Jakou baterku?
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15261
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jakou baterku?
Já bych to řekl jinak - pokud je ten Lucas i startovací baterie, tak proč né. Ale pokud není, tak může mít se startováním problémy. Startovací baterie je dělaná na dodání maximálního startovacího proudu, ale nesnáší hluboké vybíjení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: Jakou baterku?
co by jste mi doporučoyl do d1 300tdi?myslim tím berzudržbovou nebo dolévací altik je po go přemýšlel sem nad tinhle http://autobaterie.heureka.cz/exide-pre ... 0a-ea1000/ mam dve přídavný svetla a 13000 lb naviják
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: Jakou baterku?
Ahoj, jestli máš klimu tak to tam nedostaneš
. Teď jsem kupoval vartu 95ah a ta se vejde s trochou násilí těsně a šlape pěkně.

Re: Jakou baterku?
Jak jsem psal dříve (prosinec 2009), tak s klimou do D.I dám nejdelší 285mm. A samozřejmě levou! 

Discovery je životní styl.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: Jakou baterku?
Varta je dlouhá 306mm a je tam, jen jsem vyhák trubky od klimi z držáku u chladiče a dal jednu dolu a druhou nahoru 

-
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: Jakou baterku?
no ta klima... taky sem na to koukal vcera přemýšlím že ji zruším ale zatim nejsem rozhodnutej mam tam taed bosh s a nejaký císlo a dobrý ale odeska v osobáku tak sem tam dal tu boshku a disko dostane novou 

-
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: Jakou baterku?
kusto kterou z nich tam máš? http://www.zbozi.cz/hledani/?q=varta%20 ... gn=obrazek
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: Jakou baterku?
http://www.zbozi.cz/vyrobek/autobaterie ... ah-12v-g7/ a kontakty dělaj pravé a levé tak se koukni jak to tam máš, já to mám nějaké předělávané tak netuším zda je to správně. A předtím tam byla ta samá stáří 4 roky a šlapala do posledka, pak začala slábnout a do měsíce kaput.
Re: Jakou baterku?
Takže se vracím k starému příspěvku - praktické vyhodnocení vlastní zkušenosti:Steve píše:V sobotu jsem se pokusil startovat ještě se starou Bannerkou. Zbytečně....Ještě ve čtvrtek to šlo, ale to byla rozhýbaná, i v těch mrazech.
Tak jsem přinesl novou Vartu, říkám si, koupil jsem ji za minutu dvanáct. Připojím kabely a ....nic, beze změny! Tý voe, ve mě hrklo, baterka z internetu, nejspíš vybitá...Tak na nabíječku a zdá se OK. Nabíjecí kabely (ne z Lídlu), taky vypadají OK, jen tvrdé mrazem. Měřím a nějak moc nefungují...Nakonec jsem si řekl, že to risknu a Bannerku vyhodím, jen ji nechám na druhých pólech propojenou káblíky. No, nevyšlo to, upadlo to hned, čas mě tlačil.
Naštěstí Varta Blue Dynamic tam sedla jak prdel na hrnec a startuje to jak víno.
Uffff. No a samozřejmě je po mrazech. Naštěstí. Nějak ty nízké teploty nemusím
Baterku jsem koupil a namontoval v zimě 2009-20010, na podzim 2014 jsem odstavil auto na opravu, letos v květnu začal trošku jezdit. Ale už před tím odstavením neudržela moc - pokud auto stálo cca 10 dní, pak jsem nenastartoval. Ale taky jsem auto cca dva roky před tím moc nepoužíval, zatímco další dva roky před tím denně. A to nesvědčí žádné baterce.
Minulý týden jsem tedy objednal znovu stejnou baterku.
Důvod - původní baterka vydržela asi rok občasného ježdění, další dva roky denního ježdění, další dva jen občasného ježdění a půlrok odstávky.
Nedrží kapacitu, ale pokud není vybitá, točí stále výborně, auto startuje "na drc"

No a protože auto dobíjí 13,9V, nikdy baterku nedobije naplno - pak se není důvod divit, že vydržela "jen" 5,5 roku.
Chtělo by to nastavit vyšší dobíjení.
Ještě točí, ale vzhledem k tomu, že jezdím jen málokdy, musím ji občas dobít, což mě nebaví

Takže znovu kvůli prostoru Varta Blue Dynamic 74Ah (větší nedám kvůli klimě), levá, 680A startovací proud - a navíc nestála ani dva litry, takže s poštovným ve speciálním režimu (dobírka, asi 160,-) mě stála 2072,-. A nehledal jsem dlouho, v neděli večer objednal, v úterý byla doma

Pokud vydrží 4 roky, není co řešit, nemůžu si stěžovat

Mimochodem - podle nějakých informací z dřívějška už Banner nedělají v Rakousku, ale výroba je v Polsku. A na kvalitě je to prý poznat celkem výrazně. Takže původní Bannerky byly skvělé (taky jsem ji měl), ale nové už jsou slabší (jako mnoho současných věcí...).
Discovery je životní styl.
-
- Příspěvky: 15261
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jakou baterku?
Jestli jsi měl auto dloho odstavené, tak hrozí, že se baterka vybije moc i tím malým odběrem, co má auto když stojí, spolu se samovybíjením. A to je většinou konec - sice nemusí ztratit kapacitu, ale zhorší se vnitřní odpor, takže nedá dost proudu pro stratování. Může tomu pomoci desulfatace. Já baterky v autech, protože jezdím málo, jednou za čas připojím na zdroj 14,0V a nechám je tak několik dní. Na začátku si to vezme nějaký proud a ten časem u dobré 100Ah baterky klesne na 0,2A nebo méně. A po tomto poklesu to nechám ještě pár dní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jakou baterku?
Dlouho odstavené (8 měsíců) bylo do letošního jara, to ale jednak byla baterka venku a občas dobitá a stejně už nebyla v kondici.
Jak jsem ale psal, nabitá startovala bezvadně i v zimě, spíš neměla kapacitu. A to souvisí i s nízkým napětím pro dobíjení, což taky baterce nesvědčí - nikdy nebude za provozu naplno nabita. Nové baterky chtějí vyšší napětí než ty z konce tisíciletí
Ale předtím jsem auto používal méně, občas pár dní stálo, takže taky nic moc.
Šlo mi spíš o to, že i poměrně pomlouvaná Varta vydržela relativně dlouho v ne ideálním provozu a za tu cenu se vyplatila.
Takže jako moji přímou zkušenost, různých úvah co by kdyby je všude dost.
Takže proto jsem ji koupil znovu.
Samozřejmě že kdybych dával Rumunsko a podobné trasy, tak to bude jiné kafe, ale tam se to pak vrátí ve spolehlivosti, to se nevyplácí škudlit.
Spíš úvaha pro běžného uživatele s autem v občasném provozu, že i levná baterka může fungovat
Jak jsem ale psal, nabitá startovala bezvadně i v zimě, spíš neměla kapacitu. A to souvisí i s nízkým napětím pro dobíjení, což taky baterce nesvědčí - nikdy nebude za provozu naplno nabita. Nové baterky chtějí vyšší napětí než ty z konce tisíciletí

Ale předtím jsem auto používal méně, občas pár dní stálo, takže taky nic moc.
Šlo mi spíš o to, že i poměrně pomlouvaná Varta vydržela relativně dlouho v ne ideálním provozu a za tu cenu se vyplatila.
Takže jako moji přímou zkušenost, různých úvah co by kdyby je všude dost.
Takže proto jsem ji koupil znovu.
Samozřejmě že kdybych dával Rumunsko a podobné trasy, tak to bude jiné kafe, ale tam se to pak vrátí ve spolehlivosti, to se nevyplácí škudlit.
Spíš úvaha pro běžného uživatele s autem v občasném provozu, že i levná baterka může fungovat

Discovery je životní styl.
- mizo.baci
- Příspěvky: 154
- Registrován: 01 říj 2010 13:09
- tel.: 604403568
- auto: DI 300Tdi, Fabia I
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou baterku?
To Steve: Svého času jsem toho moc nenajezdil a protože má Fábie více stála než jezdila, baterka (44Ah obyč Varta) nechtěla po dvou letech v zimě startovat ani druhý den po nabití. Na zkoušku jsem koupil takový ten solární dobíječ, co se dá za okno a strčí do zásuvky zapalovače a byl jsem překvapen, že baterka vydržela ještě tři roky.
No a v D1 mám už pět let svitkovou Exide Maxxima 900DC 50Ah, poradil mi to jeden farmář, že je má v traktorech i v kombajnu a protože je D1 taky takový traktor tak sem jí tam šoup taky a spokojenost.

No a v D1 mám už pět let svitkovou Exide Maxxima 900DC 50Ah, poradil mi to jeden farmář, že je má v traktorech i v kombajnu a protože je D1 taky takový traktor tak sem jí tam šoup taky a spokojenost.

