Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
dominot
Příspěvky: 6
Registrován: 27 dub 2021 22:05
auto: Evoque 2.0 132kW

Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

#1 Příspěvek od dominot » 17 pro 2023 23:43

Nazdar borci,
Tak som si pred 2 rokmi kúpil jazdený Evoque 2.0 132kw 2017 90 000km z Nemecka s pravidelným autorizovaným servisom. Auto je super. Predtým som mal Nivu 1.7 LPG ale prehraval som boj s hrdzou takže musela ísť preč. To som však ešte netušil, že sa mi bude v spomienkach tak často vraciat vždy keď navštívim servis.
Už pri dovoze riešil Autohaus chybu EGR - nedostatočny prietok. Ktorí ste tým prešli asi viete, že vymena je zbytočná, lebo chyba je v DPF. Teraz to už viem keďže som si to sitko v EGR vyčistil u kamoša v servise a pomohlo to tak na mesiac. DPF bol prasknutý vnútri a z koncov to nebolo možne zistiť takže jeho vymena tento problém vyriešila. Problem s NoX senzorom ostal ale Alik je mocný čarodej a čínsky senzor za 70€ naletovany na povodnej elektronike funguje už druhym rokom.
Čo ma však trápi doteraz je rachotanie. Po štarte sa ozývalo najprv kratko neskor aj za tepla. Takže som si z vtedy jedného dostupneho zdroja (island 4x4) objednal rozvodovu sadu a rozvody vymenil. Ozubené kolieska boli nedostupné takže som ich nechal pôvodné, na pohľad bez poškodenia. Nové boli reťaze, napinaky a klzáky. Na foto dole je porovnaná nová a pôvodná reťaz. No rozdiel mi nepríde výrazný.
Pokoj trval cca 4 mesiace. Potom sa ozval rachot znovu ale iba pri studenom motore. Na test išli vstreky ale tie boli ako nové. Nové žhaviče nepriniesli žiadne efekt. Kontrola olejovej vane neodhalila žiadne piliny ani vôľu ojnic na kľuke. Endoskop vo valcoch bol tiež uspokojivý. Takže som sa dostal zasa len k rozvodom. Vymena rozvodov je časovo náročná nehovoriac o tom, že po každej demontazi predného rámu treba ísť pre jeho veľkú vôľu v uchyteni na geometriu. Tak som si povedal, že sa pozriem aspoň na hornú retiazku či tam niečo nenájdem. Sadu na aretaciu rozvodov som mal tak som ju založil. Časť na vačky išla ťažšie. Ale po demontazi horneho sponera a kontrole časovania išla dole už lahučko. Keď som to mal už rozobraté tak som skontroloval VVT ventil ale nenašiel som nič čo by bránilo jeho chodu. Šponer mal ešte veľkú rezervu vo vysuve. Tak som to všetko pekne poskladal a po naštartovaní bol opäť kľud. Tak na 2 mesiace. Potom sa ozval rachot znova. A mam ho doteraz. Niekedy sa rano ozve niekedy nie. Ak sa ozve pri starte tak na pár sekúnd a potom tichucko asi na minútku a potom rachot vo vlnách až kym sa motor nezohreje aspoň na 40st. Teplota okolia na to nemám vplyv. Zistil som že keď sa ozve rachot a ja podrzim otáčky na 1500-2000 tak na 15 sekund tak rachot zmizne a už sa ten den nevráti. Akoby sa tam niečo našponuje alebo sa pohne časovanie o 0,01st? Neviem. Bojoval som s mojim Evoque dlhý boj a chcel som to už pár krát vzdať. Ale idem do toho ešte raz. No tentokrát mi došli nápady a Google a youtube som videl už hádam celý 2krat. Vedeli by ste mi prosím odporučiť akým smerom sa vydať? Olej mením každých 10tkm, hydroštely pri otvorení viečka nepočuť. V prevodovke som menil olej aj filter vnútri a vyzerala v pohode. Ide to zrejme od rozvodov. Bude to dolny napinak ktorý má v oficiálnom katalógu už asi štvrtý update alebo ten horný s jednym updateom? Zmenil sa zasa od roku 2021 keď som ho menil ja? Na videach kde menia rozvody je vidieť, že sa dolný šponer pri potočení motorom vracia dnu a nedrží, ale po vymene už drží. Nechce sa mi na skušku tejto mojej teorie zhadzovať prevodovka a celý predny rám. Má to niekto z vás na motore ingenium 2.0 diesel zmaknuté? Budem vďačný za každú radu.
Přílohy
IMG_20220611_103238.jpg

