Snorchel

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 272
Registrován: 20 úno 2009 12:41
tel.: 0904875396
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Snorchel

#1 Příspěvek od Tomy » 03 bře 2009 15:14

Zdravím, mám opäť ďalšiu otázku. Na čo je šnorchel, to mi je jasné. Niekde som však našiel, že ak človek chce brodiť, tak potrebuje aj nejaké vyvedené odvetranie diferenciálov do šnorchla. Neviem, či mám správne informácie. Vie mi niekto k tomu nieco bližšie napísať? Ďakujem.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od low » 03 bře 2009 15:40

jo jo, z kazdeho difce, /zadni predni mezinapravovy/ lezou hadicky (vetsinou jsou ukonceny v motorovem prostoru. tyto hadicky je dobre mit ukonceny bud ve snorchlu a radne utesneny pruchod, nebo je mit vytazeny podle snorchlu az vzhuru. priznam se, ze sam to tak nemam, jen zadni jsem nechal vyvest, jelikoz koncil ve vysce zadniho kola a takze jsem porad musel menit napln. ta tak

BTW jeste je vhodne zaslepit stavajici vypustny jednosmerny otvor ve filtrboxu, takovou tu umelou vaginu (nekde to tu kreslil OC)

Uživatelský avatar
garfield
Příspěvky: 182
Registrován: 22 úno 2009 10:40
Bydliště: Dolný Kubín Slovensko

#3 Příspěvek od garfield » 03 bře 2009 15:58

v defiku ich mam vyvedene vo vyske vrchnej casti motora zatial mi to stacilo hlbsie nejdem :D

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od low » 03 bře 2009 16:08

garfield, neboj, to prijde ani nebudes vedet jak :-)

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1491
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od KRANG » 03 bře 2009 17:10

Jsem to nedávno řešil a tak jsem pátral po funkci těch hadiček a údajně jsou tam potřeba aby nevznikal podtlak nebo přetlak v nápravě ( převodovce, motoru..) při rozdílu teplot a tím se pak nasávala voda nebo vytlačoval olej. Chybou při montáži bývá taky vedení hadiček vnitřkem šnorchlu.
V UK je prodávaj jako sadu "wading kit"
Zatim jsem to ale na zebře nedořešil, myslim, že by dobře fungovaly i obyč akvaristický hadičky.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od PavelU » 03 bře 2009 17:25

Tady je mají taky, kdyby někdo měl zájem http://www.mm-4x4.com/vehicle-preparation-369-c.asp

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od low » 03 bře 2009 17:34

KRANG píše: Chybou při montáži bývá taky vedení hadiček vnitřkem šnorchlu.
akvaristicky urco stacej. BTW proc je chybou vedeni vnitrkam snorchlu?

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Land Jirka » 03 bře 2009 17:42

V tom kitu je jen pár hadiček a umělohmotnejch sponek, dá se to koupit v metráži v autopotřebách a stojí to pár korun.
Není potřeba utrácet skoro dva táci. :wink:
Než do šnorchlu, tak bych to spíš vytáhl dovnitř do kabiny.
Minimálně ten zadní dif.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Land Jirka » 03 bře 2009 17:45

low píše:
KRANG píše: Chybou při montáži bývá taky vedení hadiček vnitřkem šnorchlu.
akvaristicky urco stacej. BTW proc je chybou vedeni vnitrkam snorchlu?
Asi podtlak ve šnorchlu má trochu sací učinek.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od low » 03 bře 2009 17:51

Land Jirka píše: Než do šnorchlu, tak bych to spíš vytáhl dovnitř do kabiny.
Minimálně ten zadní dif.
a nebude to smrdet???

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PavelU » 03 bře 2009 17:53

Zatím jsem to neřešil, ale píšou že ta sada obsahuje hadičky na odvětrání náprav (dají se nahradit podobnou delší hadičkou), odvětrání převodovky a odvětrání Timing Cover (přední víko, nevím jak to přeložit). Jak se řeší tyto (převodovka a to víko)?

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Land Jirka » 03 bře 2009 18:23

Převodovka i redukčka má stejné hadičky jak dif vyvedené za hlavu motoru skoro až pod kapotu.To přední víko rozvodů u 300stovky se musí zaslepit zátkou závit třam je M 14x1,5.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PavelU » 03 bře 2009 18:30

Ještě prosím tě na co ty hadičky navleču? Na nápravách oříznu originály a navleču ty nové, ale na převodovce .... :?:

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od PavelU » 03 bře 2009 18:31

Jo a co je to ten Timing Cover :?:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od MadTom » 03 bře 2009 18:33

Timing cover je buďto kryt rozdělovače nebo kryt rozvodů.
Myslím si že vedení odvětrání vnitřkem schorchelu není až tak špatnej nápad, ale hadička musí být připevněná a vyvedená až na jeho konec. Vzhledem k průměru hadičky a průměru trubky schnorchelu to bude mít velmi malej vliv, zvlášť u přeplňovanýho dieselu. Je akorát potřeba správně utěsnit všechny průchody. Při použití hadiček z tvrdšího plastu si dovedu představi použití vodotěsných kabelových průchodek tzv. PGček (používají se na rozvaděčích na elektřinu).
Jinak jsem koukal na jeden pancéřovaný terení vůz IVECO (vypadal jako něco mezi Defenderem a malým Hummrem) a ti měli vývod schnorchelu směrovaný dozadu podél střechy a v něm bylo něco, co z dálky připomínalo vrtulku v trubce která byla na průměru rozšířená o cca polovinu. Jestli se to mělo točit nevím, tak moc jsem si to prohlížet nemohl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Land Jirka » 03 bře 2009 18:36

low píše: a nebude to smrdet???
Já tam nic necejtím, ale mám furt rýmu..
Mám dovnitř jenom zadní do sloupku pod tapecák.
Podle mého stejně v 99% stačí dát odvětrání z převodovek a difů na nejvyšší místo pod kapotu.
Když budu brodit nad okna tak si klidně při úklidu toho bordelu, co nateče dovnitř ty oleje v difech vyměním.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Stavros » 03 bře 2009 18:37

dozadu do sloupku pod svetlo by to taky slo, ne?

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od low » 03 bře 2009 18:40

Land Jirka píše: Když budu brodit nad okna tak si klidně při úklidu toho bordelu, co nateče dovnitř ty oleje v difech vyměním.
jasny :-) jak rikam, taky to mam zatim pod kapotou, jen tu zadni jsem vytahnul, bo byla ohromne nizko :-)

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od PavelU » 03 bře 2009 19:25

Land Jirka píše:Převodovka i redukčka má stejné hadičky jak dif vyvedené za hlavu motoru skoro až pod kapotu.To přední víko rozvodů u 300stovky se musí zaslepit zátkou závit třam je M 14x1,5.
Díky Jirko, si dnes sedím na vedení a čtu to asi potřetí, to téma. Už se mi rozsvítilo :idea:

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1491
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od KRANG » 03 bře 2009 20:00

Land Jirka píše:
low píše: akvaristicky urco stacej. BTW proc je chybou vedeni vnitrkam snorchlu?
Asi podtlak ve šnorchlu má trochu sací učinek.
jj, kvůli podtlaku, neni to z mojí hlavy, četl jsem to na britskym foru, prej to tak měl udělaný a pak se mu dostal olej až do vzduchovýho filtru. To je ale asi extrémní případ. Nějak se mi ale nezdá, že by tam byl takovej podtlak, že by to těma slabejma hadičkama dokázalo vysát. Nicméně bude lepší to vyvést jinam.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Odpovědět