
Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Moderátor: Acon
- gibson
- Příspěvky: 3312
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
dnes som svoju yuasa baterku vybral s pod nabijacky a nameral som jej uz len 28Ah 

DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Tak už mam aj ja dve baterky.
Štartovaciu som kupil Banner AGM 92Ah - 850A za 185-€ bez dane. Nakolko som bol spokojny z podobnou Bannerkou v traktore, tak som ani nerozmýšlal nad inou.
Ako Pridavnu som pouzil moju pôvodnú so zelenym ovalom, ktorá po 3,5 roku drži 12,6 V.
Štartovaciu som kupil Banner AGM 92Ah - 850A za 185-€ bez dane. Nakolko som bol spokojny z podobnou Bannerkou v traktore, tak som ani nerozmýšlal nad inou.
Ako Pridavnu som pouzil moju pôvodnú so zelenym ovalom, ktorá po 3,5 roku drži 12,6 V.
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Trakční jsi nezvažoval?victom píše: 29 bře 2017 09:58 Tak už mam aj ja dve baterky.
Štartovaciu som kupil Banner AGM 92Ah - 850A za 185-€ bez dane. Nakolko som bol spokojny z podobnou Bannerkou v traktore, tak som ani nerozmýšlal nad inou.
Ako Pridavnu som pouzil moju pôvodnú so zelenym ovalom, ktorá po 3,5 roku drži 12,6 V.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Urcite nie.
Kedze moja pôvodná ma 3,5 roka, a raz ma nechala vo štychu (nenastatovala "mojou chybou") tak som kupil novu startovaciu. A tuto je este skoda vyhodiť kedže drži 12,6V.
Kedze moja pôvodná ma 3,5 roka, a raz ma nechala vo štychu (nenastatovala "mojou chybou") tak som kupil novu startovaciu. A tuto je este skoda vyhodiť kedže drži 12,6V.
- yorkin
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10 říj 2007 17:21
- tel.: 723 954967 (jen sms)
- auto: pár mám...
- Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Nejdelší výdrž, co jsem kdy viděl, měla originální baterka ve Volvu XC70 2.5T. Auto vyrobeno v 11/2005 a přes asi pět vybití do mrtva vydržela až do února, kdy mi povolily nervy a koupil jsem novou. Ale po poléčení CTEKem byla normálně ještě schopná fungovat, nicméně mám strach už ji v tom autě nechat. Když se totiž vybije baterka u toho auta, tak se musí měnit zevnitř, protože kufr zvenku neotevřu (a přesně pod ním se baterka schovává)
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5
- BeerRudolf
- Příspěvky: 947
- Registrován: 30 říj 2007 13:31
- auto: Tak akorát
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Mám v jednom autě baterii StarLine. Tedy předpoklad největšího šitu a cena tomu odpovídala. ALE je z roku 2006 a stále funguje bez problémů. Při žátěžovém testu vykazuje 82% kapacity. Tak dlouho vydržela ještě Trepča ve Vazu 21073, 11 let. A pak umřela ze dne na den. Takže je to spíše o štěstí a údržbě, než o značce.



ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010
- desmosedici-rr
- Příspěvky: 256
- Registrován: 04 dub 2014 17:55
- auto: free
- Bydliště: Plzeň-Blatná
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
tak mě to taky potkalo,přijdu včera k autu a úplně mrtvý,ani se neodemklo,byla tam tato baterie ,nevím jestli je původní, jestli jo tak je z roku 2005.A nová náhrada GS tak jsem na ni zvědavej.
- kodl80
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Mam Defa rv99 300Tdi, pouzivam Vartu promotive black 12V, 110Ah, 680A I4. Vesla se tam jen tak tak. Za tyden jedeme na hory tak dam jeste vedet. (stále reklamuji, bez úspěchu)
Naposledy upravil(a) kodl80 dne 05 dub 2018 09:10, celkem upraveno 1 x.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 3.0
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
O baterky, které odešly a nejsou starší jak 4 roky, a pak o ty, které vyměníte preventivně bych měl zájem, pokud jste z okolí OV, KA. Ne do auta, ale chtěl bych si pohrát se sulfatací. Nebo obecně o všechny, které nestartují, ale ještě drží 12V. Jen o ty "mokré".
- kodl80
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Takže Varta asi není to nejlepší....nebo jsem měl smůlu na špatnej kousek. Bohužel jsem ji již 2x reklamoval, ale firma Pema stále opakuje, že je vše OK (jak jinak co). Je zajímavé, že moje stará bat. z roku 2011 funguje a ta nová je po pár km a nastartování mrtvá (auto nenastartuji)!
Kdo chce koupit baterii tak NEDOPORUČUJI tuto firmu:
www.autobaterie-pema.cz
www.autodily-pema.cz
www.aaavyfuky.cz
www.oleje-pema.cz
Reklamoval někdo někdy baterii? jaký je nejlepší postup? Kde ji nechat nezávisle otestovat?
