D4 - velikost nadrze

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: D4 - velikost nadrze

#41 Příspěvek od RudaK » 15 úno 2018 14:41

xxx píše: 14 úno 2018 16:39rozsvítí se kontrolka, tak dotankuji.
Je mi jedno kolik. Neřeším, kolik mám v tu chvíli ještě v nádrži
To je správný přístup majitele LR :yes Jestli chce někdo malou spotřebu,tak zakoupit ochcávku :rock Jel jsem párkrát při dojezdu 0 km podle počítače a neměl jsem z toho dobrý pocit - spíš sem si říkal že jsem kokot,že jsem zapoměl natankovat .... :Sorry: Takový postup ( dojezd na doraz ) je spíš pro závody ve spotřebě . Normální je natankovat - vždyť je čerpačka skoro na každým rohu ....
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: D4 - velikost nadrze

#42 Příspěvek od marwak » 15 úno 2018 15:37

RudaK píše: 15 úno 2018 14:41
xxx píše: 14 úno 2018 16:39rozsvítí se kontrolka, tak dotankuji.
Je mi jedno kolik. Neřeším, kolik mám v tu chvíli ještě v nádrži
To je správný přístup majitele LR :yes Jestli chce někdo malou spotřebu,tak zakoupit ochcávku :rock Jel jsem párkrát při dojezdu 0 km podle počítače a neměl jsem z toho dobrý pocit - spíš sem si říkal že jsem kokot,že jsem zapoměl natankovat .... :Sorry: Takový postup ( dojezd na doraz ) je spíš pro závody ve spotřebě . Normální je natankovat - vždyť je čerpačka skoro na každým rohu ....
To je sice pěkné a klidně bych s tím souhlasil, ale pokud bydlíš dál od benzínky, případně od benzínky, ze které jsi ochoten tankovat, aniž bys musel riskovat poškození motoru (myslím třeba v rozsahu 15 - 30 km - ano, i taková místa u nás jsou), tak ne vždycky máš možnost při rozsvícení kontrolky valit hned k benzině a musíš chtě nechtě počítat a kalkulovat, aby ti to při příští cestě někam do města vyšlo. A na to je dobré mít nějaká objektivní data. To je za mě celý problém.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
RomanPatrol
Příspěvky: 111
Registrován: 06 úno 2018 22:47
tel.: +4207772036jedna pět
auto: Patrol GU Y61
Bydliště: Praha

Re: D4 - velikost nadrze

#43 Příspěvek od RomanPatrol » 15 úno 2018 16:24

Jsem z těch dříve narozených. Když jsem já začal jezdit, tak jsem měřil PHM klackem do nádrže (Škoda Populár) dále třeba u
Š 100 se ručička palivoměru hýbala jak metronom na bývalém pomníku Stalina, takže množství paliva bylo velmi orientační. Vždy jsem praktikoval od svých útlých řidičských let, že pokud palivo kleslo na zhruba čtvrt nádrže, zajel jsem k pumpě a dotankoval plnou. A že těch benzínek dříve nebylo tolik jako teď. Praktikuji to dodnes a nikdy se mi nestalo, že bych měl hoňku, zda dojedu.
U některých aut jsem ani nevěděl jak vypadá "hladové oko".
Range Rover L405 autobiography - bussines class, Nissan Patrol Y61 GU 3,0 l expediční,
Fiat 2,3 Etrusco integrál, Loď Stingray 205 CS Mercruiser 3.0 Liter,

Optimismus je způsoben nedostatkem informací

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: D4 - velikost nadrze

#44 Příspěvek od will.26 » 27 úno 2018 20:02

Dvakrát jsem při tankovani opsal stav km, litry a počítal ručo a musím říct že ten kompijutr až na pár desetin sedí :cool budu mu důvěřovat

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

D4 - velikost nadrze

#45 Příspěvek od Kokesek » 27 úno 2018 20:58

Je rozdil merit dojezd algoritmem pro brichoplazitko a pak pro 4x4 u ktereho se predpoklada ze se muze stat ze treba dojede na chalupu v kopci. Pokud by se zobrazoval opravdovy stav paliva tak by se prave mohlo stat ze uz od chalupy neodjede. Byt ja vyvojarem softu pro TATU tak urcite zadam korekcni faktor prumerneho uhlu kopcu v anglii u chalup a myslim ze bude presne odpovidat hledanym deseti litrum ulozenych v trojuhelniku cerpadlo-dno-hladina nafty


