Salisbury náprava

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Salisbury náprava

#1 Příspěvek od eliott » 05 úno 2007 15:17

Zajímali by mne nejaké informace a zkušenosti se ''Salisbury'' nápravou. Zatím jsem slyšel že je snad nezničitelná, Defíky 110 od nějakého roku (90?) ji mají vzadu seriově, včem je hlavní rozdíl?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Salisbury náprava

#2 Příspěvek od DanoDEF » 05 úno 2007 17:46

eliott píše:Zajímali by mne nejaké informace a zkušenosti se ''Salisbury'' nápravou. Zatím jsem slyšel že je snad nezničitelná, Defíky 110 od nějakého roku (90?) ji mají vzadu seriově, včem je hlavní rozdíl?
Vo velkosti kosa diffu...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Admin » 05 úno 2007 18:01

Salisbury byla hodně předimenzovaná náprava pro Defíka. Měla čtyřpinový diferenciál. Používala se na Defendru 110 a 130 do roku 2002. Od roku 2002 tam je náprava z Range Rovera P38, tkz. Dana.
Salisbury poznáš podle toho, že jako jediná má šroubované víko na direnciálu. Tuším, že do roku 1998 - 99 se používalo gufero, které bylo z plechu a kůže. Pak se začali dávat klasické gurero, tak jak je známe dnes.
Co dodat, snad jen kus poctivé práce předchozí generace, protože jak jsem koukal na fotky FC 101 tak diferák mají stejný. Tělo nápravy bude asi jíné.
Obrázek

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#4 Příspěvek od DanoDEF » 05 úno 2007 18:09

Admin píše:Tuším, že do roku 1998 - 99 se používalo gufero, které bylo z plechu a kůže. Pak se začali dávat klasické gurero, tak jak je známe dnes.
no je to pravda. mozno by sa este doma naslo. inac ta predimenzovanost je fak pravda.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od eliott » 05 úno 2007 18:12

Pěknej kousek :) . No já jsem si právě z Anglie přivezl přední Salisbury nápravu, (vzadu ji mám na obou Defech) a chci mít nezničitelné auto :D :D . Slyšel jsem kdysi o čtyřpinovém difu, myslel jsem si, že je to on, jen jsem to potřeboval mít potvrzené. Dík

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Admin » 05 úno 2007 18:48

Pokud budeš schánět na salisbury uzávěrku, tak třeba obj.číslo u ARB je RD20.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eliott » 06 úno 2007 08:26

Obávám se, že to nehrozí, leda bys mi řekl, jaký čísla budou přířší týden ve Sportce :D :D . A navíc jsem tady postřehl, že ta uzávěrka má nějakou plastovou klec. Nedám si do diferáku nic z plastu, ani kdyby se mi za to zaručil sám pánbůh...

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od erik » 06 úno 2007 10:44

eliott píše:Obávám se, že to nehrozí, leda bys mi řekl, jaký čísla budou přířší týden ve Sportce :D :D . A navíc jsem tady postřehl, že ta uzávěrka má nějakou plastovou klec. Nedám si do diferáku nic z plastu, ani kdyby se mi za to zaručil sám pánbůh...
Pak mala otazecka. Nac mit neznicitelne poloosy? Nebezpeci ustrihnuti poloosy je daleko vyssi pri uzaverkach.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od eliott » 06 úno 2007 11:14

Nemám strach ani tak o poloosy, jako o diferak, kluk tady od nás má Disku a pořád mu odcházeli diferaky, až namontoval nápravy z Patrola. Takový paskvil !!! Je pravda že jezdil bez mozku, ani se nedivím, že mu diferaky odcházeli.
Mám prostě rád pocit jistoty, v nejhorším pomůže naviják... A třeba někdy zbohatnu... :D a bude i na uzávěru, dopředu bych chtěl samosvor.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#10 Příspěvek od DanoDEF » 06 úno 2007 11:20

eliott píše:Nemám strach ani tak o poloosy, jako o diferak, kluk tady od nás má Disku a pořád mu odcházeli diferaky, až namontoval nápravy z Patrola. Takový paskvil !!! Je pravda že jezdil bez mozku, ani se nedivím, že mu diferaky odcházeli.
Mám prostě rád pocit jistoty, v nejhorším pomůže naviják... A třeba někdy zbohatnu... :D a bude i na uzávěru, dopředu bych chtěl samosvor.
Lenze Disko a Def nemozes porovnavat co sa tyka difu...jedine prednu napravu. Disko ma aj zadny dif rovnaky ako predny...teda 2 pin... V pripade ARB uzavierok su aj u Disko 4 pin...

Rozhodne by som sa nebal o diff...co ty na to Eriku ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od erik » 06 úno 2007 11:25

DanoDEF píše:
eliott píše:Nemám strach ani tak o poloosy, jako o diferak, kluk tady od nás má Disku a pořád mu odcházeli diferaky, až namontoval nápravy z Patrola. Takový paskvil !!! Je pravda že jezdil bez mozku, ani se nedivím, že mu diferaky odcházeli.
Mám prostě rád pocit jistoty, v nejhorším pomůže naviják... A třeba někdy zbohatnu... :D a bude i na uzávěru, dopředu bych chtěl samosvor.
Lenze Disko a Def nemozes porovnavat co sa tyka difu...jedine prednu napravu. Disko ma aj zadny dif rovnaky ako predny...teda 2 pin... V pripade ARB uzavierok su aj u Disko 4 pin...