Dík moc
Kdo chce koupit baterii tak NEDOPORUČUJI tuto firmu:
www.autobaterie-pema.cz
www.autodily-pema.cz
www.aaavyfuky.cz
www.oleje-pema.cz
Reklamoval někdo někdy baterii? jaký je nejlepší postup? Kde ji nechat nezávisle otestovat?
Dík moc
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 3.0
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ad Varta - měnil jsem teď jednu v naftovém osobním Renaultu - vydržela přesně 2,5 roků, je pravda že s autem jezdí učitelka, která má problémy s chozením, takže většina cest jsou krátké pojížďky po městě. Každopádně baterka úplně KO. Přitom předchozí baterka jí tam při stejném systému užívání vydržela 2 roky od koupě tohoto francouzského zázraku a už při koupi byla hodně stará. Koupila se v akci Starline, tak jsem zvědavej, jestli dá taky alespoň těch 2,5 roků. A jestli auto tak dlouho bude mít technickou.
A k té reklamaci - pokud se nechtějí bavit, tak slušnější prodejce baterek ji může prověřit testerem - je to sice orientační, ale pokud to hrubě nevyjde, tak je jasné, že je špatná. Z měřáku většinou vyjede lísteček se změřenými hodnotami. Měření chtít po dodavateli baterky samozřejmě proplatit. A když ani tak nebudou fungovat, tak soudní znalec - ten to posoudí, v posudku vyjde, že baterka je špatná, a dodavatel baterky zaplatí nejenom baterku, peníze za první test, ale i za toho soudního znalce. Pokud je to fungující firma, tak se tomu může jenom docela špatně bránit - to už by muselo k soudu. Je jenom na tobě, jestli ti cena za baterku za takové obstrukce stojí. Samozřejmě, než udělíš nějaký krok, který stojí peníze, a co po nich budeš chtít zaplatit, jako účelně vynaložené náklady na vymožení škody která ti vznikla, tak je chce pokaždé prokazatelně vyzvat, jestli si to nerozmysleli, aby nemohli argumentovat tím, že to už nezaplatí, že by to zaplatili i bez posudku a že teda ty peníze nebylo nutné vynaložit.
Druhá možnost je obrátit se na ČOI.
A k té reklamaci - pokud se nechtějí bavit, tak slušnější prodejce baterek ji může prověřit testerem - je to sice orientační, ale pokud to hrubě nevyjde, tak je jasné, že je špatná. Z měřáku většinou vyjede lísteček se změřenými hodnotami. Měření chtít po dodavateli baterky samozřejmě proplatit. A když ani tak nebudou fungovat, tak soudní znalec - ten to posoudí, v posudku vyjde, že baterka je špatná, a dodavatel baterky zaplatí nejenom baterku, peníze za první test, ale i za toho soudního znalce. Pokud je to fungující firma, tak se tomu může jenom docela špatně bránit - to už by muselo k soudu. Je jenom na tobě, jestli ti cena za baterku za takové obstrukce stojí. Samozřejmě, než udělíš nějaký krok, který stojí peníze, a co po nich budeš chtít zaplatit, jako účelně vynaložené náklady na vymožení škody která ti vznikla, tak je chce pokaždé prokazatelně vyzvat, jestli si to nerozmysleli, aby nemohli argumentovat tím, že to už nezaplatí, že by to zaplatili i bez posudku a že teda ty peníze nebylo nutné vynaložit.
Druhá možnost je obrátit se na ČOI.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
co tak slyším kolem sebe, tak ty varty asi budou fakt špatné. v servisu mně ji dali do mého SAABa (benzín) a myslím, že zhruba po třech letech (možná i méně) byla KO
bohužel mně tam pak dali zase vartu se kterou teď jezdím asi rok a půl. zatím drží, ale už od ní ani nic nečekám. a to prakticky nejezdím krátké trasy nebo popojížďky. dávám skoro denně drnholec–brno tam a zpět, čili 2 x 40 km. a ani tak ta varta není schopná vydržet déle jak tři roky...

defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Autobaterie Globus z mého defíka koupená provizorně na dojetí z dovolené za pár šušňů dnes vyměněna po 10 letech provozu.
Výměna proběhla jen z důvodu, že nová už byla nachystána měsíc v garáži
Globusáckou jsem dal sousedovi do malotraktoru tak jsem zvědavej, jak dlouho ještě bude žít.
Výměna proběhla jen z důvodu, že nová už byla nachystána měsíc v garáži
Globusáckou jsem dal sousedovi do malotraktoru tak jsem zvědavej, jak dlouho ještě bude žít.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Sporta 3,6 jsem koupil s dva roky starou Vartou Silverline a po pár měsících odešla. Koupil jsem tu samou a vydržela rok. Tam, kde servisuji kamión jsem ji nechal dobít a projít testem, byla bohužel KO, někde na 18%. Švagr servisuje vysokozdvihy, dotáhl mi fungl novou baterku Odyssey Extreme 31-PC2150, prý by ma to auto přežít. Musel jsem předělat kastlík na baterku, protože je trochu vyšší a uvidíme, jestli nekecal
V kamiónu měním baterky co dva roky, jestli jsou to Varty, Exide nebo Banerky je celkem fuk, jšechny vytdží tak nějak stejně, asi polovinu toho, co originál baterky v novém autě.

