Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ahoj,
Rozmýšľam nad kúpou D5 SDV6 130000km. Auto je odpredaj po operatívnom leasingu. Servis robený po 25000km vždy v LR.
Čítam si už nonstop aspon týždeň fóra aj zahraničné, pozerám YT a kým som nezačal tak som bol presvedčený. Vždy som túžil po LR je to môj sen. Obávam sa však že to môže byt nočná mora. Nemám problém meniť olej častejšie, robím to aj teraz na VW a BMW ale KO motor by ma zruinoval a hlavne jazdiť s pocitom, že hocikedy to môže kľaknúť musí byt strašne. Neviem si predstaviť ísť do chorvatska naložený s celou rodinou s tým, že každú chvíľku môžme čakať pri ceste na odtah. Rozumiem tomu, že stat sa to môže. Otcovi sa roztrhla rozvodovs reťaz na BMW pri 180000km, čiže stat sa môže čokoľvek.
Je niečo čo sa dá spraviť aby sa tomu predišlo?
Diky za rady
Rozmýšľam nad kúpou D5 SDV6 130000km. Auto je odpredaj po operatívnom leasingu. Servis robený po 25000km vždy v LR.
Čítam si už nonstop aspon týždeň fóra aj zahraničné, pozerám YT a kým som nezačal tak som bol presvedčený. Vždy som túžil po LR je to môj sen. Obávam sa však že to môže byt nočná mora. Nemám problém meniť olej častejšie, robím to aj teraz na VW a BMW ale KO motor by ma zruinoval a hlavne jazdiť s pocitom, že hocikedy to môže kľaknúť musí byt strašne. Neviem si predstaviť ísť do chorvatska naložený s celou rodinou s tým, že každú chvíľku môžme čakať pri ceste na odtah. Rozumiem tomu, že stat sa to môže. Otcovi sa roztrhla rozvodovs reťaz na BMW pri 180000km, čiže stat sa môže čokoľvek.
Je niečo čo sa dá spraviť aby sa tomu predišlo?
Diky za rady
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ahoj.
Ja mam RRS 3L 190kw 2014
Najazd mam 80tis km. Olej sa meni kazdych 8tis km od nova.
Zmenil som olej na 5w40 motul x-clean C3 a zacal som pridavat Metabond do oleja.
Tiez som precital viac zahranicnych for ohladom tohto problemu a toto je ich suhrn.
Kazdych 8tis olej plus Metabond a 5w40 C3.
A jazdim len na rezime S kvoli otackam motora..tusim Kokesek mi to poradil. Pretoze male otacky motora=slaby tlak oleja a zle celkove chladenie motora.
Aktualny stav motora je super uz od ranneho studeneho startu je motor okamzite tichy cize ziadne cvakanie ani klepanie ..
Problem je ze motor ma malu napln oleja ..len 6L.
a 25tis interval je kravina jak to ze bol Fico postreleny.
Ja mam RRS 3L 190kw 2014
Najazd mam 80tis km. Olej sa meni kazdych 8tis km od nova.
Zmenil som olej na 5w40 motul x-clean C3 a zacal som pridavat Metabond do oleja.
Tiez som precital viac zahranicnych for ohladom tohto problemu a toto je ich suhrn.
Kazdych 8tis olej plus Metabond a 5w40 C3.
A jazdim len na rezime S kvoli otackam motora..tusim Kokesek mi to poradil. Pretoze male otacky motora=slaby tlak oleja a zle celkove chladenie motora.
Aktualny stav motora je super uz od ranneho studeneho startu je motor okamzite tichy cize ziadne cvakanie ani klepanie ..
Problem je ze motor ma malu napln oleja ..len 6L.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
D4 2011 6-ti kvalt najeto 260k (zadřený byl už ve 160k, nový ložiska a vše co bylo potřeba) na dálnici Praha Brno ale za Brnem
vlastně za Olomoucí v rychlosti cca 150, to jsem jel celou cestu, prasklá klika, k tomu se to prý i potkalo a motor nejde otočit. Řeším přestavbu celého motoru, opravený blok, nová klika, opravené hlavy atd... k tomu repas převodovky, antikorozi a dám mu druhou šanci 