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: D4 - velikost nadrze

#46 Příspěvek od marwak » 27 úno 2018 21:12

Nic proti tomu, ale to se pořád nevylučuje s tím, aby kromě tohohle vypočteného údaje o kilometrech (kolik lidí reálně jezdí na místa, kde se spotřeba radikálně změní oproti silnicícím/běžným lesním a polním cestám? když tam jedu, tak to vím a musím ve vlastním zájmu počítat s tím, že potřebuju plnou, abych tam nezůstal trčet) počítač ukazoval taky údaj v litrech (galonech). Řidič si může vybrat, co ho zajímá a výrobce je z obliga, protože počítač km přece ukazoval, že má být řidič už dávno u benzínky... Prostě dělají z lidí nemyslící tupce a pokud se jím nechceš stát, tak ani nemáš možnost se "bránit".
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

D4 - velikost nadrze

#47 Příspěvek od Kokesek » 27 úno 2018 21:28

Jestlize muze nastat byt jedina situace kdy by nekdo nebo neco mohlo selhal vzdy se musi volit ta bezbecnejsi varianta a to je konkretne to vyloucit aby nekdo myslel. Sranda je v tom ze pokud by to udelali ing tak jak pozadujes nastala by stejne situace kdy by jsi byl rozhorcen ze to neudali prave naopak. A proto se podle me pouziva metodika ktera zarucuje snadnejsi uzivani produktu a snizeni procento moznych reklamaci ci poskozeni komponent vstrikovacich systemu. Za predpokladu ze se nekdo rozhodl nebo si nevsimnul. Ja jako mechanik nepochopil proc nektere individua jezdi se suchou jako pepř imrvere. Plna nadrz= minimum vzduchu tedy minimum vzdusne vlhkosti. Dale taky jde o zpatecku nafty ktera se ochlazuje prakticky v minimu objemu nafty coz taky neni dobre at uz pro cerpadlo v lete nebo pro kondenzaci par v zime. A o podavacce v nadrzi se ani nebavim. Ale aspon mame porad dokola praci


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: D4 - velikost nadrze

#48 Příspěvek od marwak » 27 úno 2018 21:47

Však já vám to přeju, i když myslím, že s touhle značkou je dost práce i bez závad z blbosti ;) Mě jen strašně irituje situace, kdy mi (není to často, ale pokud se pohybuju v našem regionu, tak jsou oblasti, kde na benzínku, kde bych byl ochoten natankovat nenarazím) při snaze nějak dojet k benzínce při nejbližší vhodné příležitosti potom počítač ukazuje, že mi zbývá dojezd 1 km (benzínka je třeba 5 km daleko) a já prostě nevím, jestli zastavit a shánět kanystr nebo v klidu jet, protože je tam ještě pět litrů. Teda teď už vím, ale když se mi to stalo poprvé, tak jsem z toho byl dost nervózní. Jinak vždycky beru zásadně plnou, ale nemyslím, že bych chtěl k benzínce jen pro zichr jezdit dvakrát častěji.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: D4 - velikost nadrze

#49 Příspěvek od will.26 » 28 úno 2018 10:45

když to máš tak s těma benzinkama složité co tak kanystr v kufru? a má klid :Pohoda:

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: D4 - velikost nadrze

#50 Příspěvek od marwak » 28 úno 2018 12:49

Nejsem úplně příznivcem vožení paliva v autě mimo nádrž, z ryze praktických důvodů. A zase tak komplikované to není, už jsem se s tím naučil žít a problém řeším tak jednou do měsíce, když mi to blbě vyjde, hlavně v létě, když bývám delší dobu mimo město. Ale samozřejmě kanystr v autě je to taky způsob, jak se k tomu postavit. Obecně ale platí (jak už jsem psal kdesi výše), že to není nic nepřekonatelného, jen by mi prostě přišlo fajn, kdyby ta informace byla k dispozici, ale poradím si samozřejmě i bez ní...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Odpovědět