Rozhodne by som sa nebal o diff...co ty na to Eriku ???
Urcite nie.
Ale ja se vratim k te predni uzavere. Je podle mne zbytecna. Jeji ucinek proti zadku je podle mne do 10 procent.No , nekdy podstatnych, ale mit v zadu uzaveru, to je velky krok k pruchodnosti
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#12 Příspěvek od DanoDEF » 06 úno 2007 11:30

erik píše:
DanoDEF píše: Lenze Disko a Def nemozes porovnavat co sa tyka difu...jedine prednu napravu. Disko ma aj zadny dif rovnaky ako predny...teda 2 pin... V pripade ARB uzavierok su aj u Disko 4 pin...

Rozhodne by som sa nebal o diff...co ty na to Eriku ???
Urcite nie.
Ale ja se vratim k te predni uzavere. Je podle mne zbytecna. Jeji ucinek proti zadku je podle mne do 10 procent.No , nekdy podstatnych, ale mit v zadu uzaveru, to je velky krok k pruchodnosti
No ja by som dal trosku väcsie percento ale v principe suhlasim. Zazil som uz situacie kedy prave tych par percent prednej uzavierky pomohlo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od eliott » 06 úno 2007 11:43

Jak říkám, mám rád pocit jistoty, chtěl bych časem s autem na expedice, a nerad bych koukal s hubou dokořán, že mi něco prasklo. Na extrémní ježdění mám RRC, toho času mimo provoz :(

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#14 Příspěvek od DanoDEF » 06 úno 2007 11:55

eliott píše:Jak říkám, mám rád pocit jistoty, chtěl bych časem s autem na expedice, a nerad bych koukal s hubou dokořán, že mi něco prasklo. Na extrémní ježdění mám RRC, toho času mimo provoz :(
s ARB uzavierkou rozhodne nebudes "koukal s hubou dokořán"
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od eliott » 06 úno 2007 12:23

Budu, když ji budu platit :roll: . A jak jsem už psal, nechci mít v difu nic z plastu. Dá se ta klec o které se tady mluvilo udělat kovová? Asi jo, udělat jde přece všechno... No rád se nechám přesvědčit, za kolik se dá ta špéra sehnat? máte nějaké stránky? (Určitě už to tady bylo uveřejněno, ale procházet všechny témata... :( )

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#16 Příspěvek od DanoDEF » 06 úno 2007 12:58

eliott píše:Budu, když ji budu platit :roll: . A jak jsem už psal, nechci mít v difu nic z plastu. Dá se ta klec o které se tady mluvilo udělat kovová? Asi jo, udělat jde přece všechno... No rád se nechám přesvědčit, za kolik se dá ta špéra sehnat? máte nějaké stránky? (Určitě už to tady bylo uveřejněno, ale procházet všechny témata... :( )
ta plastova klec ti neovplyvni cinnost difu...ak tak cinnost uzavierky

vid

Obrázek

alebo tu

http://www.arbusa.com/alac/alsp/2-RD20.pdf
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od eliott » 06 úno 2007 13:33

Dík, no stejně mi ten plast nevoní :evil: . Už jsem našel stránky ARB, ale nikde žádný katalog s cenama. Admin někde psal, že stojí 33000,- a to zřejmě bez DPH, což považuju za strašnou lumpárnu (samozřejmě ne z jeho strany), vzhledem k tomu, že Detroit stojí okolo 16000,- včetně daně, jak jsem koukal na zmíněných stránkách crowndifs.co.uk. Někde to snad musí jít koupit aniž by na tom měl někdo 100% rabat??

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od eliott » 06 úno 2007 13:59

Tak vida, např. na http://www.rocky-road.com/defender.html vychází na cca 16000,- včetně poštovného, což podstatně mění situaci. Ještě k té Salisbury nápravě, je rozdíl na soukolí? silněší zuby, nebo tak něco? Z nějaké předchozí odpovědi jsem postřehl, že snad má i silnější poloosy?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#19 Příspěvek od DanoDEF » 06 úno 2007 15:10

eliott píše: Ještě k té Salisbury nápravě, je rozdíl na soukolí? silněší zuby, nebo tak něco? Z nějaké předchozí odpovědi jsem postřehl, že snad má i silnější poloosy?
ano sukolie je silnejsie teda väcsie a aj kos diff je samozrejme väsci.

poloosi su rovnake teda co sa priemeru tyka...akurat, ze su dlhsie o par milimetrov ale iz som si jednu upravoval z salisbury do novsoieho diff teda Dana
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#20 Příspěvek od DanoDEF » 06 úno 2007 15:13

eliott píše:...vzhledem k tomu, že Detroit stojí okolo 16000,- včetně daně.
...len porovnavaj porovnavatelne a nie Detroit s ARB
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět