
Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
To je furt malé, respektive oproti 130ce v provedení SW by to nebyl výrazný rozdíl. Prostě auto do 3,5t na výlety ve 4 lidech je celkem boj. A zatím jsem se nepřesvědčil k tomu, změnit limit na cca 10t. Asi mi těch pár výletů za rok nepřipadá jako dostatečné využití, i když je to v součtu víc než 10% z celého roku. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tak jsem se bavil - dodělal jsem vodní instalaci:
35l kanystr, čerpadlo z Hadexu, expanzka, 2 rychlospojky na připojení bidetové spršky.
Protože jsem nepoužil žádné standardní prvky, tak nejvíc práce dalo zajistit, aby na vše pasovaly hadičky a pokud možno těsnily. Nakonec to dopadlo dobře, tlak okolo 2 Barů se v systému bez problémů udržel 2 dny v kuse.
Do kanystru jsem musel místo kohoutku udělat vývod, na který je zvenku připojená hadice a uvnitř pružná trubička zakončená M8 nerezovými matkami jako závažím, aby to nasávalo až ode dna. Čerpadlo je membránové, až moc výkonné, s vestavěným tlakovým spínačem. Ten jsem musel poladit zkrácením pružinky, protože skoro 8 barů tlaku už je celkem dost, takhle to tlačí pěkné 2 bary, což je akorát. Než jsem přišel na to, že čerpadlo tlačí trošku víc než jsme očekával, tak mi zvládly i vystřelit hadice ze spojek. Expanzka má necelý 1l, a krásně odfiltrovala opakované cyklování čerpadla. Na konci mám nejlevnější bidetovou spršku co měli v obchodě, přímo na ní našroubované šroubení na vzduchovou rychlospojku, protikus je potom na hadici. Jedna delší je smotaná v zadních dveřích, druhá kratší potom venku na rezervě. Aby sprška stříkala trošku méně, tak jsem v ní zatavením ucpal víc než polovinu otvorů.
Voda se pouští tlačítkovým ventilem na spršce, čerpadlo se spíná automaticky při poklesu tlaku vody, a abych si nezadělával na moc velkou povodeň v autě, tak se dá čerpadlo vypnout vypínačem.
Celý vodní systém je chovaný pod originálním tapecem na sloupku zadních dveří, čerpadlo drží na 4 gumových držácích šrouby na nýtovacích maticích, expanzka na kusu duralového plechu na šroubu původně pro bezpečnostní pás od sedadla v kufru, pro kanystr jsem musel vyříznout díru, protože se hloubkou nevešel do originál plastové kapsy. Tam kde je dnes čerpadlo jsem měl dřív vysílačku, tu jsem musel přemístit pod tapec na druhou stranu kanystru - za bezpečnostní pás pro druhou řadu sedadel. Je tam pod tapecem celkem dost místa. Uvažuju, udělat tam nějakou malou úložnou prostoru na obou stranách auta. Akorát mám obavu, že potom zapomenu, kde všude je v autě co poschovávané.
35l kanystr, čerpadlo z Hadexu, expanzka, 2 rychlospojky na připojení bidetové spršky.
Protože jsem nepoužil žádné standardní prvky, tak nejvíc práce dalo zajistit, aby na vše pasovaly hadičky a pokud možno těsnily. Nakonec to dopadlo dobře, tlak okolo 2 Barů se v systému bez problémů udržel 2 dny v kuse.
Do kanystru jsem musel místo kohoutku udělat vývod, na který je zvenku připojená hadice a uvnitř pružná trubička zakončená M8 nerezovými matkami jako závažím, aby to nasávalo až ode dna. Čerpadlo je membránové, až moc výkonné, s vestavěným tlakovým spínačem. Ten jsem musel poladit zkrácením pružinky, protože skoro 8 barů tlaku už je celkem dost, takhle to tlačí pěkné 2 bary, což je akorát. Než jsem přišel na to, že čerpadlo tlačí trošku víc než jsme očekával, tak mi zvládly i vystřelit hadice ze spojek. Expanzka má necelý 1l, a krásně odfiltrovala opakované cyklování čerpadla. Na konci mám nejlevnější bidetovou spršku co měli v obchodě, přímo na ní našroubované šroubení na vzduchovou rychlospojku, protikus je potom na hadici. Jedna delší je smotaná v zadních dveřích, druhá kratší potom venku na rezervě. Aby sprška stříkala trošku méně, tak jsem v ní zatavením ucpal víc než polovinu otvorů.
Voda se pouští tlačítkovým ventilem na spršce, čerpadlo se spíná automaticky při poklesu tlaku vody, a abych si nezadělával na moc velkou povodeň v autě, tak se dá čerpadlo vypnout vypínačem.
