Korekční ramena, uhel předního diffu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Korekční ramena, uhel předního diffu

#1 Příspěvek od kupec18 » 21 bře 2017 16:07

Chlapi je ten přední diff z výroby fakt vodorovně s vývodem na převodovce, nebo je mírně nahnutý nahoru?????

Hodil jsem tam korekční ramena na 2" trochu se to srovnalo ale není to uplně, budu podle nich vyrábět svoje tak bych to mohl dořešit.

Mam to 2" na podložkach + řekl bych unavené pera 2".

kubas
Příspěvky: 1111
Registrován: 20 čer 2011 16:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#2 Příspěvek od kubas » 21 bře 2017 16:28

Nemas je vyfoceny polozeny na sobe?

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#3 Příspěvek od kupec18 » 21 bře 2017 16:30

kubas píše: 21 bře 2017 16:28 Nemas je vyfoceny polozeny na sobe?

Origo a korekci na 2" vyfotím.

Btw už to někdo zkoušel vařit?

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#4 Příspěvek od Kusto » 21 bře 2017 17:02

To co tu řešíš mně dost zajímá. Už rok tu mám druhý ramena a podle vzorku materialu z nich to jde kovat. Mám v plánu je kováním a ohýbáním zkorekčnit což půjde, jen netuším o kolik to u nápravy nátočit pro záklon a jestli i o kus natáhnout když se ohýbáním (nahoře i dole vlastně zkrátí) zkrácení je nepatrný ale je.
Ten úhel od nápravy vodorovnej v základu podle mne není, s liftem 3" mi směřuje v ose kardanu a to bude špatně.
Mám pocit že když bude dole vývod vodorovně, tak u přídavky už bude úplně zalomenej, a po vyvěšení nápravy už asi ulomenej :rofl Hodlám se do toho teď někdy pustit tak budu rád když něco pochytím.
Jsem předběžně domluvenej na návštěvu a poradu z Vaškem co převařoval nápravu na D2 tak snad nějaké info nazbírám.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#5 Příspěvek od Kusto » 21 bře 2017 17:05

Jo a to vaření asi půjde, jen když je to vlastně zápustkový výkovek je pro mně snažší to hodit na výheň.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#6 Příspěvek od kupec18 » 21 bře 2017 22:19

Ta délka při zvednutí asi fakt nehraje takovou roli přece jenom když to hodím do trojúhelníku tak mi to zvýšení o 5cm udělá na délce 80cm(rameno) asi 2mm.

Takže pro ty 2" stači asi origo délka.
Já pro ty moje cca 3" to kousíček natáhnu, ale to až podle toho jak to bude vycházet.

Ale překvapila mě jak malé zalomení stačí u toho závitu který to drží v rámu aby to nedrtilo ten silentblok.

Stále stejná otázka..... Je to origo Vodorovně?
Přílohy
Fotografie0665maly.jpg
Fotografie0665maly.jpg (301.67 KiB) Zobrazeno 6069 x
Fotografie0667.jpg
Fotografie0667.jpg (287.19 KiB) Zobrazeno 6069 x
Fotografie0666.jpg
Fotografie0666.jpg (305.21 KiB) Zobrazeno 6069 x

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#7 Příspěvek od Hubert » 21 bře 2017 23:37

NENÍ vodorovně je unašečem trošku nahoru. Dá se říci že skoro přímo na osu kardanu.
Proto má kontrolní šroub na olej výš než zadní.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#8 Příspěvek od kupec18 » 22 bře 2017 00:09

Tak ted už jsem z toho jelen, měl jsem za to že by to mělo fungovat takhle..
Přílohy
driveshaft angles.jpg

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#9 Příspěvek od Wiki » 22 bře 2017 07:01

kupec18 píše: 22 bře 2017 00:09 Tak ted už jsem z toho jelen, měl jsem za to že by to mělo fungovat takhle..
obě verze jsou správný
horní obr, má stejnoběžný kloub /double kardan kloub/ -tudíž osy nemusí být rovnoběžně
spodní obr. má obyč. kardan. klouby /nestejnoběžný k./ -tudíž osy musí být rovnoběžné ,

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#10 Příspěvek od Hubert » 22 bře 2017 07:15

