L322 TDV8 netopi

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

L322 TDV8 netopi

#1 Příspěvek od amadjr » 31 pro 2022 10:39

Dobry den ve spolek.
Predne bych se Vam chtel omluvit, ze se zde tazi na tema ktere zde bylo jiz probirano 10x ovsem, nenalezl jsem bohuzel odpovedi na me problemy :/
Predmetem problemu je Range Rover l322 TDV8 z roku 2012 ktery se rozhodl, ze nebude topit :/
Hledal jsem klasicke problemy a zacal jsem tedy s kontrolou cerpadel....
Na stole jsem mel vytazene a zkontroloval funkci obou cerpadel i vodnich ventilu, vse se zdalo v poradku a tak jsem je vratil do auta a zapocal laborovat.
Obe vodni elektricka cerpadla jsou v poradku avsak system do nich zjevne nepouti elektriku a tak se zkratka ani jedno z nich netoci.. Vytvoril jsem tedy bypass nefunkcniho webasta a v okruhu nechal pouze jedno elektricke cerpadlo umisteno u servo posilovace (strana ridice). Bohuzel se nic nezmenilo :/ Nasledne jsem privedl extra vodice k cerpadu a zapolil jej mimo elektrickou sit auta - tudiz parada, cerpadlo se jiz toci, je v nem voda ale opet..... auto netopi :/ Do ventiloveho bloku na strane ridice ani neproudi tepla voda, tudiz je zrejme problem v tomto... Nasledne jsem otevrel mimo elektricky okruh ventil ktery se nachazi na strane spolujezdce a YES! auto zaclo topit.... na 10 vterin......
Po pripojeni diagnozy a nacitani teplot jednotlivych vymeniku tepla se nikdy nedostanu nad 45°C coz jen sotva staci na ovlazeni vzduchu. Jakmile ´rucne´ sepnu elektroventil nachazejici se na strane spolujezdce, pusti se do okruhu tepla voda ale jen na par vterin a tim to hasne :/ Nasledne teplota vymeniku opet spadne nekam k 35°C....

Neni nekdo zdejsi, fundovany ktery by mi mohl poskytnout nejakou vhodnou radu?
Moc dekuji za jakekoliv postrehy

Kyanid Sodný
Příspěvky: 305
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: L322 TDV8 netopi

#2 Příspěvek od Kyanid Sodný » 31 pro 2022 11:05

Diagnostika je v tom to případě pro teoretiky a hračičky , raději se podívat na výměniky topení jestli jsou pruchozí, nejspíš budou přiucpaný. Prostě je propláchnout tlakovou vodou , ale tak max. 1,5 -2Bar. Taky čas od času vypustit vodu z chlazení aby se vyplavil bordel z chladiče atd. :beer

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 TDV8 netopi

#3 Příspěvek od Lukasino » 31 pro 2022 11:16

Nedělalo se něco na motoru - vodním systému? 4.4 TDV8 se ráda zavzdušňuje a většinou potřebuje odvzdušnit mašinou...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: L322 TDV8 netopi

#4 Příspěvek od amadjr » 31 pro 2022 11:20

Lukasino píše: 31 pro 2022 11:16 Nedělalo se něco na motoru - vodním systému? 4.4 TDV8 se ráda zavzdušňuje a většinou potřebuje odvzdušnit mašinou...
Dekuji za reakci.
Ne, auto jen postupne topilo mene a mene.... Minulou zimu jiz bylo topeni rekneme na 50% vykonu a letos sotva 10% :/
Kyanid Sodný píše: 31 pro 2022 11:05 Diagnostika je v tom to případě pro teoretiky a hračičky , raději se podívat na výměniky topení jestli jsou pruchozí, nejspíš budou přiucpaný. Prostě je propláchnout tlakovou vodou , ale tak max. 1,5 -2Bar. Taky čas od času vypustit vodu z chlazení aby se vyplavil bordel z chladiče atd. :beer
Dekuji za tip, urcite to zkusim...

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: L322 TDV8 netopi

#5 Příspěvek od amadjr » 31 pro 2022 11:31

Jen jeste podotknu, ze pokud maji vymeniky v kabine napr jen 30°C a ja rucne sepnu ventil na strane spolujezdce (changeover valve na obrazku), zapocne relativne prudky rust teplot na vymenikach kde je dosazeno z 30°C na 45°C behem 30 vterin a nasledne se rust natvrdo zastavi a teplota zacne klesat.
Jestlize necham valve sepnuty. teplota postupne klesne nekam k 36°C a tim to cele hasne... jakmile ovsem ventil rucne vypnu, vyckam napr minutu a opet zapnu, opet zacne teplota prudce stoupat ale zastavi se presne tam, kde predtim...
Chci jeste podotknout, ze cele se to odehrava pri nastartovanem voze.. Chova se to, jakoby byl jeste nekde schovan dalsi ventil ktery proste zastavi vodu :/
Obrázek

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 TDV8 netopi

#6 Příspěvek od Kokesek » 31 pro 2022 15:41

S l322 nebyva moc veda. Nejprve menis t solenoid co jsou spolu a potom menis ten co je sam pred ridicem. Musis vysledovat jestli to topi kdyz jde webasto. A nebo jestli to topi porad stejne jestli jde a nebo nejde webasto. To je podstatne. Zdravim te do Male Moravky PF2023
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: L322 TDV8 netopi

#7 Příspěvek od amadjr » 31 pro 2022 17:26

Kokesek píše: 31 pro 2022 15:41 S l322 nebyva moc veda. Nejprve menis t solenoid co jsou spolu a potom menis ten co je sam pred ridicem. Musis vysledovat jestli to topi kdyz jde webasto. A nebo jestli to topi porad stejne jestli jde a nebo nejde webasto. To je podstatne. Zdravim te do Male Moravky PF2023
I tebe zdravim! Nekdy se zastav na kafe :)

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 TDV8 netopi

#8 Příspěvek od Kokesek » 31 pro 2022 18:33

Provedu
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět