Discovery 2

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Filipsakovy
Příspěvky: 20
Registrován: 09 dub 2023 21:55
auto: Discovery 2

Discovery 2

#1 Příspěvek od Filipsakovy » 11 dub 2024 23:11

Nazdar , idem si pre radu , menil som kablovačku k vstrekovačom, pri výmene som si všimol poškodenú vačku od vahadla vstrekovaču , otázka je keďže cena novej vačky a vahadiel je celkom veľká kopa peňazí , je možné použiť jazdenú vačku a vahadlá alebo to nebude dobre ? Máte taku skúsenosť ? Disco 2 td5 , ďakujem

MadTom
Příspěvky: 15103
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery 2

#2 Příspěvek od MadTom » 12 dub 2024 07:43

Pokud bude použitá vačka a vahadla mechanicky OK, tak v tom nevidím problém. Jenom bacha na to, že jsou dva typy vaček pro Euro2 a pro Euro3 motor. A podíva se do servisního manuálu, jakse správně montuje a demontuje.
Jak je poškozená? Vydřená? Byl v autě správný olej? Aby se to neopakovalo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Filipsakovy
Příspěvky: 20
Registrován: 09 dub 2023 21:55
auto: Discovery 2

Re: Discovery 2

#3 Příspěvek od Filipsakovy » 12 dub 2024 07:47

Olej v motore je podľa normy , údajne taký dával aj majitel pre tým
Přílohy
IMG_5972.jpeg

Filipsakovy
Příspěvky: 20
Registrován: 09 dub 2023 21:55
auto: Discovery 2

Re: Discovery 2

#4 Příspěvek od Filipsakovy » 12 dub 2024 08:13

Rok výroby je 2000, normu musím v technickom pozrieť

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2581
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Discovery 2

#5 Příspěvek od habakuk » 12 dub 2024 09:35

To ani nemusíš máš Euro 2.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Filipsakovy
Příspěvky: 20
Registrován: 09 dub 2023 21:55
auto: Discovery 2

Re: Discovery 2

#6 Příspěvek od Filipsakovy » 12 dub 2024 10:22

Takže môžem teda ísť do jazdených dielov ? A teda na euro 2 , olej aký odporúčate dávať teda ?

Petro
Příspěvky: 317
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Discovery 2

#7 Příspěvek od Petro » 12 dub 2024 18:20

O vhodnom oleji na td5 je tu cele vlakno skus hladat. Ja pouzivam olej s PD specifikaciou kedze td5 je system pumpe- duse. Vacku mohol vydrat nevhodny olej, jeho nevhodny interval vymeny, zle nastavene vahadla vstrekovacov, prenikanie nafty do oleja atd …
Je to inak u td5 dost casty jav… Na mojom ex disku 420 tis. Poslednych cca 150 chip a vacka zdrava.

Filipsakovy
Příspěvky: 20
Registrován: 09 dub 2023 21:55
auto: Discovery 2

Re: Discovery 2

#8 Příspěvek od Filipsakovy » 13 dub 2024 07:22

Častý jav myslis to že vyderie vacku ? Alebo že pribúda nafta do oleja , pribúdanie oleja som zatiaľ nezbadal

Petro
Příspěvky: 317
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Discovery 2

#9 Příspěvek od Petro » 13 dub 2024 15:16

Aktualne v mojom okoli evidujem viacej td5iek kde je vidiet poskodenie na vacke, ako motorov kde pribuda nafta v oleji. Vsetko su to auta s najazdom cez 250. a nepoznam uplne celu ich servisnu historiu, cize spekulovat o pricine mozem, ale nic viac :grin:
V jednom pripade viem o motore kde je od uplneho zaciatku dodrzana vymena oleja, nafta do oleja neprenika, pouzivany olej bol cely cas 5w30 hoci viacero znaciek( nie lacny olej) a vacka ma stopy pridierania. Majitel ale auto vobec nesetril a Tisovec tocilo viac krat.

Filipsakovy
Příspěvky: 20
Registrován: 09 dub 2023 21:55
auto: Discovery 2

Re: Discovery 2

#10 Příspěvek od Filipsakovy » 14 dub 2024 21:39

Hmm jasne polemizovať o tom môžme 🙂 no akurát uvazujem nad tým že budem jazdiť kým sa to nejak neprejaví , lebo zatiaľ ide motor super aj zvuk motora je dobrý , a ďalej sa potom uvidí 🙂

miro750
Příspěvky: 89
Registrován: 19 pro 2011 23:15
tel.: +421915477667
auto: DISCO II,td5+S.GV
Bydliště: Modra, Pk, SK

Re: Discovery 2

#11 Příspěvek od miro750 » 07 kvě 2024 15:45

Niekedy to môže spôsobiť aj nízky tlak oleja. Ale minimálne dat dole zdvihadla vstrekovacou a skontrolovať ci sa ten roler nezadiera, poprípade vymeniť to jedno zdvihatko. Ak vačka nieje moc opotrebena mohlo by to ešte vydržať. Ale neurobiť nič znamená rýchle opotrebenie a zavesenie celého olejoveho systému pilinami. A samozrejme pri tej príležitosti pretesnit vstrekovače a nastaviť správne vôle na vahadlach.

Odpovědět