Píši skoro nějaké zalomení tam vždycky je. Osy výstupu z přídavky a z diferáku nejsou rovnoběžné proto také není kardan sesazen tak jak má být ale je ho kříže jsou o 45° posunuté. V origo stavu není zalomení kardanu veliké.
Po instalaci korekčních ramen začne kardan často vibrovat, protože jeho zalomení se zvětší.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#11 Příspěvek od kupec18 » 22 bře 2017 10:23

Jak je to posunute o těch 45stupnu?

kubas
Příspěvky: 1111
Registrován: 20 čer 2011 16:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#12 Příspěvek od kubas » 22 bře 2017 10:53

proti sobě v drážkování

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#13 Příspěvek od MadTom » 22 bře 2017 10:57

Úplně přesně - v drážkování které je součástí kardanu. Posledně na STK s Defem mě na to upozorňoval technik, že je to špatně. Tak jsem mu vysvětlil, že to tak je od výroby a je to tak i v manuálech, a že to tam vyrobili. Byl docela překvapenej, ale na druhé straně to byl starší pán a uznal, že se zase naučil něco nového.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#14 Příspěvek od Wiki » 22 bře 2017 13:00

je možno dát nějaký odkaz na ten manuál, kde to je uvedený? já jsem tam nic takovýho nenašel

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#15 Příspěvek od kupec18 » 22 bře 2017 13:05

Začínám z toho mít pocit že to má snad vibrovat z výroby nebo co..

Ten úhel teda udělam podle těch korekčních ramen a uvidíme.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#16 Příspěvek od pojir » 22 bře 2017 13:43

Wiki píše: 22 bře 2017 13:00 je možno dát nějaký odkaz na ten manuál, kde to je uvedený? já jsem tam nic takovýho nenašel
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... alignment/
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... ler_shaft/
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#17 Příspěvek od mato_srubka » 22 bře 2017 13:59

Zaujímavá téma.

Nie som si celkom istý s tým pootočením predného kríža voči dvojkrížu. Na mojom do toho niekto šahal a mal som ich voči sebe pootočené jeden zub, tak som ich dal tak, ako som si myslel, že maju byť, teda zarovno a vibrácie trochu ustúpili, ale nie dramaticky. Mám tam ale 2" lift, tak zalomenie voči difu nie je ideál, ale je to lepšie, ako predtým, keď som ho kúpil.

Pozeral som aj RAVE a tam som veru nikde nenašiel zmienku o tom, že predný kríž má byť voči zadnému dvojkrížu pootočený o 45 stupňov a na všetkých obrázkoch sú vyobrazené zarovno. Pozeral som RAVE pre D2.

Teraz babo raď :mrgreen:
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#18 Příspěvek od mato_srubka » 22 bře 2017 14:12

pojir píše: 22 bře 2017 13:43
Wiki píše: 22 bře 2017 13:00 je možno dát nějaký odkaz na ten manuál, kde to je uvedený? já jsem tam nic takovýho nenašel
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... alignment/
http://workshop-manuals.com/landrover/d ... ler_shaft/
Sranda, no D1 manuál som predtým nečekoval, ale je to tam, ale v RAVE pre D2 ani zmienka o fázovaní. :oops: :shock:

Doslova je v RAVE pre D1 spomenuté:"The phasing is necessary on the front shaft only to
allow for greater variation in angular changes."

Takže je to správne, ale nie kvôli vyváženiu, ale keďže je kardán krátky, ak aby bol umožnený širší rozsah uhlového naklopenia kardánu (pri prepružení / vyvesení nápravy).

Ja si to na mojom D2 nechám tak, ako to mám. Teda zarovno, bez pootočenia.

BTW ešte odporúčam čeknúť, ako sú kríže uložené voči sebe, lebo už som videl, že kríže boli pootočené o 90 stupňov, teda presne o čtvrť otáčky a presne naopak, ako majú byť, aj keď to opticky vyzeralo OK - také blbosť :lol:
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#19 Příspěvek od MadTom » 22 bře 2017 14:13

To pootočení v drážkování předního kardanu se týká D1 nebo Defa. D2 má na straně převodovky dvojkříž, kterej to řeším sám o sobě a pootočení by bylo naopak na škodu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Korekční ramena, uhel předního diffu

#20 Příspěvek od kupec18 » 22 bře 2017 16:19

Co ten deffi kardan s většími kříži, udělá to něco nebo ten rozdíl je zanedbatelný?

Diky RadkoviJ

Takhle teda vypadá origo uhel..
Přílohy
20170322_122142.jpg
20170322_122142.jpg (76.93 KiB) Zobrazeno 5874 x

Odpovědět