Hlučný diferenciál DII TD5
Moderátor: Miky_CZ
Hlučný diferenciál DII TD5
Čau chlapi,
po montáži samosvoru Ashcroft v odborném servise , po následné reklamaci/revizi a výměně všech ložisek a opětovnému vymezení vůlí je diferenciál stále hlučný.
Nejhorší je to mezi 100-80km/h při puštění plynového pedálu, ale slyšet je i v tahu a méně, ale je. Odmítám se spokojit s tvrzením pana mechanika, že to není nic hrozného, "zvuk" mám natočený, na záznamu naprosto zřetelný. Je to fakt děsně otravný, kdyby někdo měl podobnou zkušenost, budu rád za info. Děkuji.
PS: před opravou bylo ticho, jsem úchyl na pazvuky.
po montáži samosvoru Ashcroft v odborném servise , po následné reklamaci/revizi a výměně všech ložisek a opětovnému vymezení vůlí je diferenciál stále hlučný.
Nejhorší je to mezi 100-80km/h při puštění plynového pedálu, ale slyšet je i v tahu a méně, ale je. Odmítám se spokojit s tvrzením pana mechanika, že to není nic hrozného, "zvuk" mám natočený, na záznamu naprosto zřetelný. Je to fakt děsně otravný, kdyby někdo měl podobnou zkušenost, budu rád za info. Děkuji.
PS: před opravou bylo ticho, jsem úchyl na pazvuky.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Ještě mužeš zkusit nějaký olej s označením LSD, ono to má někdy tendenci ty diferáky trochu zklidnit, teda pokud už tam takový olej není... Jinak já zrovna na řešení detailů uplně nejsem. Jestli je to hlučné, protože už jsou zuby ojeté nějak něšťastně, tak ani dobré sestavení pomoci nemusí. Přecijen dneska mají za sebou ty d2 už občas pěkně divoký život a ty diferáky kolikrát žádnou udržbu nezažijou "dokud to jede". Pak když to člověk po třistatisících km a pětadvaceti letech konečně začne ladit, je to už kolkrát taková labutí píseň....
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Bylo mi řečeno, že soukolí a zuby jsou naprosto OK. Já neměl problém vyměnit i ozubení - na to mi bylo řečeno že je to horší než originál atp...
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
A ukázal ti ten servisák vyfocený otisk toho ozubení "na barvu"? To je totiž standardní postup, jak zjistit, že je soukolí správně složené. Navíc jestli před demontáží původního diferenciálu nehučelo, tak je to jenom o stejném seřízení. Tedy nikoliv seřízení na správný otisk dle návodu, ale na otisk, na který to bylo zaběhnuté.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Ano, mam video s otiskem, sedi to pekne na stredu... jenze to je cely o tom, ze ja chtel povymnenovat vsechno a on mi furt rikal ze to bude dobry ze ozubenim to neni a ze se to ojede... az se to ojede, tak tady uz ja mozna nebudu...MadTom píše: 19 dub 2025 21:13 A ukázal ti ten servisák vyfocený otisk toho ozubení "na barvu"? To je totiž standardní postup, jak zjistit, že je soukolí správně složené. Navíc jestli před demontáží původního diferenciálu nehučelo, tak je to jenom o stejném seřízení. Tedy nikoliv seřízení na správný otisk dle návodu, ale na otisk, na který to bylo zaběhnuté.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Jestli staré ozubení a vzorový otisk, tak může být problém v tom, že už je to ozubení zaběhnuté na jiný otisk.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Uzávěrku jsem montoval já a po čtrnácti dnech jsem na žádost majitele dif znovu demontoval a zkontroloval.
Následně jsem po dohodě se zákazníem vyměnil ložiska.
Znovu dif seřídil s trošku jinou vůlí, ale diferák je stále slyšet.
Kamarád, který má D2 co s tím jel to neslyší, já to slyším a majitel to slyší taky.
Jak píše majitel je to slyšet hlavně při devadesáti km/hod při ubrání plyny když nejsou kola v záběru.
Ozubení je dobré bez měřitelných otlačenin. Ložiska při druhém rozebrání dána nová TIMKEN a znovu seřízena zubová vůle.
Při prvním složení byla seřízena zubová vůle 0,07 až 0,11mm.
Při druhém složení s novýma ložiskamajsem s ohledem na hlučnost seřídil vůli na 0,1 - 0, 15mm.
