Defender 110 - dva akumulatory

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

Defender 110 - dva akumulatory

#1 Příspěvek od Dusan » 23 zář 2008 20:41

Zdravim kolegove, mel bych dotaz ke zkusenejsim defikarum. Vzhledem k tomu, ze se mi historicky osvedcuje mit dva akumulatory, premyslim o tom i u defa (mam to otestovane, je to lepsi kvulima navijaku, u defa uvazuju casem i o nejakym webastu, tak i kvuli tomu). Tak jsem se chtel zpetat, ma tuto vychytavku nekdo z vas? kam mate vrazeny ten druhy? Pouzivate nejake oddelovaci rele? Pokud ma nekdo foto a podeli se, budu vdecny. Dekuju vam moc za pripadnou pomoc, radu, nazor.

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Honza_offroad » 23 zář 2008 21:35

Ja pouzivam k dobijeni/ vybijeni druheho akumulatoru tohle: http://www.nationalluna.com/intelsol.htm rele. Rele sepne, kdyz napeti
v siti stoupne nad 13.1V na 5 min tzn. kdyz jde motor sepne obe baterie a ta druha se tim nabiji. Pokud napeti klesne na 12.7V opet je rozpoji
a prestane vybijet druhy akumulator.

Ja jsem jeste pridal rucni 300A spinac, kterym spojuju akumulatory pri "navijakovani" a rucni odpojovac spojovaciho rele, ktery pouzivam, kdyz auto delsi dobu stoji.... :wink:

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#3 Příspěvek od Dusan » 23 zář 2008 22:16

To zni zajimave, a kam jsi vrazil ten druhy aku?

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Honza_offroad » 23 zář 2008 22:22

ja to resil na jinym aute... ale u defika... co treba pod sedacku spolujezdce :?: a nebo dve/tri pod sedacku ridice :lol:

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#5 Příspěvek od Dusan » 23 zář 2008 22:28

Pekna elektrarna... nu, to uz tam muzu vrazit rovnou malou centralu :-D, pekna fotka.

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

#6 Příspěvek od Kangaroo » 24 zář 2008 07:40

Jde i dát druhou do kaslíku pod spolujezcem (TD5), ale musíš kaslík trochu zvětšit do hloubky. Je tak dobře rozložená váha a vejdou se tam 75Ah ový optimy. fotky viz: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ght=#27781

Ty tráty jsem už uklidil. :lol:

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od low » 27 zář 2008 20:07

nic jsem neupravoval a mam dve v kastzliku pod moji sedaxkou, 2x105Ah, jedna se uplne odpoji relatkem po vypnuti klicku

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kudrnac » 28 zář 2008 18:12

řešil jsme to co nejednodušeji, paralérně dvě co největší baterie, které se jsem napral pod řidiče. Výrobní čísla po sobě jdoucí koupené v jeden den a už to mám přes rok jediný záporný výsledek shořel motor na mém ramseyji, příliš mnoho amper. Není to asi správné řešení ale je to jednoduché bez elektroniky.

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1491
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od KRANG » 28 zář 2008 20:33

Já jsem taky zvažoval různý varianty zapojení baterií a nakonec jsme to vyřešili montáží druhého alternátoru. Mám tedy dva oddělené okruhy. První je klasická baterie, která poskytuje elektřinu pro provoz auta samotného a je nabíjená původním alternátorem. Druhý okruh je ten přídavný alternátor, který nabíjí gelovou baterii a na tu jsou pak napojena přídavná světla, lednice, naviják (bude) měnič apod. V minulosti se mi stalo, že mi odešel po pěti tisících km alternátor (Britpart), takže si myslim, že je dobrý mít dva. Na spotřebě to znát neni, naloženej defík jezdí dálnice pořád za těch svejch devět na sto. Pod sedačkou řidiče mám druhou nádrž, takže původní baterka putovala do motorového prostoru a ta druhá je umístěná u bufíku za přepážkou. Veškeré úpravy provedeny šikovnými chlapci z Offroad Wreck Rescue B )
http://www.offroadwreckrescue.estranky. ... a-defendru
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#10 Příspěvek od Dusan » 29 zář 2008 05:49

Diky, nad timhle jsem taky premyslel. Dokonce nekde jsem tu cetl, ze snad vojenske verze maj take dva altiky. Treba na to bude i nejaky kit, ktery by se dal nekde sehnat. :-)

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7821
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#11 Příspěvek od Sláma Karel » 29 zář 2008 10:06

Dva altíky nejsou žádný problém. A pokud máš 300tdi tak už vůbec ne. Dáš ho na místo kde by mohla být klima. Já mám v Mammuťátku taky dva a dva elektrické okruhy. Jeden 12V a druhý na navijáky 24V. A funguje to bez problémů. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#12 Příspěvek od Dusan » 07 říj 2008 02:16

Hosi a nemate nejaky odkaz na koupi toho relatka? nejak se mi to nepovedlo najit, bo neznam presny nazev toho udelatka. Diky za trpelivost.

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Honza_offroad » 14 říj 2008 13:45

Ja to kupoval na nejakym veletrhu od tyhle firmy:
http://trekk4x4adventure.com

odkaz na eshop:
http://trekk4x4adventure.com/shop/produ ... ts_id=9987

H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od low » 14 říj 2008 13:58

jen mam takovej pocit,ze pokud budes pres tuto hracku navijakovat, tak hodne brzo shori

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Honza_offroad » 14 říj 2008 14:00

Honza_offroad píše:
Ja jsem jeste pridal rucni 300A spinac, kterym spojuju akumulatory pri "navijakovani" a rucni odpojovac spojovaciho rele, ktery pouzivam, kdyz auto delsi dobu stoji.... :wink:
:wink:
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od low » 14 říj 2008 14:04

sorry, sem na mobilu a cetl jsem jen posledni dve reakce. Pak je to v poradku :) ja tam mam obyc rele 100A za asi 260kc a musim este doplnit ten odpojovac

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Honza_offroad » 14 říj 2008 15:25

Ja pouzivam tenhle: http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=9432020

sice k nemu musi byt pristup, ake zase zadny draty navic... :twisted:

H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od low » 14 říj 2008 16:12

jo o mam ten samej jako odpojovac navijaku a jeste jednou ho pridam jakozto preklenovani toho spinaciho rele v pripade navijakovani.

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#19 Příspěvek od Dusan » 14 říj 2008 18:32

Taky bych to videl na rucni odpojovac mezi baterie a tu druhou poustet jen pri navijakovani a jizde, pri stani to v klidu odpojovat a melo by to byt ok. Aby z toho nebyla elektrarna. :-)

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od low » 14 říj 2008 18:58

ja jsem od tohoto plne manualniho reseni upustil, bo vim, ze su debil a urcite bych zapominal tu startovaci odpojovat a tedy bych nemusel mit tu 100% jistotu, ze vzdy zustane jedna nazivu. Proto tam mam to automaticke rele. Ta tak.

Odpovědět