Celý vodní systém je chovaný pod originálním tapecem na sloupku zadních dveří, čerpadlo drží na 4 gumových držácích šrouby na nýtovacích maticích, expanzka na kusu duralového plechu na šroubu původně pro bezpečnostní pás od sedadla v kufru, pro kanystr jsem musel vyříznout díru, protože se hloubkou nevešel do originál plastové kapsy. Tam kde je dnes čerpadlo jsem měl dřív vysílačku, tu jsem musel přemístit pod tapec na druhou stranu kanystru - za bezpečnostní pás pro druhou řadu sedadel. Je tam pod tapecem celkem dost místa. Uvažuju, udělat tam nějakou malou úložnou prostoru na obou stranách auta. Akorát mám obavu, že potom zapomenu, kde všude je v autě co poschovávané.
- Přílohy
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Auto na výlet je skoro nachystané, tak byl čas se znovu pustit do stříbrné D2 nazvané střep. Oleje tam většinou jsou, a dost všude tečou. Takže se začalo z vrchu - přetěsnit víko ventilů.
Staré těsnění bylo tvrdé jak šutr. Takže nové těsnění, odmastit, lehce na obou stranách přisilikonovat, předtím vyměnit Okroužky na liště vstřiků a napružit piny v konektorech co jdou na vstřikovače. Potom seřídit vůle ne vstřikovačích a na soustruhu o 1mm zkrátit trubičky co omezují přítlak víka ventilů. Teď už to těsnit bude. Doufám.
Originál elektrickej ventilátor zareznul a přehořely v něm dráty, tak jsme vytáhli jinej ze starého Escorta, motor je trošku větší, ale po drobných úpravách pasoval. Už se točí. Teď ještě zprovoznit klimatizaci.
Staré těsnění bylo tvrdé jak šutr. Takže nové těsnění, odmastit, lehce na obou stranách přisilikonovat, předtím vyměnit Okroužky na liště vstřiků a napružit piny v konektorech co jdou na vstřikovače. Potom seřídit vůle ne vstřikovačích a na soustruhu o 1mm zkrátit trubičky co omezují přítlak víka ventilů. Teď už to těsnit bude. Doufám.

Originál elektrickej ventilátor zareznul a přehořely v něm dráty, tak jsme vytáhli jinej ze starého Escorta, motor je trošku větší, ale po drobných úpravách pasoval. Už se točí. Teď ještě zprovoznit klimatizaci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
A když už se blbne, tak pořádně. Držák rezervy byl trošku nabouranej, jeden šroub něm neoriginální. Takže vyklepat, odrezit, najít jedinej šroub M14 s jemným závitem, co tam pasuje, zavařit a natřít.
Stropnice už měla to nejlepší za sebou. Hadra ze skoro sama sloupla, a na zbytek molitanu jsem pustil wapku - asi po 10 minutách mi čvachtalo v botách a molitanové zbytky byly pryč, i s lepidlem. Po uschnutí to má zajímavou zelenou barvu a hlavně to nelepí. Wapka se osvědčila. Teď ještě, jestli potáhnout nové hadrou, nebo jenom nastříkat nějakou barvou.
Stropnice už měla to nejlepší za sebou. Hadra ze skoro sama sloupla, a na zbytek molitanu jsem pustil wapku - asi po 10 minutách mi čvachtalo v botách a molitanové zbytky byly pryč, i s lepidlem. Po uschnutí to má zajímavou zelenou barvu a hlavně to nelepí. Wapka se osvědčila. Teď ještě, jestli potáhnout nové hadrou, nebo jenom nastříkat nějakou barvou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Dnes v Bulharsku cestou do Turecka hypnotizování voltmetru a následně večer hledání, proč to nenabíji. Alternátor se mi doopravy vyndavat nechtělo navíc se to celé chovalo divně. Poslední krok bylo změřit napětí přímo na alternátoru, tam bylo kràsných 14,0V, na baterce ale henom 13,5V. V tu chvíli bylo jasné, že je to v drátech. Po chvilce hledání to byl jeden ze 4 M8 šroubových spojů v pojistkové skříňce v motorověm prostoru. Stačilo rozebrat, otřít hadrem a znovu složit. Okem tam nebylo vidět nic špatného a bylo to i dost utažené. Výsledek se dostavil hned, jestli se to povedlo uvidíme zítra.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tys děsnej puntičkář, hledat první půlvolt. Na altíku je 14 a na baterce je napsáno 12, to znamená, že první 4 pulvolty nikdo hledat nemusí
Většina z nás jde kontrolovat elektroinstalaci, když už to ukazuje 10,5 V.

-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
No jo, ale ono to pořád klesalo. A když je člověk doma, je to v pohodě, ale momentálně máme na dohled Istanbul a před sebou východ Turecka a Kurdistán.
