Prostupnost blátivým terénem u 110
Prostupnost blátivým terénem u 110
Měl jsem 90 TDI r.v.1993. Před týdnem jsem pořídil 110 TD5 r.v.2003 a starou dobrou 90 prodal. Dnes jsem se zhrozil. Tam, kde jsem s tou devadinou projel blátem vcelku bez problémů (při redukci a uzavřeném diferenciálu), tam jsem za stejných podmínek zůstal se 110 viset. U té devadesátky prostě vždycky kola hrabala a hrabala, až se vyhrabala a byl jsem z toho venku, nebo až se zahrabala, a byl jsem v pr.... Tady u té 110 se kola po zhruba vteřině až dvou prokluzování přestanou točit a jsem v pr.... hned na začátku. Ani nechci vědět, co to bude dělat na sněhu a ledu.
V manuálu cosi píšou o trakci, ale prd tomu rozumím, já jsem pilot, né mechanik. Ta trakce by podle mne měla řešit problém diferenciálu na nápravě (když je celá jedna strana v blatě nebo na ledu). Otázka je, jestli tam není nějaká závada, ale to bych se zase docela divil (má to najeto 90 tisíc a na autě je vidět, že s tím předešlý majitel jezdil slušně). Nemá s tím někdo zkušenost ?
V manuálu cosi píšou o trakci, ale prd tomu rozumím, já jsem pilot, né mechanik. Ta trakce by podle mne měla řešit problém diferenciálu na nápravě (když je celá jedna strana v blatě nebo na ledu). Otázka je, jestli tam není nějaká závada, ale to bych se zase docela divil (má to najeto 90 tisíc a na autě je vidět, že s tím předešlý majitel jezdil slušně). Nemá s tím někdo zkušenost ?
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Funguje ti mezináprava ? Co máš za pneu ?
Jinak co popisuješ, je podle mne nesmysl. Jediný rozdíl, je v tom, že 110 je trošku těžší než 90, má menší přechodový úhel, naopak lepší stabilitu, jak na silnici, tak v terénu, zejména při sjezdech a výjezdech, to je vše.
Jak píšeš, že když zapadneš netočí se kola...jako žádné kolo ? Potom ti "prokluzuje spojka".
Jinak co popisuješ, je podle mne nesmysl. Jediný rozdíl, je v tom, že 110 je trošku těžší než 90, má menší přechodový úhel, naopak lepší stabilitu, jak na silnici, tak v terénu, zejména při sjezdech a výjezdech, to je vše.
Jak píšeš, že když zapadneš netočí se kola...jako žádné kolo ? Potom ti "prokluzuje spojka".
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Urcite 90 tka ma lepsi prujezdnost v blate. Horsi v pisku a na kluzke ceste je o hodne min stabilni- nedrzi smer a musis opatrne.
Porid si zadni uzaverku a zkontroluj si funkci mezinapravove uzaverky...
Treba tak, ze si najdes maly , ale ostry kopecek na kterem ti bez zarazene mezinapravy budou prokluzovat kola a nevyjedes a pak zarad mezinapravu a jestli to bude stejne, tak tam neni zarazena....
Samo, ze existu7je hromada jinych zpusobu... kontrolka etc...
Porid si zadni uzaverku a zkontroluj si funkci mezinapravove uzaverky...
Treba tak, ze si najdes maly , ale ostry kopecek na kterem ti bez zarazene mezinapravy budou prokluzovat kola a nevyjedes a pak zarad mezinapravu a jestli to bude stejne, tak tam neni zarazena....
Samo, ze existu7je hromada jinych zpusobu... kontrolka etc...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Setri ho... ma jen druhy prispevek a ty hned po podstate...low píše:ze by chyba v pilotovi?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
... mozno ma malo "cudlikov"low píše:ze by chyba v pilotovi?
... rozdiel medzi tvojou 90 a 110 je v TC - trakcna kontrola a ta niekedy byva na obtiaz nakolko pribrzduje kolesa a tym padom cele auto
... rozhodne nemozu kolesa prestat hrabat ak mas uzavretu medzinapravu tak aspon 2 musia hrabat
... ak ti kolesa hrabu resp preklzuju musi ti na pristrojovke svietit kontrolka "TC"
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
No Defa nemám,ale D I je nastejno,akorát má jiný kabát a jinej rozvor ( 100 ).Tak mezinápravová uzávěrka a musí se točit na každý nápravě aspoň jedno kolo. Jinak jak píše Mopadži 110 je klidnější a líp drží stopu. Oblíbený rčení : Čočku a karéé a musí to čubat .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Zanzibar
- Příspěvky: 1973
- Registrován: 12 lis 2008 17:34
- tel.: +420602286657
- Bydliště: Běleč
- Kontaktovat uživatele:
mno , taky jsem se před lety snažil vyjet zasněženou sjezdovku v Tatrách v protisměru s DII a zakopal jsem se tak , že mě potupně tahal nějakej mladej maďar s mitsu..... přerval mi kurtu a uměl jen maďarsky , ale byl mooooc hodnej .