Původní ozubení bez uzávěrky mělo velkou vůli asi 0,4- 0,5 mm
Otisk zubů soukolí na barvu je uprostřed zubů tak jak má být.
Vše mám natočeno a poslal jsem i majiteli.
Při první montáži uzávěrky auto mělo hrubší kola a na střeše příčníky, které při rychlejší jízdě neskutečně vibrovali.
Po montáži uzávěrky jsem po projetí nic neslyšel.
I majitel se ozval až po týdnu.
Teď příčníky nemá a jsou tam silniční pneu.
Pravda je, že tam něco slyšet je, ale zda je to zadní dif nemůžu na 100% potvrdit.
Následně jsem po dohodě se zákazníem vyměnil ložiska.
Znovu dif seřídil s trošku jinou vůlí, ale diferák je stále slyšet.
Kamarád, který má D2 co s tím jel to neslyší, já to slyším a majitel to slyší taky.
Jak píše majitel je to slyšet hlavně při devadesáti km/hod při ubrání plyny když nejsou kola v záběru.
Ozubení je dobré bez měřitelných otlačenin. Ložiska při druhém rozebrání dána nová TIMKEN a znovu seřízena zubová vůle.
Při prvním složení byla seřízena zubová vůle 0,07 až 0,11mm.
Při druhém složení s novýma ložiskamajsem s ohledem na hlučnost seřídil vůli na 0,1 - 0, 15mm.
Původní ozubení bez uzávěrky mělo velkou vůli asi 0,4- 0,5 mm
Otisk zubů soukolí na barvu je uprostřed zubů tak jak má být.
Vše mám natočeno a poslal jsem i majiteli.
Při první montáži uzávěrky auto mělo hrubší kola a na střeše příčníky, které při rychlejší jízdě neskutečně vibrovali.
Po montáži uzávěrky jsem po projetí nic neslyšel.
I majitel se ozval až po týdnu.
Teď příčníky nemá a jsou tam silniční pneu.
Pravda je, že tam něco slyšet je, ale zda je to zadní dif nemůžu na 100% potvrdit.
Naposledy upravil(a) Land Jirka dne 19 dub 2025 22:16, celkem upraveno 1 x.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Soukolí v náhradě od Britpartu a podobně nepovažuju za vhodné namontovat na místo originálu.Mitter píše: 19 dub 2025 17:20 Bylo mi řečeno, že soukolí a zuby jsou naprosto OK. Já neměl problém vyměnit i ozubení - na to mi bylo řečeno že je to horší než originál atp...
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Proč se k tomu vyjadřujete pane Ondroušku? Záměrně vás nejmenuju a ani jsem to neměl v plánu, doufal jsem, že se ozve někdo, kdo mi bude chtít pomoct a ne mi neustále opakovat mantru " Není to vůbec tak hrozný, já bych s tím jezdil " nebo " kamarád to neslyší".Land Jirka píše: 19 dub 2025 22:06Soukolí v náhradě od Britpartu a podobně nepovažuju za vhodné namontovat na místo originálu.Mitter píše: 19 dub 2025 17:20 Bylo mi řečeno, že soukolí a zuby jsou naprosto OK. Já neměl problém vyměnit i ozubení - na to mi bylo řečeno že je to horší než originál atp...
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Tak se omlouvám.
Nemám co skrývat a píšu jen svůj názor.
Nemám co skrývat a píšu jen svůj názor.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Škoda, źe jste nebyl takhle aktivní když jsem to s váma řešil. Celou dobu jsem vám opakoval, že jsme všichni jenom lidi a tyhle krámy jsou prostě taky jenom stroje, neměl jsem problém zaplatit, když byste to vyřešil. Nevyřešil, nechtěl protože moc práce, tak mi to tu nekomentujte.
Ad1) holý příčníky byly na autě kvuli tomu, že jsem na vaši žádost sundal stan, aby se vám auto vešlo do dílny
Ad2) po sundání příčníků - což jste klidně mohl udělat, to bylo slyšitelné i na MT
PS: v životě bych tu neřešil, kdo to dělal.
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Hlučný diferenciál DII TD5


Ted když už je to rozesraný, tak zbejvá tam nalejt dosti husrej volej a doufat že se to časem srouná nebo si na to časem zvykneš .