- Hubert
- Příspěvky: 2507
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Bud jsi debil nebo srdcař.Gab píše: 23 led 2025 18:40 D4 2011 6-ti kvalt najeto 260k (zadřený byl už ve 160k, nový ložiska a vše co bylo potřeba) na dálnici Praha Brno ale za Brnemvlastně za Olomoucí v rychlosti cca 150, to jsem jel celou cestu, prasklá klika, k tomu se to prý i potkalo a motor nejde otočit. Řeším přestavbu celého motoru, opravený blok, nová klika, opravené hlavy atd... k tomu repas převodovky, antikorozi a dám mu druhou šanci
![]()


Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ako sa teraz pohybuju ceny jazdenych motorov?
Moja D3 ma stale problem s DPF (nespusta regeneraciu) a ja proste nemam cas riesit to, auto stoji.
Tak som zacal zvazovat ze pojde prec a zaklad cenovky je cena motora, kedze ten je v top stave.
Moja D3 ma stale problem s DPF (nespusta regeneraciu) a ja proste nemam cas riesit to, auto stoji.
Tak som zacal zvazovat ze pojde prec a zaklad cenovky je cena motora, kedze ten je v top stave.
- petr štrof
- Příspěvky: 919
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Kdo koupí jezděný motor s nejasnou historii? Pouze ten co bud výměnou chce auto prodat , nebo ten co je v situaci že na nový repas nemá .
Ani jedno není úplně dlouhodobý řešení na dalších třeba 200-300 tis km.
Podvozkově nebo výbavově mrtvý auta s funkčním motorem se nabízejí kolem 90 tis.
Momentálně když se podíváš na inzerci tak vesměs D3 už jsou starý auta se špatnou pověstí .
Většina aut se pohybuje v cenovce od 90-145 . Pár vijímek se najde i nad 200. Ten kdo si to auto koupí tak musí počítat s investicí 60-100 tis .
Začne to korozí prahů pod plastama , komplet vůle na podvozku , systém pružení , náplně a pak teprve motor .
V tuhle chvíli to prostě prodáš pouze pod cenou a ještě musíš najít někoho kdo si to koupí .
D3 je všude plno a D4 jsou k mámí taky už od 140 tis .
Sám jsem uvažoval ji prodat a za kolik, a to se oni starám , servis dostává plný nad rámec .
Ze srandy ji sem v létě hodím bude mít čerstvě 500 tis na 1. motor 3.rozvody , teď s přehledem po technické . Denně v provozu a za kolik ?
Se všema cinkrlátkama servisem 150 , ale to jen tak mezi řečí . Za mě je lepší solidní servis a auto dojezdit a dopřát mu hrdou km smrt
.
Ani jedno není úplně dlouhodobý řešení na dalších třeba 200-300 tis km.
Podvozkově nebo výbavově mrtvý auta s funkčním motorem se nabízejí kolem 90 tis.
Momentálně když se podíváš na inzerci tak vesměs D3 už jsou starý auta se špatnou pověstí .
Většina aut se pohybuje v cenovce od 90-145 . Pár vijímek se najde i nad 200. Ten kdo si to auto koupí tak musí počítat s investicí 60-100 tis .
Začne to korozí prahů pod plastama , komplet vůle na podvozku , systém pružení , náplně a pak teprve motor .
V tuhle chvíli to prostě prodáš pouze pod cenou a ještě musíš najít někoho kdo si to koupí .
D3 je všude plno a D4 jsou k mámí taky už od 140 tis .
Sám jsem uvažoval ji prodat a za kolik, a to se oni starám , servis dostává plný nad rámec .
Ze srandy ji sem v létě hodím bude mít čerstvě 500 tis na 1. motor 3.rozvody , teď s přehledem po technické . Denně v provozu a za kolik ?
Se všema cinkrlátkama servisem 150 , ale to jen tak mezi řečí . Za mě je lepší solidní servis a auto dojezdit a dopřát mu hrdou km smrt