Re: Jakou baterku?
Taky jsem si kdysi koupil podobný bazmek a dal ho za okno, jako udržovací napětí.
Velikost asi jako tablet.
Měl jsem obavu, jestli může být napojený napřímo na baterku bez diody, aby ho nezničily napěťové špičky.
Prý bez obav.
Komu by se chtělo před každou jízdou otevírat kapotu a odpojovat kabely. Dnes bych to dal přes diodu a spínač.
Dávalo to nula prd a po nějaké jízdě jsem zjistil, že už nedává nic, takže asi přece jen to nějakou diodu chtělo. No co už....
Kdybych neparkoval venku, tak bych zapojil ten zásuvkový dobíječ, funguje to, chlapi to mají třeba na letišti přes zimu v letadlech.
Přední okno auta je na jih, tak to asi přece jen ještě zkusím oživit.
Velikost asi jako tablet.
Měl jsem obavu, jestli může být napojený napřímo na baterku bez diody, aby ho nezničily napěťové špičky.
Prý bez obav.
Komu by se chtělo před každou jízdou otevírat kapotu a odpojovat kabely. Dnes bych to dal přes diodu a spínač.
Dávalo to nula prd a po nějaké jízdě jsem zjistil, že už nedává nic, takže asi přece jen to nějakou diodu chtělo. No co už....
Kdybych neparkoval venku, tak bych zapojil ten zásuvkový dobíječ, funguje to, chlapi to mají třeba na letišti přes zimu v letadlech.
Přední okno auta je na jih, tak to asi přece jen ještě zkusím oživit.
Discovery je životní styl.
- mizo.baci
- Příspěvky: 154
- Registrován: 01 říj 2010 13:09
- tel.: 604403568
- auto: DI 300Tdi, Fabia I
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou baterku?
U Fábie je cigaretová zásuvka napájena i při vypnutém zapalování v Disco by to muselo být jak píšeš Ty.
V návodu píší, že to má ochranu proti přebíjení
a proti špičkám třeba při startování.
Mám tento model:
V návodu píší, že to má ochranu proti přebíjení

Mám tento model:
Re: Jakou baterku?
Protože jsem měl taky problémy s kapacitou baterie přidáním spooousty "blbostí" jako přídavný světla, CB, audio apod a protože jsem konečně po roce napojil šnorchl, řešení kapacity se vlastně naskytlo samo
Je to trochu pankový řešení, ale funguje 


-
- Příspěvky: 15261
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jakou baterku?
Jestli to máš propojené natvrdo trvale, tak si dej pozor, až to necháš déle stát, že se mohou navzájem vybít.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jakou baterku?
dal bych si tam odpojovač, nikdy nevíš co tahle kombinace -při troše smůly může způsobit
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: Jakou baterku?
Tak jsem právě řešil aku pro DII TD5 s několika postřehy. Vše tu více méně se dá dohledat v diskusích, toto je takový souhrn:
Bez úpravy kaslíku se vejde max šířka 330mm a těch moc v nabídce není (303 a potom >349mm)
Odolnost proti vibracím - pokud pominu AGM (Optima atd.) a Heavy Duty provedení, tak z klasických aku pro os. vozy je nejméně odolná (dáno konstrukčném řešeném desek) Varta, lépe je na tom EXIDE a nejlépe Banner. Jak jsou na tom ostatní výrobci nevím. Otřesuvzdornost vs startovací proud (při stejném objemu aku), musíme si vybrat. Já šáhnul po kompromisu EXIDE Premium EA955 (95Ah/800A) cca 2900,-. Jak moc budu či nebudu litovat ukáže čas. Pokud bych chtěl řezat, asi bych bral EXIDE Profesional Power HDX EF 1202 120Ah/870A v cené okolo 3300,-.
Samozřejmě je tu k dispozici orginal LR 110Ah/800A cca 6500,- nebo OEM náhrada 100Ah/?A (u ní jsem nezjistil výrobce a proto do ní osobně nešel) cca 3300,-
A nesmím zapomenout nejen zde vychvalovanou žlutou Oprimu 75Ah/975A ("odpad" vesmírného výzkumu) cca 5500,-
A asi by bylo zajímavé se zde při výměnách pochlubit jaký aku jsme měnili a jak "držel" V mém případě jsem "zdědil" orginál LR po předchozím majiteli takže celkem přes 6 let. Nyní přestala držet kapacitu.
Bez úpravy kaslíku se vejde max šířka 330mm a těch moc v nabídce není (303 a potom >349mm)
Odolnost proti vibracím - pokud pominu AGM (Optima atd.) a Heavy Duty provedení, tak z klasických aku pro os. vozy je nejméně odolná (dáno konstrukčném řešeném desek) Varta, lépe je na tom EXIDE a nejlépe Banner. Jak jsou na tom ostatní výrobci nevím. Otřesuvzdornost vs startovací proud (při stejném objemu aku), musíme si vybrat. Já šáhnul po kompromisu EXIDE Premium EA955 (95Ah/800A) cca 2900,-. Jak moc budu či nebudu litovat ukáže čas. Pokud bych chtěl řezat, asi bych bral EXIDE Profesional Power HDX EF 1202 120Ah/870A v cené okolo 3300,-.
Samozřejmě je tu k dispozici orginal LR 110Ah/800A cca 6500,- nebo OEM náhrada 100Ah/?A (u ní jsem nezjistil výrobce a proto do ní osobně nešel) cca 3300,-
A nesmím zapomenout nejen zde vychvalovanou žlutou Oprimu 75Ah/975A ("odpad" vesmírného výzkumu) cca 5500,-
A asi by bylo zajímavé se zde při výměnách pochlubit jaký aku jsme měnili a jak "držel" V mém případě jsem "zdědil" orginál LR po předchozím majiteli takže celkem přes 6 let. Nyní přestala držet kapacitu.
Re: Jakou baterku?
Já jsem to tady napsal, tedy Varta. Asi těch 5-6 let.sumi píše:....................
A asi by bylo zajímavé se zde při výměnách pochlubit jaký aku jsme měnili a jak "držel" V mém případě jsem "zdědil" orginál LR po předchozím majiteli takže celkem přes 6 let. Nyní přestala držet kapacitu.
Po předchozím majiteli tam byla Bannerka neznámého stáří (a dnešní už není kvalitativně stejná jako dřívější výroba). Ta ještě jela, ale na zimu nestačila.
Přemýšlím, jestli by pomohlo vyměnit regulátor za nový typ, dává víc.
Myslím, že by to pomohlo, jen nevím, jestli to bude pasovat. Takto je baterka stále nedobitá.
Discovery je životní styl.
Re: Jakou baterku?
Já namontoval předevčírem tutok: http://www.cekl-eshop.cz/blue/autobater ... -japan--g8
Ale do DII kastlíku se špatně vejde ve spodní části, má totiž rantl pro spodní uchycení. Ten jsem trochu srazil pilníkem a nějak tam vlezla. Druhá varianta by byla vložit na dno kastlíku nějakou desku, na vejšku místo je a upínací šrouby mají bohatě rezervu.
V minulý DII jsem měl tu samou po předchozím majiteli, byla 7 let stará když jsem to prodával a ještě v zimě startovala i ve velkým mrazu, díky vlastnostem Td5 v pohodě. Ale ke konci už nevydržela táhnout webasto ve velkým mrazu dýl jak hodinu, to už jsem pak nenatočil ( myšleno ráno před startem nahřát )
A to si myslím že dost dobrý.
Z těch stránek od Čekl jsem kupoval baterky AKU do Patrolů, vždycky kolem 100 Ah, jsou levný a byly dobrý, Patrol na ty starty byl podstatně náročnější než disco který chytá na šup a moc nežhaví. Patrol Y60 žhavil při -20 tak 15 sec. a pak to chtělo razantní zatočení, jinak nechyt, nebo blbě.
Za ty prachy to bylo na pohodu, ale do DII jsem v těch AKU lacinejch nenašel rozměr, jinak bych ji vzal zas
Ale do DII kastlíku se špatně vejde ve spodní části, má totiž rantl pro spodní uchycení. Ten jsem trochu srazil pilníkem a nějak tam vlezla. Druhá varianta by byla vložit na dno kastlíku nějakou desku, na vejšku místo je a upínací šrouby mají bohatě rezervu.
V minulý DII jsem měl tu samou po předchozím majiteli, byla 7 let stará když jsem to prodával a ještě v zimě startovala i ve velkým mrazu, díky vlastnostem Td5 v pohodě. Ale ke konci už nevydržela táhnout webasto ve velkým mrazu dýl jak hodinu, to už jsem pak nenatočil ( myšleno ráno před startem nahřát )
A to si myslím že dost dobrý.
Z těch stránek od Čekl jsem kupoval baterky AKU do Patrolů, vždycky kolem 100 Ah, jsou levný a byly dobrý, Patrol na ty starty byl podstatně náročnější než disco který chytá na šup a moc nežhaví. Patrol Y60 žhavil při -20 tak 15 sec. a pak to chtělo razantní zatočení, jinak nechyt, nebo blbě.
Za ty prachy to bylo na pohodu, ale do DII jsem v těch AKU lacinejch nenašel rozměr, jinak bych ji vzal zas
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince