TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Moderátor: Acon
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Z audi dávaj kluci do hlídek, akorát se tam musí předělat ovládání z podtlaku na přetkal,
což by tady taky platilo, ale ta alfa už to má rovnou na přetlak.
což by tady taky platilo, ale ta alfa už to má rovnou na přetlak.
Už radši na nic...
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Nazdar ja som teraz nahodil variabilne turbo s audi 2.5tdi ja som to tak spravil a nelubi sa mi to je pravda ze musim ist este do profitunningu zatial to ide len hore dole je to slabe a este strasne sa to hreje hned mam zvody 500stupnov inokedy som maval pri tej trase tak 250 vie mi tu niekto poradit dikSJ410 píše:Z audi dávaj kluci do hlídek, akorát se tam musí předělat ovládání z podtlaku na přetkal,
což by tady taky platilo, ale ta alfa už to má rovnou na přetlak.
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Hm...prekalibruj si stupnicu...napr. vydel dvomi a mas hned spravne hodnotyemo píše: Nazdar ja som teraz nahodil variabilne turbo s audi 2.5tdi ja som to tak spravil a nelubi sa mi to je pravda ze musim ist este do profitunningu zatial to ide len hore dole je to slabe a este strasne sa to hreje hned mam zvody 500stupnov inokedy som maval pri tej trase tak 250 vie mi tu niekto poradit dik

Asi by Ta mal zaujimat aj tlak v sacom a doladit riadiacu jednotku, ci?


Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
tak, takMadTom píše:A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.
ja teda v sacom nemam pretlak, ale podtlak...A podla toho aky je v sacom podtlak je vo vyfukovom pretlak

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Zatial este nemam len som chcel vediet ako to treba nadstavit mechanicky tak nasledovne som to spravil tak 1100-1200otacok tlak turba 0.2-3baru 2000-100 otacok 1.9bar ostatne nech uz spravia v profituninguMadTom píše:A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.

-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Bez řízení se nediv. U VNT je to nejdůležitější věc, aby vůbec mohlo fungovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
dnesni motory se ubiraji smerem twinturbovym. tzn male turbo s vnt regulaci jako prvni. pres bypass pripojene druhe velke pouze se ztratovou klapkou. je to nejefektivnejsi v celem rozsahu otacek. a jednoduche na V motory. kazda strana jedno turbo. System co pouziva mercedes i BMW dve turba za sebou nejsou uplne stastne reseni.MadTom píše:Když dáš pouze větší turbo, tak se roztočí ještě později, protože bude mít ještě méně výfukových plynů na roztočení. Na druhou stranu menší turbo se roztočí dřív, ale při vysokých otáčkách nebude stíhat a buďto motor nepojede, nebo při špatné regulaci se turbo přetíží a jednoduše přetočí.
Proto se dává VNT - má nastavitelné statorové lopatky ve studené části a tím se dá kompenzovat funkce při různých otáčkách. Nebo tuším Opel zkoušel dvě turba - malé na nízké otáčky a velké na vysoké a ty se přepínaly. Nebo VW má kombinaci kompresoru hnaného od kliky a turba a opět elektronika řídí, kdy které funguje.
A u doopravdy velkých motorů typu kamion V8 16l nebo něco podobného tuším Scania zkoušela použít ještě druhů turbo, které ovšem nefoukalo vzduch do motoru, ale přes převody pomáhalo točit klikou, takže se využíval i zbytek energie v ještě teplých výfukových plynech za standardním turbem.
https://www.youtube.com/watch?v=bnx5sBYWMmk
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Nazdar nevie niekto poradit ako spravne nadstavit turbo VNT 20 je to z audi 2.5 dik
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
... a spokojny ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Teraz anoDanoDEF píše:... a spokojny ?
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
A nějaké hodnoty v závislosti na otáčkách by nebyly?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
MadTom píše:A nějaké hodnoty v závislosti na otáčkách by nebyly?
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Pěkné, nemáte změřeno, kolik to turbo při jakých otáčkách fouká? Docela bych totiž očekával, že to bude "táhnout" víc už při nižších otáčkách.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
MadTom píše:Pěkné, nemáte změřeno, kolik to turbo při jakých otáčkách fouká? Docela bych totiž očekával, že to bude "táhnout" víc už při nižších otáčkách.
Turbo tlaci 1.4bar mali sme tam aj tieto hodnoty aj palivo len on mi to dal prec nech je to citatelnejsie s tymto turbom uz sa neda spravit lepsi spodok dalo by sa ale turbo by muselo byt mensie ale zase u vrchu by bol mensi vykon ale tak 300Nm pri cca 1750 otackach nieje malo si myslim

- 22lukas277
- Příspěvky: 725
- Registrován: 01 kvě 2016 15:47
- tel.: 0915354378
- auto: RRC OM606 SuperTurbo
- Bydliště: Horovce Pri Púchove
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Je tu niekto kto má v 300vke turbo z tej alfy 2,4 JTD ? uvažujem že by som to tam šupol ... keby mal stým niekto skúsenosť ozvite sa mi. Díky 