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Kyanid Sodný píše: 19 dub 2025 23:29před rozebráním jetýho diferáku , kerej má nalítano xxxxx km je záhodno si udělat předem votisk zubů , a pak ho na ten votísk zpátky smontovat
.no a to je celý - není to nic novýho pod sluncem- zkušení fachmani to znaj....
Ted když už je to rozesraný, tak zbejvá tam nalejt dosti husrej volej a doufat že se to časem srouná nebo si na to časem zvykneš .
Díky za názor, počkám ale ještě jestli se někdo nepřidá. Předpokládám, že toto pan Ondroušek ví.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
A ty kola co tam jsou teď jsou vyzkoušená, že na jiném autě nehučí? Potkal jsem se se zánovními koly, která vypadala naprosto v pohodě, měla vzorek něco mezi silničními a jemnějšími AT a při určité rychlosti prostě houkala. Když jsme na to došli, tak jsme zkoušeli různý tlak od 1,2 do 4 Barů, a krásně to houkání "přelaďovalo" a měnilo rychlost, kdy bylo nejhorší. Půjčily se olítané a nevyvážené zimní gumy a bylo ticho. Dál už to šlo mimo mě.
Jestli diferák měl původně velkou vůli, tak na ni ty kola mohou být zaběhnutá a správné nastavení prostě znamená, že houkají. Takhle mi tu v regálu leží soikolí od KAMu, musel jsem si koupit nové, a to jsem se hodně snažil, původní nastavení netuším, kupoval jsem je jako starší. Taky na něm není nic vidět.
Jestli diferák měl původně velkou vůli, tak na ni ty kola mohou být zaběhnutá a správné nastavení prostě znamená, že houkají. Takhle mi tu v regálu leží soikolí od KAMu, musel jsem si koupit nové, a to jsem se hodně snažil, původní nastavení netuším, kupoval jsem je jako starší. Taky na něm není nic vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
No dotyčnej pán , by měl vědět ,že když něco rozebírá ,tak si to má řádě voznačit.
nebo se do tak to komplikovanej věcí raději nepouštět !!
Jsou v podstatě tři (3)! možnosti jak se pokusit to "nějak" vyřešit. Určitě se tady ozvou vylišení vodborníci s certifikovanou radou..no uvidí se co poradí za III. možnost..
Jako neodborník vidím I. možnost - vyměnit ozubený kola, protože do nekonečna to rozebírat a hledat tu správnou polohu jak to bylo nastavený , by asi vyšlo dráž než dát nový kola
II. možnost - přesvěčit poškozeného že je to OK , -přece "LR je hlučnéééj ,to ví přece každééj". Mám zato , že asi vyhraje ta II. možnost
Poškoditel by to měl na svý náklady dát do pořádku.

Jsou v podstatě tři (3)! možnosti jak se pokusit to "nějak" vyřešit. Určitě se tady ozvou vylišení vodborníci s certifikovanou radou..no uvidí se co poradí za III. možnost..
Jako neodborník vidím I. možnost - vyměnit ozubený kola, protože do nekonečna to rozebírat a hledat tu správnou polohu jak to bylo nastavený , by asi vyšlo dráž než dát nový kola

II. možnost - přesvěčit poškozeného že je to OK , -přece "LR je hlučnéééj ,to ví přece každééj". Mám zato , že asi vyhraje ta II. možnost

Poškoditel by to měl na svý náklady dát do pořádku.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
MadTom píše: 20 dub 2025 09:15 A ty kola co tam jsou teď jsou vyzkoušená, že na jiném autě nehučí? Potkal jsem se se zánovními koly, která vypadala naprosto v pohodě, měla vzorek něco mezi silničními a jemnějšími AT a při určité rychlosti prostě houkala. Když jsme na to došli, tak jsme zkoušeli různý tlak od 1,2 do 4 Barů, a krásně to houkání "přelaďovalo" a měnilo rychlost, kdy bylo nejhorší. Půjčily se olítané a nevyvážené zimní gumy a bylo ticho. Dál už to šlo mimo mě.
Jestli diferák měl původně velkou vůli, tak na ni ty kola mohou být zaběhnutá a správné nastavení prostě znamená, že houkají. Takhle mi tu v regálu leží soikolí od KAMu, musel jsem si koupit nové, a to jsem se hodně snažil, původní nastavení netuším, kupoval jsem je jako starší. Taky na něm není nic vidět.
V týdnu na to dám zpátky 32" MT, ale neslibuju si od toho vůbec nic, nejsem automechanik, ale s autama obchoduju 11 let a troufám si říct že rozeznám pneumatiky od mechanického zvuku. Navíc to dělá výrazněji při deceleraci.
Nejsem ani nasranej, jsem zoufalej, ja si tady pana Ondrouska vybral diky jeho recenzim vsude, chtel jsem to vyresit do finale - nenavidim kecy typu " ze si mam zvyknout" ja si nechci zvykat, ja chci mit auto tichy... ani me nezajima ze nejakej Karel je zvyklej na svoje zhuntovany kary a on to neslysi...
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Kyanid Sodný píše: 20 dub 2025 09:31 No dotyčnej pán , by měl vědět ,že když něco rozebírá ,tak si to má řádě voznačit.nebo se do tak to komplikovanej věcí raději nepouštět !!
Jsou v podstatě tři (3)! možnosti jak se pokusit to "nějak" vyřešit. Určitě se tady ozvou vylišení vodborníci s certifikovanou radou..no uvidí se co poradí za III. možnost..
Jako neodborník vidím I. možnost - vyměnit ozubený kola, protože do nekonečna to rozebírat a hledat tu správnou polohu jak to bylo nastavený , by asi vyšlo dráž než dát nový kola![]()
II. možnost - přesvěčit poškozeného že je to OK , -přece "LR je hlučnéééj ,to ví přece každééj". Mám zato , že asi vyhraje ta II. možnost![]()
Poškoditel by to měl na svý náklady dát do pořádku.
Hele, já tady nechci rozjíždět invektivy, pan Ondrousek se sice nezachoval uplne koser, ale nejsem pi*a a ani jsem mu to nenazval jako reklamaci, proste se stalo... tady jde o to, ze kolem sebe nemam nikoho jinyho v rozumny dojezdovy vzdalenosti, kdo by to dal do puvodniho stavu. I kdyby to nakonec nebylo tim diffem... ja ale nechci "si zvyknout"
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
MadTom píše: 20 dub 2025 09:15 A ty kola co tam jsou teď jsou vyzkoušená, že na jiném autě nehučí? Potkal jsem se se zánovními koly, která vypadala naprosto v pohodě, měla vzorek něco mezi silničními a jemnějšími AT a při určité rychlosti prostě houkala. Když jsme na to došli, tak jsme zkoušeli různý tlak od 1,2 do 4 Barů, a krásně to houkání "přelaďovalo" a měnilo rychlost, kdy bylo nejhorší. Půjčily se olítané a nevyvážené zimní gumy a bylo ticho. Dál už to šlo mimo mě.
Jestli diferák měl původně velkou vůli, tak na ni ty kola mohou být zaběhnutá a správné nastavení prostě znamená, že houkají. Takhle mi tu v regálu leží soikolí od KAMu, musel jsem si koupit nové, a to jsem se hodně snažil, původní nastavení netuším, kupoval jsem je jako starší. Taky na něm není nic vidět.
Ad2: K tomu soukolí, na to mi pan Jirka rekl, ze tam Bearmach davat nebude a ze uz to sklada... ja dneska koukal ze Ashcroft dela taky orig ratio soukoli... chapes to? Ja bych to vsechno zaplatil, ne on to poskladal, rekl ze to bude lepsi, pak mi rekl ze to je lepsi - neni. Jinak 100% to bude tim, ze jsou nejak zajety a dle vseho co jsem nacetl to ani 10.000km nezpravi... takze aktualne mam plan to chvili jezdit, kdyz to bude stejne, tak si objednam novy soukoli/pripadne celej diff Ash a to uz mi namontuje muj mechanik...
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Mám pár otázek:
Je to skutečně soukolím ?
Není to kardan?
Zkusili jste jet bez zadního kardanu?
Není to kolové ložisko?
Je ještě znatelné nějaké změna po výměně difu?
Je to skutečně soukolím ?
Není to kardan?
Zkusili jste jet bez zadního kardanu?
Není to kolové ložisko?
Je ještě znatelné nějaké změna po výměně difu?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Hlučný diferenciál DII TD5
Určite na striedačku zhadzovať kardany a ísť sa previesť... Kľudne to môže byť predný diferak...
Defender 110 Tdi 1998