Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
WEB102400 - tepelný štít pomocného spojkového válce - viděl jste to někdo? Já tam u D2 nic takového nemám a co jsem pod různá auta koukal, tak jsem to na žádném neviděl. V katalogu součástek to vypadá divně, v RAVE v servisním manuálu to už vypadá trošku rozumněji, ale je to jenom ideová skica.
Kromě staré kapaliny, kterou budu teprve řešit, tohle může být příčina problému, proč mi po dlouhém ostrém stoupání přestávala fungovat spojka - prostě se ohřála od výfuku.
Když už se v tom budu hrabat, tak bych to celkem rád vzal obojí naráz.
Kromě staré kapaliny, kterou budu teprve řešit, tohle může být příčina problému, proč mi po dlouhém ostrém stoupání přestávala fungovat spojka - prostě se ohřála od výfuku.
Když už se v tom budu hrabat, tak bych to celkem rád vzal obojí naráz.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Tak tepelný štít spojky asi nikdo u nás neviděl, tak zkusím poslat dotazy mimo ČR.
O víkendu v Zábřehu otestováno, že malá zelená bedna na dveřích má akorát správnou délku, a nevadí nejenom na výletě, ale ani v horším terénu. Při opatrné jízdě byly vždy nejvíce omezující konce zadního nárazníku a až potom vlastní bedna.
O víkendu v Zábřehu otestováno, že malá zelená bedna na dveřích má akorát správnou délku, a nevadí nejenom na výletě, ale ani v horším terénu. Při opatrné jízdě byly vždy nejvíce omezující konce zadního nárazníku a až potom vlastní bedna.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- JulieZvire
- Příspěvky: 161
- Registrován: 25 led 2019 10:09
- auto: 2x D2
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Tome, nebude jednodušší pod to lehnout s posuvkou a vystřihnout něco z plechu?
Jan
Jan
2x D2: shnilá a překulená
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Ale jo, na druhou stranu, chtěl jsem alespoň fotku nebo jiný obrázek, ať to nemusím vymýšlet. Že to budu muset vyrobit z kusu plechu jsem očekával.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Tak dnes se podařilo malé vítězství v papírové válce se stavebním úřadem - nejenom že už nám stavební úřad nechce nařídit garáž zbourat, máme dodatečné stavební povolení s nabytím právní moci, ale nově i kolaudační rozhodnutí, takže až nabyde zítra právní moc, tak budeme moci garáž oficiálně využívat. Sice nevím, jak bychom se dřív dostávali z domu na dvůr, ale to je už jedno. Musím konstatovat, že na stavebním úřadě je každej druhej normální, bohužel jsme vždy nejdřív museli narazit na každého prvního.
Jenom pro srovnání - studii pro památkáře jsme dělali v roce 2014, a potom následovalo 4,5 roku územního a stavebního řízení, a teď už jenom od loňského listopadu drobnosti jako dodatečné povolení a kolaudace. Sice se chystá nový stavební zákon, ale tohle je podle mě neprůstřelné.
Dokud tam bude ta první polovina lidí, tak se nic nezmění.
Jenom pro srovnání - studii pro památkáře jsme dělali v roce 2014, a potom následovalo 4,5 roku územního a stavebního řízení, a teď už jenom od loňského listopadu drobnosti jako dodatečné povolení a kolaudace. Sice se chystá nový stavební zákon, ale tohle je podle mě neprůstřelné.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Gratuluji!




UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Děkuji. Sice nevím, k čemu mi to v budoucnu bude, ale byla to celkem dobrá škola stavebního a správního práva, a škola jednání s úřady všeho druhu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Když už jsou papíry hotové, tad skoro, ještě katastr nemovitostí, tak jsem se pustil.i do něčeho užitečnejšího. Stacionární.bufík od číňana, kdyby náhodou byla zima a hlavně pokus o opancéřobání vrat proti zimě. Rozdíl mezi 2cm polystyrenu co ve vratech bylo a po přidání dalších 20cm je obrovský. Už "jenom" dodělat drobnosti jako další zasklení a prodloužení klik, a na jaře to něčím natřít.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Bylo potřeba začít opět něco dělat - na D2 vloni někde v Gruzii foukly výfukové svody. Ani se moc nedivím, vzhledem k tomu, jak moc se auto honilo do výkonu. Takže vytáhnout druhé svody z regálu, zjistit, že i když jenom 2 roky ležely ofrézované v regálu, tak jsou prohnuté, nechat upéct v peci, protože syrové to není ono (zkusili jsme normalizační žíhání na odstranění pnutí), ofrézovat do roviny a namontovat.
Sundané svody byly prohnuté asi o 2mm, tedy zhruba stejně, jako kdy jsem je řešil před 11 lety. Jediný rozdíl je, že tentokrát se neutrhnul žádný šroub, vše šlo celkem normálně vyšroubovat a vyměnit. Jsem zvědavej, jestli tentokrát vydrží déle, ale pokud to vydrží opět víc než 11 let, tak to bude v pohodě.
Foukalo to jako obvykle u posledního válce, co je nejblíže převodovce. U prvního válce to bylo jenom špinavé a mastné od penetračního oleje.
Pomalu dáváme auto dohromady na letošní letní výlet, i když naprosto netušíme kam pojedeme. Tak si alespoň v květnu skočíme na chvilku do Bosny: https://www.tntnavigationrally.cz/
Sundané svody byly prohnuté asi o 2mm, tedy zhruba stejně, jako kdy jsem je řešil před 11 lety. Jediný rozdíl je, že tentokrát se neutrhnul žádný šroub, vše šlo celkem normálně vyšroubovat a vyměnit. Jsem zvědavej, jestli tentokrát vydrží déle, ale pokud to vydrží opět víc než 11 let, tak to bude v pohodě.
Foukalo to jako obvykle u posledního válce, co je nejblíže převodovce. U prvního válce to bylo jenom špinavé a mastné od penetračního oleje.
Pomalu dáváme auto dohromady na letošní letní výlet, i když naprosto netušíme kam pojedeme. Tak si alespoň v květnu skočíme na chvilku do Bosny: https://www.tntnavigationrally.cz/
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
A protože se nám chce makat, tak tu máme jednoho Defíka na "drobné" učesání elektriky. Začalo to vyškubáním bastlu, co už tam byl, oprava originální kabeláže, a teď konečně doplnění, co v autě chybí. Navijáky budou dva, bateriák jenom jeden.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Tome, já tam mám v místě spojkového válečku namotány dvě vrstvy takové té hadrové termoizolační pásky na výfuky a jestě jsem to natřel stříbřenkou na roury od kamen. Drží to už sedm let...MadTom píše: 10 říj 2023 14:53 Tak tepelný štít spojky asi nikdo u nás neviděl, tak zkusím poslat dotazy mimo ČR.
O víkendu v Zábřehu otestováno, že malá zelená bedna na dveřích má akorát správnou délku, a nevadí nejenom na výletě, ale ani v horším terénu. Při opatrné jízdě byly vždy nejvíce omezující konce zadního nárazníku a až potom vlastní bedna.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
To je dobrý nápad, děkuji. Když to omotám a přes vrch stáhnu nerezovým vázacím drátem, aby se to cel zpevnilo, tak to tam vydrží navždy. Samozřejmě nejdřív vyměnit kapalinu ve spojkovém systému a nějaký ten teplostínící plech tam půjde také vymyslet.
A v létě se uvidí, kam pojedeme - v Arménii jsem si našel místa, kam se dá autem vyjet do téměř 3500 m.n.m., akorát je to na hranicích s Azerbajdžánem, tak naprosto netuším, jestli to bude vůbec přístupné. Pěšky by mě ani nenapadlo, se tak vysoko škrabat.
A v létě se uvidí, kam pojedeme - v Arménii jsem si našel místa, kam se dá autem vyjet do téměř 3500 m.n.m., akorát je to na hranicích s Azerbajdžánem, tak naprosto netuším, jestli to bude vůbec přístupné. Pěšky by mě ani nenapadlo, se tak vysoko škrabat.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Když vám nevychází ohyb na přívodním kabelu k navijáku, tak tam dejte plechové L-ko. Nemáte kousek mědi, vždyť železné nábytkářské má ten správný tvar.
Když nemáte kabelové oko stačí kousek splácnuté ocelové trubky, ani krimpovat netřeba. Však ono to bude chvilku trvat, než to urezne.
Jenom se potom nedivte, že se naviják točí pouze bez zátěže.
Na druhou stranu, všechny spoje byly utažené doslova na krev. Nebo přirezlé?
Když nemáte kabelové oko stačí kousek splácnuté ocelové trubky, ani krimpovat netřeba. Však ono to bude chvilku trvat, než to urezne.
Jenom se potom nedivte, že se naviják točí pouze bez zátěže.