Že by to bylo pryžema ??? nebo pilotem
Už to nedělám , málo maďarů s diamantama v okolí naštěstí .....
Že by to bylo pryžema ??? nebo pilotem
Už to nedělám , málo maďarů s diamantama v okolí naštěstí .....
tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: bahno
Krásné obrázky OndroKangaroo píše:Ahoj, já taky přešel z 90 na 110 obě TD5 a to o čem píšeš jsem nezaznamenal. jediný rozdíl je v přechodovém a zadním nájezdovém úhlu a hlavně v poloměru otáčení, v bahně mi to jezdí stejně. Asi máš něco rozbitý.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Prostupnost
Nejsem zdaleka zkušený šofér v terénu, ale musím říct že mě Defender (a je to 110) neustále zahanbuje, protože zatím jsem ještě skoro nikdy neskončil na jeho možnostech, ale na svojich. Především boční náklony nějak špatně snáším
V sobotu jsem zkoušel co umí v písku a umí toho zřejmě dost. Na přiložené fotografii jsem zkoušel kam až v písku vyjedu do kopce. Pokud jsem volil neagresivní pomalý styl se zavřenou uzávěrkou - mezinápravovou a pomalou redukcí, tak hezky šlapal než jsem narazil zadními koly na patu svahu a pak mi auto prostě schcíplo. Pokud jsem zvolil agresívnější styl tak jsem prostě hrabal a hrabal. Nemám ještě špéry na nápravách takže v takovém svahu a situaci už hrabe jen jedno zadní kolo a přední. To přední je k ničemu, neboť není zatíženo.
Uvítal bych nějaké vlákno s radami jak jezdit v terénu při různých situacích. Nebo jsem takové vlákno přehlédl?
V sobotu jsem zkoušel co umí v písku a umí toho zřejmě dost. Na přiložené fotografii jsem zkoušel kam až v písku vyjedu do kopce. Pokud jsem volil neagresivní pomalý styl se zavřenou uzávěrkou - mezinápravovou a pomalou redukcí, tak hezky šlapal než jsem narazil zadními koly na patu svahu a pak mi auto prostě schcíplo. Pokud jsem zvolil agresívnější styl tak jsem prostě hrabal a hrabal. Nemám ještě špéry na nápravách takže v takovém svahu a situaci už hrabe jen jedno zadní kolo a přední. To přední je k ničemu, neboť není zatíženo.
Uvítal bych nějaké vlákno s radami jak jezdit v terénu při různých situacích. Nebo jsem takové vlákno přehlédl?
- Přílohy
-
- pískovna
- Def_piskovna_2.jpg (36.61 KiB) Zobrazeno 10294 x
On the offRoad
Defender 110 TD5
Defender 110 TD5
Defík z 93-ho má TC ?DanoDEF píše:... mozno ma malo "cudlikov"low píše:ze by chyba v pilotovi?
... rozdiel medzi tvojou 90 a 110 je v TC - trakcna kontrola a ta niekedy byva na obtiaz nakolko pribrzduje kolesa a tym padom cele auto
... rozhodne nemozu kolesa prestat hrabat ak mas uzavretu medzinapravu tak aspon 2 musia hrabat
... ak ti kolesa hrabu resp preklzuju musi ti na pristrojovke svietit kontrolka "TC"
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Nema. TC moze mat defik od TD5 vyssie a to vzdy ten, co ma aj ABS, inak TC nema. Ja som nebol TC fanusik donedavnam ale v D90 TC mam a musim povedat, ze je to super vec! Na rozdiel od DII, kde som mal pocit, ze TC auto najma brzdi. V D90 to funguje super a prejde to veci o ktorych by sa mi bez TC alebo uzavierok ani nesnivalo. Myslim, ze je to tym, ze D90 je ovela lachsi a tym je TC system ucinnejsi. Zadnu uzavierku mam uz dva mesiace v garazi a musim povedat, ze mi este nechybala. Tak, kde som zatial ostal visiet, by mi zadna spera nepomohla.Martin_H píše:Defík z 93-ho má TC ?
Ale pre istotu marian namontoval vypinac TC na palubovku, keby niekedy prisla potreba TC vypnut. Ono zalezi dost aj od stylu jazdy a osvojenia si toho, ze tam to TC je a ako ho spravne vyuzit vo vlastny spospech a nie len ocakavat ze elektronika to za mna vyriesi a ja mam len stlacit plynovy pedal.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
... ano vaha s tym suvisi a tiez sirka pneujezbera ivan píše: ...Myslim, ze je to tym, ze D90 je ovela lachsi a tym je TC system ucinnejsi.
... ten cas pride, prudke zjazdy na listi s mokrym podkladom a zjazd po ujazdenom snehujezbera ivan píše: Ale pre istotu marian namontoval vypinac TC na palubovku, keby niekedy prisla potreba TC vypnut.
... ja mam vypinanie urobene tak, ze pri nastartovani sa vypnutie samo zrusi takze akoby vsetko OK
... to je ta spravna vetajezbera ivan píše: Ono zalezi dost aj od stylu jazdy a osvojenia si toho, ze tam to TC je
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".