale vybrat to správné a hlavně vyladit, aby to pořádně fungovalo je fůra času. A pokud se to nedělá na více kusů, tak je ve výsledku nejlevnější to koupit hotové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo TD5 kaput

#20 Příspěvek od komin » 19 lis 2014 21:03

Hned prve ktore sa nuka je gt20 z 2,5tdi v6 z koncernovych aut je ich hafo za smiesne ceny aj novych da sa otacat vyfukova cast po 90st. cize nieje problem ho natocit podla potreby. A co sa tyka toho ventilu tak sa odstrania mapy egr a miesto nich tam da mapy regulacie turba. Ale takych ludi je ako safranu vacsinou ich poznas podla toho ze ladia na na zatazovej brzde.
LR DEFENDER 110 SW

Odpovědět