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

#2 Příspěvek od mipr » 18 pro 2023 06:04

Ahoj. Budes muset vymenit rozvodvy znova. Prax ukazuje na mnohych orig. dieloch, ze ani original nie je zarukou kvality…

Nova doba hosi…
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

dominot
Příspěvky: 6
Registrován: 27 dub 2021 22:05
auto: Evoque 2.0 132kW

Re: Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

#3 Příspěvek od dominot » 18 pro 2023 06:33

Vďaka za reakciu. I keď presne to som počuť nechcel :sweat , ale keď je to tak pojdem do toho. No zaujimalo by ma pár vecí.
Mohol by si mi odporučiť odkiaľ tu sadu kúpiť tentokrát?
Je podľa teba ta retiazka na foto natiahnuta nad normu?
Nebude chyba iba v šponovakoch?
Som ten investigativny typ, z princípu sa snažím pochopiť a prísť na to čo je chybné.
Na tomto videu
https://youtu.be/0fPf7Z_1u64?si=MVKx4hav-iedPuf2
keď porovnám pootočenie pred a po sa to javí presne ako problém šponera, ktorý nedrží. Chcel by som sa vyhnúť tomu, že to opäť spravím a použijem diel, ktorý je od výroby zlý a budem na tom istom akurát o 1000€ ľahší.

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

#4 Příspěvek od mipr » 19 pro 2023 15:23

Tak pri rozvodoch by som pouzil iba original LR sadu. Komplet retaze sponovaky a vodtika. Netreba zabudat aj na rozvod olejoveho cerpadla, resp aj nove olej. cerpadlo…

Zivotnost je cca 100tis km.

Na tomto motore je natiahnuta retaz o 0,5cm az az. Sponovak uz pri novej retazi je hodne vysunuty, tak mu uz vela neostava k maximu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 475
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

#5 Příspěvek od uhlic » 27 pro 2023 22:48

Stoji to za to dokola sa v tom babrat a stracat cas s autami ktoré boli zle uz ked vysli z linky? 🤷🏻‍♂️

dominot
Příspěvky: 6
Registrován: 27 dub 2021 22:05
auto: Evoque 2.0 132kW

Re: Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

#6 Příspěvek od dominot » 11 led 2024 23:12

Tak som teda zhodil horný kryt rozvodov aby som to tam skontroloval. Vysledok, horný napinak bol zaseknuty na predposlednej pozícii. Ťukol som do neho a vybehol na poslednú pozíciu. Reťaz je teda opäť natiahnuta. Teraz to aspoň nerachoti ani pri štarte. Samozrejme je to otázka času. Keď sa to ozve budem to riešiť.

dominot
Příspěvky: 6
Registrován: 27 dub 2021 22:05
auto: Evoque 2.0 132kW

Re: Evoque ingenium 2.0 - môj rachotavy príbeh

#7 Příspěvek od dominot » 14 led 2024 18:46

Update: Problematika rozvodovych reťazí nakoniec možno smeruje k palivovému čerpadlu do Bosch. Každopádne v Kórei sa v tomto smere začali hýbať veci a JLR spustil od tohto roka zvolavaciu akciu. Uvidíme ako sa to bude vyvíjať v Európe, ale ak reťaz vydrží neštrngať, možno sa dočkáme aj my bezplatnej výmeny.
Kto by chcel bližšie info v angličtine:
https://www.fpaceforums.co.uk/threads/t ... -2-0.7195/

Odpovědět