V kamiónu měním baterky co dva roky, jestli jsou to Varty, Exide nebo Banerky je celkem fuk, jšechny vytdží tak nějak stejně, asi polovinu toho, co originál baterky v novém autě.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Většina baterii dnes vydrzi 3 az 6 let. Baterii z prvovyroby by nikdo nezaplatil. Ceny se tam pohybuji radove 3x vic nez to co se prodávají baterie. Důležité je vedet zda je baterie čerstvá. Mi uz se par krat stalo to co pisete. U banneru to byly dokonce jen dva mesice a záruka neuznana. Jinak at Varta nebo Exide coz jsou značky ktery porizuji pri nasem najezdu do 7tis rok a minimalnim nabijeni nabijeckou vydrží do 3 let. Kdyz nekdo malo jezdi mel by baterii udrzovat coz moc lidi nedělá. Baterka kdyz nepracuje tak umira samovolně. Idealne baterky porizovat u firem co se tim zivi leta a vzdy se snazi mit cerstve baterie.
Nejhur na tom jsou baterky v marketech a na benzinkach atd kde muzou do prodeje lezet dlouho a kdyz je nikdo obcas nenecha ozivit tak holt nevydrzi.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Nejhur na tom jsou baterky v marketech a na benzinkach atd kde muzou do prodeje lezet dlouho a kdyz je nikdo obcas nenecha ozivit tak holt nevydrzi.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Mam cervenou optimu 7. rok, hledal jsem prodejce a nebyla zas o tolik drazsi + do D1 s klimou ma idealni velikost.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Kokesek píše: 08 led 2017 10:29 nestesti je ze clovek uz vlastne nevi co si koupi...pokud delala Akuma baterky v Ceske Lipe tak to bylo super. Dneska se vyrabi vsechno pro vsechny a vsude jinde nez jak se to jmenuje.
Kazdopadne kdyz Exide neni Polskej tak je vyborny hlavne premiove rady. Pokud Vartu tak prave ne Silver line obecne zadna baterka nema rada otresy a Varta je nesnasi uplne. Exide zase spatne snasi kratke trasy. Kupodivu Starline je srovnatelny s Vartou v cernem provedeni ktere je vlastne lepsi jako silver...
No a pak tu mame jeste treba TAB na kterou nemuzu rict nic spatneho, ale o chlup levneji vychazi rada XT od ELITU kterou vyrabi taky TAB a kvalita je vyborna.
Uplne jinou kategorii jsou original dodavane baterie do aut. napr Mitsubishi z roku 2000 jsem menil tedka original baterku, to same mam zkusenosti z chrysleru ktere maji bateri MOPAR, no kdo jim to vyrabi nevim.
Banner nepouzivam (nemam tedy vlastni zkusenost), ale udajne ma velmi dobre baterky velkych kapacit a premiovych rad.
Pro me je dobra baterka takova ktera snasi dobre hluboke vybiti a otresy. To znamena ze bude asi rozdil v technologii vyroby u olovenych desek resp jejich mrizek. Metoda vyseku nebo odlivani mrizky ma zasadni vliv na funkci. A potom hraje roli cistota materialu pouziteho pri vyrobe.
S tou baterkou z Mitsubishi to můžu jen potvrdit, loni jsem dával pryc dvojkové Pajero z roku 1996 a jedna ze dvou baterek v autě byla původní z výroby.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Pokud nekdo ma origo baterii tak si ji vahove porovnejte s novou. Ja mel moznost porovnat marketovou baterii o stejne kapacite a origo BMW a byl jsem celkem prekvapen. Origo byla podstatne těžší
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Tak tak, váha baterky = obsah olova a to zhruba odpovídá kapacitě baterky. Měl jsem v autě 100Ah karavanou od Banneru a velikostí sice byla jako startovací 75Ah, ale váhou jako 100Ah. Rozměrově menší byla kvůli jiné konstrukci desek, která byla určená pouze pro vybíjení malým proudem, nikoliv pro velké proudy které bere startér. Ono ať už je tam baterka v jakékoliv "technologii", tak základem je olovo a kyselina sírová, a ty chemické děje jsou tam furt to samé. Takže kapacitě odpovídá váha olova. Co se ale může výrazně lišit, a je schopnost baterie dodávat proud - pěkně je to vidět na baterkách Optima - ty mají relativně malou kapacitu, ale jsou schopné dodávat veliký proud. Takže třeba pro nastartování kombajnu kde od výroby byla 180Ah baterka v pohodě stačí 55Ah Optima a vzhledem k pracovnímu režimu kombajnu to je i levnější.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Baterka , kterou mám teď ve RRS má 35kg.. 