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.
- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka
Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka
Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
-
- Příspěvky: 15194
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Já bych do toho zahrnul ještě jednu drobnost - koroze. Už se na těch autech začíná podepisovat, zvlášť na starších. A pokud nebude vyloženě štěstí, tak pravděpodobně nutnost výměny všech silentbloků a kloubů na podvozku, a těch je tam celkem dost. A potom pravidelné věci - rozvody - kdy se mají dělat, zda už byly dělané, a jestli je to průkazné.
Jenom aby to bylo v kontextu - mě by se D3 nebo lépe D4 moc líbila, ale vzhledem k nájezdu a plánům, si to prostě neodůvodním, ani jako hračku.
Jenom aby to bylo v kontextu - mě by se D3 nebo lépe D4 moc líbila, ale vzhledem k nájezdu a plánům, si to prostě neodůvodním, ani jako hračku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- jareku
- Příspěvky: 1881
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ahoj, s motorem ti nikdo "neporadí". Klika praská jak u "zanedbávaného", tak i u pravidelně servisovaného motoru... ano, motor s pravidelným servisem a výměnou oleje je vždy lepší volba. Spíše bych se zaměřil na celkový stav auta. Jak píše MadTom - koroze, stav podvozku apod.myso87 píše: 14 bře 2025 10:34 Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.
- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka
Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur
Live long and prosper.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
nejlepší volba je koupit D3/D4 s padlým motorem a dát si tam nový. Potom máš na pár km klid a víš, co tam mášmyso87 píše: 14 bře 2025 10:34 Zdar, vyuzijem tento topic na nejaku malu sumarizaciu. Chcem totiz kupit D4 a davam si dokopy fakty aby som vedel do coho ist a do coho nie. Precital som co sa dalo, pozrel cely youtube a vychadza mi to asi takto.
- podla statistiky na disco3.co.uk je pravdepodobnost zlomenej kluky do 200tis km na 2.7 cca 10% na 3.0 cca 9 %
- 3.0 v prvych rokoch vyroby 2011/12 mala cca 2-5% sancu, ze sa kluka zlomi len tak sama od seba - tie uz su asi mrtve vsetky
- na 2.7 nebolo dostatocne mazanie, ktore bolo neskor inovovane
- na 3.0 bolo okrem noveho olejoveho cerpadla upravene chovanie automatu aby zmiernilo razy do klukovky
- prichodom AdBlue na 3.0 nastal novy problem s riedenim oleja naftou (znizenie trecich strat? piestne kruzky?)
"death zone" kedy motor pravdepodobne padne je cca 150-250tis km ak prekona 250-300 uz sa ho to "vraj" netyka
Kedze teraz maju vsetky D4 na inzercii medzi 160-300kkm a z tych cca 25 aut na inzercii mali 4 padnuty motor a dalsich 5 ma pod 250k bude tych 10% asi malo..
Co teda kupit?
Disco 3 mam tendenciu vyradit, lebo okrem motora tam uz bude vsetko potencialny problem kvoli starobe.
2012 - 2014 s uz vymenenym motorom alebo nad 250tis km ? (tu ma bude cakat prevodovka/turba/vstreky...) cena cca 12-14tis eur
Verit autu co ma 170tis a od 60tis je meneny olej po 10 ? Alebo 180tis a servis len v autorizaku? 17-19tis eur
Land cruiser ? 30+ tis eur

- Lukasino
- Příspěvky: 3953
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Za předpokladu, že je nový dodatelný a kvalitní (co vím, tak se změnila fabrika i země výroby), tak je otázka jaký bude vůbec výstup...xxx píše: 14 bře 2025 13:21 nejlepší volba je koupit D3/D4 s padlým motorem a dát si tam nový. Potom máš na pár km klid a víš, co tam máš![]()
A nebo se dá repasovat, dneska už slýchám že to repasují a drží jim to.
Pak je tu názor lidí že koupit cokoliv co jezdí a po koupi okamžitě udělat rozvody, čerpadlo, uložení klikovky, atd.
A nebo prostě zavřít oči a skočit do nějaké co se Ti líbí, ono to nějak dopadne

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322