Na druhou stranu, všechny spoje byly utažené doslova na krev. Nebo přirezlé?

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Tak jsem myslel, že se budu i nadále bavit s drátařinou v autě, a ono ne, oni si usmysleli, že mi dají loket do sádry. Tak se učím psát na klávesnici místo 4 prsty jenom třemi a přitom ji nerozmáčknout.
Dokopal jsem se ale k jiné drobnosti - překreslit schéma řídící jednotky motoru TD5 z papíru do počítače, takže se mi hned neztratí a povzpomínat, jak se programuje v něčem jako C a udělat testovací přípravek na generování signálu kliky - tedy 36 pulzů se strategicky vynechanými pár pulzy, a synchro pulzem, aby bylo podle čeho se osciloskopem chytit.
Teď už to jenom připojit na stole k řídící jednotce a ověřit si, že jsem pochopil správně, jak to má celé fungovat.
Poznámka na okraj - přenosný osciloskop je super věc, ale ovládání jenom pomocí tlačítek je malé peklo.
Zlatá kroutítka a téměř okamžitá odezva.

Dokopal jsem se ale k jiné drobnosti - překreslit schéma řídící jednotky motoru TD5 z papíru do počítače, takže se mi hned neztratí a povzpomínat, jak se programuje v něčem jako C a udělat testovací přípravek na generování signálu kliky - tedy 36 pulzů se strategicky vynechanými pár pulzy, a synchro pulzem, aby bylo podle čeho se osciloskopem chytit.
Teď už to jenom připojit na stole k řídící jednotce a ověřit si, že jsem pochopil správně, jak to má celé fungovat.
Poznámka na okraj - přenosný osciloskop je super věc, ale ovládání jenom pomocí tlačítek je malé peklo.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Sádra z lokte je dole, a tady je výsledek: https://www.rajce.idnes.cz/ok2mtm/album ... ava-repair - jednotky běhají na stole a potom i v autě.
Oprava jednotky, když je k tomu schéma s popisem, kde co je a kde má co dělat už je celkem v pohodě.
Jenom pro info - půlka závad jsou vadné SMD odpory, kondenzátory nebo integrované obvody, zbytek potom vlastní výkonové prvky. Velké kondenzátory byly vždy v pohodě.
Pokud není v jednotce vyloženě vypálená díra, tak většinou jde opravit.
Oprava jednotky, když je k tomu schéma s popisem, kde co je a kde má co dělat už je celkem v pohodě.
Jenom pro info - půlka závad jsou vadné SMD odpory, kondenzátory nebo integrované obvody, zbytek potom vlastní výkonové prvky. Velké kondenzátory byly vždy v pohodě.
Pokud není v jednotce vyloženě vypálená díra, tak většinou jde opravit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Já jenom doufám že naše rozvědky nespí a sledujou tě 

-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
S rozvědkou se známe, to jsou zákazníci. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Zajímavý. Já když dělal pro rozvědku, tak mi říkali, že o tom nemám mluvit 

-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
Však já o tom nemluvím. Já jsem úplně potichu. I klávesnici mám ztlumenou. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie
MadTom píše: 01 bře 2024 11:04 Sádra z lokte je dole, a tady je výsledek: https://www.rajce.idnes.cz/ok2mtm/album ... ava-repair - jednotky běhají na stole a potom i v autě.
Oprava jednotky, když je k tomu schéma s popisem, kde co je a kde má co dělat už je celkem v pohodě.
Teda náhrada orig kondíků je úsměvná, navíc za RIFy dát Šitano a Jampičony...no, holt nebylo zbytí

Jinak pěknej koutek máš. Předpokládám, že ty cívky vpravo simulujou vstřiky, takže když šrouby tančí, tak je to OK

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008