Nakonec se to projevilo znovu, he to shnilý originál krimpovaný spoj na kabelu z pojistkového boxu k baterce. Provizorní oprava proběhla zacínováním, pájeno plynovou pájkou a přihříváno plynovým hořákem, pomohlo to hodně, ale ještě to není ono.
Nakonec se to projevilo znovu, he to shnilý originál krimpovaný spoj na kabelu z pojistkového boxu k baterce. Provizorní oprava proběhla zacínováním, pájeno plynovou pájkou a přihříváno plynovým hořákem, pomohlo to hodně, ale ještě to není ono.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Včera chladná a větrná noc u Černého moře. Bylo to buď na větru, nebo jako dobrovolný dárce krve pro místní stádo komárů. Ráno krásné sluníčko a nikde nikdo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tak jsme se dostali do Istanbulu, hotel nakonec opět na Taksimu, a opět podle hesla, nejdřív najít parkoviště kam se vejdeme, hotel už se potom najde v pohodě.
Památky super, zvlášť když už tu člověk není poprvé a má víc času. Dnes jsme si dali i noční výhledy.
Památky super, zvlášť když už tu člověk není poprvé a má víc času. Dnes jsme si dali i noční výhledy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Předpokládám že tady už ses někdy dostal…. Směrem na východ - doporučuju.
...take it easy....
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Minule to nevyšlo, letos je to v plánu až úplně na východ.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Parádní výlet. KV rádio sebou asi nemáš což? Otočil bych tam yagi na 20m
) Šťastnou cestu!

Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Mám, ale anténu jsem vzal jenom na CB, dřív jsem ji vozil, ale stejně nepoužil, nebyl na to nikdy pořádně čas.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tak si tak v Asii jedeme po dálnici a najednou mám hodně blbý pocit, že tem kamion před námi je blízko a auto nebrzdí. Na parkovišti nalezena vadná zadní brzdová hadička. Už druhá opletená prodloužená ze sady Goodride ze sady povolila v nakrimpovaném konci. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
To je smůla. Já mám tyhle prodloužený Goodride 7 let denně v provozu a zatím dobrý..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tak opraveno. První servis u silnice sehnal podobnou hadici, vyměnil a řekl di o 500 lir. Trvalo to necelé 2 hodiny, a to se omlouval, že pro tu hadici musel jet daleko.
Nejlepší bylo, jak jo kromě placení potěšilo české pivo.
Nejlepší bylo, jak jo kromě placení potěšilo české pivo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Si sikulka. doufam ze mas dost piv na cestu zpatky 

-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Peníze stačili, pivo byl bonus za snahu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Dnes jenom kousek k moři u Cide. Černé moře je tu fajn osvěžující a hlavně tu není vyloženě vedro. Zítra přesun na východ k Araratu a jeteru Van. Je to přes 1400 km. To turecko je prostě trošku větší.
Místní lidi jsou fajn, policajti po českém a následně anglickém dotazu, co po nás chtějí nejdříve pátrají mezi kolegy, aby zjistili, že angličtina nic, a posílají nás dál.
Čas po koupání v moři jsem využil na demontáž a pořádné propájení vadného spoje. Nějak to dopadlo, zítra uvidíme, co to udělá, až se to celé ohřeje.
Místní lidi jsou fajn, policajti po českém a následně anglickém dotazu, co po nás chtějí nejdříve pátrají mezi kolegy, aby zjistili, že angličtina nic, a posílají nás dál.
Čas po koupání v moři jsem využil na demontáž a pořádné propájení vadného spoje. Nějak to dopadlo, zítra uvidíme, co to udělá, až se to celé ohřeje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Tak z alternátoru je teploměr, ale jinak to funguje.
Dojeli jsme pod Ararat, koukli se na Noemovu archu a z kopce dolů do Iránu. Když jsme chtěli pod Araratem zakempovat, tak že nic nebude, otočili nás už na chech pointech. Další místa u cesty směrem k jezeru Van zase znemožnili buďto vojenské objekty, nebo nová silnice, co vede kousek vedle, a na starou se orostě nedostaneme. Takže přes sedlo vysoké skoro 2600m kus na jih, najít první plac. Hranice stále na dohled a nad hlavou krouží ovály nějakej velkej dron. A okolo auta pobíhá 6 cm velká solifuga. Takovej skoro pavouček.
Dojeli jsme pod Ararat, koukli se na Noemovu archu a z kopce dolů do Iránu. Když jsme chtěli pod Araratem zakempovat, tak že nic nebude, otočili nás už na chech pointech. Další místa u cesty směrem k jezeru Van zase znemožnili buďto vojenské objekty, nebo nová silnice, co vede kousek vedle, a na starou se orostě nedostaneme. Takže přes sedlo vysoké skoro 2600m kus na jih, najít první plac. Hranice stále na dohled a nad hlavou krouží ovály nějakej velkej dron. A okolo auta pobíhá 6 cm velká solifuga. Takovej skoro pavouček.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo